Gå til innhold

Fra bølle til bestevenn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper virkelig de lager en gjensynsepisode 6 mnd etter eller noe. Jeg lurer veldig på hvordan de går med de etter at serien ble avsluttet

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, MalloryK skrev:

Håper virkelig de lager en gjensynsepisode 6 mnd etter eller noe. Jeg lurer veldig på hvordan de går med de etter at serien ble avsluttet

Enig! 😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare gi opp. Det er grenser for hvor mange ganger jeg orker høre "Braaaaa" og Fliiiink" 650 ganger i hver episode.

Anonymkode: dd57b...c41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2020 den 13.51, AnonymBruker skrev:

Måtte bare gi opp. Det er grenser for hvor mange ganger jeg orker høre "Braaaaa" og Fliiiink" 650 ganger i hver episode.

Anonymkode: dd57b...c41

Da er vel kanskje ikke et program om hundetrening og -lydighet noe for deg? 😅

Hadde også likt å se noen måneder etter, hvordan det har gått i ettertid 😊

Anonymkode: 692c2...e1c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2020 den 22.52, MalloryK skrev:

Håper virkelig de lager en gjensynsepisode 6 mnd etter eller noe. Jeg lurer veldig på hvordan de går med de etter at serien ble avsluttet

Flere av de kan vel følges på insta?

Anonymkode: 80417...3b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer sånn på at så og si alle har valgt en hunderase som er helt feil for deres livsstil! (Utenom Anton og den vannhunden Medo(?)) 

At det går an, å velge en slik hunderase som Thea valgte. Det er tydelig at hun valgte Mali pga imaget sitt, og vil vær "kul". 

Også Border Collien Iris. Tenk å velge BC når man bor midt i Oslo... Det blir alt for masse inntrykk hele tiden for en i utgangspunktet nervøs rase. Helt på tryne...

En golden retriever hadde nok passet bedre til de fleste av disse hundeeierne.

Anonymkode: d3afa...933

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerer sånn på at så og si alle har valgt en hunderase som er helt feil for deres livsstil! (Utenom Anton og den vannhunden Medo(?)) 

At det går an, å velge en slik hunderase som Thea valgte. Det er tydelig at hun valgte Mali pga imaget sitt, og vil vær "kul". 

Også Border Collien Iris. Tenk å velge BC når man bor midt i Oslo... Det blir alt for masse inntrykk hele tiden for en i utgangspunktet nervøs rase. Helt på tryne...

En golden retriever hadde nok passet bedre til de fleste av disse hundeeierne.

Anonymkode: d3afa...933

Hvordan kan du vite noe sånt? Du har allerede skrevet masse feilinformasjon her, familien til Iris bor ikke i Oslo? Og border collie er ikke en nervøs rase? Det blir helt feil å dømme andre sine rase valg basert på de få minuttene vi har sett!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nikoo skrev:

Hvordan kan du vite noe sånt? Du har allerede skrevet masse feilinformasjon her, familien til Iris bor ikke i Oslo? Og border collie er ikke en nervøs rase? Det blir helt feil å dømme andre sine rase valg basert på de få minuttene vi har sett!

Det er det første innlegget jeg har skrevet i denne tråden😅 Og jo, border collie er en nervøs rase. Jeg er oppvokst på gård med masse BC selv. Ikke at det gjør meg til en ekspert, men hvis du leser på nettet eller fra veterinærer osv så hører du at BC er nervøse

Anonymkode: a5a82...bfb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det første innlegget jeg har skrevet i denne tråden😅 Og jo, border collie er en nervøs rase. Jeg er oppvokst på gård med masse BC selv. Ikke at det gjør meg til en ekspert, men hvis du leser på nettet eller fra veterinærer osv så hører du at BC er nervøse

Anonymkode: a5a82...bfb

Jeg har border collie selv, og kjenner til mange. Ja, det finnes en del individer som er nervøse, men det finnes i alle raser. Du kan ikke si at en rase er nervøs og dra alle under en kam. Min for eksempel, hun er ikke nervøs. Jeg kjenner langt flere av denne rasen som ikke er nervøse enn jeg vet om nervøse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerer sånn på at så og si alle har valgt en hunderase som er helt feil for deres livsstil! (Utenom Anton og den vannhunden Medo(?)) 

At det går an, å velge en slik hunderase som Thea valgte. Det er tydelig at hun valgte Mali pga imaget sitt, og vil vær "kul". 

Også Border Collien Iris. Tenk å velge BC når man bor midt i Oslo... Det blir alt for masse inntrykk hele tiden for en i utgangspunktet nervøs rase. Helt på tryne...

En golden retriever hadde nok passet bedre til de fleste av disse hundeeierne.

Anonymkode: d3afa...933

Iris bor vel ikke midt i Oslo? 
 

Forøvrig kan alle hunder bli «feil» hund i de gale hender, om man ikke setter seg inn i rasen. Mine to BC er ikke hyperakive, overnervøse og stressa individer, men vi møter fordommer av uvitende folk hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått svar på klagene de har sendt inn til NRK?

Anonymkode: b4829...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ser eierene til Anton falt tilbale til gamle vaner igjen. Nå er hunden blitt feit,"sta" og dulles med som han pleide.

De har også brukt Anton i reklame for Rema 1000 sin nye hundemat. Der ser man at en dyrlege viser at han får altfor mye mat og altfor lite bevegelse. De satt skritt teller på han som viste 8000 skritt og matmor var strålende fornøyd helt til dyrlegen sa at en normal aktiv hund går lett 20.000 til 40.000 skritt iløpet av en dag. Hun viser også at hunden får i seg store mengder kalorier hver dag.

Søk på "Anton rema 1000" og se selv.

Tror ikke matmor hadde helt godt av at hunden ble populær på instagram heller. For da må hun mate følgerene med klipp som viser "tjukke, stae Anton" som ikke vil gå osv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at Anton ikke har fått det bedre. Maten består av pizza og karbonadedeig? Ikke rart han er stor. Og han er like sta/bortskjemt. Synd at de ikke lærte noe på kurset. Eller, synd at de ikke gjør det de lærte på kurset. Anton er uansett herlig da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og mannen må sove på stuen da hun har døren til altanen åpen på soverommet sånn at Anton kan sove ute hvis han vil. Om det så er -20 ute. Anton er herlig, men det er ikke sånn man skal ha det når man har hund.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan jeg klage til rema om at de bryter dyrevelferdsloven?

Anonymkode: b4829...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kan jeg klage til rema om at de bryter dyrevelferdsloven?

Anonymkode: b4829...965

Begynn med å klage til de direkte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...
På 30.4.2020 den 15.06, MalloryK skrev:

Jeg lurer veldig på hvordan det gikk med Iris og Mali. Og eierne selvfølgelig.

Jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eiern til Anton er nok meget glad i Anton. Kjenner meg godt igjen i det der å overfylles av følelser bare å snakke om velferden til kjæledyret mitt. Men det er synd hun ikke klarer å kanalisere det til "jeg vil han skal være frisk og rask" og ikke "lololol se han er så sta og bortskjemt". Hun gjør han ingen tjenester med å la dette fortsette. :(  Og for Guds skyld, jeg ORKER ikke mer av det der nøkkinga og draing i båndet. 

Anonymkode: 45690...c25

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...