Gå til innhold

Flere og flere insols?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg merker at årsaken til at mange debattanter bruker ordet "incel" er på grunn av et enormt mannehat. Hva er grunnen til at man legger en hel gruppe for hat for det som noen enkeltpersoner har gjort?

Anonymkode: 83614...09f

Det er vel menn som bruker ordet incel om seg selv? Grunnen for at mange er skeptiske er disse reddittrådene. Det er jo mange incels som har et stort har mot både kvinner og menn, og er generelt bitre. Denne gruppen menn ønsker man ikke kontakt med, fordi personlighetene deres er forferdelige. Jeg elsker menn, men liker ikke bitre, sutrete kvinnehatende menn.

Anonymkode: d8f15...3c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er vel menn som bruker ordet incel om seg selv? Grunnen for at mange er skeptiske er disse reddittrådene. Det er jo mange incels som har et stort har mot både kvinner og menn, og er generelt bitre. Denne gruppen menn ønsker man ikke kontakt med, fordi personlighetene deres er forferdelige. Jeg elsker menn, men liker ikke bitre, sutrete kvinnehatende menn.

Anonymkode: d8f15...3c4

Ja, er mange som bruker det om seg selv, og det synes jeg i utgangspunktet er helt greit. Jeg reagerer mere på bruken av det som skjellsord, hvor man går etter alle som kan omtales som "incel". Det er det jeg synes er ufint. At man ikke ønsker kontakt med de stygge, ufine variantene ser jeg, men det er fortsatt veldig mange som generaliserer og dømmer for voldsomt, og ikke bryr seg om deres kommentarer også treffer eller sårer andre. Man blir så negativ og hatefull mot noen få at man ukritisk spyr ut hat bare de ser antydninger til trekk i noen som gjør at de kan plasseres i den gruppen med mennesker som man hater.

Anonymkode: 83614...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns heller man kunne lært kvinner og menn at man MÅ ikke ha en partner for å være fullverdig. Hva er det med dette å skal ha seg partner? Hvorfor er dette det viktigste i livet til folk???

Anonymkode: fc9ac...b0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er mange som bruker det om seg selv, og det synes jeg i utgangspunktet er helt greit. Jeg reagerer mere på bruken av det som skjellsord, hvor man går etter alle som kan omtales som "incel". Det er det jeg synes er ufint. At man ikke ønsker kontakt med de stygge, ufine variantene ser jeg, men det er fortsatt veldig mange som generaliserer og dømmer for voldsomt, og ikke bryr seg om deres kommentarer også treffer eller sårer andre. Man blir så negativ og hatefull mot noen få at man ukritisk spyr ut hat bare de ser antydninger til trekk i noen som gjør at de kan plasseres i den gruppen med mennesker som man hater.

Anonymkode: 83614...09f

Nå er det en gang slik at vi forbinder ordet incel med bitre, sutrete og kvinnehatende menn. Dersom man ikke identifiserer seg med denne gruppe menn så bør man slutte å kalle seg selv for en incel. Bruk andre beskrivelser enn incel. Er man bitter, sutrete eller kvinnehater? Jobb med deg selv, for det er der feilen ligger. Enten det gjelder forbedring av utseendet, selvbildet, personlighet eller holdning. Absolutt alle kan få seg sex eller kjæreste. For noen kan dette være en større utfordring enn for andre. Det enkleste er nok å få sex. Dette er ikke kun for de vakre vellykkede. Se deg rundt i samfunnet og legg merke til hvor forskjellige par er. Ta en edru kveld på byen og se hvem som sjekker opp hvem.

Anonymkode: d8f15...3c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns heller man kunne lært kvinner og menn at man MÅ ikke ha en partner for å være fullverdig. Hva er det med dette å skal ha seg partner? Hvorfor er dette det viktigste i livet til folk???

Anonymkode: fc9ac...b0b

Biologi og ønske om å få barn.

Anonymkode: d8f15...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Biologi og ønske om å få barn.

Anonymkode: d8f15...3c4

Man kan få barn uten å ha fast partner. Litt verre for menn, men ikke klin umulig. 

Får man seg partner bare for å få barn? En rugemaskin/donor?

Anonymkode: fc9ac...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan få barn uten å ha fast partner. Litt verre for menn, men ikke klin umulig. 

Får man seg partner bare for å få barn? En rugemaskin/donor?

Anonymkode: fc9ac...b0b

Er det virkelig så vanskelig å forstå at folk flest ønsker partner og barn?

Anonymkode: d8f15...3c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns heller man kunne lært kvinner og menn at man MÅ ikke ha en partner for å være fullverdig. Hva er det med dette å skal ha seg partner? Hvorfor er dette det viktigste i livet til folk???

Anonymkode: fc9ac...b0b

Jeg vil tro det er fordi det er et veldig sterkt og grunnleggende behov for veldig mange. Jeg tviler sterkt på at dette er noe en kan avlære seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Er det virkelig så vanskelig å forstå at folk flest ønsker partner og barn?

Anonymkode: d8f15...3c4

Færre og færre ønsker det.

Anonymkode: 8d3e7...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Absolutt alle kan få seg sex eller kjæreste. 

Anonymkode: d8f15...3c4

Nei, ikke alle kan det faktisk, uten at det gjør de til forferdelige mennesker, og det er en virkelighet som er forferdelig vanskelig for de fleste å forstå. Jeg vet ikke hva annet jeg skal si for at folk skal tro på det. Min virkelighet er det ingen som tror på, og når ingen andre ser eller forstår den, så blir det nyttesløst å diskutere den, så jeg avslutter bare før jeg graver meg enda dypere ned i mitt mørke hull.

Anonymkode: 83614...09f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke alle kan det faktisk, uten at det gjør de til forferdelige mennesker, og det er en virkelighet som er forferdelig vanskelig for de fleste å forstå. Jeg vet ikke hva annet jeg skal si for at folk skal tro på det. Min virkelighet er det ingen som tror på, og når ingen andre ser eller forstår den, så blir det nyttesløst å diskutere den, så jeg avslutter bare før jeg graver meg enda dypere ned i mitt mørke hull.

Anonymkode: 83614...09f

Jo, alle kan det. Som jeg skrev må man jobbe med seg selv først. Hvis man ikke vil jobbe med seg selv er det en annen sak, men da er det selvforskyldt. Jeg vet hva som er svaret på ditt problem men jeg vet ikke om du ønsker å gjøre noe med det.

Anonymkode: d8f15...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Oi, hei, det svaret skulle jeg likt å sett! Det kan jo være verdt ganske mye hvis det er noe hold i det. 
?

Anonymkode: dccfc...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.2.2020 den 10.50, AnonymBruker skrev:

Du sier jo ikke det til noen som allerede ligger nede! Hva feiler det folk? Det er denne holdningen som ødelegger verden nå. 
Det kan oppstå mer ut fra behovet av nærhet, og i svært utsatte situasjoner/perioder. Så skal vi snart vente oss en ny verdenskrig/krise og se om det oppstår mer kjærlighet og omtanke på jord ut av det da kanskje. 

jeg vil hente tilbake og legitimere meningen av skam igjen, og denne holdningen uttrykt er direkte skamfull.

Anonymkode: dccfc...707

Jeg siterer mitt eget tidligere innlegg, da det passer inn i tiden vi lever i og den pågående, globale krisen. Som en påminnelse om at det ligger en spire av håp i kriser som dette. Jeg håper vi vekkes og jages opp av hiet vårt, til tross for at mange av oss på et vis lever i midlertidige, ofte enslige hi omkring akkurat nå. Men det er for et godt formål (redde liv og helse), og forhåpentligvis godt resultat, i all medmenneskelighet. 

Anonymkode: dccfc...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666

Det heter incel. Folk som ikke kan stave er bare utrolig turn-off. Nesten alene grunn til å bli incel.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2020 den 11.58, Hentacruel skrev:

De vil ikke være alene, de vil være med en som står til kravene deres og får de ikke det så er det jo ufrivillig. Hvorfor skal yngre eller eldre kvinner ta til takke med noe de ikke vil ha? Dine forventninger til kvinners forventninger er helt ute å kjøre. Det er faktisk helt greit at vanlige menn ikke er gode nok for noen kvinner. 

Men hvorfor all denne sutringen, føler du deg utenfor? 

Jeg synes denne var interessant, fordi den illustrerer hvor ulikt en leser innlegg. Kan du forklare hvor du ser sutring i innlegget du siterer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...