Gå til innhold

Klipt meg kort, mannen vil ikke ha sex lenger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår mannen din godt. Maskinkort hår er dritstygt på damer, sorry.. Det er totalt turn-off! 

Får lesbevibes så det holder, det er bare ikke feminint. 

Anonymkode: ed133...920

Det er bare generalisering og usunne kjønnsrollemønstre. Hvis du er så trangsynt at du tror lesbiske kvinner ikke kan ha langt hår og være feminine og at homofile menn ikke kan være macho og mannemenn , men at kort hår på damer er "typisk lesbe" så må du våkne opp og endre dømmingen og assosiasjonene dine. 

Anonymkode: 56fa7...78c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Så med andre ord, hvis jeg ønsker å klippe meg kort, så bør jeg ikke gjøre det hvis mannen min vil at jeg skal ha det langt?

Hvis han vil jeg skal gå i kjoler, bør jeg føye meg der også? 

Føye seg?? Det handler om å radikalforandre seg, og man kan faktisk få sjokk og føle at personen er annerledes. Det er noe helt annet enn å bestemme over andre.....

Anonymkode: 9f292...3c8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel sexlivet i aldersgruppen hvor kvinner som klipper seg kort ganske stusselige greier uansett. Så så stor innvirkning på tingenes tilstand kan dette umulig gjøre 😊

Anonymkode: 469a9...732

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Menn er visuelle, har full forståelse for at noen kan trenge tid på å venne seg til slikt.

Anonymkode: df0af...657

Det vet jeg. Men det får som sagt være måte på. Er man glad i noen, bør ikke en slik bagatell spille noen rolle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Menn avgjør om de synes langt hår er feminint, uavhengig av hva du måtte synes om saken.

Hvorfor skal menns preferanser alltid sees på som noe negativt? Vi liker ikke kvinner med kort hår, jevnt over. Du trenger ikke tilpasse deg, men du kan ikke tvinge menn til å endre preferanser.

Kvinner virker ikke forstå hva menn liker. På meg virker det som kvinner tror menn liker høye karrierekvinner med kort hår og som er krasse og aggressive. For å sette det på spissen.

Anonymkode: a0518...ddf

Bare slapp, av vi vet godt hva dere foretrekker. Vi bare driter i det. Hva dere ønsker er ofte så high maintenance at det er slitsomt å følge opp i et daglig liv. I tillegg kjemper vi støtt og stadig for å bli tatt seriøst, og ikke bli ansett som et objekt. Hvordan går det, og presset om å dolle seg opp, overens?

Anonymkode: 1f95a...7c9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store sjanser for at han ikke synes det er verken "frekt, lekent eller sassy". Er bare å se de gangene det har vært tråder oppe på kg om kort hår på kvinner. Omtrent alle som svarer de synes det er fint er kvinner selv. 

Anonymkode: 8e795...dd9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, dette var sikkert noe han tenkte på da..... 🙄

Mannen min er også skallet, men har blitt det gradvis. Stor forskjell hvis en endrer utseende radikalt over natten, enn noe som går en naturlig gang... Dette handler ikke om hårvekst i seg selv. Jeg klippet håret kjempekort en gang da jeg var ung, og likte det ikke selv, selv om det var stilig og jeg synes jeg kledde det. Men -  jeg følte jeg forandret meg som person, og den følelsen likte jeg ikke. Jeg var ikke neg selv lenger, på en måte. Sånn kan mannen hennes føle også, nettopp at nå virker hun som en annen person. Helt naturlig å føle, og han er nok ingen dårlig mann fordet! 

Anonymkode: 9f292...3c8

Herregud sjæl!

Håret vokser for pokker ut igjen! Skal man barbere kjønnsorganet sitt hvis mannen forlanger det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Personlig var jeg skeptisk siden jeg er litt overvektig og epleform, men frisøren sa at det ikke spilte noen rolle

Jo, det spiller dessverre en rolle om man er overvektig og har kort hår. Jeg tror ikke jeg har sett en eneste overvektig dame som passer kort hår, og det er trist at det er slik - men kroppsform har dessverre endel å si for hva man passer av hårlengder.

En ting er f.eks Gunhild Stordalen, hun er høy og slank med kort hår, hun passer det og ser ganske lekker ut med det fordi håret passer stilen hennes. 

Jeg har sluttet å høre på frisører, de snakker deg etter ørene og det de tror du vil høre, for de vil bare ha utfordringer på jobben sin og vil gjerne ha farget håret ditt spygrønt om de fikk lov, og etterpå sagt det det så fantastisk ut på deg. 

Bildet du henviste til, sorry altså, men den hårklippen der er ikke mye pent. Du skal være ultrafeminin og ha et særdeles pent ansikt (som Scarlett) for å komme unna med at den hårklippen er noe i nærheten av stilig.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Ok, så vi kvinner får ikke lov til å foretrekke hår på menn fordi de kan miste det. Mens menn skal bestemme hvordan frisyren til kvinnene skal være? Håret vokser da ut igjen. 

Joda, men det er vel lettere å akseptere at de mister hår. I bunn og grunn har vi alle lov å miste tenningen på alt.

Anonymkode: 966a1...8ba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Så med andre ord, hvis jeg ønsker å klippe meg kort, så bør jeg ikke gjøre det hvis mannen min vil at jeg skal ha det langt?

Hvis han vil jeg skal gå i kjoler, bør jeg føye meg der også? 

Hvis du har veldig mye i mot hans ønsker, så skal du selvsagt bestemme selv! Men du må også ta konsekvensene, som at mannen kanskje tenner litt mindre. 

Det er forskjell på hva som er teoretisk korrekt og hvordan mennesker faktisk virker.

Hvis mannen min elsket at jeg gikk i kjoler, så hadde jeg selvsagt gått mer i kjoler. Fordi det er viktig for meg at han synes at jeg er fin, rent egoistisk for min egen del. Jeg hadde jo ikke trippet rundt på stiletter og perfekte frisyrer til hverdags. Men å tilpasse meg litt hadde jeg gjort. Og jeg hadde forventet akkurat det samme tilbake, det skal gå begge veier!

Jeg hadde f eks aldri taklet å kline med en mann med bart, og ja, det hadde gått utover min tenning om mannen lot dårlig hårvekst bli langt og skaffet seg bart. 100% sikkert! Hadde ikke vært mindre glad i han, men rent seksuelt hadde han tatt valg som gjorde meg mindre tent. Han kan velge det, men får pult mindre! Konsekvsenser.

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dævendøtte skrev:

Hvis det var så jævlig viktig med langt hår, burde han gjort dette klart fra dag en! 

Mannen min er skallet, hadde følt meg rimelig overfladisk om jeg gikk i fra ham pga dette. Hadde hår på mannen min vært det viktigste i livet, hadde jeg selvsagt sørget for at jeg fant en mann med voldsom hårvekst på hodet. 

Jeg har data menn med voldsom hårvekst. Eksen min var kjent som "'han med det flotte håret". Det har ingenting å si, når man mister håret og hvordan vet man ikke. Min erfaring var at eksen dumpa meg da HAN mista håret. Blei for usikker på seg sjøl. Kjæresten nå er enda tynnere i håret, hadde visst masse hår før, men ikke så lenge jeg har kjent ham. Han har vett til å klippe det til noe han kler, så ikke noe problem. Hadde aldri data en mann med hentesveis som trodde han var 20. 

Har man som dame pistrete hår kan man f.eks få seg gradert klipp, da beholder man lengden.

Anonymkode: 7ad82...f35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Skal man barbere kjønnsorganet sitt hvis mannen forlanger det? 

Man kan ihverfall vurdere det. Kanskje gjøre en mellomting, stusse litt. 

Anonymkode: 7ad82...f35

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle damer som tror kort frisyre er «sassy og leken»: De fleste menn ønsker ikke å ligge med noen som ser ut som en mann, med mindre de er homofile.

Anonymkode: b5cd6...48d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare slapp, av vi vet godt hva dere foretrekker. Vi bare driter i det. Hva dere ønsker er ofte så high maintenance at det er slitsomt å følge opp i et daglig liv. I tillegg kjemper vi støtt og stadig for å bli tatt seriøst, og ikke bli ansett som et objekt. Hvordan går det, og presset om å dolle seg opp, overens?

Anonymkode: 1f95a...7c9

Du tuller nå, ikke sant?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare slapp, av vi vet godt hva dere foretrekker. Vi bare driter i det. Hva dere ønsker er ofte så high maintenance at det er slitsomt å følge opp i et daglig liv. 

Anonymkode: 

Kort hår må styles mer og klippes oftere. Langt hår kan man klippe 4 g/året, kort hår må stusses hver 4.-6.uke.

Jeg brukte kanskje 4 min ekstra i dusjen i dag for å vaske og ha balsamen i litt lange hår, og 3 min på å børste det og flette håret før jeg dro på jobb. Iblant tørker jeg luggen med føner, kanskje i 5 min. Skikkelig mye jobb. 

Anonymkode: 7ad82...f35

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den frisyren var ekstremt maskulin. Jeg hadde ofte kort hår som ung, men aldri maskulin. Da var det feminint og «mykt» i klippen.
 

Og så er du autoritær som person? Og eple? Hjelpe meg... 

Anonymkode: 87ce5...484

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, menn ser seg så hevdet at de mener de har definasjonsmakten over kvinner. 

Menn går ikke rundt å syntes andre menn med langt hår er feminine kun pga håret dems! Mens kvinner ser dere som mindre egne selvstendige mennesker og tror derfor våres verdi kan defineres av deres maktbehov over hvordan en kvinne kan være mest mulig objekt for dere, og ikke et eget menneske. 

Det er en sosial konstruksjon og ikke et naturlig syn. 

Anonymkode: 56fa7...78c

Stått opp med feil bein først idag? 

Jeg som mann (og mange med meg) kan godt se på andre menn og tenke at de har en feminin sveis. 

Se på kvinner som mindre selvstendige mennesker? Nå surrer du bra mye. La oss se på eksempelet til ts. Det har altså gått fra veldig feminint med kjoler, langt hår osv. Viktige faktorer som definerer utseende og fremtoning. Vi må anta at dette er en god bit av den totalen som mannen hennes en gang falt for. En feminin og flott dame. Så har da dette endret seg til kort hår, kjolene er byttet ut med dressjakker mm. Begge deler assosieres gjerne sterkt med det maskuline. Det er da ikke noe galt i at en mann tenner på en feminin kvinne? Veldig veldig naturlig, spør du meg. Og når dette endres drastisk, både hår og klesstil, så skal det altså forventes at han tenner like mye, uansett? 

Vi får se da, den dagen din mann kommer hjem med musefletter og skjørt, hvor liten rolle det spiller. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forstår mannen din godt. Maskinkort hår er dritstygt på damer, sorry.. Det er totalt turn-off! 

Får lesbevibes så det holder, det er bare ikke feminint. 

Anonymkode: ed133...920

Haha 😂 du skrev kommentaren din rett før meg her. Jeg er lesbisk, og skriver at jeg aldri kommer til å klippe håret mitt kort. Det er ikke normalen lenger blant lesbiske flest å ha kort hår. Mulig det var det på 80-tallet, men det er 40 år siden. 

Anonymkode: 134c1...833

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til alle damer som tror kort frisyre er «sassy og leken»: De fleste menn ønsker ikke å ligge med noen som ser ut som en mann, med mindre de er homofile.

Anonymkode: b5cd6...48d

Så en mann som ikke har helt flat brystkasse og muskler , han ser ut som en dame med manboobs og alle menn bør fortså at kvinner ikke vil ligge med han for å ha en helt naturlig kropp? 

Hvorfor er det ok for menn å være som de vil men ikke for damer? Menns kvinneundertrykkende og sexistiske definasjons og maktbehov. 

Anonymkode: 56fa7...78c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hallo igjen 

Vel, tusen takk for alle Svar. Jeg tror jeg bare må finne en mellomting. Jeg mener sjøl jeg kler det, og frisøren mente det var skikkelig kult. Jeg er ekstrovert og litt autoritær, så frisøren mente frisyren passet perfekt til meg. Personlig var jeg skeptisk siden jeg er litt overvektig og epleform, men frisøren sa at det ikke spilte noen rolle. 

Har prøvd å finne et bilde som ligner meg, og det er noe som dette, bare tynnere "hane". 

Får se hva jeg gjør, om jeg får mannen til å like den, farge det rødt fra blondt, eller gro det litt ut. Veit ikke. 

Screenshot_20200112_122812.jpg

Anonymkode: 5a64f...312

Det der ser grusomt ut etter min mening. Selv ikke Scarlett ser bra ut med det håret, og da er det lite håp for andre kvinner.

Anonymkode: 6e018...eba

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...