Gå til innhold

Fra bølle til bestevenn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest LaptopPute

Hvordan i helvete var det Maren hilste på Odin? En usikker hund som kan bite også går de ikke tur sammen først en gang før hun strekker frem handa? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

loppekasse skrev (12 timer siden):

Er nesten gjennom første episode. Jeg fatter ikke hvorfor foreldrene mener og tror at det er greit at barna skal gå tur med hund alene. At hun jenta tok båndet mellom knærne for å klappe er jo helt idiotisk. Hjelp.. Stakkar eier av schæferen, han må ha blitt veldig stresset da den staffen kom løpende.

Nei godt spørsmål. Jeg er lei av unger som lufter hunder de ikke har kontroll på, og som kommer susende mot meg og min Staff. Enda godt han hittil har vært tålmodigheten selv, og jeg heller har kunne konsentrere meg om å få kontroll på den andre hunden. Har fulgt noen unger hjem, og fortalt akkurat hva jeg mener om saken. Å at de kan være glad det ikke ble store skader. 

Da hadde jeg fått hjerte i halsen også, de to bør jo under ingen omstendighet komme bort til hverandre. 

Synes så synd på han som igjen har en hund som er blitt sånn. Å spent på om det er noe han gjør, eller om han bare har hatt max uflaks. For hittil har jeg ikke sett noe veldig tydelig på at det er han. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LaptopPute skrev (8 timer siden):

Hvordan i helvete var det Maren hilste på Odin? En usikker hund som kan bite også går de ikke tur sammen først en gang før hun strekker frem handa? 

Husk at vi ikke ser alt😉 De er nok flinke på å klippe det til

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zlatan er en typisk bortskjemt hund som bor hos en fyr uten peiling. Får han litt veiledning så tror eg mye ordner seg der.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett første episode. Dette lover godt. Jeg er en av de som også denne sesongen kommer til å se det positive fremfor å finne alle mulige feil både med Maren og deltakerne. Jeg ser (som i fjor) dedikerte hundeeiere som er oppriktig glad i hundene sine, men som kanskje har kommet noe skjevt ut. 
Og Maren er drivende god på det hun driver med 😄

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LaptopPute skrev (På 23.8.2021 den 12.22):

Hun gjør det nok nettopp for å teste hvor alvorlig problemet er. Hun leser jo kropps språket hans hele tiden, og holder seg rolig hele tiden. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten.2.0 skrev (På 22.8.2021 den 21.14):

Sjæl.

Zlatan og eieren ble umiddelbare favoritter!

Å, de ble raskt min favoritt også! Skikkelig herlig duo!😍 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel ny episode på fredag?

Jeg har forresten førsterett på Zlatan og eieren Sondre!!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (På 4.7.2021 den 16.10):

Iris og Medo har insta i hvertfall, for førstnevnte tror jeg det er blitt ganske mye bedre og for sistnevnte tror jeg ikke det er et problem lengre.

Hva heter instakontoen til Iris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (20 minutter siden):

Det kommer vel ny episode på fredag?

Jeg har forresten førsterett på Zlatan og eieren Sondre!!

Kos deg. Like urenslige og fordummende begge to

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trult skrev (15 minutter siden):

Hva heter instakontoen til Iris?

The_adventure_of_iris ☺️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare meg som føler at flere av hundene er et godt stykke forbi bølle-stadiet denne sesongen?😅 Med så seriøse problemer med utagering er jo flere av de direkte farlige. Føler det var mer feel good-tv i fjor med late Anton og Medo som ikke ville slippe ting liksom 🤪 Liker programmet godt da! Spent på å bli kjent med resten av deltakerne 🐾

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amaryllish skrev (1 time siden):

Bare meg som føler at flere av hundene er et godt stykke forbi bølle-stadiet denne sesongen?😅 Med så seriøse problemer med utagering er jo flere av de direkte farlige. Føler det var mer feel good-tv i fjor med late Anton og Medo som ikke ville slippe ting liksom 🤪 Liker programmet godt da! Spent på å bli kjent med resten av deltakerne 🐾

Ja, men synes samtidig at dette er veldig viktige ting å sette lys på. For det er utrolig mange hunder som utageret, og det er ikke moro for oss som passerer de. Så fint at folk får se at man kan få hjelp. 

Digger Louie og Emily 💖

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Amaryllish said:

Jeg syntes ikke det er så mye verre :) som sist en blanding av rutinerte hundeeiere som har mista selvtilliten, og hundeeiere som trenger hjelp med å få på plass mer basic hverdagslydighet. Hundene er ikke så ille egentlig. Et par av de er jo ikke over valpestadier. 

I første sesong var både border collien schäferen og bulldoggen ganske voldsomme, pluss at lille Pippilotta utagerte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Trotwood skrev (13 minutter siden):

Jeg syntes ikke det er så mye verre :) som sist en blanding av rutinerte hundeeiere som har mista selvtilliten, og hundeeiere som trenger hjelp med å få på plass mer basic hverdagslydighet. Hundene er ikke så ille egentlig. Et par av de er jo ikke over valpestadier. 

I første sesong var både border collien schäferen og bulldoggen ganske voldsomme, pluss at lille Pippilotta utagerte. 

Kjenner jeg må se forrige sesong på nytt 🙈 men ja var en del utagering der også. Bulldoggen brukte jo munnkurv fordi hun beit eier i overslags handling. 

Man ser jo tydelig at Odin blir påvirket veldig av stresset og nervøsiteten hos Tore. Så om han får det under kontroll, tror jeg mye ordner seg for de. Så jo at så fort Maren tok over, så ble det Odin roligere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke noen av disse har alvorlige problemer. Er sikker på at alle kan fikses. Eierene har nok mye av skylden for hvordan de er. Spesielt de med staffen.. 

Veldig glad at hun valgte ut flere hunder med utageringsproblemer. Det er vel det mest vanlige problemet hundeeiere har idag. 

De må bare få noen verktøy og lære seg å forstå hunden sin. Schæferen var jo ganske flink når de øvde i episode 2. Tror det er mer håp for den enn staffen. Eierene til staffen virker jo som de har null peiling og ikke visste hvilken rase de kjøpte. De kan nok skylde på seg selv for hundens atferd.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utagering er jo det mest alvorlige problemet også, egentlig bare bra det blir mer fokus på det. At en hund tisser i senga er jo jævlig slitsomt og irriterende, men ingen blir skadet av det og hunden må ikke avlives etterpå. At Odin utagerer kan potensielt være mye mer dramatisk, så bra de får hjelp. Kanskje andre med lignende problemer blir inspirert, enten til å trene selv eller søke hjelp av profesjonell. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har litt inside information på hvordan dette ender? Og hvordan det evt går med hundene og eierne idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...