AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #161 Skrevet 22. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er jo det vi har gjort Jeg opplever også at vi er for forskjellige og passer ikke sammen uansett. Jeg er ikke på let etter en kjæreste men en jeg kan tilbringe resten av mitt liv med. Derfor dater jeg ikke menn med lav utdannelse, hovedsaklig menn i typiske manneyrker. Anonymkode: d8f15...3c4 Jeg har høy utdannelse selv og er det ett fellestrekk som ofte går igjen blant en rekke av de som har høyere utdanning så er det lite sosial kapital, de er VELDIG gode på sitt fagfelt og mangelfull på arenaer de ha nedprioritert. Så ikke tro at høy utdanning er svaret, dette er fullstendig individuellt. Veldig ofte er dette aldersbetinget og, dvs en er mer moden og reflektert jo eldre enn er. Anonymkode: 9ed9f...390 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #162 Skrevet 22. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Mulig for de som har de erfaringene, men for noen som aldri har fått oppleve kjærlighet, intimitet, nærhet, og som blir avvist hver eneste gang, så blir hverdagen og fokuset annerledes, uten at det betyr at noen har rett eller feil. Når mennesker føler seg avvist og utstøtt, så påvirker det psyken, spesielt om man ser/hører hva andre mennesker sier om mennesker som seg selv. Det er ikke alltid lett å skulle holde motet og humøret oppe når man går gjennom livet og blir valgt bort av alle. Da er det lett å sitte med følelsen av at man er en byrde. At man er ubrukelig. At man er uelskbar. Hadde jeg i det minste bare funnet noen som hadde vært villig til å "ta" på meg. Gi meg noen form for intimitet, nærhet og kjærlighet med et faktisk menneske, så hadde garantert ikke situasjonen vært like uholdbar. Mennesker er flokkdyr. Vi er avhengige av andre mennesker, som rase, selv om det finnes mange mennesker som klarer seg helt fint alene. Ikke alle mennesker er like, og ikke alle vil klare seg like godt alene. Når de da føler at de må være alene mot sin vilje, fordi at man bare ikke er bra nok for noen, så kan det gjøre stor skade på psyken, uten at det gjør vedkommende til et dårlig eller ondt menneske, som ofte er inntrykket man får av samfunnet. Jeg føler meg direkte mobbet noen ganger. Anonymkode: 83614...09f Det skinner kanskje gjennom at du ønsker hvem som helst. De fleste vil ikke være en hvem som helst. Og du vil nok heller ikke være det for noen. Anonymkode: b2109...584 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #163 Skrevet 22. februar 2020 18 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Du har lagt opp din strategi, neppe veldig smart. For du går da garantert glipp av mange gode kandidater fra typiske manneyrker. Det er nok mange gode individer der også, både blant kvinnedominerte yrker og mannsdominerte yrker. Det å se hvert enkelt individ og hvordan man klaffer sammen er iallefall den strategien jeg følger. For det er ikke jobben til kvinnen jeg skal leve sammen med, det er henne. Det er jo det jeg har gjort. Jeg har datet og vært kjæreste med flere menn i typiske manneyrker. Jeg har flere mannlige venner i typiske manneyrker. Vi passer ikke sammen. Hvorfor skal jeg da sløse tiden på en gruppe menn jeg sannsynligvis ikke kommer noen vei med? 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har høy utdannelse selv og er det ett fellestrekk som ofte går igjen blant en rekke av de som har høyere utdanning så er det lite sosial kapital, de er VELDIG gode på sitt fagfelt og mangelfull på arenaer de ha nedprioritert. Så ikke tro at høy utdanning er svaret, dette er fullstendig individuellt. Veldig ofte er dette aldersbetinget og, dvs en er mer moden og reflektert jo eldre enn er. Anonymkode: 9ed9f...390 Jeg vet dette. Det eneste kriteriet mitt er ikke at mannen har høy utdannelse. Andre ting skal også klaffe. Anonymkode: d8f15...3c4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #164 Skrevet 22. februar 2020 Ser mange synes det er bra å være kresen (og det kan det jo ofte være). Og alle kan jo være så kresne de bare vil, uavhengig av eget utseende og hva de selv har å tilby. For kvinner betyr det typisk at de får masse sex men ikke noe mer. Det er det selvfølgelig ingenting i veien med. Ekte insols er vel damer som skylder på menn for at de bare får sex. Og som mener de har krav på de kjekkeste mennene, selv om de ikke er tilsvarende attraktive. Som spyr ut ekkelt oppgulp om at menn er så fæle, bare fordi de ikke vil ha dem. Anonymkode: 948e8...085
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #165 Skrevet 22. februar 2020 På 21.2.2020 den 12.02, AnonymBruker skrev: Det at kvinner i stadig større grad velger bort menn er ikke en bevisst handling. Det dreier seg heller om at kvinner i stor grad ikke tiltrekkes av menn som har en "lavere status" enn dem selv. Det er genetisk betinget. Kvinner søker menn med status som kan gi beskyttelse og ta vare på dem. Slik har det vært i titusenvis av år og det viskes ikke bort med 50 år med likestilling. Dette er selvfølgelig ikke en uttalt motivasjon, men det er slik man er skrudd sammen. Problemet, om man kan kalle det det, ligger i at jenter i stadig større grad tar høyere utdanning nå, mens gutter velger det ofte bort. Da blir disse guttene i større grad enn før uaktuelle for jentene. De som før var helt gangbare partnere er det ikke lenger. Det er egentlig interessant å se at vi fortsatt av slaver av urgamle genetiske regler. Vil man se dette i praksis så er det bare å dra til nærmeste sykehus. Finn en mannlig lege. Det er stor sjans for at han er gift med en kvinnelig sykepleier. Finn så kvinnelige leger og sjekk om de har mannlige sykepleiere som partnere. Det finnes sannsynligvis svært få eksempler på det. Anonymkode: 89667...0ba Stemmer dette! Og til tross for at det er flere kvinner som tar høyere akademiske utdanninger, så får man ikke inntrykk av det her inne i hvert fall. Som regel mannfolk som sitter med de mest logiske og faktabaserte svarene. Dette er ett trekk jeg tydelig har merket her på forumet, etter å ha vanket her inne av og på i noen år. Er vell noe sannhet i at menn tenker logisk og kvinner tenker mer med følelser😉 Anonymkode: 66332...9d1
Hjerte Skrevet 22. februar 2020 #166 Skrevet 22. februar 2020 De fleste single jeg kjenner er i to kategorier: de frivillig single og de som heller er singel enn i dårlig selskap. De siste håper å møte den rette, men sitter ikke og venter. De lever livet sitt og har det fint. 1
Duftavsommerregn Skrevet 22. februar 2020 #167 Skrevet 22. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo det jeg har gjort. Jeg har datet og vært kjæreste med flere menn i typiske manneyrker. Jeg har flere mannlige venner i typiske manneyrker. Vi passer ikke sammen. Hvorfor skal jeg da sløse tiden på en gruppe menn jeg sannsynligvis ikke kommer noen vei med? Ta hele yrkesgrupper og si at du ikke klaffer med de fordi du har noen dårlige erfaringer med noen av de,sier meg ganske mye egentlig. Kan det være du som faktisk er litt "trangsynt" her? Har selv god utdannelse og mange damer jeg har truffet har det samme. Akkurat de samme problemene egentlig. Det er individene som er problemet, ikke yrkesgruppene du maser om. Men dette er jo valg du gjør, helt legitimt. Men det virker på andre utenforstående som veldig "grunt" det du sier, og det er garantert langt utenfor det som er sannheten. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #168 Skrevet 22. februar 2020 1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev: Ta hele yrkesgrupper og si at du ikke klaffer med de fordi du har noen dårlige erfaringer med noen av de,sier meg ganske mye egentlig. Kan det være du som faktisk er litt "trangsynt" her? Har selv god utdannelse og mange damer jeg har truffet har det samme. Akkurat de samme problemene egentlig. Det er individene som er problemet, ikke yrkesgruppene du maser om. Men dette er jo valg du gjør, helt legitimt. Men det virker på andre utenforstående som veldig "grunt" det du sier, og det er garantert langt utenfor det som er sannheten. Nei, det kalles å lære av egen erfaring og å være observant på omgivelsene rundt en Kan det være at du ikke er så flink til sosialt samspill eller forstå andre mennesker? Litt enkel tankegang og lite tolerant? Anonymkode: d8f15...3c4
Duftavsommerregn Skrevet 22. februar 2020 #169 Skrevet 22. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Litt enkel tankegang og lite tolerant? Smeller det fra dag som kjemmer hele yrkesgrupper over samme kam! Forstår du ikke selv hvor dumt dette fremstår som egentlig! Det oser intoleranse og lite mellommenneskelige evner, når du lager deg en teori på denne måten basert på et lite utvalg du har truffet på og vært uheldige med. Om du har det da! For alt vi vet er det du som har vært problemet i disse forholdene som ikke har klaffet. Ikke for å være stygg, vi vet ikke en dritt om det. Har aldri fått noen ærlige svar på hvorfor mine "date" ikke har gått helt veien. Ikke at det betyr så mye heller egentlig, det som er bra er at jeg har oppdaget det tidlig. 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #170 Skrevet 22. februar 2020 1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev: Smeller det fra dag som kjemmer hele yrkesgrupper over samme kam! Forstår du ikke selv hvor dumt dette fremstår som egentlig! Det oser intoleranse og lite mellommenneskelige evner, når du lager deg en teori på denne måten basert på et lite utvalg du har truffet på og vært uheldige med. Om du har det da! For alt vi vet er det du som har vært problemet i disse forholdene som ikke har klaffet. Ikke for å være stygg, vi vet ikke en dritt om det. Har aldri fått noen ærlige svar på hvorfor mine "date" ikke har gått helt veien. Ikke at det betyr så mye heller egentlig, det som er bra er at jeg har oppdaget det tidlig. Jeg har innsett at jeg ikke passer sammen med dem, både av egen erfaring og slik jeg opplever mine mannlige venner. Jeg kan fint være venner med dem, men de egner seg ikke som en livspartner. Jeg kunne heller ikke ha vært sammen med en som deg, selv om du har høy utdannelse. Det forholdet hadde ikke vart lenge. At du ikke evner å forstå dette, gjør det til en lite tolerant og ganske ensporig tankegang. Anonymkode: d8f15...3c4
Duftavsommerregn Skrevet 22. februar 2020 #171 Skrevet 22. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: eg har innsett at jeg ikke passer sammen med dem, både av egen erfaring og slik jeg opplever mine mannlige venner. Jeg kan fint være venner med dem, men de egner seg ikke som en livspartner. Jeg kunne heller ikke ha vært sammen med en som deg, selv om du har høy utdannelse. Det forholdet hadde ikke vart lenge. At du ikke evner å forstå dette, gjør det til en lite tolerant og ganske ensporig tankegang. Ditto 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #172 Skrevet 22. februar 2020 2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Ditto Når man ikke klarer å ta til seg kritikk, svar alltid "ditto" Anonymkode: d8f15...3c4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #173 Skrevet 22. februar 2020 37 minutter siden, AnonymBruker said: Stemmer dette! Og til tross for at det er flere kvinner som tar høyere akademiske utdanninger, så får man ikke inntrykk av det her inne i hvert fall. Som regel mannfolk som sitter med de mest logiske og faktabaserte svarene. Dette er ett trekk jeg tydelig har merket her på forumet, etter å ha vanket her inne av og på i noen år. Er vell noe sannhet i at menn tenker logisk og kvinner tenker mer med følelser😉 Anonymkode: 66332...9d1 Da tenker jeg du overser alle klagetrådene, mikropenistråden, inceltrådene, kvinner er dritt trådene osv som er startet av mann her. Ingen menneske tenker logisk, alle tenker med følelsene. Til og med svaret ditt her er noe du skriver fordi du føler at det er sånn og du har et emosjonelt behov for å skrive det. Anonymkode: fc522...f6a 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #174 Skrevet 22. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da tenker jeg du overser alle klagetrådene, mikropenistråden, inceltrådene, kvinner er dritt trådene osv som er startet av mann her. Ingen menneske tenker logisk, alle tenker med følelsene. Til og med svaret ditt her er noe du skriver fordi du føler at det er sånn og du har et emosjonelt behov for å skrive det. Anonymkode: fc522...f6a Og ja, der hadde vi igjen ett prakt eksemplar på det jeg prøvde å påpeke. Det innlegget jeg siterte til er fakta, lær deg litt om menneskers seksuelle biologi og evolusjon. Jeg har studert en del biologi innen høyere utdanning, så jeg vet hva jeg prater om. Men så klart, mye merkelig fra mannfolk her inne også, har aldri sagt at det ikke er tilfellet. Anonymkode: 66332...9d1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #176 Skrevet 25. februar 2020 On 2/22/2020 at 8:49 PM, AnonymBruker said: Når man ikke klarer å ta til seg kritikk, svar alltid "ditto" Anonymkode: d8f15...3c4 Mens andre må bruke nedsettende språk for å "vinne" debatten. (Ref.: "At du ikke evner å forstå dette, gjør det til en lite tolerant og ganske ensporig tankegang.") Anonymkode: 83614...09f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #177 Skrevet 25. februar 2020 On 2/22/2020 at 9:06 PM, AnonymBruker said: Jeg har studert en del biologi innen høyere utdanning, så jeg vet hva jeg prater om. Anonymkode: 66332...9d1 Ingen som har studert biologi kommer med det du gjør. Anonymkode: 174ad...b0c
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #178 Skrevet 25. februar 2020 On 2/22/2020 at 9:06 PM, AnonymBruker said: Jeg har studert en del biologi innen høyere utdanning, så jeg vet hva jeg prater om. Anonymkode: 66332...9d1 26 minutter siden, AnonymBruker said: Ingen som har studert biologi kommer med det du gjør. Anonymkode: 174ad...b0c Med så gode argumenter gjør dere det ikke lett for oss andre å vite hva vi skal tro på. Anonymkode: 83614...09f 1
herzeleid Skrevet 26. februar 2020 #179 Skrevet 26. februar 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Med så gode argumenter gjør dere det ikke lett for oss andre å vite hva vi skal tro på. Anonymkode: 83614...09f Akkurat "Jeg har studert en del biologi innen høyere utdanning, så jeg vet hva jeg prater om." må kunne sies å være litt morsom da 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #180 Skrevet 29. februar 2020 På 20.2.2020 den 22.38, AnonymBruker skrev: Har inntrykk av at veldig mange av dem du kaller insols, ikke er ensom fordi de ikke greier å få seg noe, men fordi de nekter å fire på sine urimelige krav til partner. Så har ikke så mye sympati med dem for å være ærlig. Anonymkode: c3dce...050 De urimelige kravene er nemlig å være tiltrekkende, snill, stabil inntekt/fast jobb, og ikke hate kvinner. Dette er kravstor I følge mennene på KG. Skikkelig urimelige krav ja! Anonymkode: 14ac1...6f2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå