Gå til innhold

Fra bølle til bestevenn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 1.3.2020 den 21.56, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerer sånn på at så og si alle har valgt en hunderase som er helt feil for deres livsstil! (Utenom Anton og den vannhunden Medo(?)) 

At det går an, å velge en slik hunderase som Thea valgte. Det er tydelig at hun valgte Mali pga imaget sitt, og vil vær "kul". 

Også Border Collien Iris. Tenk å velge BC når man bor midt i Oslo... Det blir alt for masse inntrykk hele tiden for en i utgangspunktet nervøs rase. Helt på tryne...

En golden retriever hadde nok passet bedre til de fleste av disse hundeeierne.

Anonymkode: d3afa...933

Iris skal jo egentlig brukes i Agility, og når eieren i utgangspunktet ønsket å komme til VM sier det seg selv at hun må ha en rase som er egnet til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 1.3.2020 den 21.56, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerer sånn på at så og si alle har valgt en hunderase som er helt feil for deres livsstil! (Utenom Anton og den vannhunden Medo(?)) 

At det går an, å velge en slik hunderase som Thea valgte. Det er tydelig at hun valgte Mali pga imaget sitt, og vil vær "kul". 

Også Border Collien Iris. Tenk å velge BC når man bor midt i Oslo... Det blir alt for masse inntrykk hele tiden for en i utgangspunktet nervøs rase. Helt på tryne...

En golden retriever hadde nok passet bedre til de fleste av disse hundeeierne.

Anonymkode: d3afa...933

Enig angående Thea og kanskje familien med schæferen. Men Iris bor ikke i Oslo, bor ikke de i Drøbak eller noe? I alle fall ikke i Oslo.

Anonymkode: 53cad...435

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2020 den 22.49, hufsaaaaa skrev:

Jeg også!

Hvis du lurer kan du følge de på instagram m, det gjør jeg😊

Endret av Nikoo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2020 den 17.07, AnonymBruker skrev:

Enig angående Thea og kanskje familien med schæferen. Men Iris bor ikke i Oslo, bor ikke de i Drøbak eller noe? I alle fall ikke i Oslo.

Anonymkode: 53cad...435

Iris bor i Drøbak ja, de har jo skogen rett i nærheten også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sozzenn

Herregud. Sjekk Mads Hansen sin story på instagram.. Nå har eierene til Anton lånt han ut til de. Så skal de slite og dra i han i en konkurranse om å få hunden inn i bilen...

 

Er det ingen som fatter at det er en grunn til at den vegrer seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er Mads, og hvorfor har han Anton? Jeg googlet Mads Hansen, skjønner ikke hvorfor en fyr skal ha Anton?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Sozzenn skrev:

Herregud. Sjekk Mads Hansen sin story på instagram.. Nå har eierene til Anton lånt han ut til de. Så skal de slite og dra i han i en konkurranse om å få hunden inn i bilen...

 

Er det ingen som fatter at det er en grunn til at den vegrer seg?

Uff da, tenkte først at det var søtt og komisk i serien med en sånn bedagelig hund som bestemmer selv, men nå blir det litt mye. Enten må de dressere hunden og få skikk på han, eller så bør de la han være som han er og leve med det. Ikke drive og mase og og styre for underholdningens del. Hvis de fortsetter sånn, lærer han inn uvanene mer og mer, dessuten kan det da ikke være behagelig for han med draing og masing osv.

Underholdningsverdien er borte nå, det er ikke fornøyelig lenger. Det er en hund, altså et levende vesen, ikke en ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sozzenn
7 minutter siden, MalloryK skrev:

Hvem er Mads, og hvorfor har han Anton? Jeg googlet Mads Hansen, skjønner ikke hvorfor en fyr skal ha Anton?

Du har ikke gått glipp av noe. Men er du nysgjerrig så se på mads hansen sin story på insta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sozzenn
5 timer siden, MalloryK skrev:

Jeg har ikke instagram. Hva skjer med Anton??

Tre stk som har konkurranse om hvem som kan få han lengst mulig inn i en bil i løpet av 10 min. Det blir mye draing, dytting osv. Man ser tydelig at Anton ikke syns det er like kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke se det. Skal det være morsomt? Anton er en hund, han er ikke en lekedukke som skal være underholdning. Herregud, er eierne så oppmerksomhetsyke? La Anton være i fred! Det Rema 1000 greiene var og helt tragisk. Anton er en hund som vil kose seg hjemme. Ikke være på tv

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2020 den 21.21, ti10 skrev:

Uff da, tenkte først at det var søtt og komisk i serien med en sånn bedagelig hund som bestemmer selv, men nå blir det litt mye. Enten må de dressere hunden og få skikk på han, eller så bør de la han være som han er og leve med det. Ikke drive og mase og og styre for underholdningens del. Hvis de fortsetter sånn, lærer han inn uvanene mer og mer, dessuten kan det da ikke være behagelig for han med draing og masing osv.

Underholdningsverdien er borte nå, det er ikke fornøyelig lenger. Det er en hund, altså et levende vesen, ikke en ting.

Enig. Synd det er kjemperart at de liksom driver å "selger" Anton for internettpoeng. Rema1000 som liksom "hehe sjekk hunden som elsker butikken vår" og nå de der Spårtsfolka skal drive å dra og rive i han for en tåpelig konkurranse.

De jobbet jo så mye for å få han til å vil være i biler, også går det bokstavelig talt sport i "hehe sjekk bikkja som ikke vil inn i bilen heheh". Hva faen? Å driver å forer han med alt mulig mat hele tiden. En stor hund som i tillegg må bære ekstra vekt på føttene har det ikke godt i lengden. Det er ikke uvanlig at større hunder (berner, leonberger, newfier osv) får problemer med føttene opp i årene fordi de slites ut. Jeg blir så frustrert.

Anonymkode: 45690...c25

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2020 den 20.34, Sozzenn skrev:

Tre stk som har konkurranse om hvem som kan få han lengst mulig inn i en bil i løpet av 10 min. Det blir mye draing, dytting osv. Man ser tydelig at Anton ikke syns det er like kjekt.

Stakkars Anton❤️ dette er ikke morsomt😔

https://www.vgtv.no/video/197117/faar-sjokk-naar-anton-gjoer-dette
 

Anonymkode: 1c888...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er i grenseland mtp dyremishandling. Anton liker ikke å gå inn i bil og så er det 3 fremmede(!) mennesker som skal prøve å dytte og dra han inn i bil?🤯 Nei, det synes jeg ikke er bra i det hele tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars Anton❤️ dette er ikke morsomt😔

https://www.vgtv.no/video/197117/faar-sjokk-naar-anton-gjoer-dette
 

Anonymkode: 1c888...2b0

Nå var det egentlig ikke noe særlig trekking og Anton er av en hunderase og størrelse som ikke gjør noe han ikke vil. 
Primært blir han lokket med mat. Ikke at det er bra det heller siden han er overvektig, men det var faktisk ikke så ille som det ble forespeilet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker at Iris ikke har de rette eierne, eller at eierne har valgt feil hund. Iris er en hund som krever mye mosjon og hodebry. Det hjelper ikke med en liten tur i skogen liksom.

Anonymkode: f1866...3cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at Iris ikke har de rette eierne, eller at eierne har valgt feil hund. Iris er en hund som krever mye mosjon og hodebry. Det hjelper ikke med en liten tur i skogen liksom.

Anonymkode: f1866...3cf

Hva vet du om hvor mye mosjon og hodebry hun får? Jeg følger de på insta og kan se at Iris lever et aktivt liv med mye mosjon og hodebry. Synes det blir såå feil å bare hoppe til konklusjoner uten å egentlig vite noe serlig om det.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2020 den 23.51, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at Iris ikke har de rette eierne, eller at eierne har valgt feil hund. Iris er en hund som krever mye mosjon og hodebry. Det hjelper ikke med en liten tur i skogen liksom.

Anonymkode: f1866...3cf

De visste jo det da de skaffet henne, problemet er bare at det er veldig vanskelig å få brukt energien til en hund når den reagerer på sykler, fotgjengere og biler. Hvis du sjekker ut instaen til Iris ser du at hun har blitt mye bedre, og de trener blant annet mye agility.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2020 den 23.51, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at Iris ikke har de rette eierne, eller at eierne har valgt feil hund. Iris er en hund som krever mye mosjon og hodebry. Det hjelper ikke med en liten tur i skogen liksom.

Anonymkode: f1866...3cf

Jeg tenker også at Iris ikke har de rette eierne, men det er ikke fordi eierne ikke egner seg for Iris. De mistet to hunder i en brann, og savnet de voldsomt. Iris ble sammenlignet med disse, og hun var jo bare trøbbel i forhold.

Jeg tror Iris merker at hun skal erstatte de to andre, men i stedet for å glede sine nye eiere, har hun skuffet dem. Eierne var i mine øyne ikke klar for ny hund når de fikk Iris, de ville egentlig ha de to de mistet :( 

Anonymkode: fe3fb...4b5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...