Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lørdagskvelden ble akkurat så bra som jeg håpet. I går var en veldig rolig dag, vi tok en spasertur rundt i byen for å få litt luft, og ellers lå jeg på sofaen inne og leste. Deilig å ta livet så til de grader med ro. Jeg fikk faktisk lest nok en bok - her går det unna for tiden!

Truman Capote: Med kaldt blod

Dette er historien om drapene på en familie i Holcomb, Kansas i 1930-årene. En familie blir funnet brutalt myrdet i husene sine, og denne dokumentarromanen tar for seg etterforskningen med stor nøyaktighet. Richard Eugene Hickock og Perry Smith fengsles for mordene, og boken gir også et innblikk i deres oppvekst og liv. Det er en brutal historie full av tapere; morderne fortjener medfølelse, samtidig som man fylles med sympati for familien de dreper. Slik sett virker historien ganske balansert og godt komponert. Den er både spennende som en krim, og rystende fordi disse hendelsene faktisk fant sted i virkeligheten. Boka er ekstra interessant for de som har sett filmen Capote, jeg vil anbefale alle å få med seg både filmen og boka!

Nå skal jeg lese litt her. Og legge meg tidlig, det ble sent i går kveld, og det merket jeg i dag tidlig! :Gjesp:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg kjøpte The secret life of Bees i går, så da er det ennå en bok på listen min. Gleder meg til å lese den, The Mermaid Chair var fantastisk. Skal prøve å skrive litt om den senerte, men dagene mine er så travle nå. Og jeg må prioritere Balansekunst først.

Er fortsatt langt inne i reiseskildringenes verden. Holder nå på med The Reluctant Tuscan, en utrolig fornøyelig skildring av dagene til et par med en nyinnkjøpt gammelt hus i Toscana. Morsomt for en skapitaliener som meg.

Ha en fin dag, Ciara :klem:

Skrevet
Jeg kjøpte The secret life of Bees i går, så da er det ennå en bok på listen min. Gleder meg til å lese den, The Mermaid Chair var fantastisk. Skal prøve å skrive litt om den senerte, men dagene mine er så travle nå. Og jeg må prioritere Balansekunst først.

Er fortsatt langt inne i reiseskildringenes verden. Holder nå på med The Reluctant Tuscan, en utrolig fornøyelig skildring av dagene til et par med en nyinnkjøpt gammelt hus i Toscana. Morsomt for en skapitaliener som meg.

Ha en fin dag, Ciara  :klem:

:vinke: Hei Kira! :)

Du har tydeligvis mye på leseplanen :)

Det slår meg stadig vekk at det er mange av oss skapitalienere. Selv er jeg nok hakket mer skapfranskmann enn skapitaliener, men likevel. Hadde ikke hatt noe i mot å bo i Roma, akkurat! ;)

Håper du har hatt en fin dag, du også, Kira. Ser du holder på og søker jobber, jeg krysser fingrene for at du får masse gode jobbtilbud om ikke lenge :)

------

Nå skal jeg øyeblikkelig lage middag her (den kjedelige hverdagsmaten jeg har irritert meg over tidligere...), er veldig sulten. Etterpå må jeg nesten gjøre litt skolearbeid. Har også planer om å jogge med mindre det begynner å regne. Og i kveld SKAL jeg legge meg tidlig, det klarte jeg ikke i går, og i dag er jeg enda trøttere enn i går. Så i kveld skal jeg legge meg ti, lese en halv time, og så skal jeg sove. Det blir deilig :)

:vinke:

Skrevet

Huff, har ikke fått begynt på Balansekunst enda, så det blir vel hurtiglesing i helgen... :sjenert: Meeen, ikke bare min feil, hadde tenkt å låne boken på biblioteket, men der har de jo fortsatt stengt :sur: . Ser jo ut som alle bøkene er på plass der... men skal jeg gjette så har de sikkert problemer med dataen, ett velkjent problem her i kommunen....

Deilig å få lagt seg tidlig av og til, Ciara! Jeg er gift med et b-menneske de luxe, så jeg får ofte lagt meg så aaalt for seint til min mer a-menneskerytme (sånn sett passer vi dårlig sammen...).

Ha en fin kveld! :klem:

Skrevet
Huff, har ikke fått begynt på Balansekunst</i> enda, så det blir vel hurtiglesing i helgen... :sjenert:  Meeen, ikke bare min feil, hadde tenkt å låne boken på biblioteket, men der har de jo fortsatt stengt  :sur: . Ser jo ut som alle bøkene er på plass der... men skal jeg gjette så har de sikkert problemer med dataen, ett velkjent problem her i kommunen....

Deilig å få lagt seg tidlig av og til, Ciara! Jeg er gift med et b-menneske de luxe, så jeg får ofte lagt meg så aaalt for seint til min mer a-menneskerytme (sånn sett passer vi dårlig sammen...).

Ha en fin kveld! :klem:

Hei Tommeline! :)

Du vet at fristen er utsatt? Balansekunst skal leses til første juni, tror jeg. Eller er jeg helt på bærtur nå? :ler:

Jeg er semi-B-menneske, midt i mellom A- og B-menneske vil jeg tro. Det fører til at jeg liker å legge meg ganske tidlig samtidig som jeg liker å sove lenge. Stikkordet er altså mye søvn ;) Samtidig synes jeg det er innmari deilig de gangene jeg faktisk kommer meg opp tidlig. Samboeren min står opp tidligere enn meg, så vi er ikke helt i takt sånn sett, vi heller!

I dag er jeg trøtt selv om jeg la meg tidlig... Vurderer sterkt å skulke forelesning i morgen og heller sove litt lenge og lese hjemme i fred og ro. Tror nok det blir sånn. Har ikke skulket noen forelesninger dette semesteret, så det er nok ikke krise.

Akkurat nå har jeg virkelig lyst til å slenge meg ned i sofaen og bli der :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg blir trøtt av regnvær jeg. Nå håper jeg virkelig at sola kommer snart, hvis ikke går jeg i hi igjen :ler: men bøkene mine :)

Ha en trøtt kveld :klem:

Skrevet
Jeg blir trøtt av regnvær jeg. Nå håper jeg virkelig at sola kommer snart, hvis ikke går jeg i hi igjen  :ler: men bøkene mine  :)

Ha en trøtt kveld  :klem:

Jeg blir også trøtt av regnvær. I dag sov jeg til halv ti, så sovna jeg på sofaen fra tolv til to :ler: Jeg og kattene lå en haug og drømte søte drømmer sammen, veldig koselig var det :) Og siden jeg har ekstremt godt sovehjerte, vet jeg at jeg ikke vil få problemer med å sovne i kveld.

I dag skal jeg ut og møte en venninne etter middag, det blir koselig. Det er en stund siden jeg har møtt henne nå, så det er på tide å oppdatere seg litt på hva som skjer med henne. Gleder meg :)

Skrevet

Man skal skulke forelesninger av og til, det er en av gledene med å være student ;)

Skrevet
Nå er jeg ferdig med nostaligia sin store anbefaling, "The Secret life of Bees", og den var nydelig. Men jeg vil vite hvordan det går vidre med dem!

Ja, den var helt fantastisk - så flott at du likte den også!! :) Jeg skulle gjerne visst mer om dem og ;)

Så bra at boka er spennende - gleder meg til å få lest den etterhvert. Beklager at jeg er treg her!

Hadde du en fin helg, Anette? :)

Ja, det hadde jeg :)

Ha en fin dag, Ciara  :klem:

Ååååhhh enda en skapitaliener!! ;) Da MÅ jeg få anbefale noen av mine absolutte favorittbøker til deg, Kira!! :)

Om du ikke har lest dem da... de er helt nydelige :)

"Extra Virgin”

"Ripe for the Picking"

"Journey to the south: a Calabrian homecoming” alle av Annie Hawes

De er fantastisk fine - hun skildrer så nydelig, morsomt og varmt om hvordan hun forelsket seg i et hus i Italia da hun var der på tur og endte opp med å bosette deg ser der. Skildrer dagliglivet og kulturforskjeller på en utrolig morsom og fornøyelig måte. Og matbeskrivelsene!! mmmmmMMmmm!! hehe ;)

Anbefaler å lese dem på engelsk. Jeg leste den første på norsk og irriterte meg kraftig over oversettelsen gjennom nesten hele boken.

Ønsker en riktig fin helg til alle bokdamer :)

:klem:

Og en ekstra stooooooooooooor :klem: til Ciara :)

Skrevet

Åh, glemte en ting, Ciara :)

Jeg har kjøpt meg noen nye Beth Orton cd-er! Daybreaker og The Other Side of Daybreak. Har du dem? Mye flott, ny musikk for meg i alle fall!! :hoppe: På The Other Side of Daybreak er det noen helt nyyyyyyydelige akustiske versjoner av sanger. "O-o-h Child", er så flott og "Concrete Sky". Så glad du anbefalte henne til meg, Ciara - hun har blitt en av mine favorittartister det siste halvåret! :)

Har også kjøpt meg noen nye Minor Majority cd-er. Gleder meg til å få hørt skikkelig gjennom dem også. Har fått veldig sansen fro dem etterhvert! :)

Skrevet
Man skal skulke forelesninger av og til, det er en av gledene med å være student ;)

Ja, det har du jammen meg rett i! Jeg sløvet hjemme og nøt det! :ler:

"Extra Virgin”

"Ripe for the Picking"

Å, disse må jeg huske å lese. De høres så koselige ut. Liker forresten reiseskildringer veldig godt, det er så utrolig mye spennende reiseerfaringer og kulturmøter. Hvis det er noen som liker reiseskildringer her, bør de lese

Carsten Jensen: Jeg har sett verden begynne og Jeg har hørt et stjerneskudd

Disse er veldig bra og er skrevet om Jensens reise jorda rundt, så her kan man lese om alt fra Russland til Påskeøya. Veldig spennende.

Men Annie Hawes skal jeg få lest snart :)

Åh, glemte en ting, Ciara :)

Jeg har kjøpt meg noen nye Beth Orton cd-er! Daybreaker og The Other Side of Daybreak. Har du dem? Mye flott, ny musikk for meg i alle fall!! :hoppe: På The Other Side of Daybreak er det noen helt nyyyyyyydelige akustiske versjoner av sanger. "O-o-h Child", er så flott og "Concrete Sky". Så glad du anbefalte henne til meg, Ciara - hun har blitt en av mine favorittartister det siste halvåret! :)

Har også kjøpt meg noen nye Minor Majority cd-er. Gleder meg til å få hørt skikkelig gjennom dem også. Har fått veldig sansen fro dem etterhvert! :)

Jeg har de Beth Orton-CDene og liker dem veldig godt. Likevel kommer de ikke helt opp mot Trailer Park og Central Reservation for meg. Men hva gjør nå egentlig det, når det er veldig fin musikk?

Minor Majority har jeg to CDer av, og jeg synes de er veldig flinke, men i lengden blir musikken litt for "pen" for meg. Det er litt for glatt, synes jeg.

Selv hører jeg stadig masse på Martha Wainwright, Depeche Mode, Kent og Madrugada for tiden. Det er så mye bra musikk! :)

------

Nå skal jeg ut og lunsje med mamma, det blir koselig. Kommer innom igjen her etterpå! :)

Skrevet

Forresten, Anette, kjenner du til bandet Mazzy Star og deres vokalist Hope Sandovals soloalbum? Har en følelse av at du vil kunne like den musikken veldig godt. Pleier å være på nice price hos Platekompaniet støtt og stadig :)

Skrevet

Jeg leste ut en bok i dag tidlig:

André Bjerke: Nattmennesket

Nok en underholdende krim av André Bjerke. Et sommersted fylt av unge festklare mennesker blir åsted for et mord. Til stede på sommerstedet er Bernhard Borge. Han ringer etter sine venner, politimannen Hammer og psykologen Bugge. Disse to inngår et veddemål om hvem som klarer å oppklare mordet først.

Dette er en veldig klassisk krim, med et mord begått på et lukket sted og hvor morderen må være en av gjestene. Jeg liker sånn krim. Og det blir guffent nok, selv om denne boka ikke er like skummel som De dødes tjern eller Døde menn går i land. Anbefales! :)

Skrevet

Nå fikk jeg lyst til å lese krim :)

Skrevet

Ja, krim er gøy. Det går litt i bølger for meg, men i blant må jeg bare lese litt krim :) Særlig klassisk krim, men det er jo mye nytt som er spennende også :)

Skrevet

Gleder meg til i morgen!

Da skal jeg starte dagen med en joggetur som på forrige lørdag. Så skal jeg hjem og dusje før jeg går ut i byen og handler litt. Jeg har store matplaner i morgen. Vi skal ha blåskjellsuppe med hvitløksbaguetter og hvitvin (både i suppa og ved siden av). Så skal jeg lage bjørnebærkake som vi skal ha vaniljeis og portvin til. Gleder meg veldig! :sikle:

Skrevet

Kan man glede seg til å jogge? :klø: Har aldri hendt meg... :sjarmor:

Ha en fin helg!

Skrevet

Nå gleder jeg meg mest til å spise masse mat fordi jeg har god samvittighet etter å ha jogget da :ler:

Gjest gjest1
Skrevet (endret)
Ååååhhh enda en skapitaliener!! ;) Da MÅ jeg få anbefale noen av mine absolutte favorittbøker til deg, Kira!! :)

Om du ikke har lest dem da... de er helt nydelige :)

"Extra Virgin”

"Ripe for the Picking"

De er fantastisk fine - hun skildrer så nydelig, morsomt og varmt om hvordan hun forelsket seg i et hus i Italia da hun var der på tur og endte opp med å bosette deg ser der. Skildrer dagliglivet og kulturforskjeller på en utrolig morsom og fornøyelig måte. Og matbeskrivelsene!! mmmmmMMmmm!! hehe ;)

Anbefaler å lese dem på engelsk. Jeg leste den første på norsk og irriterte meg kraftig over oversettelsen gjennom nesten hele boken.

Hei Nostalgia, jeg har lest "Extra Virgin", den var fantastisk. De to andre visste jeg ikke om engang, de må jeg få tak i. Tusen takk for tipset. :)

Gleder meg til i morgen!

Da skal jeg starte dagen med en joggetur som på forrige lørdag. Så skal jeg hjem og dusje før jeg går ut i byen og handler litt. Jeg har store matplaner i morgen. Vi skal ha blåskjellsuppe med hvitløksbaguetter og hvitvin (både i suppa og ved siden av). Så skal jeg lage bjørnebærkake som vi skal ha vaniljeis og portvin til. Gleder meg veldig! :sikle:

Du er utrolig, Ciara. Jeg hadde gruet meg som en hund til en dag som skulle startes med å jogge :ler: Men resten forstår jeg godt.

Ha en flott helg, Ciara og alle andre bokdamer.

Endret av kira

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...