Daria Skrevet 9. mai 2006 #1461 Skrevet 9. mai 2006 Hei Fakse! I dag har jeg fått meg en gigantisk opptur på karrierefronten, uten at jeg kan komme nærmere inn på det ennå. Jeg er i hvert fall superfornøyd, og har mest lyst til å løpe ut og feire med en øl eller fem! Dette er en sjanse jeg har drømt om. Det er ikke meningen å være fryktelig hemmelighetsfull, altså... ← Gratulerer! Selv om jeg ikke helt vet hva jeg gratulerer med, men oppturer er alltid bra...
Ciara Skrevet 9. mai 2006 Forfatter #1462 Skrevet 9. mai 2006 Gratulerer! Selv om jeg ikke helt vet hva jeg gratulerer med, men oppturer er alltid bra... ← Tusen takk! Ja, oppturer føles virkelig bra i blant!
Gjest gjest1 Skrevet 9. mai 2006 #1464 Skrevet 9. mai 2006 (endret) I dag har jeg fått meg en gigantisk opptur på karrierefronten, uten at jeg kan komme nærmere inn på det ennå. Jeg er i hvert fall superfornøyd, og har mest lyst til å løpe ut og feire med en øl eller fem! Dette er en sjanse jeg har drømt om. Det er ikke meningen å være fryktelig hemmelighetsfull, altså... ← Jeg gratulerer også og håper vi får vite mere på et senere tidspunkt Så spennende..... Alltid flott med oppturer Endret 9. mai 2006 av kira
Gjest Fantus Skrevet 9. mai 2006 #1465 Skrevet 9. mai 2006 Gratulerer! Oppturer er de beste turene :D
Ciara Skrevet 10. mai 2006 Forfatter #1466 Skrevet 10. mai 2006 Tusen takk, Fakse, Kira og Fantus! :bukke: Nå skal jeg jobbe med eksamensoppgave. Den skal ikke leveres før om fire uker, så jeg har god tid, men det hadde vært deilig å være ferdig tidlig, da blir det mer ferie Selv om jeg ikke akkurat har lyst til å jobbe med oppgave når jeg ser ut av vinduet - været er fantastisk i dag igjen og jeg har bare lyst til å snike meg ut. Tror kanskje jeg skal sykle meg en tur ute i kveld. Men først altså - være flink!
nostalgia Skrevet 10. mai 2006 #1467 Skrevet 10. mai 2006 (endret) Gratulerer så mye, Ciara! Gleder meg veldig til å høre hva du synes om "tidsreisende". Skal la være å skrive noe om den til du er ferdig å lese... hehe Utenom den har jeg lest ferdig My Friend Leonard av James Frey. Jeg hadde utrolig store forventninger til den boken, da det er en oppfølger til A million little pieces, som er en av de beste bøkene jeg har lest på lenge. Den levde overhodet ikke opp til forventningene. Det var en stor skuff fra første til siste side. Det hjalp nok heller ikke på at jeg, mens jeg leste denne boken også leste avisartikler om hvordan James Frey hadde løyet om en del i den første boken, som han påsto var selvbiografisk. Jaja, A million little pieces er bra likevel den, men nå med en litt uggen bismak, synes jeg. Håper alle får en fin ukeslutt!! Her er det deilig vær, og nå skal jeg endelig ut på tur! Endret 10. mai 2006 av nostalgia
Ciara Skrevet 10. mai 2006 Forfatter #1468 Skrevet 10. mai 2006 (endret) Gratulerer så mye, Ciara! Gleder meg veldig til å høre hva du synes om "tidsreisende". Skal la være å skrive noe om den til du er ferdig å lese... hehe Utenom den har jeg lest ferdig My Friend Leonard av James Frey. Jeg hadde utrolig store forventninger til den boken, da det er en oppfølger til A million little pieces, som er en av de beste bøkene jeg har lest på lenge. Den levde overhodet ikke opp til forventningene. Det var en stor skuff fra første til siste side. Det hjalp nok heller ikke på at jeg, mens jeg leste denne boken også leste avisartikler om hvordan James Frey hadde løyet om en del i den første boken, som han påsto var selvbiografisk. Jaja, A million little pieces er bra likevel den, men nå med en litt uggen bismak, synes jeg. Håper alle får en fin ukeslutt!! Her er det deilig vær, og nå skal jeg endelig ut på tur! ← Hei Anette! Du kan godt bare poste anmeldelse av Den tidsreisendes kvinne hvis du vil. Jeg bare siler ut hva jeg leser av den før jeg er ferdig Vil du anbefale A Million Little Pieces selv om Frey har vært uærlig? Den høres jo interessant ut. Jeg har lest ut en bok i dag: Selma Lønning Aarø: Hotel Selma Dette er de to tidligere bøkene til Aarø, Scener fra et ekteskap og Stormfulle høyder, satt sammen i én pocket. Jeg ble veldig begeistret da jeg så denne boka var utgitt, for jeg har ikke hatt råd til de dyre utgavene - samtidig som Aarø er utrolig morsom. Her får man det meste fra hennes Dagblad-spalte. Her forteller hun om livet med en fotballgalmann, hennes forkjærlighet for IKEA, slanking, og en rekke andre ubetalelige episoder. Blant annet var deres sønns første ord "Heia Brann" Dette er ypperlig underholdning, hun tar opp ting vi alle kjenner oss igjen i. Anbefales! Nå skal jeg snart sykle litt Endret 10. mai 2006 av Ciara
Gjest Fantus Skrevet 10. mai 2006 #1469 Skrevet 10. mai 2006 Jeg syns Selma Lønning Aarø skriver veldig bra og spalten hennes i dagbladet har vært morsomt å lese Tror jeg må ta en titt på Hotell Selma når jeg får lønning.
Gjest gjest1 Skrevet 11. mai 2006 #1470 Skrevet 11. mai 2006 Jeg har også sansen for Selma Lønning Aarø. Setter denne boken på leselisten min også. Nå leser jeg Skjebnefangeren ov Susanne Pari. Den handler om Irans aristokrati før og etter Shahens fall, og er en kulturskildring i tillegg til en kjærlighetshistorie. Utrolig interessant for meg som er opptatt av ulike kulturer, jeg klarer nesten ikke å legge den fra meg Regner med å avslutte den i dag. Ha en fin dag, Ciara
Ciara Skrevet 11. mai 2006 Forfatter #1471 Skrevet 11. mai 2006 Jeg syns Selma Lønning Aarø skriver veldig bra og spalten hennes i dagbladet har vært morsomt å lese Tror jeg må ta en titt på Hotell Selma når jeg får lønning. ← Ja, hun er utrolig underholdende. Dette er jo en pocket til 99 kr, så ypperlig sommerlektyre! Jeg har også sansen for Selma Lønning Aarø. Setter denne boken på leselisten min også. Nå leser jeg Skjebnefangeren ov Susanne Pari. Den handler om Irans aristokrati før og etter Shahens fall, og er en kulturskildring i tillegg til en kjærlighetshistorie. Utrolig interessant for meg som er opptatt av ulike kulturer, jeg klarer nesten ikke å legge den fra meg Regner med å avslutte den i dag. Ha en fin dag, Ciara ← Skjebnefangeren høres spennende ut. Jeg synes Iran er et veldig spennende land, skulle gjerne dratt dit. Håper ikke Bush klarer å starte en krig der også. Jeg har hørt så mye bra om Iran og iranere, så regner med at jeg kommer meg dit om noen år I mellomtiden er det jo selvfølgelig veldig spennende å lese bøker om landet - sier du fra hva du synes når du er ferdig? Så skriver jeg den kanskje opp på lista mi, avhengig av hva du synes -------- Jeg har blitt litt småforkjølet, snufser litt og er litt tettere i halsen enn vanlig. Det var vel overgangen fra vinter til sommer som ble litt brå. Men forhåpentligvis blir jeg ikke verre, det er ingenting som er så kjedelig som å være tett i hodet når det er varmt ute. Ellers har jeg jobbet en del med oppgaven min i dag. Det er forsåvidt interessant, men det er så mye stoff som må hentes, så jeg har fartet rundt i biblioteker i byen i dag. Har både vært på Universitetsbiblioteket (2 stk), Hoved-Deichman og Nasjonalbiblioteket. Så akkurat nå er jeg litt lei av bibliotek - skal bli deilig når alt materiale er samlet så jeg kan begynne å skrive. Etterpå skal jeg ut og ta en øl med en venn av meg. Jeg håper ikke jeg blir verre av å gå ut litt, har gledet meg til denne avtalen en stund
nostalgia Skrevet 11. mai 2006 #1472 Skrevet 11. mai 2006 (endret) Vil du anbefale A Million Little Pieces selv om Frey har vært uærlig? Den høres jo interessant ut. Jeg har lest ut en bok i dag: Selma Lønning Aarøs, Hotel Selma ← Ja, jeg vil stadig anbefale den. Jeg synes den var utrolig bra skrevet. Det trekker ned i etterkant at han ikke har vært ærlig, men det gjør jo ikke boken i seg selv noe dårligere. Han skriver på en ganske særegen måte. Til tider ganske prosa-aktig, men det blir ikke kjedelig eller langdrygt selv om det er en stor bok. Faktisk synes jeg det er en av de beste bøkene jeg har lest på lang tid. Så jeg anbefaler den absolutt til alle som ikke lar seg hefte for mye av sannhetene som har kommet ut i ettertid Selma Lønning Aarøs bok høres veldig bra ut! Den må jeg absolutt ha Håper du føler deg bedre snart, ikke noe kjekt å være forkjølet når det er varmt og fint ute... Endret 11. mai 2006 av nostalgia
Ciara Skrevet 12. mai 2006 Forfatter #1473 Skrevet 12. mai 2006 Ja, jeg vil stadig anbefale den. Jeg synes den var utrolig bra skrevet. Det trekker ned i etterkant at han ikke har vært ærlig, men det gjør jo ikke boken i seg selv noe dårligere. Han skriver på en ganske særegen måte. Til tider ganske prosa-aktig, men det blir ikke kjedelig eller langdrygt selv om det er en stor bok. Faktisk synes jeg det er en av de beste bøkene jeg har lest på lang tid. Så jeg anbefaler den absolutt til alle som ikke lar seg hefte for mye av sannhetene som har kommet ut i ettertid Selma Lønning Aarøs bok høres veldig bra ut! Den må jeg absolutt ha Håper du føler deg bedre snart, ikke noe kjekt å være forkjølet når det er varmt og fint ute... ← Da har boklista mi blitt et hakk lenger Tror jeg skal prøve å lese den som ren skjønnlitteratur, og ikke la meg påvirke av forfatteren - får se om jeg får det til. Jeg blir jo veldig fristet når du skriver at det er en av de beste bøkene du har lest på lang tid Forkjølelsen er bedre, den er der fortsatt, men det som satt litt i halsen har forflyttet seg til nesa, og det er tross alt et bedringstegn. Så dette går fint, heldigvis Strålende vær her i dag også, trodde det skulle bli dårlig vær nå - men gjerne for meg! I dag skal familien og jeg nemlig på en av byens kjente restauranter og feire et familiemedlems bursdag, så fint vær blir jo helt nydelig. Gleder meg veldig! Men først må jeg komme meg på nok et bibliotek, og lurer også på om jeg skal jogge en tur. Jeg begynner virkelig å merke at kroppen jobber mer med meg nå, og det inspirerer til mer trening. Den verste treningsperioden er jo helt i starten hvor formen er dårlig, hvor trening bare er fælt og tapper deg for krefter. Nå har jeg overskudd, og liker selve treninga også. Deilig!
Gjest Sabia Skrevet 12. mai 2006 #1474 Skrevet 12. mai 2006 Jeg har fått ny dagbok!! Følg signaturen så finner du meg...
Ciara Skrevet 13. mai 2006 Forfatter #1475 Skrevet 13. mai 2006 Jeg har fått ny dagbok!! Følg signaturen så finner du meg... ← *stormer til Niveas dagbok* Var du lei av den gamle, forresten?
Ciara Skrevet 13. mai 2006 Forfatter #1476 Skrevet 13. mai 2006 Deilig med lørdag som vanlig. Jeg har faktisk nettopp stått opp og spist frokost, jeg sov vel til halv elleve, og så gikk sambo og kjøpte avis som jeg har lest på senga. Det er noe veldig luksus over å lese avis på senga om morgenen Så nå har jeg spist frokost og begynner å bli klar for å møte verden. Skal jobbe litt med skoleting, så skal shine opp litt her siden det er i helg. I kveld skal vi spise thai take away - gleder meg! Og så har sambo og jeg en date i kveld - vi avtalte det i går siden vi leser og studerer så mye begge to. Da blir det ofte til at vi bare diskuterer faglige problemstillinger og husarbeid med hverandre. Men i kveld skal vi gå ut og ta en øl eller tre sammen og bare skravle om det som faller seg inn
Ciara Skrevet 13. mai 2006 Forfatter #1477 Skrevet 13. mai 2006 Sånn, nå er take away bestilt. Til forrett får vi vårruller og kylling satay med peanøttsaus, til hovedredd får sambo scampi med grønnsaker og cashewnøtter, mens jeg tar kylling med chili og basilikum. Til herligheten drikker vi iskaldt øl. Nam! Nalle er skikkelig mammadalt i dag. Han skal kose hele tiden. Vi lå lenge på sofaen, da skal jeg ligge på ryggen, mens Nalle skal ligge i armkroken og hvile hodet på det ene brystet mitt (Sambo mener Nalle har utmerket hodeputesmak ). I blant må jeg jo gjøre andre ting enn å kose med Nalle, så da løfter jeg ham bort, men da tasser han bare etter og piper med jevne mellomrom for å si at jeg egentlig er ganske ufølsom som bare går på den måten. Når ikke det fungerer, får han øyekontakt med meg når jeg skal til å gå forbi ham, og så velter han seg overende på gulvet med magen i været. Så løfter han hodet og ser på meg og blunker - "er jeg ikke uimotståelig her jeg ligger nå? Skal jeg ikke få kos?" Snodige kattepus
Gjest Sabia Skrevet 13. mai 2006 #1478 Skrevet 13. mai 2006 Var du lei av den gamle, forresten? ← Ikke akkurat lei men heller et behov for å legge det gamle bak seg. Det har vært en turbulent vinter, og nå føler jeg at har falt på plass og er i orden, og med ny jobb og ny giv, følte jeg for ny dagbok også!! Alt det gamle trenger ikke ligge ute på nettet til evig tid liksom - selv om det ikke var noe hemmelig og mystisk
Gjest Sabia Skrevet 13. mai 2006 #1479 Skrevet 13. mai 2006 Kul pus forresten!! Og jeg fikk fryktelig lyst på Thai take away!! Bare at de har ikke noe sånt her i byen så vidt jeg vet.. Bare ørti kinasjapper og det er IKKE det samme!! Så nyt maten og ta en skål for meg! (Jeg skal nyte en bedre risgrøt - godt det også! )
Ciara Skrevet 13. mai 2006 Forfatter #1480 Skrevet 13. mai 2006 Ikke akkurat lei men heller et behov for å legge det gamle bak seg. Det har vært en turbulent vinter, og nå føler jeg at har falt på plass og er i orden, og med ny jobb og ny giv, følte jeg for ny dagbok også!! Alt det gamle trenger ikke ligge ute på nettet til evig tid liksom - selv om det ikke var noe hemmelig og mystisk ← Bra med en ny og fresh start da! Flott at du har det bra for tiden - humøret ditt er smittsomt! Fortsatt god helg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå