Gjest Sabia Skrevet 28. april 2006 #1361 Skrevet 28. april 2006 Gleder meg til i morgen! Da skal jeg starte dagen med en joggetur som på forrige lørdag. Så skal jeg hjem og dusje før jeg går ut i byen og handler litt. Jeg har store matplaner i morgen. Vi skal ha blåskjellsuppe med hvitløksbaguetter og hvitvin (både i suppa og ved siden av). Så skal jeg lage bjørnebærkake som vi skal ha vaniljeis og portvin til. Gleder meg veldig! ← Den menyen hørtes slett ikke verst ut gitt!! Jeg er fortsatt mett etter middag men det fristet ja... Matvrak jeg nei!!! Kan man glede seg til å jogge? :klø: Har aldri hendt meg... Ha en fin helg! ← :klø: Signerer på denne jeg
Ciara Skrevet 29. april 2006 Forfatter #1362 Skrevet 29. april 2006 Takk for hilsener Kira og Nivea I dag er det dårlig vær her, så det ble dårlig med jogging. Jeg begynte ikke akkurat å gråte av den grunn. I stedet skal jeg sykle på trimsykkelen etterpå. I dag har jeg ruslet lenge rundt i byen for å kjøpe vin og blåskjell og diverse saker. Og hver gang jeg går i byen på en lørdag, så husker jeg hvor forferdelig det kan være. Spesielt Oslo City er helt grusomt når man skal handle, der må man ha en plan og bare forte seg inn og ut igjen. Så utrolig irriterende å gå i kø, og alle andre skal gå i sneglefart... Men jeg fikk da tak i alt jeg skulle ha. Kjøpte meg en bukett tulipaner også. Nå skal jeg rydde og ordne litt opp her, og sykle meg en tur. Og så er det bare å slappe av og kose seg
Fakse Skrevet 29. april 2006 #1363 Skrevet 29. april 2006 Høres ut som om det er duket for en fin lørdagskveld hos deg, får helt vann i munnen av tanken på vin og blåskjell. Mannen min spiser ikke skalldyr, så jeg tror jeg må finne en bra anledning for å lure en veninne eller tre til å bli med på skalldyrsaften. Synes forresten du er kjempeflink som sykler på trimsykkelen rett som det er. Jeg burde også komme i gang med litt sykling, nå er det jo vår, så da blir det forhåpentligvis gode forhold utendørs snart. Kondisen er nemlig skremmende dårlig for tida.. Kos deg i kveld!
Ciara Skrevet 30. april 2006 Forfatter #1365 Skrevet 30. april 2006 Hyggelig at dere kom innom, Fakse og Heidi76! Blåskjell var virkelig godt. Spiste oss stappmette og fornøyde. Kaken ble veldig god også, men da ble vi overmette, kunne bare ha lagt meg og sovnet på flekken Det var en super lørdag, akkurat sånn de bør være I dag skal vi på familiebesøk og overnatte til i morgen. Det blir koselig Fortsatt god helg, alle sammen
Gjest gjest1 Skrevet 30. april 2006 #1366 Skrevet 30. april 2006 Bare innom for å spre litt våryr glede i dagboken din, Ciara! (nå har også jeg begynt å hoppe!) Ha en fortsatt fin helg og overnattingsbesøk; vi sees Lily
Gjest Fantus Skrevet 30. april 2006 #1367 Skrevet 30. april 2006 Heisann Håper du får en flott 1. mai
tommeline Skrevet 30. april 2006 #1368 Skrevet 30. april 2006 Var bra det var juni Balansekuns skal diskuteres, for her er det ikke lest noen bok... I alle fall ikke den... Men kan jo legge igjen et lite referat fra en bok jeg har lest: Gå i dekning, Sofie av Arnfinn Haga Dette er en dokumentar-roman om Sofie og mannen hennes Torstein fra 2.verdenskrig. Ekteparet bor i Os utenfor Bergen, ikke langt fra Ulven leir når krigen bryter ut. Ulven leir overtas av tyskerne og brukes som fangeleir. Sofie får kontakter med noen av soldatene der og får ordnet med innsmugling av mat og klær til fangene. Etterhvert utvider dette seg til å bli en vitig korrospondanse av opplysninger fra fanger som sitter der pga illegalt arbeid til samarbeidspartnere. Ved hjelp av god hjelp fra en tysk offiser får Sofie varslet mange om at gå i dekning, og hun blir kurer av illegale pass. hele tiden må hun passe på at ingen utenforstående fanger opp hva hun driver med. Til slutt blir det hun og mannen som får beskjed om at de må gå i dekning... Boken er basert på intervjuer av bl.a Sofie og Torstein, samt andre personer som var aktive i motstandsbevegelsen. Dette gjøre at boken blir litt ensidig vinklet. Jeg savner f.eks ytringer for hva det egentlig driver Sofie til å risikere livet for den virksomheten hun driver. Likevel liker jeg boken. Dette er en historie om noen av de mange som gjorde det de kunne for å drive motstandsarbeid. Haga har også god kunnskap om det han skriver om, og skriver godt både om de små hverdagslige opplevelsene og om de større historiske begivenhetene.
Gjest gjest1 Skrevet 1. mai 2006 #1369 Skrevet 1. mai 2006 En fordel med dette dårlige været er at jeg får lest masse. I natt leste jeg ferdig The secret Life of Bees. Den var nydelig, men jeg må innrømme at jeg likte The Mermaid Chair enda bedre. Var det den jeg skulle skrive en anmeldelse på ? Det er mye livsvisdom i hennes bøker. I morgen skal jeg ta en tur på biblioteket for å få tak i balansekunst. Hvis de har den..... Og i dag skal jeg lese i hagebøker. Det er jo ikke mulig å utføre noe praktisk hagearbeid i dette været, så da drømmer jeg litt istedet. Ha en fin dag, Ciara
Ciara Skrevet 1. mai 2006 Forfatter #1370 Skrevet 1. mai 2006 Så mange hyggelige hilsener! Bare innom for å spre litt våryr glede i dagboken din, Ciara! (nå har også jeg begynt å hoppe!) Ha en fortsatt fin helg og overnattingsbesøk; vi sees Lily ← Takk for hopping, vårglede kan jeg ikke få nok av! Selv om det ikke akkurat er vårvær ute i dag, dessverre. Men det kommer nok snart! Heisann Håper du får en flott 1. mai ← Takk, takk! Håper du har en flott 1. mai selv! Jeg pleier ikke å gå i tog, men jeg nyter fridagen! Var bra det var juni Balansekuns skal diskuteres, for her er det ikke lest noen bok... I alle fall ikke den... Men kan jo legge igjen et lite referat fra en bok jeg har lest. ← Hei Tommeline! Det hørtes ut som en interessant bok. Jeg drømmer om å få lest flere dokumentarer og biografier, man lærer jo så mye av det. Men er ikkke flink nok til å lese sånne bøker Nå minnet du meg på at jeg må skjerpe meg litt der! En fordel med dette dårlige været er at jeg får lest masse. I natt leste jeg ferdig The secret Life of Bees. Den var nydelig, men jeg må innrømme at jeg likte The Mermaid Chair enda bedre. Var det den jeg skulle skrive en anmeldelse på ? Det er mye livsvisdom i hennes bøker. I morgen skal jeg ta en tur på biblioteket for å få tak i balansekunst. Hvis de har den..... Og i dag skal jeg lese i hagebøker. Det er jo ikke mulig å utføre noe praktisk hagearbeid i dette været, så da drømmer jeg litt istedet. Ha en fin dag, Ciara ← Hei Kira! Du er glad i ordne i hagen, skjønner jeg? Høres veldig koselig ut å lese hagebøker. Skulle gjerne hatt hage, men noe må man ofre for å bo i Oslo sentrum. Men hvem vet hvor vi flytter etterhvert. Ha en fin dag du også! ----- Jeg har hatt det koselig på landet, deilig med fred og ro. Kom nettopp hjem, nå skal vi ha en rolig kveld her. Ser for meg å ligge på sofaen og se på meningsløse tv-programmer
nostalgia Skrevet 1. mai 2006 #1371 Skrevet 1. mai 2006 Hvis det er noen som liker reiseskildringer her, bør de lese Carsten Jensen: Jeg har sett verden begynne og Jeg har hørt et stjerneskudd Disse er veldig bra og er skrevet om Jensens reise jorda rundt, så her kan man lese om alt fra Russland til Påskeøya. Veldig spennende. Ooooooooooh, de skal skrives opp - jeg elsker reiseskildringer! Forresten, Anette, kjenner du til bandet Mazzy Star og deres vokalist Hope Sandovals soloalbum? Har en følelse av at du vil kunne like den musikken veldig godt. Pleier å være på nice price hos Platekompaniet støtt og stadig ← Du, jeg kjente dem ikke, utrolig nok - men nå har jeg fått høre et par sanger av Lily og jeg er helt betatt!! Tror jeg har hørt "Fade into you" 100 ganger denne helgen!! Skal absolutt kjøpe cd-er!! Dere er sååååå flinke å finne musikk jeg liker God 1. mai til alle - og ha en flott uke!!
Ciara Skrevet 2. mai 2006 Forfatter #1372 Skrevet 2. mai 2006 Ooooooooooh, de skal skrives opp - jeg elsker reiseskildringer! Du, jeg kjente dem ikke, utrolig nok - men nå har jeg fått høre et par sanger av Lily og jeg er helt betatt!! Tror jeg har hørt "Fade into you" 100 ganger denne helgen!! Skal absolutt kjøpe cd-er!! Dere er sååååå flinke å finne musikk jeg liker God 1. mai til alle - og ha en flott uke!! ← Lily liker også Mazzy Star? Hun har god smak, hun Men igjen, du bør sjekke ut soloalbumet også, det heter Bavarian Bread Fruit Tree - snodig tittel, men veldig fin musikk! ---- I dag har jeg vært på jobb, var tungt å stå opp tidlig etter langhelgen. Men når jeg har kommet i klærne er det heldigvis ikke tungt lenger. Men jeg må ha kommet i klærne, for vi har som vane at jeg hopper opp i senga til sambo etter jeg har dusjet og rusker ham våken, og da blir jeg gjerne kjempetrøtt igjen og drømmer om å sove bort hele dagen i armkroken hans. Men det kan jeg jo aldri, så jeg kommer meg opp og våkner ikke før jeg har kommet meg inn i klærne Sånn sett hadde det nesten vært bedre å ikke hoppe opp igjen i senga etter jeg har dusjet, for da hadde jeg sluppet å måtte våkne to ganger, men det er så koselig Nå har jeg ganske vondt i hodet, det er heldigvis sjelden. Skal komme meg ut på en løpetur etterpå, så blir det nok bedre
Gjest gjest1 Skrevet 2. mai 2006 #1373 Skrevet 2. mai 2006 For et fabelaktig morgenrituale, Ciara! Du skriver så levende at jeg blir helt revet med . Ja, det stemmer at hun-med-den-ufattelig-gode-musikksmaken liker Mazzy Star, men jeg er ikke skikkelig fan. Har en venninne som er veldig betatt og som har forsynt meg med låter, men jeg synes det til tider er veldig behagelig å høre på selv. For tiden hører jeg nesten utelukkende på Radka Toneff og White Stripes. Oppdaget Toneff ved en tilfeldighet og har blitt veldig begeistret for hennes nydelige stemme og den lett jazzede musikken. White Stripes har jeg alltid likt, men for tiden hører jeg på deres siste album- Get behind me Satan. Jeg er opptatt av tekster og tekstene her er fabelaktige. Her fortelles det historier og språket er kreativt. Musikken spenner fra country via bluegrass og hard gitarbasert rock. Støy satt i system. Ha en fortsatt fin kveld; vi sees! Lily
Ciara Skrevet 3. mai 2006 Forfatter #1374 Skrevet 3. mai 2006 Hei Lily! Jeg liker også Radka Toneff, men har bare en cd av henne. Vet ærlig talt ikke hvor mange hun spilte inn. Jeg har likt den ene cden, men aldri kommet lenger av en eller annen grunn. White Stripes har jeg (pinlig nok) omtrent aldri hørt på, har en fordom om at det ikke er musikk for meg. Enda støy er greit, det er bare et eller annet med dem. På tide å sjekke ut om fordommene stemmer, kanskje? I dag lurer jeg på om jeg skal kjøpe meg to cder. Jeg har lyst på Sondre Lerches siste, den fikk litt blandede kritikker, men jeg liker ideen veldig godt. Jeg husker da han først ble kjent, da likte jeg ham ikke i det hele tatt, men nå synes jeg han er en kul fyr. Han tør å gjøre ting annerledes, og det er sympatisk. Noen som har den siste cden? I tillegg må jeg kjøpe den siste EPen til Kent, The Hjärta & Smärta EP (fantastisk tittel). Gleder meg til min lille shoppingrunde! Har nettopp fått lønn, men skal ikke bruke mye penger framover, sparer til ferie. Og så må jeg selvfølgelig lese, som alltid
Ciara Skrevet 3. mai 2006 Forfatter #1375 Skrevet 3. mai 2006 Å nei, så har de salg på Platekompaniet også. Masse billig Joni Mitchell, blant annet!
Ciara Skrevet 3. mai 2006 Forfatter #1376 Skrevet 3. mai 2006 ....og Sondre Lerches CD er på salget, så det passet jo finfint!
Daria Skrevet 3. mai 2006 #1377 Skrevet 3. mai 2006 Du får rapportere om Sondre Lerche-cden er bra da, jeg lurte også på å skaffe meg den Har ikke hatt noe forhold til ham egentlig, men havnet på konsert med ham under festspillene i Harstad for et par år siden og ble positivt overrasket. Og etter at jeg oppdaget Jamie Cullum, har jeg så smått begynt å få øynene (eller rettere sagt ørene...) opp for jazz-genren, så jeg tenkte det albumet kanskje kunne være noe
Ciara Skrevet 3. mai 2006 Forfatter #1378 Skrevet 3. mai 2006 Jeg skal avlegge rapport så fort den har kommet i hus!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå