Gå til innhold

Flere og flere insols?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Clooney typene med utdannelse kan velge å vrake i damer og noen av dem lever et ganske utsvevende liv. Når kvinner skal slå seg til ro, så er ikke alle de gutta klare for å gi opp den singeltiværelsen med mer eller mindre korte forhold/dating.. Jeg tror kvinner må velge den beste av de som er klar for å slå seg til ro. Med andre ord. Hvor mye må jeg senke standaren min og fremdeles være fornøyd. Jeg tror menn, prøver å sikte så høyt de kan med en som vil slå seg til ro med han. Jeg tror det er ca 20% menn som er ufrivillig barnløse. Det er kun 7% kvinner som er det (ca tall sjekket for 1 mnd siden).

3 minutter siden, Bente1234 said:

Hvem vil slite med en gammel gris som ligger neste parten av tiden uteom jobb.. hvis de i det heletatt har jobb, på sofa’n har kuk ost døgnet rundt. Stinker dårlig ånde og har mista gnisten på det å ha det gøy og leve livet??? Not me da foretrekker jeg å være single og heller kose meg med en ung kjekkas innimellom😂😂

Du kan være et godt eksempel på dette. Når/hvis du vil slå deg til ro. Så er det ikke sikkert at det er så mange kjekkaser som ønsker nettopp dette. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Bente1234 said:

Men har du gjort etter som du er så sikker? Jeg er heller single enn å være med noen bare fordi samlivseksperter sier det vil funke for alle og ta en man ikke liker å prøve å tvinge frem følelser? Hvem gidder det?  Jeg mener at damer må få ha de kravene de trenger for å bli interessert i noen. Fleste vil uansett ikke bli sammen med noen bare for å slippe å være alene. 

Samlivseksperter er faktisk eksperter og belager seg på forskning. Men du vet tydeligvis bedre 😑

Anonymkode: 174ad...b0c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner må selvssagt ha høyre krav for at avkommet skal bli friskt og intelligent med stor pikk. Det er urimelig å kreve at kvinner skal sette flere tapere til verden ved å bli sammen med en

Anonymkode: fc522...f6a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mipsmaster skrev:

Clooney typene med utdannelse kan velge å vrake i damer og noen av dem lever et ganske utsvevende liv. Når kvinner skal slå seg til ro, så er ikke alle de gutta klare for å gi opp den singeltiværelsen med mer eller mindre korte forhold/dating.. Jeg tror kvinner må velge den beste av de som er klar for å slå seg til ro. Med andre ord. Hvor mye må jeg senke standaren min og fremdeles være fornøyd. Jeg tror menn, prøver å sikte så høyt de kan med en som vil slå seg til ro med han. Jeg tror det er ca 20% menn som er ufrivillig barnløse. Det er kun 7% kvinner som er det (ca tall sjekket for 1 mnd siden).

Du kan være et godt eksempel på dette. Når/hvis du vil slå deg til ro. Så er det ikke sikkert at det er så mange kjekkaser som ønsker nettopp dette. 

Nei jeg foretrekker å være alene hvis det er eneste alternativ. Man vet hva man har men ikke hva man får

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samlivseksperter er faktisk eksperter og belager seg på forskning. Men du vet tydeligvis bedre 😑

Anonymkode: 174ad...b0c

Du får teste ut ekspertene og fortelle oss om reaultatet😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner må selvssagt ha høyre krav for at avkommet skal bli friskt og intelligent med stor pikk. Det er urimelig å kreve at kvinner skal sette flere tapere til verden ved å bli sammen med en

Anonymkode: fc522...f6a

Tull har stort sett samme krav senere i livet og man vet hva man liker og ikke liker

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begrepet incel er godt innarbeidet på KG, involuntary celibacy - ufrivillig sexløs. Dvs menn som ingen vil ligge med eller ha noe med å gjøre.

Men det virker som det blir flere insols og, involuntary solitude - ufrivillig single. Kvinner som bare får sex med mennene de er interessert i, og ikke forhold.

Er du en insol, eller kjenner du insols? Virker som det har blitt ganske vanlig. Eller kanskje det bare er KG som ikke reflekterer virkeligheten

Anonymkode: 948e8...085

Jeg regner dette som naturlig utvikling, så ja, jeg tror vi statistisk skal se dette konseptet også, og ikke bare incel.

De henger sammen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har utrolig lave krav. Ingen barn, har førerkort, er hjemmekjær, snill, morsom, ikke på KG. 

Anonymkode: 6555a...af7

Og finner ingen? Hvor har de gjemt seg? Må jo være mye å velge i der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SIkkert... Men jeg er 100% frivillig alene og nyter det. Var lei mas, kontroll og sutring. 

Anonymkode: 26c4d...e51

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

SIkkert... Men jeg er 100% frivillig alene og nyter det. Var lei mas, kontroll og sutring. 

Anonymkode: 26c4d...e51

Det er fordelen med å være single😁fri

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Bente1234 said:

Du får teste ut ekspertene og fortelle oss om reaultatet😂

De har jo sett resultatene og det er derfor de sier det de gjør...hallo!?

Anonymkode: 174ad...b0c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis det er slik at kvinner VIL være alene, så går de jo ikke inn under kategorien insols som det var snakk om her - involuntary solitude. 

Jeg sier bare at jeg har inntrykk av at veldig mange kvinner stiller for høye krav hos menn i forhold til hva hun selv kan stille med.

Såklart, er du en smart og sympatisk supermodell, så kan du forvente en lege med Clooney-utseende. Men de fleste kvinner er ikke det. De er helt vanlige. Og kan forvente en helt vanlig mann. Og en helt vanlig mann ligger på sofaen, ser fotball og drikker øl. Han er kanskje litt morsom av og til og har en ok jobb. Av og til er han lite forståelsesfull og teit. Og så ser han sånn passe sjuskete ut. Når helt vanlige kvinner ikke vil ha helt vanlige menn, så er det jo logisk at de må senke kravene, eller ja, forbli singel da. 

En annen faktor kan være, og nå kaster jeg en brannfakkel her: alder.

Mange kvinner som passerer 30 og gjerne mer, husker en tid som ung, hvor hun var ettertraktet og gjerne faktisk kunne stille høyere krav. Etterhvert som hun blir eldre og klar til å gå inn i et fast forhold, fastholder hun de "gamle" kravene, som hun slapp unna med da hun var ung og deilig. Slik vil hennes egen "verdi på sjekkemarkedet" gå ned i takt med alder, mens kravene hennes bli stående.

Dette fører da til et overtall av såkalte insols, med for høye krav. 

Disclaimer: OBS OBS! Dette gjelder selvsagt ikke alle kvinner, og det gjelder også mange menn i tillegg! Men jeg tror det er en liten overvekt av kvinner i forhold til menn, som fører til dette fenomenet. 

Anonymkode: c3dce...050

De vil ikke være alene, de vil være med en som står til kravene deres og får de ikke det så er det jo ufrivillig. Hvorfor skal yngre eller eldre kvinner ta til takke med noe de ikke vil ha? Dine forventninger til kvinners forventninger er helt ute å kjøre. Det er faktisk helt greit at vanlige menn ikke er gode nok for noen kvinner. 

Men hvorfor all denne sutringen, føler du deg utenfor? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at kvinner i stadig større grad velger bort menn er ikke en bevisst handling. Det dreier seg heller om at kvinner i stor grad ikke tiltrekkes av menn som har en "lavere status" enn dem selv. Det er genetisk betinget. Kvinner søker menn med status som kan gi beskyttelse og ta vare på dem. Slik har det vært i titusenvis av år og det viskes ikke bort med 50 år med likestilling. Dette er selvfølgelig ikke en uttalt motivasjon, men det er slik man er skrudd sammen. Problemet, om man kan kalle det det, ligger i at jenter i stadig større grad tar høyere utdanning nå, mens gutter velger det ofte bort. Da blir disse guttene i større grad enn før uaktuelle for jentene. De som før var helt gangbare partnere er det ikke lenger.

Det er egentlig interessant å se at vi fortsatt av slaver av urgamle genetiske regler. Vil man se dette i praksis så er det bare å dra til nærmeste sykehus. Finn en mannlig lege. Det er stor sjans for at han er gift med en kvinnelig sykepleier. Finn så kvinnelige leger og sjekk om de har mannlige sykepleiere som partnere. Det finnes sannsynligvis svært få eksempler på det. ;)

Anonymkode: 89667...0ba

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Hentacruel skrev:

De vil ikke være alene, de vil være med en som står til kravene deres og får de ikke det så er det jo ufrivillig. Hvorfor skal yngre eller eldre kvinner ta til takke med noe de ikke vil ha? Dine forventninger til kvinners forventninger er helt ute å kjøre. Det er faktisk helt greit at vanlige menn ikke er gode nok for noen kvinner. 

Men hvorfor all denne sutringen, føler du deg utenfor? 

Bare bastant på at d forskning sier er rett. Og det er det nok men å komme med dette uten å si noe om sine egne erfaringer. Jeg tar d jo for gitt at noen som er så bastant på denne forskningen har gjort det selv og tatt til takke med noe de egentlig ikke liker fordi forskning sier at den personen passer til han/hun fordi han/hun er helt vanlig og skal ikke ha andre krav og da har denne personen slått seg til ro med d. Men å påvirke oss som er single med ting hun/han har null erfaring med sjøl irriterte meg litt derfor ble jeg hissig i svarene her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vel jeg en insols ? har ikke vært i forhold og har alltid vært singel. Men har ikke orket tilfeldig sex eller ons. 

Anonymkode: 55720...659

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke se bort i fra at populærkultur også har en del med det å gjøre. I filmer og serier skal mannen komme som en ridder i skinnende rustning og ta jenta med storm, noe som fremstilles på en helt urealistisk måte. Jenter bokser derfor opp med troen på at de skal sjarmeres i senk av en mann som ikke har andre interesser enn henne.

Anonymkode: 174ad...b0c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal ikke se bort i fra at populærkultur også har en del med det å gjøre. I filmer og serier skal mannen komme som en ridder i skinnende rustning og ta jenta med storm, noe som fremstilles på en helt urealistisk måte. Jenter bokser derfor opp med troen på at de skal sjarmeres i senk av en mann som ikke har andre interesser enn henne.

Anonymkode: 174ad...b0c

Selvsagt😂❤️❤️D er ett must. Elsker hester og så ja ingen dum ide 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vokser ikke bokser :fnise:

Anonymkode: 174ad...b0c

Forsto d som vokser blir ofte sånn til meg og men ja ler nå av d jeg og 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner skal senke kravene sine slik at incels får seg noe. Det er alltid det som er budskapet. Og hele budskapet dreier seg utelukkende om utseende - til kvinnen. Dette er så sjåvinistisk som det går an å bli. Forhåpentligvis er det ikke så mange som er sammen med noen kun for å slippe å være alene. Jeg kan love deg at den følelsen du får når du finner ut at partneren din så på deg kun som en bekvemmlighet ikke er god. 

Uansett hvordan du ser ut, har du selvfølgelig ønsker (ikke krav) om hvilke egenskaper en potensiell partner bør ha for at dere skal passe sammen. At enkelte mener at det er urimelig, får de ta på egen kappe. Jeg er heller alene enn i et dårlig forhold.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...