Ciara Skrevet 13. mai 2006 Forfatter #1481 Skrevet 13. mai 2006 Kul pus forresten!! Og jeg fikk fryktelig lyst på Thai take away!! Bare at de har ikke noe sånt her i byen så vidt jeg vet.. Bare ørti kinasjapper og det er IKKE det samme!! Så nyt maten og ta en skål for meg! (Jeg skal nyte en bedre risgrøt - godt det også! ) ← Kinesisk er også veldig godt. Det var alltid kinesisk restaurant vi spiste på da jeg var liten, det var vel omtrent det første som fantes. Så ble det Peppes og andre ting etterhvert. Nå er det årevis siden jeg har spist kinesisk mat, og har veldig lyst til å spise det igjen. Billig er det jo også. Nei, det må jeg få gjort - takk for påminnelsen!
Gjest gjest1 Skrevet 13. mai 2006 #1482 Skrevet 13. mai 2006 Jeg får lyst på katt når leg leser i dagboken din Ciara. Men det spørs hvordan en liten kattunge hadde blitt mottatt her i huset Ha en flott lørdagskveld
Gjest Fantus Skrevet 13. mai 2006 #1483 Skrevet 13. mai 2006 Høres ut som om du har en flott lørdag. Thai-maten hørtes skikkelig god ut.
Ciara Skrevet 13. mai 2006 Forfatter #1484 Skrevet 13. mai 2006 Jeg får lyst på katt når leg leser i dagboken din Ciara. Men det spørs hvordan en liten kattunge hadde blitt mottatt her i huset Ha en flott lørdagskveld ← Nei, det spørs vel hvor bra det hadde gått med katt hos dere. Men det er jo mange katter og hunder som lever lykkelig sammen også Ha en flott lørdagskveld du også, Kira! Høres ut som om du har en flott lørdag. Thai-maten hørtes skikkelig god ut. ← Nå har vi spist mat, og jeg er stappmett. Følte meg snytt fordi jeg ble mett, det var mer mat igjen som jeg kunne tenke meg å spise, men fikk det ikke ned. Nå føler jeg mest for å legge meg og sove et par timer
Ciara Skrevet 14. mai 2006 Forfatter #1485 Skrevet 14. mai 2006 Ja, i dag hadde vi jo en hyggelig start på dagen... Våknet halv sju av at jeg måtte på do, og da hørte jeg vann som rant. Lurte på om jeg hadde klart å la være å skru igjen en kran før jeg la meg, men syntes liksom det hadde vært litt for utrolig (jeg sjekker alltid at alt er låst og avskrudd noe sånt som tre ganger ). Og på kjøkkenet ser jeg at vannet fosser ut av det nedre kjøkkenskapet under vasken. Så jeg løper inn og roper til sambo at han må komme seg opp og se på krana (for jeg hadde ikke funnet stoppekrana) og han klarte å skru av vannet - stoppekrana befant seg lurt nok bak vaskemaskinen, og den hadde jeg kanskje ikke klart å dra fram uansett - smart! Heldigvis så det ikke ut til at vannet hadde stått og rent lenge, så vi tror ikke det ble de store skadene av det, men dette er jo innmari irriterende. Så nå må vi få en rørlegger hit i morgen og se på varmtvannsberederen. Akkurat sånne ting vi trenger å tenke på når vi har fullt opp med eksamen begge to
Ciara Skrevet 14. mai 2006 Forfatter #1486 Skrevet 14. mai 2006 Sånn, nå lar jeg fag være fag, og kaster meg over et lass vaniljeis med blåbær i stedet
Gjest gjest1 Skrevet 14. mai 2006 #1487 Skrevet 14. mai 2006 Uff da, har dere fått tørket opp vannet? For en skrekkopplevelse Håper det gikk dra , og at dere slipper vannskader Det var da enda godt at dere var hjemme. Husker da sønnen min mistet brannslukkingsapparatet i gulvet, og splinten ikke satt i Det var også festlig, har fortsatt mareritt om det. Og jeg finner fortsatt hvitt pulver her og der Kos deg med is og blåbær, det hørtes godt ut Er forresten ferdig med Skjebnefangeren ov Susanne Pari. Den anbefales, boken er skrevet på en morsom måte. Den handler om Iran før og etter Shahens fall, og de første årene av Khomeinis regime. Den foregår i Irans aristokrati, og gir en god skildring av deres levemåte og skikker. De ulike personene forteller i hver sine kapitler, og på den måten får vi et innblikk i hvordan de tenker, og en forklaring på deres handlinger. Det er en sterk historie, virker autentisk på meg, for forfatteren skriver om sitt eget miljø. Både en gripende kjerlighetshistorie og en kulturskildring. Utrolig spennende er den og. Jeg synes det er en god bok, både fordi den er lærerik og spennende på samme tid.
Gjest Fantus Skrevet 14. mai 2006 #1488 Skrevet 14. mai 2006 Ikke gøy med vann utover kjøkkenet! Og hvertfall ikke i eksamesperioden. Håper det lar seg fikse greit uten at det blir veldig dyrt for dere i hvertfall.
Ciara Skrevet 14. mai 2006 Forfatter #1489 Skrevet 14. mai 2006 Uff da, har dere fått tørket opp vannet? For en skrekkopplevelse Håper det gikk dra , og at dere slipper vannskader Det var da enda godt at dere var hjemme. Husker da sønnen min mistet brannslukkingsapparatet i gulvet, og splinten ikke satt i Det var også festlig, har fortsatt mareritt om det. Og jeg finner fortsatt hvitt pulver her og der Kos deg med is og blåbær, det hørtes godt ut Er forresten ferdig med Skjebnefangeren ov Susanne Pari. ← Vi fikk tørket opp vannet, men skaden er større enn vi først trodde. Vannet må nok ha rent noen timer. Typisk, vi har vært hjemme hele helga, og vannet måtte begynne å lekke om natten så vi ikke kunne oppdage det med en gang. Hadde det startet noen timer før eller etter ville problemet vært mye mindre. Men vi håper jo forsikringen dekker det, skal undersøke i morgen. Som studenter har vi ikke så god råd, så det hadde vært flott om vi ikke ble helt blakke nå... Brannslukkingsapparat-episoden hørtes heller ikke akkurat morsom ut! Men jeg måtte le litt også, akkurat som jeg faktisk har ledd litt av denne vannlekkasjen. Noe skal det liksom være hele tiden Ikke gøy med vann utover kjøkkenet! Og hvertfall ikke i eksamesperioden. Håper det lar seg fikse greit uten at det blir veldig dyrt for dere i hvertfall. ← Ja, det håper jeg også! Takk for hilsen!
Ciara Skrevet 14. mai 2006 Forfatter #1490 Skrevet 14. mai 2006 Herlighet, nå glemte jeg jo å kommentere anmeldelsen din, Kira! Takk for at du ville skrive litt om boken! Den hørtes veldig spennende og lærerik ut, og høres absolutt ut som noe jeg kunne tenke meg å lese. Det er fint å kunne lese om ting jeg ikke vet så mye om, jeg synes Iran er et spennende land, men vet dessverre alt for lite om det. Men hvilken bedre måte å lære på enn å lese? Og vips, så ble boklista mi enda lenger, nå er den lang som et vondt år, men det føles litt betryggende. Det er fortsatt et lass fantastiske bøker der ute som venter på å bli lest! Sov godt, alle sammen!
Daria Skrevet 15. mai 2006 #1491 Skrevet 15. mai 2006 Så irriterende med vannlekkasje, håper det ikke blir så dyrt for dere. Lurer forresten på hvor stoppekrana sitter hos meg? :klø: Det er kanskje sånt man burde vite før det skjer noe... Nå har vi spist mat, og jeg er stappmett. Følte meg snytt fordi jeg ble mett, det var mer mat igjen som jeg kunne tenke meg å spise, men fikk det ikke ned. Nå føler jeg mest for å legge meg og sove et par timer ← Leste Forbunden frukt av Jojo Moynes i helga -underholdningsroman uten de helt store dybder, men deilig tidsfordriv Men jeg lærer jo aldri -hadde masse ting jeg skulle gjøre på søndag, skulle bare lese et kapittel eller to først... Det burde ikke overraske noen at jeg ikke reiste meg fra sofaen før fire timer senere, da boka var ferdiglest...
nostalgia Skrevet 15. mai 2006 #1492 Skrevet 15. mai 2006 Hei og hopp!! Håper ting begynner å ordne seg etter vannlekkasjen nå, Ciara. Slike ting er virkelig kjedelige. Så søt Nalle er!! Måtte le når jeg leste om alt han gjør for å få oppmerksomhet. Minner meg særdeles mye om to pelsdotter som lusker rundt føttene mine akkurat nå! Ha en riktig fin uke, Ciara Og alle ande bokdamer også, selvsagt!
Ciara Skrevet 15. mai 2006 Forfatter #1493 Skrevet 15. mai 2006 Så irriterende med vannlekkasje, håper det ikke blir så dyrt for dere. Lurer forresten på hvor stoppekrana sitter hos meg? :klø: Det er kanskje sånt man burde vite før det skjer noe... Leste Forbunden frukt av Jojo Moynes i helga -underholdningsroman uten de helt store dybder, men deilig tidsfordriv Men jeg lærer jo aldri -hadde masse ting jeg skulle gjøre på søndag, skulle bare lese et kapittel eller to først... Det burde ikke overraske noen at jeg ikke reiste meg fra sofaen før fire timer senere, da boka var ferdiglest... ← Ja, én ting har jeg i hvert fall lært, og det er at det er greit å vite hvor stoppekrana er! Like greit å finne ut av det først som sist! Det typiske er jo at man får vannlekkasje midt på natta og må skru igjen krana i en fei, og da er det greit å ikke måtte lete i evigheter først Haha, jeg er også fæl til å åpne skjønnlitterære bøker når jeg ikke bør. Men bøker er jo aldri så fristende som når jeg har nyttige ting å gjøre... Hei og hopp!! Håper ting begynner å ordne seg etter vannlekkasjen nå, Ciara. Slike ting er virkelig kjedelige. Så søt Nalle er!! Måtte le når jeg leste om alt han gjør for å få oppmerksomhet. Minner meg særdeles mye om to pelsdotter som lusker rundt føttene mine akkurat nå! Ha en riktig fin uke, Ciara Og alle ande bokdamer også, selvsagt! ← :hoppe: Går bedre her, men får ikke rørlegger før på torsdag. Heldigvis har vi vann på badet, så det går fint. Eneste minus er noen tusen i egenandel, der røyk den luksus-sommeren. Blir rimelig irritert Ha en super uke, Anette
Ciara Skrevet 15. mai 2006 Forfatter #1494 Skrevet 15. mai 2006 Denne dagen har vært stress. Har vært på jobb, og da jeg kom hjem var det bare å kaste seg over skolearbeid til i morgen, jeg må redegjøre for en sak i plenum, og da liker jeg å være forberedt. Og det tar tid! I tillegg har jeg støvsugd og tørket støv her for det orket jeg ikke å gjøre i helga. Og hvert øyeblikk kommer en fra styret for å ta en titt på kjøkkenet vårt. Det skal bli deilig når skoledagen i morgen er over - da har jeg fortsatt masse å gjøre, men jeg kan jobbe mer selvstendig med mine egne saker (slik jeg liker best) og slipper å ha noe med andre å gjøre Må ærlig talt innrømme at gruppearbeid aldri har vært min sterke side, mest fordi jeg hadde så negative opplevelser av det da jeg gikk på barneskolen (utrolig hvor lenge sånt sitter i). Heldigvis har jeg en annen holdning til jobbprosjekter, det pleier å være mye bedre. Nå sitter jeg fortsatt med skolearbeidet og gleder meg til å bli ferdig. Tror jeg skal legge meg tidlig i kveld.
Gjest gjest1 Skrevet 16. mai 2006 #1495 Skrevet 16. mai 2006 Så kjedelig med vannskaden. Og uforutsette utgifter er ikke morsomt Gruppearbeid er en utfordring. Husker en gruppeeksamen jeg hadde, vi snakket ikke samme språk, og resultatet ble helt elendig. Utrolig irriterende, jeg kunne gjort det mye bedre helt alene. Men det er sant at det er lettere i jobbsammenheng, og det er avgjørende at man har bra kjemi med de man skal samarbeide med. Lykke til i dag, og håper du får en fin kveld
nostalgia Skrevet 16. mai 2006 #1496 Skrevet 16. mai 2006 Så kjedelig at egenandelen blir så stor Håper det gikk fint på skolen i dag, det tror jeg nok det gjorde Ha det godt, Ciara
Ciara Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #1497 Skrevet 16. mai 2006 Så kjedelig med vannskaden. Og uforutsette utgifter er ikke morsomt Gruppearbeid er en utfordring. Husker en gruppeeksamen jeg hadde, vi snakket ikke samme språk, og resultatet ble helt elendig. Utrolig irriterende, jeg kunne gjort det mye bedre helt alene. Men det er sant at det er lettere i jobbsammenheng, og det er avgjørende at man har bra kjemi med de man skal samarbeide med. Lykke til i dag, og håper du får en fin kveld ← Det store problemet med gruppearbeid vanligvis, er jo at det er så forskjellig hvor mye arbeid folk gidder å legge ned i det. Så enten jobber man med noen som ikke gjør nok, eller med noen som overdriver forferdelig - selv jobber jeg akkurat passe mye selvfølgelig Så kjedelig at egenandelen blir så stor Håper det gikk fint på skolen i dag, det tror jeg nok det gjorde Ha det godt, Ciara ← Det gikk fint! Det var deilig. Nå har jeg hatt siste forelesning før sommeren, og kan med andre ord konsentrere meg fullstendig om eksamen. Og det blir jeg nesten nødt til framover! Håper du har en fin dag, Anette!
Ciara Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #1498 Skrevet 16. mai 2006 Nå skal jeg sykle litt og etterpå skal jeg lage Mississippi Mud Cake
nostalgia Skrevet 16. mai 2006 #1499 Skrevet 16. mai 2006 Nå skal jeg sykle litt og etterpå skal jeg lage Mississippi Mud Cake ← Ooooooooooooooooooohhhhh!! Det fikk jeg jammen lyst på!! (Som den uforbedrelige kakemonsen jeg er ) Håper du får en riktig fin og flott 17. mai, Ciara :) Kos deg masse!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå