Gå til innhold

Fra bølle til bestevenn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

54 minutter siden, MalloryK said:

Er det noen som har litt inside information på hvordan dette ender? Og hvordan det evt går med hundene og eierne idag?

Ikke noe spoiling her inne takk 😇

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker programmet, men jeg skjønner ikke helt hva den Berner Sennen, Leo gjør der. Han er bare 6 måneder!  Å bite på møbler og dra i bånd er ganske normalt at en valp gjør. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miaw skrev (13 minutter siden):

Liker programmet, men jeg skjønner ikke helt hva den Berner Sennen, Leo gjør der. Han er bare 6 måneder!  Å bite på møbler og dra i bånd er ganske normalt at en valp gjør. 

han ødelegger huset. hadde en hund gjort slikt hjemme hos meg ville ikke jeg vært fri kvinne lenger for å si det slikt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonMrX skrev (Akkurat nå):

han ødelegger huset. hadde en hund gjort slikt hjemme hos meg ville ikke jeg vært fri kvinne lenger for å si det slikt

Alle som har hatt valp vet hvor mye de tygger/biter. Det er basic valpetrening og øve på å avvenne det.  Og det er litt mye og forvente at han skal gå så bra i bånd at en jente som veier mindre enn han kan gå alene med han, når han fortsatt er en valp. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anonMrX skrev (På 25.8.2021 den 22.17):

Kos deg. Like urenslige og fordummende begge to

Noe i livet ditt som er vanskelig for tiden eller, siden du har behov for å sitte på kvinneguiden og spre dritt? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger veldig merke til at de som har minst kustus på hundene sine ofte har de i senga og sofaen. Virker som mangelfull grensesetting. Det går selvfølgelig an å ha hunder i sofa osv, men da må man være veldig god med hundetrening. Ser og for mange som har hunden i sele fremfor bånd. Det kan gå helt fint og er skånsomt for hunden, men om man ikke har fullstendig kontroll på hunden ute er halsbånd å foretrekke. Dessverre ofte en mismatch mellom hunderase og eiere og.

Endret av Majer
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miaw skrev (På 30.8.2021 den 22.49):

Liker programmet, men jeg skjønner ikke helt hva den Berner Sennen, Leo gjør der. Han er bare 6 måneder!  Å bite på møbler og dra i bånd er ganske normalt at en valp gjør. 

Det er vel for å vise denne siden av hundehold og. Det er jo en castingjobb som er gjort. Det skal være forskjellige utfordringer som vises, og ikke bare aggressive hunder eller hunder som er for late til å gå tur. 
 

Man skal ikke kimse av Anton i fjor feks, personligheten hans solgte inn serien bra. Tipper Leo er litt i samme banen i år! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Majer said:

Legger veldig merke til at de som har minst kustus på hundene sine ofte har de i senga og sofaen. Virker som mangelfull grensesetting. Det går selvfølgelig an å ha hunder i sofa osv, men da må man være veldig god med hundetrening. Ser og for mange som har hunden i sele fremfor bånd. Det kan gå helt fint og er skånsomt for hunden, men om man ikke har fullstendig kontroll på hunden ute er halsbånd å foretrekke. Dessverre ofte en mismatch mellom hunderase og eiere og.

Det er å foretrekke at hunden skal skade seg over tid?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (4 timer siden):

Legger veldig merke til at de som har minst kustus på hundene sine ofte har de i senga og sofaen. Virker som mangelfull grensesetting. Det går selvfølgelig an å ha hunder i sofa osv, men da må man være veldig god med hundetrening. Ser og for mange som har hunden i sele fremfor bånd. Det kan gå helt fint og er skånsomt for hunden, men om man ikke har fullstendig kontroll på hunden ute er halsbånd å foretrekke. Dessverre ofte en mismatch mellom hunderase og eiere og.

Min hund var både i seng og sofa hun, men aldri noe problem å be henne gå ned eller ikke gå opp, gikk veldig pent i bånd etter vi gikk over til sele, lydig og fin. Kun hjemme hun var i seng og sofa, om vi var borte så var det ingen selvfølge for henne å ta seg til rette. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miaw skrev (5 timer siden):

Noe i livet ditt som er vanskelig for tiden eller, siden du har behov for å sitte på kvinneguiden og spre dritt? 

snakk om seethe. elendige og vrangforestile hundeiere setter seg selv og andre i fare med måten de menneskeliggjør kjæledyrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (På 1.9.2021 den 17.51):

Det er vel for å vise denne siden av hundehold og. Det er jo en castingjobb som er gjort. Det skal være forskjellige utfordringer som vises, og ikke bare aggressive hunder eller hunder som er for late til å gå tur. 
 

Man skal ikke kimse av Anton i fjor feks, personligheten hans solgte inn serien bra. Tipper Leo er litt i samme banen i år! 

De håpet nok på å få en ny Anton ja!

 Jeg er litt pirkete nå, men jeg trodde konseptet var hunder som hadde dårlig atferd. Både Leo og Bingo er jo bare valper, og i Bingo sitt tilfelle så har jo ikke eierne lært han noe. De blir oppgitt og står og ser på han og sier "Bingo, venstre." Og forventer at han skal skjønne det? I valpeperioden spesielt så er det jo eiernes jobb og lære hunden hvordan den skal oppføre seg. Det er ikke Bingo sin feil.. 

Og jeg synes det er spesielt og forvente at barn skal kunne gå tur helt problemfritt med en berner sennen valp? Tenkte de ikke på hvor stor han blir? 

Synes bare ikke disse hundene er noen bøller, de har bare eiere som forventer alt for mye av dem uten og ha lært dem opp. De hadde passet bedre i "valpeskolen"

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linny111
On 8/30/2021 at 9:49 PM, miaw said:

Liker programmet, men jeg skjønner ikke helt hva den Berner Sennen, Leo gjør der. Han er bare 6 måneder!  Å bite på møbler og dra i bånd er ganske normalt at en valp gjør. 

Ja, og da de meldte seg på, må han ha vært enda yngre? Vår valp er ti måneder nå, og det har vært store forbedringer hver eneste dag, og hun gikk jo ikke pent i bånd da hun var seks måneder. Vi tenkte aldri på det som et atferdsproblem, men noe vi må jobbe systematisk med i lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ikke alle hundene på gården? Og jeg hadde helt glemt at flere av hundene var med på programmet.

Morsomt med Zlatan og eieren i bilen da. Men de var tilbake i Bergen?
Er Zlatan kastrert? Jeg tror ikke han er det, samme med Joey og Odin. Det hadde ihvertfall jeg gjort først

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (1 time siden):

Hvorfor er ikke alle hundene på gården? Og jeg hadde helt glemt at flere av hundene var med på programmet.

Morsomt med Zlatan og eieren i bilen da. Men de var tilbake i Bergen?
Er Zlatan kastrert? Jeg tror ikke han er det, samme med Joey og Odin. Det hadde ihvertfall jeg gjort først

Det er vel bare at de har fokus på enkelte av gangen? Jeg synes jeg så noen av de andre i bakgrunnen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Linny111
7 hours ago, MalloryK said:

Hvorfor er ikke alle hundene på gården? Og jeg hadde helt glemt at flere av hundene var med på programmet.

Morsomt med Zlatan og eieren i bilen da. Men de var tilbake i Bergen?
Er Zlatan kastrert? Jeg tror ikke han er det, samme med Joey og Odin. Det hadde ihvertfall jeg gjort først

Det er ikke lov å kastrere hunder i Norge uten videre. Kan være de kunne fått lov til det med Odin og Joey fordi de er utagerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (3 minutter siden):

Er det ingen som ser på lengre?

Jeg ser, digger Zlatan og eieren jeg og, meeen vet ikke helt med Berit, er nok enig med Maren der :ler:

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...