Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ooooooooooooooooooohhhhh!! Det fikk jeg jammen lyst på!! (Som den uforbedrelige kakemonsen jeg er ;) )

Håper du får en riktig fin og flott 17. mai, Ciara :) :)

Kos deg masse!!

:klem:

Baker kake for harde livet, det ser riktig godt ut så langt, men så inneholder den enorme mengder sukker, sjokolade og smør, da... :)

Ønsker det en fantastisk 17. mai, Anette! :klem:

Ønsker deg en fin 17. mai! :klem:

Takk, en riktig god 17. mai til deg, Brage, mannen og vesla i magen! :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei alle sammen!

Nå går jeg øyeblikkelig og legger meg. Regner med at jeg ikke får vært her i morgen, det blir en utrolig selskapelig dag! Jeg er fullbooket fra frokost til kveld. Men jeg håper alle sammen får en koselig dag med masse is, god mat, gode venner, familie og alt annet dere måtte ønske dere! :)

Stor :klem:

Skrevet

Tusen takk, Ciara :)

Håper du koser deg stort også :)

Gjest Fantus
Skrevet

Håper du har hatt en flott 17. mai, Ciara :)

Jeg så det du skrev om morgengaver inne hos Nivea. Jeg og mannen ga hverandre bare en bitteliten morgengave etter bryllupet vårt. Dette fordi vi sparte penger til å kjøpe et digitalkamera, så han ga meg noen søte øredobber og jeg ga ham et dørskilt til yttersøra vår. Det var nemlig bare mitt navn som sto på det vi hadde fra før, og det var jo ikke helt holdbart. Og litt senere kjøpte vi oss kameraet sammen.

Har hatt fler venner som har gjordt det på samme måte, at de har kjøpt en dyr ting sammen i etterkant av bryllupet i stedenfor en dyr morgengave.

Skrevet

Nå har jeg vært på biblioteket og lånt "Balansekunst". Måtte få hjelp til å finne den, for den sto ikke på plassen sin på hylla, men derimot på biblotekarenes anbefalingshylle. Det skulle man jo tro var et godt tegn :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er også i gang med balansekunst, tror jeg må prioritere lesing for å bli ferdig i tide. Får ta den med i håndbagasjen når jeg reiser på tur :)

Ha en fin helg Ciara. Du sitter vel og leser til eksamen, antar jeg? Da er det kanskje liker greit at det regner.

Skrevet
Tusen takk, Ciara :)

Håper du koser deg stort også :)

Jeg hadde riktig fint, tusen takk! :):klem:

Håper du har hatt en flott 17. mai, Ciara :)

Jeg så det du skrev om morgengaver inne hos Nivea. Jeg og mannen ga hverandre bare en bitteliten morgengave etter bryllupet vårt. Dette fordi vi sparte penger til å kjøpe et digitalkamera, så han ga meg noen søte øredobber og jeg ga ham et dørskilt til yttersøra vår. Det var nemlig bare mitt navn som sto på det vi hadde fra før, og det var jo ikke helt holdbart. Og litt senere kjøpte vi oss kameraet sammen.

Har hatt fler venner som har gjordt det på samme måte, at de har kjøpt en dyr ting sammen i etterkant av bryllupet i stedenfor en dyr morgengave.

:vinke: Hei Fantus! Takk for tips. Vi får rett og slett se an økonomien tror jeg. Men jeg må innrømme at jeg ser på dette som en gylden anledning til å få en fin ring med sten i! :ler: Vi kjøpte nemlig forlovelses-/gifteringer sammen, og nå vil jeg ha en skikkelig smykkegave. Føler meg jo kanskje en smule grunn og materialistisk når jeg skriver det, men likevel, selv lesehester må ha en del glamour ;)

Nå har jeg vært på biblioteket og lånt "Balansekunst". Måtte få hjelp til å finne den, for den sto ikke på plassen sin på hylla, men derimot på biblotekarenes anbefalingshylle. Det skulle man jo tro var et godt tegn :)

Jeg håper virkelig jeg rekker å bli ferdig. Har ikke lest mye ennå, og jeg er midt i eksamen. Så jeg får se hvordan det går - jeg skal i hvert fall gjøre mitt beste! :)

Jeg er også i gang med balansekunst, tror jeg må prioritere lesing for å bli ferdig i tide. Får ta den med i håndbagasjen når jeg reiser på tur  :)

Ha en fin helg Ciara. Du sitter vel og leser til eksamen, antar jeg? Da er det kanskje liker greit at det regner.

Ja, det er like greit at det regner, selv om det er kjedelig også. Men jeg får faktisk gjort vesentlig mer!

Når er det du drar på tur igjen? Det blir garantert såååå fint! :)

God helg til deg også :klem:

Ha en riktig fin helg!! :)

Goooood helg! :klem:

Skrevet

Vi hadde en kjempefin 17. mai. Vi startet feiringen med frokost med musserende vin og holdt det gående til fem om natten/morgenen etter. Vi var virkelig ekstremt sosiale og møtte så mange av vennene våre at det var umulig å legge seg tidlig :) Nedturen var jo at jeg ikke våknet før halv tre på dagen i går, og da er jo dagen fort over. Men fikk skrevet en del timer, så jeg var fornøyd med meg selv tross alt. I dag har jeg vært på jobb, så nå er jeg tilbake i gjenge. I kveld skal jeg ut og ta noen øl. Og det er helg! :) Dette har vært litt av en sus-og-dus-uke. I like! :hoppe:

God helg alle sammen! :klem:

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

God helg, Ciara! Det høres ut som du har hatt en fabelaktig uke. Det er så deilig å slippe taket litt og bare leve! Jeg har nesten glemt hvor deilig det er å legge seg med solen og stå opp på ettermiddagen. Håper å få noen slike netter i sommer ;).

Jeg har lest ferdig Balansekunst for lenge siden og gleder meg til å diskutere.

Vi sees :)

PS. Jeg er ex-Lily ;)

Endret av Blanca
Skrevet
God helg, Ciara! Det høres ut som du har hatt en fabelaktig uke. Det er så deilig å slippe taket litt og bare leve! Jeg har nesten glemt hvor deilig det er å legge seg med solen og stå opp på ettermiddagen. Håper å få noen slike netter i sommer ;).

Jeg har lest ferdig Balansekunst for lenge siden og gleder meg til å diskutere.

Vi sees :)

PS. Jeg er ex-Lily ;)

Hehe, nå begynte jeg å lure her. Da jeg logget meg på så jeg at jeg hadde fått svar fra en "Blanca", men da jeg kom inn så jeg Lily - grattis med nytt navn! :) Hva er inspirasjonen bak "Blanca"? :)

Sommernetter er deilig! Det er en så spesiell stemning hvis man har vært oppe hele natten og det begynner å bli lyst igjen. Minuset er jo at jeg ikke har lyst til å gå og legge meg da heller, for da er det jo lyst :ler: Det skulle gått an å være våken hele tiden hvis man ville!

Ha en super helg :):klem:

Skrevet

I dag skal jeg skrive på oppgaven min, gå en tur på posten og poste en pakke og så skal jeg ta det med ro til jeg skal møte en venninne i kveld. Liker sånne dager hvor det skjer lite. I blant, i hvert fall ;)

Lurer på hva jeg skal lage til middag i dag...

Skrevet (endret)

Høres ut som du har hatt noen hektiske men flotte dager, ja :) Herlig! :)

Jeg lurer litt på hva vi skal lese neste måned. Er det klart kanskje? Meget mulig jeg har gått glipp av det... ;)

Jeg er også i gang med balansekunst, men det går litt treigt for meg også... Men satser på å bli ferdig i tide :)

Ha en superduper lørdag og helg, Ciara! :)

Endret av nostalgia
Gjest Fantus
Skrevet

God helg, Ciara. Høres deilig ut å ikke gjøre så mye i dag :)

Gjest gjest1
Skrevet
Hehe, nå begynte jeg å lure her. Da jeg logget meg på så jeg at jeg hadde fått svar fra en "Blanca", men da jeg kom inn så jeg Lily - grattis med nytt navn! :) Hva er inspirasjonen bak "Blanca"? :)

Hei! Ingen spesiell inspirasjon, men det var så mange som hette noe lignende, så jeg ville bytte. Og nå ser jeg noen har tatt Lily også; litt forvirrende :ler: . Særlig siden denne nye Lily har en dagbok for prøvere. Det er ikke meg; for de som mått undre...

Ha en fin søndag, Ciara, vi sees :)

Skrevet

:vinke: Hei Blanca! :)

Da vet jeg det, det er en annen Lily her som er prøver, og det er ikke deg. Kjekt å vite ;) Blanca er et veldig fint navn forresten, har du lest Åndenes hus? Der er det vel en som heter Blanca om jeg ikke husker feil, og også andre navn som betyr hvit/lys, som Clara og Alba. Spesielt Clara synes jeg er et nydelig navn, kunne godt kalt en fremtidig datter det. Men det er vel mange som synes det høres kjerringaktig ut, dessverre... Men det behøver man jo ikke bry seg om.

-----

Anette, nå har jeg lest ut Den tidsreisendes kvinne! Skal vi starte diskusjonen? :)

Nå må jeg skrive videre på eksamen her. Jeg er litt rar da, jeg klager jo over at jeg er lei, men nå har jeg jo begynt å tenke på tusen mulige fagprosjekter. Nå begynner jeg snart på masteroppgave, og jeg har allerede tenkt på muligheten at jeg skal skrive en fagbok løselig basert på oppgaven min når jeg har levert den. Det hadde jo vært moro å forsøke. Men sambo er litt matt over at jeg gidder å planlegge det midt oppi alt det andre. Men jeg er jo interessert i det jeg driver med da! :) Og siden jeg skal søke jobb etter jul, så kan det jo være greit å ha slike prosjekter å holde på med, jeg får jo sannsynligvis ikke jobb med en gang. Spennende :hoppe:

Gjest gjest1
Skrevet
:vinke: Hei Blanca! :)

Da vet jeg det, det er en annen Lily her som er prøver, og det er ikke deg. Kjekt å vite ;) Blanca er et veldig fint navn forresten, har du lest Åndenes hus? Der er det vel en som heter Blanca om jeg ikke husker feil, og også andre navn som betyr hvit/lys, som Clara og Alba. Spesielt Clara synes jeg er et nydelig navn, kunne godt kalt en fremtidig datter det. Men det er vel mange som synes det høres kjerringaktig ut, dessverre... Men det behøver man jo ikke bry seg om.

Ja, jeg vurderte faktisk både Alba og Clara som nye nick, så jeg er kanskje litt inspirert av Åndenes hus! Synes alle de tre navnene er fine jeg også, og har også tenkt på Clara til en eventuell fremtidig datter :)

Fagbok? Jøss! Du virker veldig inspirert av det du holder på med. Hold på ideen du, visjoner er bra!

Skrevet
God helg, Ciara. Høres deilig ut å ikke gjøre så mye i dag :)

Hei, Fantus, jeg klarte visst å overse innlegget ditt. Det var ikke meningen! :sjenert: God helg til deg også! :)

Ja, jeg vurderte faktisk både Alba og Clara som nye nick, så jeg er kanskje litt inspirert av Åndenes hus! Synes alle de tre navnene er fine jeg også, og har også tenkt på Clara til en eventuell fremtidig datter :)

Fagbok? Jøss! Du virker veldig inspirert av det du holder på med. Hold på ideen du, visjoner er bra!

Så vi har lik navnesmak også? Ikke dårlig! :)

Ja, jeg er inspirert, men det er jo en intens måte å jobbe på, dette her. Så jeg veksler mellom å være drittlei og kjempeivrig :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg synes det høres ut som du trives med studiene og faget ditt. Det er jo ingenting som er bedre :)

Ha en fin uke :klem:

Skrevet

Ha en fin uke du også, Kira! :):klem:

Da poster jeg likesågodt en anmeldelse av Den tidsreisendes kvinne, og håper at Anette ikke har noe imot det :)

Audrey Niffenegger: Den tidsreisendes kvinne

Dette er historien om Clare og Henry. Henry reiser i tid, noe mange selvfølgelig ikke tror på. Dette betyr at Clare møter Henry første gang når hun er 6 år og Henry over 30 (mener jeg å huske), men hun møter ham når han er forskjellige aldre opp igjennom sin egen oppvekst. De skjønner fort at de er ment for hverandre, og siden Henry reiser i tid vet for eksempel Clare allerede som liten at de kommer til å gifte seg. Historien om Clare og Henry er nydelig, det er virkelig en fin kjærlighetshistorie - kjærligheten deres tåler selv alle problemene Henrys tidsreiser fører med seg.

Både Henry og Clare er godt skildret, så jeg føler at de virker ekte for meg. Men selv om jeg liker dem, og liker kjærlighetshistorien dem i mellom, gjør hele konseptet med tidsreiser at romanen virker noe konstruert. Jeg skjønner aldri helt hvordan tidsreisene kan foregå, jeg skjønner ikke hvordan Henry kan møte seg selv som liten (hvis han møter seg selv, må det jo bety at han som tidsreisende er splittet i to personer, og hvis han er to personer ville han jo ikke behøve å forlate Clare i blant, et jeg kunne blitt værende i nåtiden, mens det andre ville reist. Dette skjønner jeg ikke!). I tillegg må jo romanen hele tiden forklare hvordan dette kan foregå, noe som gjør dialoger og fortellerstil noe konstruert, siden den er vinklet for å møte leserens innvendinger. Flere steder tar blant annet Clare leserens uforstående rolle, og det er jo merkelig siden hun burde skjønne alt om Henry etter så mange år.

Disse tingene trekker romanen en del ned for meg. Men den har mange bra episoder, og kjærlighetshistorien er som sagt fin. Så dette er en litt blandet leseopplevelse for min del.

Nå er jeg spent på å høre hva Anette synes! :)

God kveld, folkens :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...