Gå til innhold

Fra bølle til bestevenn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og eierne til Mia, de som nettopp fikk barn. Herregud så skjønne de er! De ler av seg selv hele tiden, og de er helt herlige

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MalloryK skrev (3 timer siden):

Det var en fin siste episode. Kjekt å se Odin og Louie leke sammen og

Enig, det var skikkelig fint 💕

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (På 24.9.2021 den 14.45):

Det var en fin siste episode. Kjekt å se Odin og Louie leke sammen og

Ja hvem skulle trodd at det skulle skje? Ble rørt da jeg så det 🥰 Alle har kommet veldig langt siden første episode, men jeg har nok heiet mest på Odin og eieren. Så godt å se at eieren klarer å slappe av og at det han har gjort har gitt resultater 😊

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zlatan har ikke tisset inne på lenge sier eieren. Lurer fortsatt på hvorfor han gjorde det, er det noe seperasjonsangst eller markeringsbehov? Noen som har en mulig teori? Jeg har aldri opplevd det selv med hundene jeg har hatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MalloryK skrev (8 timer siden):

Zlatan har ikke tisset inne på lenge sier eieren. Lurer fortsatt på hvorfor han gjorde det, er det noe seperasjonsangst eller markeringsbehov? Noen som har en mulig teori? Jeg har aldri opplevd det selv med hundene jeg har hatt

Jeg vet ikke angående hunder, men jeg har hatt noen katter i løpet av livet, og jeg husker en episode fra da jeg var ganske liten.  Leieboeren i 2.etasje, hadde uten å spørre, tatt inn en mann som også hadde en hund. Dette reagerte jo katta på, for å si det mildt 😛  Jeg kan tenke meg jeg var rundt 8-9 år gammel, og jeg var ikke så stor fan av å sove med døra til rommet lukket (klaustrofobi b.la). Det som skjedde, var at jeg våknet klissvåt midt på natta og skjønte fort at dette dreide seg om kattepiss.. Jeg fikk vekket en av foreldrene mine slik at jeg kunne få hjelp til å skifte på sengen.  Jeg sovnet igjen, men det tok ikke lang tid før jeg våknet av at jeg var klissvåt igjen :( Samme greia en gang til.  Og om ikke to ggr i løpet av én natt var nok, så skjedde det jo selvfølgelig også en tredje gang...  

Dette var nok pga at katten skulle markere revir, og valget falt da dessverre på meg :(  Jeg husker ikke hva som skjedde videre, men katta lever hvertfall den dag i dag, og bikkja er vekk for lengst 😅

Akkurat hvorfor Zlatan hadde denne adferden er det umulig for meg å si noe om, men det kan handle om det du nevner, altså seperasjonsangst eller markeringsbehov. Ved å tisse inne, så vet han at det vil få oppmerksomhet, og da spiller det tydeligvis liten rolle hvorvidt oppmerksomheten er positiv eller negativ. Litt slik som at "All PR er god PR", men bare bytt ut "PR" med ordet "oppmerksomhet".  Igjen, det blir bare spekulasjoner fra min side. Hadde de ikke vist at de hadde vært hos veterinæren, hadde jeg også foreslått UVI, men jeg regner med at veterinæren utelukket dette! :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (På 27.9.2021 den 15.48):

Zlatan har ikke tisset inne på lenge sier eieren. Lurer fortsatt på hvorfor han gjorde det, er det noe seperasjonsangst eller markeringsbehov? Noen som har en mulig teori? Jeg har aldri opplevd det selv med hundene jeg har hatt

Jeg tipper det var fordi han var uselvstendig og utrygg når han var alene. Separasjonsangst ja. Sondre jobbet jo masse med at Zlatan skulle bli mer selvstendig og ikke så avhengig av han, og da ble resultatet en hund som ble tryggere og mer avslappet hjemme alene, og ikke hadde behovet for å tisse/markere.

Endret av miaw
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tore, eieren til Odin driver en blomsterbutikk med den aller beste kundeservicen. Jeg har handla fast blomster fra han i mange år. En gang var jeg alt for seint ute med og bestille blomster til dagen etter. Da stod Tore opp grytidlig den dagen og kjørte ut blomstene personlig til adressen så de kom frem i tide alikevel med et stort smil. Han er alltid så varm og hyggelig. En liten avsporing kanskje, men ville bare gi en shoutout til mannen som driver Oslos koseligste blomsterbutikk. 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miaw skrev (På 28.9.2021 den 22.37):

Tore, eieren til Odin driver en blomsterbutikk med den aller beste kundeservicen. Jeg har handla fast blomster fra han i mange år. En gang var jeg alt for seint ute med og bestille blomster til dagen etter. Da stod Tore opp grytidlig den dagen og kjørte ut blomstene personlig til adressen så de kom frem i tide alikevel med et stort smil. Han er alltid så varm og hyggelig. En liten avsporing kanskje, men ville bare gi en shoutout til mannen som driver Oslos koseligste blomsterbutikk. 

Så koselig 😍 Jeg fikk ordentlig god-vibber av Tore, og jeg fikkså vondt av han da han fortalte at han måtte avlive den forrige hunden og at han var livredd for at det også skulle skje med Odin. Jeg er kjempeglad for at det ordnet seg ❤️  Alle hundeeierne (kanskje bortsett fra eierne til Bingo :( ) har lagt ned mye trening og hardt arbeid for å få seg de bestevennene en hund kan bli 😊

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miaw skrev (På 28.9.2021 den 22.37):

Tore, eieren til Odin driver en blomsterbutikk med den aller beste kundeservicen. Jeg har handla fast blomster fra han i mange år. En gang var jeg alt for seint ute med og bestille blomster til dagen etter. Da stod Tore opp grytidlig den dagen og kjørte ut blomstene personlig til adressen så de kom frem i tide alikevel med et stort smil. Han er alltid så varm og hyggelig. En liten avsporing kanskje, men ville bare gi en shoutout til mannen som driver Oslos koseligste blomsterbutikk. 

Så morsomt og koselig! Har altså fått så godt inntrykk av denne mannen gjennom serien. Virker altså så hjertevarm og god, og er så glad for at det ble en solskinnshistorie med Odin! Det er virkelig fortjent. 

Så siste episode først i dag. Virker jo som om det har gått ganske godt for de aller fleste ❤️ Selvfølgelig noen som har behov for litt mer ettertrening enn andre, men likevel. Synes det ble en fin sesong dette også! 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble serien filmet? Og, er det noen oppdateringer på hundene? Jeg lurer veldig på Odin. Han var den "verste". Eieren vurderte å avlive han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (5 timer siden):

Når ble serien filmet? Og, er det noen oppdateringer på hundene? Jeg lurer veldig på Odin. Han var den "verste". Eieren vurderte å avlive han

Det ble filmet vår/sommer i år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MalloryK skrev (13 timer siden):

Når ble serien filmet? Og, er det noen oppdateringer på hundene? Jeg lurer veldig på Odin. Han var den "verste". Eieren vurderte å avlive han

Tror ikke eieren vurderte å avlive ham! 

Det var vel heller det at han fryktet det kunne oppstå en situasjon der Odin bet og det ble krevd avlivning, noe som hadde skjedd med hans forrige hund. Det var hans største frykt at dette skulle skje igjen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her handler det såklart om hvordan hundeeierne skal håndtere hundene sine. Men jeg lurer på- hvordan skal jeg- om jeg er ute og går tur og passerer typ en hund som Odin , hvordan er det lurest at jeg oppfører meg?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Zenhouse skrev (29 minutter siden):

Her handler det såklart om hvordan hundeeierne skal håndtere hundene sine. Men jeg lurer på- hvordan skal jeg- om jeg er ute og går tur og passerer typ en hund som Odin , hvordan er det lurest at jeg oppfører meg?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de har så like navn i år! Leo, Louie og Joey.

Sliter med å huske hvem som er hvem, har sett alle episodene og synes fortsatt det er forvirrende når jeg leser tråder som denne.

Hvordan gikk det egentlig med mannen til han med schæferen? Han var redd hunden, men hva nå når hunden er blitt bedre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (6 timer siden):

Hvis jeg er ute å går, og møter en aggressiv, bjeffende hund med en eier som ikke har så veldig kontroll. Eller skal møte en som har en slik hund som typ Odin. Hvordan møter/håndterer jeg et møte med en fremmed aggressiv hund? Løper vekk? ( jeg gjør ikke det da…)  Snur meg vekk? Stopper? Rekker frem hånden så den kan snuse? 
Jeg tenkte det var noen hundekjennere i tråden her, derfor spør jeg.  Jeg har null erfaring med hunder, serien viser jo hva hundeeierne skal gjøre, jeg lurer bare på hva jeg som «den som blir bjeffet på» skal gjøre..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...