Gå til innhold

Flere og flere insols?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begrepet incel er godt innarbeidet på KG, involuntary celibacy - ufrivillig sexløs. Dvs menn som ingen vil ligge med eller ha noe med å gjøre.

Men det virker som det blir flere insols og, involuntary solitude - ufrivillig single. Kvinner som bare får sex med mennene de er interessert i, og ikke forhold.

Er du en insol, eller kjenner du insols? Virker som det har blitt ganske vanlig. Eller kanskje det bare er KG som ikke reflekterer virkeligheten

Anonymkode: 948e8...085

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har inntrykk av at veldig mange av dem du kaller insols, ikke er ensom fordi de ikke greier å få seg noe, men fordi de nekter å fire på sine urimelige krav til partner. Så har ikke så mye sympati med dem for å være ærlig. 

Anonymkode: c3dce...050

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har inntrykk av at veldig mange av dem du kaller insols, ikke er ensom fordi de ikke greier å få seg noe, men fordi de nekter å fire på sine urimelige krav til partner. Så har ikke så mye sympati med dem for å være ærlig. 

Anonymkode: c3dce...050

Den skjønte jeg ikke??? Firer på hvilke krav?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Here we go again. Kvinner er kravstore og må senke kravene. Disse trådene skaper ihvertfall liv her på KG.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Bente1234 skrev:

Den skjønte jeg ikke??? Firer på hvilke krav?

Det jeg mener er at mange kvinner har urealistiske forventninger til hvordan en mann bør være, så i stedet for å ta til takke med en mann under deres forventing, forblir de evig single i håp om at noe bedre skal dukke opp. 

Anonymkode: c3dce...050

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, Kågebruker said:

Here we go again. Kvinner er kravstore og må senke kravene. Disse trådene skaper ihvertfall liv her på KG.

Det sier jo samlivseksperter.

Anonymkode: 174ad...b0c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg mener er at mange kvinner har urealistiske forventninger til hvordan en mann bør være, så i stedet for å ta til takke med en mann under deres forventing, forblir de evig single i håp om at noe bedre skal dukke opp. 

Anonymkode: c3dce...050

Vel. I mitt tilfelle er det ikke sånn. Jeg er singel fordi de kjærestene jeg har hatt har vært utro og/eller voldelige. Handler ikke om å stille urealistiske krav. De fleste norske menn (ja, jeg er også norsk) er oppdratt uten å ha lært noenting fra sine foreldre om moral, ære og å behandle kvinner bra.

Anonymkode: 4f985...2ee

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel. I mitt tilfelle er det ikke sånn. Jeg er singel fordi de kjærestene jeg har hatt har vært utro og/eller voldelige. Handler ikke om å stille urealistiske krav. De fleste norske menn (ja, jeg er også norsk) er oppdratt uten å ha lært noenting fra sine foreldre om moral, ære og å behandle kvinner bra.

Anonymkode: 4f985...2ee

De fleste faktisk 🙄

Anonymkode: 174ad...b0c

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg mener er at mange kvinner har urealistiske forventninger til hvordan en mann bør være, så i stedet for å ta til takke med en mann under deres forventing, forblir de evig single i håp om at noe bedre skal dukke opp. 

Anonymkode: c3dce...050

Ok så d er bedre å bli sammen med noen bare for å bli sammen? Uten de rette følelsene er det det du mener? Det har du gjort? Og er nå oppover ørene forelsket? Og hvor mye krav har du senket ? 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dvs menn

Evt kvinner ;) 

Anonymkode: ccbf1...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Bente1234 said:

Ok så d er bedre å bli sammen med noen bare for å bli sammen? Uten de rette følelsene er det det du mener? Det har du gjort? Og er nå oppover ørene forelsket? Og hvor mye krav har du senket ? 

Hvis du googler kvinner+senk kravene får du frem flere artikler hvor samlivseksperter sier at norske kvinner må senke kravene sine for de er urealistisk høye.

Anonymkode: 174ad...b0c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du googler kvinner+senk kravene får du frem flere artikler hvor samlivseksperter sier at norske kvinner må senke kravene sine for de er urealistisk høye.

Anonymkode: 174ad...b0c

Men har du gjort etter som du er så sikker? Jeg er heller single enn å være med noen bare fordi samlivseksperter sier det vil funke for alle og ta en man ikke liker å prøve å tvinge frem følelser? Hvem gidder det?  Jeg mener at damer må få ha de kravene de trenger for å bli interessert i noen. Fleste vil uansett ikke bli sammen med noen bare for å slippe å være alene. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt klart en insol. Mine krav er at mannen skal være snill, kjekk, oppegående, omtenksom og ha jobb. Er uaktuelt å senke disse kravene, blir ikke sammen med en arrogant drittsekk bare fordi artikler mener jeg skal senke kravene. Og ja, jeg oppfyller egne krav, så en hykler er jeg ikke.

Anonymkode: 41064...41f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Har inntrykk av at veldig mange av dem du kaller insols, ikke er ensom fordi de ikke greier å få seg noe, men fordi de nekter å fire på sine urimelige krav til partner. Så har ikke så mye sympati med dem for å være ærlig. 

Anonymkode: c3dce...050

Så du mener kvinner trenger å lette på kravene sine? Tenk å tro noe så feil. Tror du ikke heller kvinner vil være alene enn i dårlig selskap? 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Hentacruel skrev:

Så du mener kvinner trenger å lette på kravene sine? Tenk å tro noe så feil. Tror du ikke heller kvinner vil være alene enn i dårlig selskap? 

Akkurat. Helt enig der👍🏻

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

54 minutter siden, Hentacruel skrev:

Så du mener kvinner trenger å lette på kravene sine? Tenk å tro noe så feil. Tror du ikke heller kvinner vil være alene enn i dårlig selskap? 

Hvis det er slik at kvinner VIL være alene, så går de jo ikke inn under kategorien insols som det var snakk om her - involuntary solitude. 

Jeg sier bare at jeg har inntrykk av at veldig mange kvinner stiller for høye krav hos menn i forhold til hva hun selv kan stille med.

Såklart, er du en smart og sympatisk supermodell, så kan du forvente en lege med Clooney-utseende. Men de fleste kvinner er ikke det. De er helt vanlige. Og kan forvente en helt vanlig mann. Og en helt vanlig mann ligger på sofaen, ser fotball og drikker øl. Han er kanskje litt morsom av og til og har en ok jobb. Av og til er han lite forståelsesfull og teit. Og så ser han sånn passe sjuskete ut. Når helt vanlige kvinner ikke vil ha helt vanlige menn, så er det jo logisk at de må senke kravene, eller ja, forbli singel da. 

En annen faktor kan være, og nå kaster jeg en brannfakkel her: alder.

Mange kvinner som passerer 30 og gjerne mer, husker en tid som ung, hvor hun var ettertraktet og gjerne faktisk kunne stille høyere krav. Etterhvert som hun blir eldre og klar til å gå inn i et fast forhold, fastholder hun de "gamle" kravene, som hun slapp unna med da hun var ung og deilig. Slik vil hennes egen "verdi på sjekkemarkedet" gå ned i takt med alder, mens kravene hennes bli stående.

Dette fører da til et overtall av såkalte insols, med for høye krav. 

Disclaimer: OBS OBS! Dette gjelder selvsagt ikke alle kvinner, og det gjelder også mange menn i tillegg! Men jeg tror det er en liten overvekt av kvinner i forhold til menn, som fører til dette fenomenet. 

Anonymkode: c3dce...050

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har utrolig lave krav. Ingen barn, har førerkort, er hjemmekjær, snill, morsom, ikke på KG. 

Anonymkode: 6555a...af7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er slik at kvinner VIL være alene, så går de jo ikke inn under kategorien insols som det var snakk om her - involuntary solitude. 

Jeg sier bare at jeg har inntrykk av at veldig mange kvinner stiller for høye krav hos menn i forhold til hva hun selv kan stille med.

Såklart, er du en smart og sympatisk supermodell, så kan du forvente en lege med Clooney-utseende. Men de fleste kvinner er ikke det. De er helt vanlige. Og kan forvente en helt vanlig mann. Og en helt vanlig mann ligger på sofaen, ser fotball og drikker øl. Han er kanskje litt morsom av og til og har en ok jobb. Av og til er han lite forståelsesfull og teit. Og så ser han sånn passe sjuskete ut. Når helt vanlige kvinner ikke vil ha helt vanlige menn, så er det jo logisk at de må senke kravene, eller ja, forbli singel da. 

En annen faktor kan være, og nå kaster jeg en brannfakkel her: alder.

Mange kvinner som passerer 30 og gjerne mer, husker en tid som ung, hvor hun var ettertraktet og gjerne faktisk kunne stille høyere krav. Etterhvert som hun blir eldre og klar til å gå inn i et fast forhold, fastholder hun de "gamle" kravene, som hun slapp unna med da hun var ung og deilig. Slik vil hennes egen "verdi på sjekkemarkedet" gå ned i takt med alder, mens kravene hennes bli stående.

Dette fører da til et overtall av såkalte insols, med for høye krav. 

Disclaimer: OBS OBS! Dette gjelder selvsagt ikke alle kvinner, og det gjelder også mange menn i tillegg! Men jeg tror det er en liten overvekt av kvinner i forhold til menn, som fører til dette fenomenet. 

Anonymkode: c3dce...050

Hvem vil slite med en gammel gris som ligger neste parten av tiden uteom jobb.. hvis de i det heletatt har jobb, på sofa’n har kuk ost døgnet rundt. Stinker dårlig ånde og har mista gnisten på det å ha det gøy og leve livet??? Not me da foretrekker jeg å være single og heller kose meg med en ung kjekkas innimellom😂😂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er helt klart en insol. Mine krav er at mannen skal være snill, kjekk, oppegående, omtenksom og ha jobb. Er uaktuelt å senke disse kravene, blir ikke sammen med en arrogant drittsekk bare fordi artikler mener jeg skal senke kravene. Og ja, jeg oppfyller egne krav, så en hykler er jeg ikke.

Anonymkode: 41064...41f

Her er et eksempel på problemet. Det finnes bare dine krav på den ene siden og arrogante drittsekker på den andre, ingen mellomting med andre ord.

Anonymkode: 174ad...b0c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...