Gå til innhold

Klipt meg kort, mannen vil ikke ha sex lenger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg og mannen har vært gift i snart 10 år og vi har barn sammen under 4 år.. På tross av småbarnsperiode har samlivet likevel vært godt. Men nå i det siste har han ikke hatt lyst, det har tatt på, men jeg har forstått det fordi han sier han er sliten etter jobb.

Men så snakket jeg med en venn, og han nevnte det at kanskje det er frisyren min? Jeg var nylig hos frisøren og gikk fra langt hår nede på ryggen, til en maskinkort, men frekk og leken frisyre. Det er mer praktisk, da jeg har små barn og håret kommer ofte i veien. Han sa at det var en veldig stor forandring, at han nesten ikke kjente meg igjen, og at mannen min kanskje ikke tålte det helt, .. Jeg sa meg uenig, for det måtte han bare.. Jeg fyller snart 37, og kan ikke gå med så langt hår som en ungjente lenger, og uansett så er det jo en sassy, men praktisk frisyre som jeg kan gjøre mye med. Det er jo fint! 

Tror dere han har rett? Burde jeg snakke med mannen min om det? Hva tror dere? 

Anonymkode: 5a64f...312

Jeg sliter litt med å tro på dette. 
 

Spurte du mannen din før du klippet deg helt kort? Beklager hvis jeg høres ufeministisk ut nå, men det burde du ha gjort. Det er en kjempestor overgang fra å ha kjempelangt hår til pinne kort. Ville sagt akkurat det samme om en mann som gjør store utseendemessige forandringer. 
Det kan faktisk påvirke hvor lyst man får på partneren. Mannen min ha skjegg, og konsulterer alltid meg før han tar av seg skjegget. 
 

Grunnen til at jeg ikke tror på dette er at du bruker ord som «frekk og leken» om pinnkort frisyre. Vi vet jo at ingen menn er enige i det. Tror du er mann som ikke liker kort hår jeg.
 

Hilsen kvinne passert 50, som fortsatt har langt hår. Eller halvlangt. Enig i at veldig langt hår ikke er pent på kvinner på min alder, men 37?! Da hadde også jeg hår nesten til rompa. 37 er ihvertfall alt for ungt til å skaffe kjerringsveis. 

 

Anonymkode: c52dd...2d8

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig sjeldent eldre kvinner, (35+), kler kort hår.

 

Anonymkode: 469a9...732

Er veldig sjeldent uansett alder at kvinner kler kort hår. Eldre kvinner er 55+ ikke 35+

Anonymkode: 1418e...227

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kort hår selv og jeg bestemmer selv hvordan jeg vil se ut på håret, men til gjengjeld så kler jeg vel meg rimelig feminint med jeans, pene topper o.l.

Men så spørs det også hva du mener med maskinkort da, jeg har kort på sidene og der brukes maskin, men på lengdene på toppen brukes det ikke maskin. Hadde nok reagert om samboern kom hjem med maskinkort hår også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Phavi skrev:

Har kort hår selv og jeg bestemmer selv hvordan jeg vil se ut på håret, men til gjengjeld så kler jeg vel meg rimelig feminint med jeans, pene topper o.l.

Men så spørs det også hva du mener med maskinkort da, jeg har kort på sidene og der brukes maskin, men på lengdene på toppen brukes det ikke maskin. Hadde nok reagert om samboern kom hjem med maskinkort hår også!

NOEN kvinner kler kort hår, uansett alder. Mulig du er typen til det, og både du og samboeren trives med det. 😊

Anonymkode: c52dd...2d8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2020 den 11.44, AnonymBruker skrev:

NOEN kvinner kler kort hår, uansett alder. Mulig du er typen til det, og både du og samboeren trives med det. 😊

Anonymkode: c52dd...2d8

Det er jeg enig i, ikke alle passer kort hår, og de fleste passer ikke maskinkorthår av typen millimeter lengde, uansett kjønn.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mennene som faktisk liker/foretrekker kort hår på damer er i få tall. Så har du noen til som har vært gift så lenge at de bare godtar at dama klipper seg, selv om de ikke foretrekker det.

Jeg har aldri skjønt hvordan det skal være lettere å ha kort hår. Joda, vasking og tørking går vel fortere, men en kort frisyre på styles mer og klippes ofte. Jeg, som har langt hår, kan klippe tuppene mine selv. Jeg varierer frisyren med flette, hestehale osv hvis jeg føler for det, men hvis jeg har dårlig tid er ikke det noe problem, for sveisen min krever ingen styling. Hvis håret er i veien, setter jeg det opp i en hestehale eller en dott på toppen av hodet. 

Ellers syns jeg faktisk det er ganske naivt å mene at mannen kun skal tenne på personlighet, slik at kona kan se så fæl ut som hun bare vil. Det er ikke slik det foregår i den virkelige verden. Én ting er sykdom, men en annen ting er å forandre utseendet drastisk med vilje. Som jeg sa i starten av innlegget; de færreste menn foretrekker kort hår på damer, så det er lurt å lufte tanken om å klippe seg med mannen først. 

Anonymkode: c8d92...96f

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her, 

Jeg var så i tankespinn da jeg posta innlegget at ejg gikk rett å spurte mannen.. Ærlig som han var, sa han at han ikke likte frisyren, fordi den var maskulin, og dressjakka jeg stadig går i, gjør det ikke bedre. Han sa det var ille nok at jeg la kjolene på hylla i det jeg fikk barn, men han synes det feminine er borte. Frisyren var streken liksom.😳

Altså, vi lever trossalt i 2020, han må da tåle at vi kvinner ikke gjør alt for å se feminine ut..? Nå sitter jeg utafor og tar meg en røyk for jeg er så i villrede.. Må roe meg litt. Det tar jo evig lang tid å gro ut dette her. 

Anonymkode: 5a64f...312

Den mannen hadde jeg droppet. Han høres utrolig overfladisk ut. 
Min mann er mest opptatt av at jeg føler meg vel. Når jeg føler meg vel har jeg det bra. Heldigvis er det mest viktig for min mann. 
Hva gjør mannen din den dagen du blir syk og mister håret? Eller den dagen du legger på deg litt for mye? Eller den dagen du ikke orker å gå i kjole?

Overfladisk. 

Anonymkode: 98bcb...d72

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort hår på damer kan funke for meg men det krever at dama er ungdommelig i både utsende og væremåte. Det krever også at man er i rimelig god fysisk form. Alternativt veldig slank.

Og det bør gå hånd i hånd med en distinkt egen stil. Ikke noe man ramler over men fortsetter å gjøre alt annet som før.

Det kan gi en rebelsk følelse, som man får lyst til å disiplinere. 

Men det kan komme veldig dårlig ut. Tjukke kjedelige damer med kort hår, gjerne litt opp i åra er bare helt uinteressante.

Anonymkode: b04b9...b24

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Er så glad jeg har en mann som elsker og tenner på meg uansett hvordan jeg ser ut på håret og hvordan jeg er kledd.

Han liker meg best naken, som han sier... hadde jeg vært skallet, hadde han rett og slett ikke brydd seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fyller snart 37, og kan ikke gå med så langt hår som en ungjente lenger,

Visst søren kan du vel det!? Hvem er det som liksom har bestemt at når man når en viss alder så kan man ikke ha langt hår lengre? Det er så mange som klipper seg kort når de nærmer seg 40, og det verste er at de klipper seg i en kjedelig "kjerringkort" som jeg kaller det, stil som ikke gjør dama noe tjenester. Jeg skjønner det ikke, men jeg er 40 og har lyst, langt hår til midten av ryggen. Blir hele tiden tatt for å være rundt 30 og syntes ikke det er en uting når jeg er 40 ;) Men alt handler om hårstilen, at det ikke ser dødt og kjedelig ut, men at du har langt hår som ser friskt og velstelt ut.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig rart at så mange forbinder korte frisyrer med «kjerringhår». 

Jeg tenker som så at man bør velge frisyre etter hvilken hårtype man har og ansiktsform, og ikke alder. Har man tykt og fyldig hår er det flott med lengde, men når det er tynt og pistrete er det virkelig ikke fint. Ser mange eksempler på dette som er det jeg forbinder med kjerringhår.

Her hos oss har vi for øvrig motsatt problemstilling. Mannen min liker korte frisyrer, mens jeg for det meste har beholdt litt lengde - for øyeblikket til nakken. Jeg selv synes det er kjempefint med langt flott hår, men har for lenge siden innsett at mitt typisk nordiske hår ikke egner seg til dette. Med langt hår ser jeg ut som ei sliten bingokjerring.

Anonymkode: ed8f8...c92

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Er så glad jeg har en mann som elsker og tenner på meg uansett hvordan jeg ser ut på håret og hvordan jeg er kledd.

Han liker meg best naken, som han sier... hadde jeg vært skallet, hadde han rett og slett ikke brydd seg. 

De fleste menn liker da partneren best naken. Det er ikke noe unikt. Man må da likevel få ha preferanser på frisyre når endringen er så dramatisk.

 

Anonymkode: df0af...657

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De fleste menn liker da partneren best naken. Det er ikke noe unikt. Man må da likevel få ha preferanser på frisyre når endringen er så dramatisk.

 

Anonymkode: df0af...657

Preferanser ja, men ikke sexnekt. Det er latterlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kona mi klipte seg kort, frekk og lekent, og det gav oss en helt ny boost. Ikke bare sexen, som gikk fra sjelden og kjedelig til hyppig og eksperimentell, men i hverdagen ble hun også mye mer leken. Helt utrolig hvor mye den endringen betydde på så mange områder.

Anonymkode: b17cb...74f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her, 

Jeg var så i tankespinn da jeg posta innlegget at ejg gikk rett å spurte mannen.. Ærlig som han var, sa han at han ikke likte frisyren, fordi den var maskulin, og dressjakka jeg stadig går i, gjør det ikke bedre. Han sa det var ille nok at jeg la kjolene på hylla i det jeg fikk barn, men han synes det feminine er borte. Frisyren var streken liksom.😳

Altså, vi lever trossalt i 2020, han må da tåle at vi kvinner ikke gjør alt for å se feminine ut..? Nå sitter jeg utafor og tar meg en røyk for jeg er så i villrede.. Må roe meg litt. Det tar jo evig lang tid å gro ut dette her. 

Anonymkode: 5a64f...312

Så bra at du spurte og så bra at han svarte ærlig!

Ja, det tar lang tid å få det like langt, men det tar ikke veldig lang tid fra «maskinkort» til mer feminint kort. Snakk med frisøren og legg en plan. Og du trenger jo ikke ha hår til midjen for at det skal være langt, det er mye som er midt i mellom. 
Hvis du ønsker å møte mannen din litt her, så snakk med ham og forklar at du gjerne vil det, men at håret ikke kommer tilbake i løpet av uken og at du ikke kan gå rundt og føle deg usexy det kommende året mens dere venter på at det gror. 
 

(Jeg er forøvrig 43 og må nærmest avlegge ed på at jeg ikke skal klippe meg «praktisk-kort» hver gang jeg skal til frisøren.)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her, 

Jeg var så i tankespinn da jeg posta innlegget at ejg gikk rett å spurte mannen.. Ærlig som han var, sa han at han ikke likte frisyren, fordi den var maskulin, og dressjakka jeg stadig går i, gjør det ikke bedre. Han sa det var ille nok at jeg la kjolene på hylla i det jeg fikk barn, men han synes det feminine er borte. Frisyren var streken liksom.😳

Altså, vi lever trossalt i 2020, han må da tåle at vi kvinner ikke gjør alt for å se feminine ut..? Nå sitter jeg utafor og tar meg en røyk for jeg er så i villrede.. Må roe meg litt. Det tar jo evig lang tid å gro ut dette her. 

Anonymkode: 5a64f...312

Du har klippet deg kjerringsveis, byttet klesstil fra kjole til dressjakke, og røyker? Dette må være tull... 

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint for deg at du har tykk hårkvalitet. På de fleste andre blir håret tynnere fra slutten av tyveårsalderen og som 40 er det bare slitne pistrer igjen som henger i veien. Velvære er viktig, men det som er velvære for noen trenger ikke være samme for andre. La folk gjøre hva de vil med eget hår

Anonymkode: 56fa7...78c

Dummeste jeg har lest, kvinner får da absolutt ikke tynnere hår fra 20-års alderen. Menn derimot... Jeg er 40, og har minst like tjukt hår som da jeg var tenåring og i 20 hårene. Ikke et grått hår heller. 

Anonymkode: f4995...8ed

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Extensions :opplyser:

Anonymkode: b218a...b31

Det må gro endel fra maskinkort hår før du kan ta i bruk exensions, det må tross alt være noe hår å sveise det i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det blir veldig overfladisk at man skal henge seg opp i sånt. Man eier da sitt eget hår, og bestemmer selv. Snu litt på flisa. Skal kvinner skilles fordi mannen blir skallet, og hun foretrekker menn med hår? 

Anonymkode: 2084d...909

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...