Gå til innhold

Klipt meg kort, mannen vil ikke ha sex lenger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, AnonymBruker said:

De mennene som faktisk liker/foretrekker kort hår på damer er i få tall. Så har du noen til som har vært gift så lenge at de bare godtar at dama klipper seg, selv om de ikke foretrekker det.

Jeg har aldri skjønt hvordan det skal være lettere å ha kort hår. Joda, vasking og tørking går vel fortere, men en kort frisyre på styles mer og klippes ofte. Jeg, som har langt hår, kan klippe tuppene mine selv. Jeg varierer frisyren med flette, hestehale osv hvis jeg føler for det, men hvis jeg har dårlig tid er ikke det noe problem, for sveisen min krever ingen styling. Hvis håret er i veien, setter jeg det opp i en hestehale eller en dott på toppen av hodet. 

Ellers syns jeg faktisk det er ganske naivt å mene at mannen kun skal tenne på personlighet, slik at kona kan se så fæl ut som hun bare vil. Det er ikke slik det foregår i den virkelige verden. Én ting er sykdom, men en annen ting er å forandre utseendet drastisk med vilje. Som jeg sa i starten av innlegget; de færreste menn foretrekker kort hår på damer, så det er lurt å lufte tanken om å klippe seg med mannen først. 

Anonymkode: c8d92...96f

Hvor enkelt langt hår er kommer jo an på håret. Jeg har hatt langt hår fremdeles til slutten av tyveårene. Mannen oppfordret meg til å klippe det kort, og plutselig innså jeg hvor dårlig jeg kledde langt hår. Ja, det korte håret må styles, men det tar meg ikke et halvt minutt en gang. Det lange håret mitt måtte vaskes og fønes skulle jeg ikke se ut som en slask, det var så tynt at det kollapset i løpet av dagen. Å ha det i strikk var heller ikke fint, for da så det jo ut som jeg ikke hadde hår... 😂 Med kort hår har jeg hår som gjør mye mer ut av seg enn langt. 

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Utrolig rart at så mange forbinder korte frisyrer med «kjerringhår». 

Jeg tenker som så at man bør velge frisyre etter hvilken hårtype man har og ansiktsform, og ikke alder. Har man tykt og fyldig hår er det flott med lengde, men når det er tynt og pistrete er det virkelig ikke fint. Ser mange eksempler på dette som er det jeg forbinder med kjerringhår.

Her hos oss har vi for øvrig motsatt problemstilling. Mannen min liker korte frisyrer, mens jeg for det meste har beholdt litt lengde - for øyeblikket til nakken. Jeg selv synes det er kjempefint med langt flott hår, men har for lenge siden innsett at mitt typisk nordiske hår ikke egner seg til dette. Med langt hår ser jeg ut som ei sliten bingokjerring.

Anonymkode: ed8f8...c92

Bingokjerring ja, akkurat samme her. 😂 

Jeg er grisemisunnelig på dere som kan ha langt, fint hår uten å se slitne ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det blir veldig overfladisk at man skal henge seg opp i sånt. Man eier da sitt eget hår, og bestemmer selv. Snu litt på flisa. Skal kvinner skilles fordi mannen blir skallet, og hun foretrekker menn med hår? 

Anonymkode: 2084d...909

Helt enig! 

Voksne mennesker bør ha andre verdier enn dette. Blir helt matt over hva vi klarer å overføre videre til ungene våre. For det er nettopp det som skjer, til slutt blir det helt unaturlig å være naturlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, CamillaCollett said:

Dette er så KG. Her går refrenget i: "Han har valgt meg og må tenne på meg uansett fordi jeg er meg og vi er sammen, og han er kjempeoverfladisk hvis han foretrekker noe foran noe annet, og dessuten er det gammeldags og kvinneundertrykkende å ønske at jeg skal ha langt hår."

 

Sjekker du tråden så ser du jo at de aller aller fleste mener det motsatte. Innleggene hvor noen skriver at man på tenne på dama uansett har 2-3 likes. Innleggene som støtter mannen har 50+

Anonymkode: 037a2...755

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Helt enig! 

Voksne mennesker bør ha andre verdier enn dette. Blir helt matt over hva vi klarer å overføre videre til ungene våre. For det er nettopp det som skjer, til slutt blir det helt unaturlig å være naturlig. 

Hva man tenner på kan man ikke styre. Veldedighetssex med ektefelle er heldigvis på vei ut.

Anonymkode: 966a1...8ba

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva man tenner på kan man ikke styre. Veldedighetssex med ektefelle er heldigvis på vei ut.

Anonymkode: 966a1...8ba

Hvis det var så jævlig viktig med langt hår, burde han gjort dette klart fra dag en! 

Mannen min er skallet, hadde følt meg rimelig overfladisk om jeg gikk i fra ham pga dette. Hadde hår på mannen min vært det viktigste i livet, hadde jeg selvsagt sørget for at jeg fant en mann med voldsom hårvekst på hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo igjen 

Vel, tusen takk for alle Svar. Jeg tror jeg bare må finne en mellomting. Jeg mener sjøl jeg kler det, og frisøren mente det var skikkelig kult. Jeg er ekstrovert og litt autoritær, så frisøren mente frisyren passet perfekt til meg. Personlig var jeg skeptisk siden jeg er litt overvektig og epleform, men frisøren sa at det ikke spilte noen rolle. 

Har prøvd å finne et bilde som ligner meg, og det er noe som dette, bare tynnere "hane". 

Får se hva jeg gjør, om jeg får mannen til å like den, farge det rødt fra blondt, eller gro det litt ut. Veit ikke. 

Screenshot_20200112_122812.jpg

Anonymkode: 5a64f...312

Farge den sveisen rød?! Neinei. 
Da hadde hvertfall mannen min løpt. Vet ikke med mannen din men...

Anonymkode: c52dd...2d8

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Hvis det var så jævlig viktig med langt hår, burde han gjort dette klart fra dag en! 

Mannen min er skallet, hadde følt meg rimelig overfladisk om jeg gikk i fra ham pga dette. Hadde hår på mannen min vært det viktigste i livet, hadde jeg selvsagt sørget for at jeg fant en mann med voldsom hårvekst på hodet. 

Er da veldig forskjell på å miste hår og å fjerne det med vilje. Vi kvinner mister ikke hår og de fleste menn foretrekker langt hår på kvinner.

 

Anonymkode: 966a1...8ba

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår mannen din godt. Maskinkort hår er dritstygt på damer, sorry.. Det er totalt turn-off! 

Får lesbevibes så det holder, det er bare ikke feminint. 

Anonymkode: ed133...920

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at kvinner vil klippe håret kort. Jeg kommer til å ha det langt så lenge jeg lever. De fleste kvinner klipper det når de blir eldre, fordi håret blir litt tynnere. Men mange kunne egentlig fortsatt å hatt det langt. Det er jo fantastisk og kult å se eldre kvinner som har beholdt det lange flotte håret sitt ☺️

Anonymkode: 134c1...833

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippen var kanskje litt ekstrem og dominerende? Hva med å spare ut til en feminin pixie? I mellomtiden synes jeg du skal finne fram kjolene igjen. At du har fått barn er ingen grunn til å slutte å bruke kjoler.

Anonymkode: 5d6d5...a15

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er da veldig forskjell på å miste hår og å fjerne det med vilje. Vi kvinner mister ikke hår og de fleste menn foretrekker langt hår på kvinner.

 

Anonymkode: 966a1...8ba

Ok, så vi kvinner får ikke lov til å foretrekke hår på menn fordi de kan miste det. Mens menn skal bestemme hvordan frisyren til kvinnene skal være? Håret vokser da ut igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Ok, så vi kvinner får ikke lov til å foretrekke hår på menn fordi de kan miste det. Mens menn skal bestemme hvordan frisyren til kvinnene skal være? Håret vokser da ut igjen. 

Poenget er at kvinner går imot mannen (hvis han ønsker langt) med vilje, det er forskjell. Blir som om en mann som bare ligger på sofaen og spiser dritt er usexy om han har noen kilo for mye, men hvis han spiser ok og er aktiv, gjør ikke kiloene han usexy på samme måten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Hvis det var så jævlig viktig med langt hår, burde han gjort dette klart fra dag en! 

Mannen min er skallet, hadde følt meg rimelig overfladisk om jeg gikk i fra ham pga dette. Hadde hår på mannen min vært det viktigste i livet, hadde jeg selvsagt sørget for at jeg fant en mann med voldsom hårvekst på hodet. 

Om en mann blir skallet er det livets gang. Som dame så vet man at det kan skje alle menn etter en viss alder. Det er noe helt annet å fjerne alt av hår selv.

Anonymkode: af99f...16e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå får du gi deg. De fleste menn blir tiltrukket av det feminine, det er sånn naturen er. Da må menn få slippe å være maskuline også da? Langt hår i hestehale og gå med en liten kjole for eksempel. 

Anonymkode: 68c44...d6c

Ikke meg du kommenterer til men JA menn må få være seg selv de også, og MÅ ikke være maskuline for å være bra nok som mann.  Machopresset på menn fører til massevis av selvmord hver uke, og store psykiske problemer hos menn. Du er helt sikkert opptatt av dette, og årsaken til dette er patriarkalske kjønnsrolleforventninger om at menn skal være store, sterke, rike, populære, muskuløse osv. Det er også patriarkalske kjønnsrolleforventninger som har lært oss at kvinner må være sexy, langt hår, gå i liten kjole osv. Det er manne og kvinneundertrykkende, usunne kjønnsrolleforventninger. 

Anonymkode: 56fa7...78c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han tenner på damer, og du plutselig ser ut som en gutt/mann,  forstår jeg at det kan være en årsak. Ville uansett ikke laget en stor sak ut av det, før du VET at det er grunnen.... Det KAN være riktig at han er trøtt og sliten. 

Anonymkode: 9f292...3c8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om en mann blir skallet er det livets gang. Som dame så vet man at det kan skje alle menn etter en viss alder. Det er noe helt annet å fjerne alt av hår selv.

Anonymkode: af99f...16e

Så du mener altså at mannen i forholdet skal kunne bestemme hvordan kona skal se ut på håret? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dævendøtte
8 minutter siden, Pia Sofia skrev:

Poenget er at kvinner går imot mannen (hvis han ønsker langt) med vilje, det er forskjell. Blir som om en mann som bare ligger på sofaen og spiser dritt er usexy om han har noen kilo for mye, men hvis han spiser ok og er aktiv, gjør ikke kiloene han usexy på samme måten.

Så med andre ord, hvis jeg ønsker å klippe meg kort, så bør jeg ikke gjøre det hvis mannen min vil at jeg skal ha det langt?

Hvis han vil jeg skal gå i kjoler, bør jeg føye meg der også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du har fått barn er ingen grunn til å slutte å bruke kjoler.

Anonymkode: 5d6d5...a15

At man foretrekker bukser er god grunn til å slutte å bruke kjoler. Det er ikke gøy å føle seg som et vandrende sexobjekt hvem som helst kan løfte opp kjolen til å ta på underlivet til (det har skjedd meg flere ganger i kjole fra fremmede menn) , og heller ikke særlig praktisk å bøye seg med som man gjør mye med barn og hvertfall ikke varmt heller. 

Hvorfor aksepteres det ikke at kvinner får gå praktisk og komfortabelt mens menn kan det som de vil? Hvorfor skal vi bare gjøres til et objekt for menns visuelle nytelse? 

Anonymkode: 56fa7...78c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kort hår på damer kan funke for meg men det krever at dama er ungdommelig i både utsende og væremåte. Det krever også at man er i rimelig god fysisk form. Alternativt veldig slank.

Og det bør gå hånd i hånd med en distinkt egen stil. Ikke noe man ramler over men fortsetter å gjøre alt annet som før.

Det kan gi en rebelsk følelse, som man får lyst til å disiplinere. 

Men det kan komme veldig dårlig ut. Tjukke kjedelige damer med kort hår, gjerne litt opp i åra er bare helt uinteressante.

Anonymkode: b04b9...b24

Men tjukke kjedelige damer litt opp i åra med langt hår synes du er interessante, altså? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Hvis det var så jævlig viktig med langt hår, burde han gjort dette klart fra dag en! 

Mannen min er skallet, hadde følt meg rimelig overfladisk om jeg gikk i fra ham pga dette. Hadde hår på mannen min vært det viktigste i livet, hadde jeg selvsagt sørget for at jeg fant en mann med voldsom hårvekst på hodet. 

Herregud, dette var sikkert noe han tenkte på da..... 🙄

Mannen min er også skallet, men har blitt det gradvis. Stor forskjell hvis en endrer utseende radikalt over natten, enn noe som går en naturlig gang... Dette handler ikke om hårvekst i seg selv. Jeg klippet håret kjempekort en gang da jeg var ung, og likte det ikke selv, selv om det var stilig og jeg synes jeg kledde det. Men -  jeg følte jeg forandret meg som person, og den følelsen likte jeg ikke. Jeg var ikke neg selv lenger, på en måte. Sånn kan mannen hennes føle også, nettopp at nå virker hun som en annen person. Helt naturlig å føle, og han er nok ingen dårlig mann fordet! 

Anonymkode: 9f292...3c8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...