Gå til innhold

Flere og flere insols?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Problemet til mange menn som ikke får seg dame, er at de går alt for lenge alene. De blir da dønn sære, og er de i tillegg ikke attraktive er det helt umulig for de å danne et forhold, sex kan alle få om de jobber for det. Det samme gjelder mange av damene. Går de for lenge som single blir de veldig sære, og det blir vanskeligere år for år å danne et langvarig forhold. Sex kan de få så mye de bare vil, om de ikke er kresne. Men forhold? Glem det. Derfor blir det flere og flere som blir veldig ensomme i alderdommen. De går alene halve livet, og har de ikke mange venner noe mange mister etter en lengre periode som småbarnforeldre? Ja det blir det skralt på samlivsfronten når kravene i tillegg er høye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde i utgangspunktet ikke krav til utdannelse, jobb og lignende, men etter å ha vært i noen forhold med menn som ikke har høyere utdanning, men helt greie jobber, har jeg merket at jeg er blitt skeptisk. Mulig det har med typen mann å gjøre, men det virker som dette er veldig sårt for mange menn med en gang de opplever en «ubalanse». Som en trussel. For å understreke det: jeg tror ikke alle menn uten utdannelse er sånn, men det er nok en viss tendens her.
 

Ganske raskt merket jeg at de forsøkte å rakke ned på min utdannelse og min jobb. Selv om jeg ikke snakket mer enn nødvendig om ting jeg drev med. De var så hissige og bitre. «Må være fint å sitte på ræva hele dagen. Blir ikke sliten av det.», «Vi på gulvet sliter som bare det», «Jaja. Hjemmekontor her og hjemmekontor der. Kommer og går som dem vil. Dere har det godt der dere sitter». «Fint skal det være for dere elitefolk»

 En annen var jeg sammen med mens jeg søkte første studierelevante heltidsjobb. Jeg var kun opptatt av å komme meg ut i en relevant jobb og søkte på det som var av disse. Likevel ble det hylekoret som angikk hva jeg skulle ha i lønn osv ALDRI stille. «Du kan ikke forvente å tjene så og så mye», «Du kan ikke ha store lønnskrav i din første jobb. Og når jeg fikk jobb «Sjefen, han er vel millionær han da. Sitter og drar inn haugevis av penger.» Lønn og penger hadde jeg ikke nevnt med et kløyva ord. Virket som han var livredd for at jeg skulle få en ok betalt jobb. Jeg ville bare ha erfaring og komme inn på markedet. 
 

Sånne kommentarer og stikk med jevne mellomrom er drepen på all tenning for min del. Gi meg en støttende og snill mann uten utdannelse, der vi støtter hverandre i det vi gjør, og jeg kunne ikke vært gladere. Lik det du driver med og slutt å rakk ned på andre, så er du gull i mine øyne. Jeg vet at ikke alle tenker sånn og at en del nok vil ha en mann som har noen år høyere utdanning bak seg, men jeg tror mange menn også ødelegger mye for seg selv, dessverre. Som eksene mine gjorde. Litt som en del av oss damer tenker vi må se nærmest perfekte ut for å få en ok mann. En del menn vil sikkert ønske det, og en del menn ser mer på andre ting som «veier opp» eller er viktigere enn noen kilo for mye her og der.

Anonymkode: 86fbb...9e7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånne kommentarer og stikk med jevne mellomrom er drepen på all tenning for min del. Gi meg en støttende og snill mann uten utdannelse, der vi støtter hverandre i det vi gjør, og jeg kunne ikke vært gladere. Lik det du driver med og slutt å rakk ned på andre, så er du gull i mine øyne.

Men er ikke dette helt normal folkeskikk da? Jobben din er noe du kan uansett hva det er for noe, min jobb er noe jeg kan og er god på. Det kan jo ikke sammenlignes! Lang utdannelse krever enkelte jobber, andre krever ikke så lang utdannelse men har noen spesielle krav som kanskje ikke en med lang utdannelse klarer. Det å ha respekt for hverandre og forskjellene er jo en selvfølge for min del. Vi er alle et tannhjul i det store samfunnsmaskineriet. Ingen er viktigere en andre. Sett det på spissen så er en kirurg ekstremt viktig for de som trenger dette, men Kirurgen får ikke noe suksess om renholdhjelpen blir borte. Han kan ikke gjøre begge jobbene uansett. Joda den ene kan sikkert erstattes lettere en den andre, men de gjør begge to en enormt viktig jobb. Partnere som ikke har et slikt perspektiv på ting? Da forstår en at de ikke passer sammen overhodet. Men alle voksne mennesker burde forstå dette, da går det mer på at den ene vil trykke ned den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2020 den 8.47, AnonymBruker skrev:

Hvis du googler kvinner+senk kravene får du frem flere artikler hvor samlivseksperter sier at norske kvinner må senke kravene sine for de er urealistisk høye.

Anonymkode: 174ad...b0c

Senke krav til mannens utdanning ja. Fordi kvinner er i snitt høyere utdanna enn menn  

Anonymkode: b2109...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Men er ikke dette helt normal folkeskikk da? Jobben din er noe du kan uansett hva det er for noe, min jobb er noe jeg kan og er god på. Det kan jo ikke sammenlignes! Lang utdannelse krever enkelte jobber, andre krever ikke så lang utdannelse men har noen spesielle krav som kanskje ikke en med lang utdannelse klarer. Det å ha respekt for hverandre og forskjellene er jo en selvfølge for min del. Vi er alle et tannhjul i det store samfunnsmaskineriet. Ingen er viktigere en andre. Sett det på spissen så er en kirurg ekstremt viktig for de som trenger dette, men Kirurgen får ikke noe suksess om renholdhjelpen blir borte. Han kan ikke gjøre begge jobbene uansett. Joda den ene kan sikkert erstattes lettere en den andre, men de gjør begge to en enormt viktig jobb. Partnere som ikke har et slikt perspektiv på ting? Da forstår en at de ikke passer sammen overhodet. Men alle voksne mennesker burde forstå dette, da går det mer på at den ene vil trykke ned den andre.

Det hun snakker om er menns mindreverdighetskomplekser når hun er den som har best jobb, utdannelse og tjener mest. Det har hun sett en tendens i menn med lavere utdannelse. Jeg har forresten også samme erfaring.

Anonymkode: d8f15...3c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

 

Utdanning og jobb er viktig når man velger partner da det ofte sier noe om personen.

Anonymkode: d8f15...3c4

Enig. Selv styrer jeg langt unna alle som har studert ledelse og økonomi på BI.

Anonymkode: 174ad...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hun snakker om er menns mindreverdighetskomplekser når hun er den som har best jobb, utdannelse og tjener mest. Det har hun sett en tendens i menn med lavere utdannelse. Jeg har forresten også samme erfaring.

Jeg personlig har ikke denne erfaringen, så da har dere truffet på menn dere ikke passer sammen med. Hva en kvinne jobber med er helt likegyldig for min del. Det at vi har felles interesser og verdier betyr alt. Så da er det jo ganske få jobber som egentlig kunne påvirke mitt syn på dette. Helt sikkert både menn og kvinner som har den holdningen dere snakker om, da er det bare å gå videre. Dere passer bare ikke sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev:

Jeg personlig har ikke denne erfaringen, så da har dere truffet på menn dere ikke passer sammen med. Hva en kvinne jobber med er helt likegyldig for min del. Det at vi har felles interesser og verdier betyr alt. Så da er det jo ganske få jobber som egentlig kunne påvirke mitt syn på dette. Helt sikkert både menn og kvinner som har den holdningen dere snakker om, da er det bare å gå videre. Dere passer bare ikke sammen.

Men det har vi. Brent barn skyr ilden.

Anonymkode: d8f15...3c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2020 den 14.45, AnonymBruker skrev:

Keep telling yourself that. Jeg og andre intelligente kvinner puler ingen menn med liten pikk

Anonymkode: fc522...f6a

It aint the size of the boat, but the motion in the ocean. 

Anonymkode: b2109...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Helt sikkert både menn og kvinner som har den holdningen dere snakker om, da er det bare å gå videre. Dere passer bare ikke sammen.

Mange digger det - til å begynne med. Han som sa det rett ut endte jeg ikke opp med.

Anonymkode: b2109...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det har vi. Brent barn skyr ilden.

Vi er vel alle der på en måte, da er det bedre å lære seg å gjenkjenne ilden, og håndtere den. I stedet for å være livredd hele tiden. Brent meg på damer jeg også, skygger ikke unna andre damer av den grunn. For meg er det å gjenkjenne de useriøse tidlig en mye viktigere ting, med et håp om å finne den rette. For hun er der ute :)  Helt garantert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange digger det - til å begynne med

Første fase av et forhold er alltid vanskelig, ofte er det forelskelse inne i bildet, sterkt som gjør at vi blir helt idiot. De røde flaggene er der alltid, du bare ser de ikke fordi fenomenet forelskelse trer inn. Ta seg god tid, vente med sex og prøve å dempe ned den verste forelskelsen er fasiten her. For unge mennesker er det nesten umulig uten noen erfaring, for de med litt mer erfaring bør det være en mulighet. De fleste har vært igjennom dette flere ganger, de nekter bare å lære av tidligere hendelser. Da blir det samme elendighet gang på gang til du er så heldig å treffe den rette. Men da kan veldig mye av din psyke være ødelagt og  det skader et forhold som faktisk er liv laga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hun snakker om er menns mindreverdighetskomplekser når hun er den som har best jobb, utdannelse og tjener mest. Det har hun sett en tendens i menn med lavere utdannelse. Jeg har forresten også samme erfaring.

Anonymkode: d8f15...3c4

Det som dere ikke nevner med ett ord er hvorvidt dere har vært overbærende med utdanningen/jobben deres rundt mannen., dvs “tiden min er viktigere enn din” osv. Ser en rekke av dere trekker frem partnerens negative trekk, men unnlater glatt å nevne om dere kan ha sagt/gjort noe selv.

Anonymkode: 9ed9f...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde i utgangspunktet ikke krav til utdannelse, jobb og lignende, men etter å ha vært i noen forhold med menn som ikke har høyere utdanning, men helt greie jobber, har jeg merket at jeg er blitt skeptisk. Mulig det har med typen mann å gjøre, men det virker som dette er veldig sårt for mange menn med en gang de opplever en «ubalanse». Som en trussel. For å understreke det: jeg tror ikke alle menn uten utdannelse er sånn, men det er nok en viss tendens her.

Ganske raskt merket jeg at de forsøkte å rakke ned på min utdannelse og min jobb. Selv om jeg ikke snakket mer enn nødvendig om ting jeg drev med. De var så hissige og bitre. «Må være fint å sitte på ræva hele dagen. Blir ikke sliten av det.», «Vi på gulvet sliter som bare det», «Jaja. Hjemmekontor her og hjemmekontor der. Kommer og går som dem vil. Dere har det godt der dere sitter». «Fint skal det være for dere elitefolk»

Anonymkode: 86fbb...9e7

Jeg har høyere utdannelse men tok det i voksen alder. Før jeg var utdannet opplevde jeg ofte at kjærester snakket litt ned til meg og gjorde et poeng av at jeg ikke var utdannet. Kommentarer som "jeg kan ikke tro at du ikke har høyere utdannelse, du som er så reflektert". Det var vel deres måte å si at de var overrasket over at jeg ikke var en så stor idiot som de først trodde siden jeg ikke hadde studert. 

I mine 40+ år har jeg bare hatt kjærester med høyere utdanning og det har gått helt fint. Det du har opplevd høres ut som et kulturelt fenomen, og når jeg leser om de kommentarene du måtte holde ut så ser jeg for meg den type mann som ville ha vært medlem av Folkeaksjonen mot Klimahysteriet eller som var veldig interessert i fotball. Jeg har vært i settinger hvor jeg har møtt fotballidioter (Våleng'a er DET BESTE LAGET!!!) og når jeg leste om dine erfaringer så så jeg for meg disse mennene. 

Se heller an personlighet og ikke nivå på utdanning i fremtiden.

Anonymkode: 174ad...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Vi er vel alle der på en måte, da er det bedre å lære seg å gjenkjenne ilden, og håndtere den. I stedet for å være livredd hele tiden. Brent meg på damer jeg også, skygger ikke unna andre damer av den grunn. For meg er det å gjenkjenne de useriøse tidlig en mye viktigere ting, med et håp om å finne den rette. For hun er der ute :)  Helt garantert.

Ja, det er jo det vi har gjort :) Jeg opplever også at vi er for forskjellige og passer ikke sammen uansett. Jeg er ikke på let etter en kjæreste men en jeg kan tilbringe resten av mitt liv med. Derfor dater jeg ikke menn med lav utdannelse, hovedsaklig menn i typiske manneyrker.

Anonymkode: d8f15...3c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som dere ikke nevner med ett ord er hvorvidt dere har vært overbærende med utdanningen/jobben deres rundt mannen., dvs “tiden min er viktigere enn din” osv. Ser en rekke av dere trekker frem partnerens negative trekk, men unnlater glatt å nevne om dere kan ha sagt/gjort noe selv.

Anonymkode: 9ed9f...390

Ikke i det hele tatt. Som sagt, mindreverdighetskomplekser. Det er mennene selv som er truet og som ikke klarer å være sammen med noen de anser har "bedre status" enn dem selv.

Anonymkode: d8f15...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, AnonymBruker said:

Signalene er jo så sterke at jeg burde forstå at jeg ikke er bra nok for noen, men allikevel så fortsetter jeg å håpe, og prøve, og graver meg ned i et stadig dypere og mørkere hull. Samtidig så sitter jeg her alene, og finner ikke ei dame som vil bli med på en kaffedate en gang. 40+ år, og fortsatt aldri vært på date.

Forsøker å lære meg hva jeg må gjøre, og hva jeg gjør feil, men det blir litt som den døvblinde som leder den døvblinde.

Anonymkode: 83614...09f

Har du vurdert livsstilscoach?

Har du venninner? Hvis du har kanskje du kan ta en alvorsprat med de og fortelle om problemene du har slik at du kan få et kvinnelig perspektiv på situasjonen din. 

Anonymkode: 174ad...b0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle - begge kjønn kan jo slite like mye med å få seg partnere og ligg.

Anonymkode: 0c996...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2020 den 7.20, AnonymBruker skrev:

Det jeg mener er at mange kvinner har urealistiske forventninger til hvordan en mann bør være, så i stedet for å ta til takke med en mann under deres forventing, forblir de evig single i håp om at noe bedre skal dukke opp. 

Anonymkode: c3dce...050

Selvfølgelig, det er jo sånn det skal være! Man skal jo ikke gå inn i et forhold for enhver pris bare for å «slippe» å være singel. Den lykkeligste gruppen mennesker der ute er single, barnløse kvinner, og det er en god grunn til det. Man er jo rett og slett en idiot om man blir sammen med en mann bare for å være «grei». 🙄

https://www.nettavisen.no/livsstil/ny-studie---kvinner-er-lykkeligere-uten-barn-eller-ektemann/3423689780.html

Anonymkode: 3e15f...743

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er jo det vi har gjort :) Jeg opplever også at vi er for forskjellige og passer ikke sammen uansett. Jeg er ikke på let etter en kjæreste men en jeg kan tilbringe resten av mitt liv med. Derfor dater jeg ikke menn med lav utdannelse, hovedsaklig menn i typiske manneyrker.

Du har lagt opp din strategi, neppe veldig smart. For du går da garantert glipp av mange gode kandidater fra typiske manneyrker. Det er nok mange gode individer der også, både blant kvinnedominerte yrker og mannsdominerte yrker. Det å se hvert enkelt individ og hvordan man klaffer sammen er iallefall den strategien jeg følger. For det er ikke jobben til kvinnen jeg skal leve sammen med, det er henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...