Ciara Skrevet 7. mai 2006 Forfatter #1441 Skrevet 7. mai 2006 Her er det mer enn et par kilo året rundt, men det tar jeg ikke så tungt -stiller skamløst i badedrakt og bikini likevel jeg Det latterligste jeg har hørt, var en venninne av meg som ikke ville gå i sandaler midt i hetebølen -hun hadde så stygge tær... ← Sånt er tross alt det dummeste jeg vet. De to kiloene jeg har er det tross alt ingen andre enn jeg som legger merke til. Jeg er jo tross alt ikke verdens sentrum, folk har nok viktigere ting å gjøre enn å legge merke til om jeg har en kilo eller to mer Jeg er blek også, men gud bedre, jeg viser da fram den kritthvite kroppen min, jeg! Skal jeg liksom svette ihjel om sommeren fordi jeg er blek? Tull og tøys. Og føtter og tær? Vel, de er sjeldne utrolig vakre uansett, og igjen, folk har viktigere ting å gjøre enn å studere andres tær, så hvorfor bry seg om det. Trasker rundt i flipflops hele sommeren uten problemer, litt neglelakk gjør underverker Sånn sett må jeg si jeg er ganske glad for å ikke ha noen store komplekser, selvfølgelig, jeg ser jo ikke ut som en fotomodell, men det får jeg nå en gang ikke gjort noe med
Ciara Skrevet 7. mai 2006 Forfatter #1442 Skrevet 7. mai 2006 ... og à propos et par kilo, en venninne av meg syntes en sommer at hun hadde lagt på seg på magen, så hun lå på magen og solte seg hele sommeren. Jaja, hun fikk jo en veldig brun rygg
Daria Skrevet 7. mai 2006 #1443 Skrevet 7. mai 2006 Jeg er blek også, men gud bedre, jeg viser da fram den kritthvite kroppen min, jeg! Skal jeg liksom svette ihjel om sommeren fordi jeg er blek? Tull og tøys. ← Dessuten, man må jo kle av seg for å bli brun, gidder da ærlig talt ikke styre med selvbruning eller solarim før man skal sole seg... Sånn sett må jeg si jeg er ganske glad for å ikke ha noen store komplekser, ← Jeg er også lykkelig over å ikke ha det. Det viktige er ikke hvordan du ser ut, men hvilket forhold du har til utseendet ditt. Man blir ikke automatisk lykkelig hvis man går ned noen kilo/får større bryster/fikser nesa, det er sjelden der problemet sitter... Forøvrig sluttet jeg å se på "Ekstrem forvandling" fordi jeg ble så sint at jeg bare satt og skrek til tven...
Daria Skrevet 7. mai 2006 #1444 Skrevet 7. mai 2006 ... og à propos et par kilo, en venninne av meg syntes en sommer at hun hadde lagt på seg på magen, så hun lå på magen og solte seg hele sommeren. Jaja, hun fikk jo en veldig brun rygg ← Og hadde hun ligger på ryggen, hadde ikke en sjel reagert på "den enorme" magen hennes... Pleier å tenke på hvor lite jeg legger merke til sånt hos andre, og antar at de ser like lite på meg. Virker hver gang...
Ciara Skrevet 7. mai 2006 Forfatter #1445 Skrevet 7. mai 2006 Dessuten, man må jo kle av seg for å bli brun, gidder da ærlig talt ikke styre med selvbruning eller solarim før man skal sole seg... Jeg er også lykkelig over å ikke ha det. Det viktige er ikke hvordan du ser ut, men hvilket forhold du har til utseendet ditt. Man blir ikke automatisk lykkelig hvis man går ned noen kilo/får større bryster/fikser nesa, det er sjelden der problemet sitter... Forøvrig sluttet jeg å se på "Ekstrem forvandling" fordi jeg ble så sint at jeg bare satt og skrek til tven... ← Jeg ble også sint av det programmet. De fleste hadde jo sykelige komplekser og fikk vite at å rette på nesa ville løse alle problemene de hadde. Også ganske irriterende at uansett hva slags problemer de hadde, så endte kvinnene jammen meg opp med silikonpupper også Hvis man har en "feil" som er et stort problem, kan jeg forstå små operasjoner, men dette ble så overdrevet.
Ciara Skrevet 7. mai 2006 Forfatter #1446 Skrevet 7. mai 2006 Og hadde hun ligger på ryggen, hadde ikke en sjel reagert på "den enorme" magen hennes... Pleier å tenke på hvor lite jeg legger merke til sånt hos andre, og antar at de ser like lite på meg. Virker hver gang... ← Ikke sant?
Daria Skrevet 7. mai 2006 #1447 Skrevet 7. mai 2006 Jeg ble også sint av det programmet. De fleste hadde jo sykelige komplekser og fikk vite at å rette på nesa ville løse alle problemene de hadde. Også ganske irriterende at uansett hva slags problemer de hadde, så endte kvinnene jammen meg opp med silikonpupper også Hvis man har en "feil" som er et stort problem, kan jeg forstå små operasjoner, men dette ble så overdrevet. ← Fettsuging og store pupper løser alle problemer Alle ende jo opp med å se ut som 14-på-dusinet-Barbie-light-versoner (Evn Ken light), de fjernet alt de hadde av særtrekk og støpte dem i samme plastikkform Husker det var en skikkelig søt, langhåra datanerd som endte opp som en småslesk dårlig-boyband-wannabe -han var jo så mye søtere før de tok ham under kniven... Har man traumer fordi man ble mobbet for stor nese som liten, er ikke problemet nesa, men mobbingen, og en psykolog hadde vært bedre en en kirurg...
Daria Skrevet 7. mai 2006 #1448 Skrevet 7. mai 2006 Ikke sant? ← Komplekser er jo i bunn og grunn ren selvsentrering -alle andre ser faktisk ikke på deg og bryr seg om hvordan du ser ut (det er jo selvfølgelig lett for neg å sitte og si det, vet at for mange er komleksene et stort problem)
Ciara Skrevet 7. mai 2006 Forfatter #1449 Skrevet 7. mai 2006 Psykolog hadde vært bedre, ja. Dessuten er det ikke-perfekte ganske sjarmerende, som oftest. De menneskene som ser helt perfekte ut, ser ikke så sjarmerende ut, synes jeg. Det blir noe for glatt over dem.
Daria Skrevet 7. mai 2006 #1450 Skrevet 7. mai 2006 Hva er det man sier? Det finner ikke perfekte menneske, for er man perfekt, er man kjedelig, og er man kjedelig, er man da ikke perfekt... Lurte litt på hvordan en del av dem forklarte det for barna sine: "Du skjønner, lille venn, det er så grusomt å ikke se perfekt ut at mamma vil reise fra deg i tre måneder for å få rett nese og større pupper" Gode prioriteringer og verdier der ja...
Ciara Skrevet 7. mai 2006 Forfatter #1451 Skrevet 7. mai 2006 Huff, nå måtte jeg le også Men jeg blir ganske sint på dette mannsdominerte samfunnet også. Og i alle magasiner er det jo bare representert en promille av kvinneutseender! Det var dagens lille mini-feminist-utblåsning
Daria Skrevet 7. mai 2006 #1452 Skrevet 7. mai 2006 Det er jo tydligvis flere som synes det samme: Lei kroppshysteriet Forøvrig er jo videoen til Pinks "Stupid girls" genial...
Ciara Skrevet 7. mai 2006 Forfatter #1453 Skrevet 7. mai 2006 Bra artikkel! Og Pink-videoen er virkelig morsom, ja. Lo veldig da jeg så den. Særlig når hun pariodierer bilvask-scenene til Jessica Simpson (som forøvrig er en parodi av seg selv, og ikke pen heller, spør du meg)
Daria Skrevet 7. mai 2006 #1454 Skrevet 7. mai 2006 Det er sånne som henne som gir blondiner et dårlig rykte -hvor blåst kan man bli? TV2 hadde forøvrig for en stund siden et innslag med Gaute Ormåsen, hvor han vasket bilen (for orden skyld, fullt påkledd), og etterpå sa at han hadde sett Jessica Simpson gjøre det samme og selge masse plater på det, så nå forventet han også storsalg...
Ciara Skrevet 7. mai 2006 Forfatter #1455 Skrevet 7. mai 2006 Digger når folk parioderer sånne Nå skal jeg gå og lage ostesmørbrød her - sees snart igjen!
Gjest gjest1 Skrevet 7. mai 2006 #1457 Skrevet 7. mai 2006 ... og à propos et par kilo, en venninne av meg syntes en sommer at hun hadde lagt på seg på magen, så hun lå på magen og solte seg hele sommeren. Jaja, hun fikk jo en veldig brun rygg ← Forøvrig egentlig ikke noe å le av, sier jeg som har døtre i den verste alderen. Og det jeg er mest redd for, er at de skal begynne å slanke seg...Så derfor går jeg aldri på slankekurer, prøver å spise sunt, men vi koser oss, og så får jeg ha et par kilo ekstra. Ikke noe problem for meg. Og jeg prøver å gi dem selvtillit på andre ting enn utseendet- selv om jeg, helt objektivt sett synes at de er verdens nydeligste Og jeg fikk lyst på ostesmørbrød
Ciara Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #1458 Skrevet 8. mai 2006 Forøvrig egentlig ikke noe å le av, sier jeg som har døtre i den verste alderen. Og det jeg er mest redd for, er at de skal begynne å slanke seg...Så derfor går jeg aldri på slankekurer, prøver å spise sunt, men vi koser oss, og så får jeg ha et par kilo ekstra. Ikke noe problem for meg. Og jeg prøver å gi dem selvtillit på andre ting enn utseendet- selv om jeg, helt objektivt sett synes at de er verdens nydeligste Og jeg fikk lyst på ostesmørbrød ← Hvor gamle er døtrene dine? Tror nok du har en ypperlig holdning Er selv vokst opp i en helt vanlig familie der vi spiste ordinær norsk mat uten å bli fete. I disse Fedon-dager skulle man nesten tro at én potet gjør at du blir overvektig. Men normalt kosthold gjør nok susen for de fleste, det er nok bare å innrømme at årsaken til at vi legger på oss er for mye usunn mat og for lite trening. For de fleste av oss i hver fall ------------ I dag har jeg vært på jobb og det var litt frustrende tatt i betraktning det fine været. Men jeg styrtet ut da klokka ble fem, og kom meg hjem til sambo. Så lagde vi kyllingspyd og stakk ut i parken og grillet. Veldig deilig, både med sol og mat. I dag burde jeg lest litt, men jeg tror ikke jeg orker. I stedet lurer jeg på om jeg skal fortsette på Den tidsreisendes kvinne, er spent på hvordan det går
Ciara Skrevet 9. mai 2006 Forfatter #1460 Skrevet 9. mai 2006 Hei Fakse! I dag har jeg fått meg en gigantisk opptur på karrierefronten, uten at jeg kan komme nærmere inn på det ennå. Jeg er i hvert fall superfornøyd, og har mest lyst til å løpe ut og feire med en øl eller fem! Dette er en sjanse jeg har drømt om. Det er ikke meningen å være fryktelig hemmelighetsfull, altså... Ah, dette var deilig. Også jeg som var litt grinete etter åtte varme timer på jobb Sambo hadde kjøpt reker til middag i dag, så nå har jeg spist rekemiddag for første gang i sommer. Det var supergodt! Snille sambo.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå