Gå til innhold

Klipt meg kort, mannen vil ikke ha sex lenger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig rart at så mange forbinder korte frisyrer med «kjerringhår». 

Jeg tenker som så at man bør velge frisyre etter hvilken hårtype man har og ansiktsform, og ikke alder. Har man tykt og fyldig hår er det flott med lengde, men når det er tynt og pistrete er det virkelig ikke fint. Ser mange eksempler på dette som er det jeg forbinder med kjerringhår.

Her hos oss har vi for øvrig motsatt problemstilling. Mannen min liker korte frisyrer, mens jeg for det meste har beholdt litt lengde - for øyeblikket til nakken. Jeg selv synes det er kjempefint med langt flott hår, men har for lenge siden innsett at mitt typisk nordiske hår ikke egner seg til dette. Med langt hår ser jeg ut som ei sliten bingokjerring.

Anonymkode: ed8f8...c92

Enig i det. Men kort hår (veldig kort) Stiller nok litt høyere krav til «personlig egnethet» enn mye annet.

Men, jeg er enig i at veldig mange har for langt hår for hva de kler, og jo eldre man blir jo kortere frisyrer funker, fordi manges hår blir tynt, slitt og grått (helt annen konsistens). Kanskje derfor mange forbinder det med kjerringer? Over en viss alder har de fleste ganske kort hår.

I en periode på 90 tallet dukket det plutselig opp som en trend, og det var en tendens til at nyskilte damer i 40 årene klippet seg kort. For meg er det en litt dårlig assosiasjon. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som sier at voksne kvinner bør ha langt hår, er dere klar over at en del kvinner mister/ får tynnere hår med alderen? Synes dere i så fall det fremdeles er penere med langt hår?

Skjønner dere at hårtapet faktisk blir synligere med langt hår?

Anonymkode: bf78d...b77

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags "kort" snakker vi om her? Se på artisten Pink - hun har det man kan kalle en kort, frekk og leken frisyre. 

Pink-sveis, finn frem igjen kjolene og dropp røyken, så står nok mannen din til tjeneste når som helst 🙂

Anonymkode: b17cb...74f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at hvis man har slike unormalt sterke preferanser, så har man et ansvar for å kommunisere dette til partneren, sånn at kjæresten kan ta med dette i betraktninga før man f.eks. klipper seg kort, noe som er ganske normalt å gjøre. Det er slik ansvarsfordelingen her bør være, ikke at man går rundt og "spør om lov" til endringer, sånn i tilfelle man ikke lenger blir seksuelt attraktiv for kjæresten. 

Og så er det selvsagt lov til å ha de preferansene man vil, for all del, men er de så sterke, og man kan forutse det på forhånd, så må man nesten si det.

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DEN NAKNE GARTNER
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg og mannen har vært gift i snart 10 år og vi har barn sammen under 4 år.. På tross av småbarnsperiode har samlivet likevel vært godt. Men nå i det siste har han ikke hatt lyst, det har tatt på, men jeg har forstått det fordi han sier han er sliten etter jobb.

Men så snakket jeg med en venn, og han nevnte det at kanskje det er frisyren min? Jeg var nylig hos frisøren og gikk fra langt hår nede på ryggen, til en maskinkort, men frekk og leken frisyre. Det er mer praktisk, da jeg har små barn og håret kommer ofte i veien. Han sa at det var en veldig stor forandring, at han nesten ikke kjente meg igjen, og at mannen min kanskje ikke tålte det helt, .. Jeg sa meg uenig, for det måtte han bare.. Jeg fyller snart 37, og kan ikke gå med så langt hår som en ungjente lenger, og uansett så er det jo en sassy, men praktisk frisyre som jeg kan gjøre mye med. Det er jo fint! 

Tror dere han har rett? Burde jeg snakke med mannen min om det? Hva tror dere? 

Anonymkode: 5a64f...312

Bullshit. Om mannen din ikke takler en ny frisyre, så er han ikke glad i deg. 

Du er snart 37. Ha håret slik du har lyst til. 

Hilsen voksen og gift mann. 

(forøvrig - er sikker på at du er digg og sexy med kortere hår)

Endret av DEN NAKNE GARTNER
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på å ikke "gjøre alt" for å se feminin ut og det å gi blanke eller gå aktivt inn for en maskulin look.

Anonymkode: 6e018...eba

Så å være naturlig og seg selv er å gi blanke og gå aktivt inn for en maskulin look? 

Anonymkode: 56fa7...78c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig sjeldent eldre kvinner, (35+), kler kort hår.

 

Anonymkode: 469a9...732

Eldre kvinner er 35+??? 

Anonymkode: 5c95d...f2c

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn avgjør om de synes langt hår er feminint, uavhengig av hva du måtte synes om saken.

Hvorfor skal menns preferanser alltid sees på som noe negativt? Vi liker ikke kvinner med kort hår, jevnt over. Du trenger ikke tilpasse deg, men du kan ikke tvinge menn til å endre preferanser.

Kvinner virker ikke forstå hva menn liker. På meg virker det som kvinner tror menn liker høye karrierekvinner med kort hår og som er krasse og aggressive. For å sette det på spissen.

Anonymkode: a0518...ddf

Nei, menn ser seg så hevdet at de mener de har definasjonsmakten over kvinner. 

Menn går ikke rundt å syntes andre menn med langt hår er feminine kun pga håret dems! Mens kvinner ser dere som mindre egne selvstendige mennesker og tror derfor våres verdi kan defineres av deres maktbehov over hvordan en kvinne kan være mest mulig objekt for dere, og ikke et eget menneske. 

Det er en sosial konstruksjon og ikke et naturlig syn. 

Anonymkode: 56fa7...78c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her, 

Jeg var så i tankespinn da jeg posta innlegget at ejg gikk rett å spurte mannen.. Ærlig som han var, sa han at han ikke likte frisyren, fordi den var maskulin, og dressjakka jeg stadig går i, gjør det ikke bedre. Han sa det var ille nok at jeg la kjolene på hylla i det jeg fikk barn, men han synes det feminine er borte. Frisyren var streken liksom.😳

Altså, vi lever trossalt i 2020, han må da tåle at vi kvinner ikke gjør alt for å se feminine ut..? Nå sitter jeg utafor og tar meg en røyk for jeg er så i villrede.. Må roe meg litt. Det tar jo evig lang tid å gro ut dette her. 

Anonymkode: 5a64f...312

TS, ikke freak ut❤️ Denne mannen elsker deg! Men er varsom med ord da han vet du er sårbar. Det hadde jeg blitt også. Endringer, uansett hvordan, er vanskelig å for noen å bare omstille seg etter. 

Dette blir bra, men ta tiden til hjelp.. Tid er bra..... 

Ta på deg noen kjoler igjen, vær litt dirty og la mannen din tenne på deg som han gjorde før. 

Om mannen din plutselig ønsket seg langt hår å skifte klesstil ville kanskje du også tenkt ditt😍😂 

Du ble kanskje lei deg men dette er ikke verdens undergang❤️

Prøv å le av det etterhvert og takk gud for en mann som din som er ærlig❤️

Anonymkode: d119d...251

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen 

Vel, tusen takk for alle Svar. Jeg tror jeg bare må finne en mellomting. Jeg mener sjøl jeg kler det, og frisøren mente det var skikkelig kult. Jeg er ekstrovert og litt autoritær, så frisøren mente frisyren passet perfekt til meg. Personlig var jeg skeptisk siden jeg er litt overvektig og epleform, men frisøren sa at det ikke spilte noen rolle. 

Har prøvd å finne et bilde som ligner meg, og det er noe som dette, bare tynnere "hane". 

Får se hva jeg gjør, om jeg får mannen til å like den, farge det rødt fra blondt, eller gro det litt ut. Veit ikke. 

Screenshot_20200112_122812.jpg

Anonymkode: 5a64f...312

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her, 

Jeg var så i tankespinn da jeg posta innlegget at ejg gikk rett å spurte mannen.. Ærlig som han var, sa han at han ikke likte frisyren, fordi den var maskulin, og dressjakka jeg stadig går i, gjør det ikke bedre. Han sa det var ille nok at jeg la kjolene på hylla i det jeg fikk barn, men han synes det feminine er borte. Frisyren var streken liksom.😳

Altså, vi lever trossalt i 2020, han må da tåle at vi kvinner ikke gjør alt for å se feminine ut..? Nå sitter jeg utafor og tar meg en røyk for jeg er så i villrede.. Må roe meg litt. Det tar jo evig lang tid å gro ut dette her. 

Anonymkode: 5a64f...312

Når håret har vokst litt så kan du begynne med clip in Extensions. 

Anonymkode: d26a7...4bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her, 

Jeg var så i tankespinn da jeg posta innlegget at ejg gikk rett å spurte mannen.. Ærlig som han var, sa han at han ikke likte frisyren, fordi den var maskulin, og dressjakka jeg stadig går i, gjør det ikke bedre. Han sa det var ille nok at jeg la kjolene på hylla i det jeg fikk barn, men han synes det feminine er borte. Frisyren var streken liksom.😳

Altså, vi lever trossalt i 2020, han må da tåle at vi kvinner ikke gjør alt for å se feminine ut..? Nå sitter jeg utafor og tar meg en røyk for jeg er så i villrede.. Må roe meg litt. Det tar jo evig lang tid å gro ut dette her. 

Anonymkode: 5a64f...312

Nå får du gi deg. De fleste menn blir tiltrukket av det feminine, det er sånn naturen er. Da må menn få slippe å være maskuline også da? Langt hår i hestehale og gå med en liten kjole for eksempel. 

Anonymkode: 68c44...d6c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hallo igjen 

Vel, tusen takk for alle Svar. Jeg tror jeg bare må finne en mellomting. Jeg mener sjøl jeg kler det, og frisøren mente det var skikkelig kult. Jeg er ekstrovert og litt autoritær, så frisøren mente frisyren passet perfekt til meg. Personlig var jeg skeptisk siden jeg er litt overvektig og epleform, men frisøren sa at det ikke spilte noen rolle. 

Har prøvd å finne et bilde som ligner meg, og det er noe som dette, bare tynnere "hane". 

Får se hva jeg gjør, om jeg får mannen til å like den, farge det rødt fra blondt, eller gro det litt ut. Veit ikke. 

Screenshot_20200112_122812.jpg

Anonymkode: 5a64f...312

Min ærlige mening: det der er ikke mye pent.

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må ikke tåle det nei. Jeg hadde ikke likt om mannen fikk langt hår.

At det er praktisk er ren løgn. Du må style mer og oftere til frisør for å vedlikeholde.

Anonymkode: 966a1...8ba

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så KG. Her går refrenget i: "Han har valgt meg og må tenne på meg uansett fordi jeg er meg og vi er sammen, og han er kjempeoverfladisk hvis han foretrekker noe foran noe annet, og dessuten er det gammeldags og kvinneundertrykkende å ønske at jeg skal ha langt hår."

Jeg tror mange glemmer at tenning ikke er en så rasjonell ting. Det har med smak å gjøre, og den er forskjellig fra person til person. Noen menn ville gitt blanke hvis dama barberte vekk håret og satset på Sinéad O'Connor-looken resten av livet. For andre er håret viktig. Selv har jeg også preferanser for menn. Jeg ville tent mindre hvis min partner la på seg 30 kg og fikk seg bart. Sånn er det bare. Det handler ikke om et kontrollbehov, det handler om smak. Og man står selvsagt fritt til å gjøre som man vil uansett, men man kan ikke kreve at partneren skal synes at alt er like sexy. Ingen synes alt er like sexy.

Og så lurer jeg på: Synes dere ikke det er gøy å føle dere sexy? Er det ikke fint at mannen deres tenner på dere? Er det ikke verdt å anstrenge seg bittelitt for å glede kjæresten? 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommer vel litt an på hvordan du ellers ser ut også... Fjes, kropp, klesstil osv. 

Anonymkode: 3a023...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 år og har langt lyst hår enda. Kommer ikke til  å klippe meg kort!

Anonymkode: 007ba...3df

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, CamillaCollett skrev:

Dette er så KG. Her går refrenget i: "Han har valgt meg og må tenne på meg uansett fordi jeg er meg og vi er sammen, og han er kjempeoverfladisk hvis han foretrekker noe foran noe annet, og dessuten er det gammeldags og kvinneundertrykkende å ønske at jeg skal ha langt hår."

Jeg tror mange glemmer at tenning ikke er en så rasjonell ting. Det har med smak å gjøre, og den er forskjellig fra person til person. Noen menn ville gitt blanke hvis dama barberte vekk håret og satset på Sinéad O'Connor-looken resten av livet. For andre er håret viktig. Selv har jeg også preferanser for menn. Jeg ville tent mindre hvis min partner la på seg 30 kg og fikk seg bart. Sånn er det bare. Det handler ikke om et kontrollbehov, det handler om smak. Og man står selvsagt fritt til å gjøre som man vil uansett, men man kan ikke kreve at partneren skal synes at alt er like sexy. Ingen synes alt er like sexy.

Og så lurer jeg på: Synes dere ikke det er gøy å føle dere sexy? Er det ikke fint at mannen deres tenner på dere? Er det ikke verdt å anstrenge seg bittelitt for å glede kjæresten? 

Spot on.

Anonymkode: 966a1...8ba

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo igjen 

Vel, tusen takk for alle Svar. Jeg tror jeg bare må finne en mellomting. Jeg mener sjøl jeg kler det, og frisøren mente det var skikkelig kult. Jeg er ekstrovert og litt autoritær, så frisøren mente frisyren passet perfekt til meg. Personlig var jeg skeptisk siden jeg er litt overvektig og epleform, men frisøren sa at det ikke spilte noen rolle. 

Har prøvd å finne et bilde som ligner meg, og det er noe som dette, bare tynnere "hane". 

Får se hva jeg gjør, om jeg får mannen til å like den, farge det rødt fra blondt, eller gro det litt ut. Veit ikke. 

Screenshot_20200112_122812.jpg

Anonymkode: 5a64f...312

Ehh? 😱😅

Anonymkode: 3a023...9ae

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...