Bbwifey! Skrevet 20. februar 2020 #261 Del Skrevet 20. februar 2020 4 timer siden, Patriotpaula skrev: Du skriver deg jo ikke inn selv? Det er jo ikke noe fellesinnlegg som alle har tilgang til. Jeg brukte plassen til innlegget mitt på førstesiden og endret det til terminliste, så det er jeg som endrer den når det er noe å endre/legge til. Du ble lagt inn på listen kort tid etter at du kom inn hit 👍🏼 Åååja! Har tidligere bare vært meg i «prøver» tråder, og der legger vi inn hos selv ☺️ Men den er grei, takk for svar! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smashy Skrevet 21. februar 2020 #262 Del Skrevet 21. februar 2020 Har fått vært på offentlig TUL og fikk se en sprellende liten skapning. Armer og ben rørte på seg, og hjertet slo som det skulle ❤️ Så rørende! Fikk dessverre ikke hørt hjerteslagene, da de ikke hadde UL apparat som kunne gjøre det. Synes det er så gøy å se hvor mye embryoet har vokst og utviklet seg siden uke 6/7. Ble flyttet frem 1 dag (sist flyttet tilbake 2), så da tenker jeg jeg forholder meg til det. Er i dag 9+2. Neste UL blir den ordinære ultralyden. Gleder meg veldig til å fortelle resten av familien og venner om vår store hemmelighet ❤️ Hvilken uke tenker dere å fortelle det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskebarnnr2 Skrevet 21. februar 2020 #263 Del Skrevet 21. februar 2020 3 minutter siden, Smashy skrev: Har fått vært på offentlig TUL og fikk se en sprellende liten skapning. Armer og ben rørte på seg, og hjertet slo som det skulle ❤️ Så rørende! Fikk dessverre ikke hørt hjerteslagene, da de ikke hadde UL apparat som kunne gjøre det. Synes det er så gøy å se hvor mye embryoet har vokst og utviklet seg siden uke 6/7. Ble flyttet frem 1 dag (sist flyttet tilbake 2), så da tenker jeg jeg forholder meg til det. Er i dag 9+2. Neste UL blir den ordinære ultralyden. Gleder meg veldig til å fortelle resten av familien og venner om vår store hemmelighet ❤️ Hvilken uke tenker dere å fortelle det? Ååå så koselig at dere så en sprellemann der inne 😍 kjenner jeg gleder meg mere og mere til den 18.03 🤭 Vi har fortalt det til de nærmeste i familien og 2 venninne vet det 🤭 det for at jeg sliter så med kvalmen og må kunne ha mulighet for å spørre om hjelp med sønnen vår om dagen min er helt på trynet. Gubben jobbe 3 skift, så det gjør jo at jeg er mye alene med skatten vår. Men til nå har det gått greit 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smashy Skrevet 21. februar 2020 #264 Del Skrevet 21. februar 2020 3 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev: Ååå så koselig at dere så en sprellemann der inne 😍 kjenner jeg gleder meg mere og mere til den 18.03 🤭 Vi har fortalt det til de nærmeste i familien og 2 venninne vet det 🤭 det for at jeg sliter så med kvalmen og må kunne ha mulighet for å spørre om hjelp med sønnen vår om dagen min er helt på trynet. Gubben jobbe 3 skift, så det gjør jo at jeg er mye alene med skatten vår. Men til nå har det gått greit 🥰 Ja veldig koselig 😍 Skjønner godt at du gleder deg 😍 Hvor langt er du på veg rundt 18.3? Skjønner, veldig lurt! 😀 Vi har fortalt det til foreldrene mine. Jeg ønsket å ha de som støtte dersom det skulle skje noe, og i tillegg har jeg trengt hjelp av de med litt huslige gjøremål når samboer er bortreist ❤️ Vi tenker å fortelle det til samboers nærmeste familie i helgen. Men jeg tror jeg venter liiitt til med å fortelle hemmeligheten til resten av min familie og venninner.. Hmm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alex_rude Skrevet 21. februar 2020 #265 Del Skrevet 21. februar 2020 Hei☺️. Noen som har vært veldig kvalm og dårlig som har passert 12 uker og føler seg bedre? Jeg ble jo satt tilbake 2 uker på tidlig ul denne uken🤪. Er i dag 10+3 og er fortsatt helt elendig.. har en spesielt dårlig dag i dag med konstant heftig kvalme😞 Trenger et håp om at det vil bedre seg om ca 2 uker🙈. Hva med deg @Patriotpaula ? Føler du deg bedre ?🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 21. februar 2020 #266 Del Skrevet 21. februar 2020 8 minutter siden, Alex_rude skrev: Hei☺️. Noen som har vært veldig kvalm og dårlig som har passert 12 uker og føler seg bedre? Jeg ble jo satt tilbake 2 uker på tidlig ul denne uken🤪. Er i dag 10+3 og er fortsatt helt elendig.. har en spesielt dårlig dag i dag med konstant heftig kvalme😞 Trenger et håp om at det vil bedre seg om ca 2 uker🙈. Hva med deg @Patriotpaula ? Føler du deg bedre ?🤞🏼 Sorry to say, men jeg er 12+5 i dag og måtte dra hjem fra jobb i dag fordi jeg var dårlig 🤭 Og det til tross for at jeg er 50% sykemeldt, så jeg har bare hatt en vakt på onsdag og vakten i dag denne uken. Vedvarende «problem» med null energi, kvalme og oppkast 🥱😴🤢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felidays Skrevet 21. februar 2020 #267 Del Skrevet 21. februar 2020 (endret) 14 minutter siden, Alex_rude said: Hei☺️. Noen som har vært veldig kvalm og dårlig som har passert 12 uker og føler seg bedre? Jeg ble jo satt tilbake 2 uker på tidlig ul denne uken🤪. Er i dag 10+3 og er fortsatt helt elendig.. har en spesielt dårlig dag i dag med konstant heftig kvalme😞 Trenger et håp om at det vil bedre seg om ca 2 uker🙈. Hva med deg @Patriotpaula ? Føler du deg bedre ?🤞🏼 Tar du noen medisiner? Jeg går på postafen og det hjelper meg mot kvalmen, gjør den mindre elendig. Min erfaring er at fra uke 16 er jeg tilbake i toppform og at det blir allerede bedre etter uke 12. Men hvert svangerskap er så utrolig individuell. Her vet det mange kolleger og sjefen. Og noen venner. Familie vet ikke, de bør i utlandet og vi skal fortelle det etter uke 12. Da har min far bursdag (og jeg har vært på TUL) , det passer bra - han drømmer om mange mange barnebarn. Tror nok min mor blir lit stressed på mine veier med tanke på fire barn da er det bra noen gleder seg skikkelig. Tror nok mange blir veldig overrasket - på jobb var de det alle, alle tenkte vi var ferdig med småbarns tiden. Har noen allerede planer klar for permisjonstiden? Sjefen min har allerede spurt om jeg tenke å vaere helt ute for ett år. Jeg jobbet 30% siste permisjon men er lit usikkert hva som er best denne gangen... Endret 21. februar 2020 av Felidays Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alex_rude Skrevet 21. februar 2020 #268 Del Skrevet 21. februar 2020 1 minutt siden, Patriotpaula skrev: Sorry to say, men jeg er 12+5 i dag og måtte dra hjem fra jobb i dag fordi jeg var dårlig 🤭 Og det til tross for at jeg er 50% sykemeldt, så jeg har bare hatt en vakt på onsdag og vakten i dag denne uken. Vedvarende «problem» med null energi, kvalme og oppkast 🥱😴🤢 Å nei😱😭. Stakkars deg😭. Det var jo ikke oppløftende🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskebarnnr2 Skrevet 21. februar 2020 #269 Del Skrevet 21. februar 2020 2 timer siden, Smashy skrev: Ja veldig koselig 😍 Skjønner godt at du gleder deg 😍 Hvor langt er du på veg rundt 18.3? Skjønner, veldig lurt! 😀 Vi har fortalt det til foreldrene mine. Jeg ønsket å ha de som støtte dersom det skulle skje noe, og i tillegg har jeg trengt hjelp av de med litt huslige gjøremål når samboer er bortreist ❤️ Vi tenker å fortelle det til samboers nærmeste familie i helgen. Men jeg tror jeg venter liiitt til med å fortelle hemmeligheten til resten av min familie og venninner.. Hmm! Jeg er vel rundt uke 11/12 når vi skal ha TUL 😁😍 Nå når du er 9+ uke og dere har fått sett liv, tror jeg det er helt trygt å fortelle det 🥰 det skal vel godt gjøres at det skjer noe nå, sjansene for det minsker jo for hver dag og etter uke 8 er det minimalt med risk 🥰 men dette er jo selvfølgelig noe som er opp til hver enkelt 😊 Kan jeg spørre, er det mange her inne som ønsker å vite kjønn? 😊 Vi viste det ikke med sønnen vår og det var veldig spennende, men denne gangen føler jeg at det hadde vært godt å kunne vite så man vet om man kan gi klærne etter sønnen vår til neste eller om det kan gies til en gutt i familien som var født i desember 🤭 håper dere skjønner hva jeg mener 🤭alt det nøytrale har vi jo tatt vare på uansett 🥰 men jeg er så usikker, samtidig som det enda er en god stund til at vi eventuelt kan få vite. Så jeg kan vel fort ombestemme meg 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alex_rude Skrevet 21. februar 2020 #270 Del Skrevet 21. februar 2020 1 minutt siden, Felidays skrev: Tar du noen medisiner? Jeg går på postafen og det hjelper meg mot kvalmen, gjør den mindre elendig. Min erfaring er at fra uke 16 er jeg tilbake i toppform og at det blir allerede bedre etter uke 12. Men hvert svangerskap er så utrolig individuell. Her vet det mange kolleger og sjefen. Og noen venner. Familie vet ikke, de bør i utlandet og vi skal fortelle det etter uke 12. Da har min far bursdag (og jeg har vært på TUL) , det passer bra - han drømmer om mange mange barnebarn. Tror nok min mor blir lit stressed på mine veier med tanke på fire barn da er det bra noen gleder seg skikkelig. Tror nok mange blir veldig overrasket - på jobb var de det alle, alle tenkte vi er ferdig. Har noen allerede planer klar for permisjonstiden? Sjefen min har allerede spurt om jeg tenke å vaere helt ute for ett år. Jeg jobbet 30% siste permisjon men er lit usikkert hva som er best denne gangen... Så du tåler postafen bra? Jeg har ikke tørret å ta det, for har hørt fra andre som har blitt helt rar og skjelven i kroppen av de😏. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felidays Skrevet 21. februar 2020 #271 Del Skrevet 21. februar 2020 1 minutt siden, Alex_rude said: Så du tåler postafen bra? Jeg har ikke tørret å ta det, for har hørt fra andre som har blitt helt rar og skjelven i kroppen av de😏. Jeg blir litt trøtt og kan ikke kjøre bil da. Men kvalmen forsvinner. Skjelver ikke, nei. Lit rar, jo lit rar. Det er lit tåkete men mye bedre enn den endeløse kvalmen ellers. Jeg tar maks dosen 50mg per døgn. Og har de på resept via fastlegen (mye billigere). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felidays Skrevet 21. februar 2020 #272 Del Skrevet 21. februar 2020 Og det er lov å snakke med legen og finne noe som hjelper - fins andre enn postafen som kan har mindre bivirkninger 😉 men jeg har diagnosen hyperemesis og har hatt to veldig utfordrene svangerskap før (med innleggelse og mye vektnedgang grunnet endeløs oppkast), tidlig innsats av medikamenter gjør at det ikke må blir så ille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alex_rude Skrevet 21. februar 2020 #273 Del Skrevet 21. februar 2020 3 minutter siden, Felidays skrev: Jeg blir litt trøtt og kan ikke kjøre bil da. Men kvalmen forsvinner. Skjelver ikke, nei. Lit rar, jo lit rar. Det er lit tåkete men mye bedre enn den endeløse kvalmen ellers. Jeg tar maks dosen 50mg per døgn. Og har de på resept via fastlegen (mye billigere). Skjønner ☺️. Må ha meg en ny prat med legen min tror jeg☺️. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 21. februar 2020 #274 Del Skrevet 21. februar 2020 @Ønskebarnnr2 Vi vil vite kjønn ja 😊 Vi tenker også at det er lettere å planlegge innkjøp og sånn hvis man vet kjønnet 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
autorain Skrevet 21. februar 2020 #275 Del Skrevet 21. februar 2020 Så hyggelig lesning @Smashy😍🙌🏻 Her vet foreldre og 2 nære venninner (de kom til konklusjonen selv) og sjefen det. Vi skal ta ny TUL når jeg er 13+1 så tenkte å fortelle folk om det etter det. Ikke annonsere det til verden, men de vi møter og snakker med. Kaaanskje søstern får vite det uka før for da skal hun hjelpe oss med flytting og jeg vil jo ikke akkurat bære sofaen opp trappa eller noe sånt 😅 Noe hun kan stusse på. @Ønskebarnnr2 Vi tenker å finne ut av kjønnet når det er mulig 😊Til min mors store undring da hun sier det eneste som fikk hele igjennom fødsel var spenningen i å ikke vite 😅 Hvis det blir en lang og hard fødsel tror jeg ikke det at vi vet kjønnet er noe som gjør at jeg "gir opp"😂 jeg vil vite så vi kan planlegge og male og hele pakka 😊 @Felidays Jeg har noen tanker om hvordan vi løser permisjonen, men ingenting er hugget i stein. Vi tenker lang permisjon óg at jeg har en mnd ulønnet permisjon så jeg skal slippe å komme tilbake til jobb midt i den verste ferieavviklingen. Er mye styr og mangel på folk som regel. Er ikke da jeg vil komme tilbake etter mange måneder borte og nesten starte litt som ny igjen 😅 Og så skal pappan ta sin permisjon 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smashy Skrevet 21. februar 2020 #276 Del Skrevet 21. februar 2020 35 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev: Jeg er vel rundt uke 11/12 når vi skal ha TUL 😁😍 Nå når du er 9+ uke og dere har fått sett liv, tror jeg det er helt trygt å fortelle det 🥰 det skal vel godt gjøres at det skjer noe nå, sjansene for det minsker jo for hver dag og etter uke 8 er det minimalt med risk 🥰 men dette er jo selvfølgelig noe som er opp til hver enkelt 😊 Kan jeg spørre, er det mange her inne som ønsker å vite kjønn? 😊 Vi viste det ikke med sønnen vår og det var veldig spennende, men denne gangen føler jeg at det hadde vært godt å kunne vite så man vet om man kan gi klærne etter sønnen vår til neste eller om det kan gies til en gutt i familien som var født i desember 🤭 håper dere skjønner hva jeg mener 🤭alt det nøytrale har vi jo tatt vare på uansett 🥰 men jeg er så usikker, samtidig som det enda er en god stund til at vi eventuelt kan få vite. Så jeg kan vel fort ombestemme meg 😅 Så spennende 😍 Da får du jo virkelig sett et mini-menneske 😍 Jeg tror nok også det er ganske trygt å fortelle det, alt har hittil utviklet seg helt normalt. Får se litt hva jeg gjør 😊❤️ Vi kommer til å ville vite kjønn, selv om jeg tenker det også kan være ganske spennende å ikke vite. Tror jeg skal prøve å handle kjønnsnøytralt uansett, sånn i tilfelle de ser feil. Vet om ei (garantert ikke den eneste) som fikk vite at hun ventet ei jente, de kjøpte inn typiske jenteklær, rosa utstyr, malte rommet i rosa etc., men da barnet var født så de fort at dette var ingen jente 😅 Litt kjipt, men det kan jo skje 😄 22 minutter siden, autorain skrev: Så hyggelig lesning @Smashy😍🙌🏻 Her vet foreldre og 2 nære venninner (de kom til konklusjonen selv) og sjefen det. Vi skal ta ny TUL når jeg er 13+1 så tenkte å fortelle folk om det etter det. Ikke annonsere det til verden, men de vi møter og snakker med. Kaaanskje søstern får vite det uka før for da skal hun hjelpe oss med flytting og jeg vil jo ikke akkurat bære sofaen opp trappa eller noe sånt 😅 Noe hun kan stusse på. Høres ut som en veldig fin plan 😀 Ja, det kan fort være at hun stusser på at du ikke hjelper til med bæring av sofa/tunge møbler 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
autorain Skrevet 21. februar 2020 #277 Del Skrevet 21. februar 2020 6 minutter siden, Smashy skrev: Høres ut som en veldig fin plan 😀 Ja, det kan fort være at hun stusser på at du ikke hjelper til med bæring av sofa/tunge møbler 😄 Ja og jeg tror om vi ikke sier noe så kommer hun til å spørre, og jeg syns det er mye hyggeligere å være den som deler enn at de spør 😅 Syns egentlig det er en uting å spørre 🤔 At paret må få dele nyheten når de er klare, ikke at folk skal måtte spørre. Kanskje man har mistet, kanskje man vil ha hemmeligheten for seg selv litt til, men man vil ikke lyve heller, så da må man si ja. Flere som tenker sånn eller er jeg bare litt rar?😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskebarnnr2 Skrevet 21. februar 2020 #278 Del Skrevet 21. februar 2020 @Patriotpaula, @autorainog @Smashy😊 jeg er litt der at jeg vil vite, men samtidig er det nok ikke 100% sikkert om dem sier at det er ei jente. Eller gutt forsåvidt 😅 nei, jeg vet ikke helt.. 🤷♀️😅 Tror kanskje mannen får bestemme 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
autorain Skrevet 21. februar 2020 #279 Del Skrevet 21. februar 2020 (endret) 4 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev: @Patriotpaula, @autorainog @Smashy😊 jeg er litt der at jeg vil vite, men samtidig er det nok ikke 100% sikkert om dem sier at det er ei jente. Eller gutt forsåvidt 😅 nei, jeg vet ikke helt.. 🤷♀️😅 Tror kanskje mannen får bestemme 😅 Nei det er sant 😅 fryktelig dumt om man kun har rosa klær, lilla vogn og rosa rom også kommer man hjem med en liten prins😅 Jeg vil nok kjøpe mye nøytralt uansett, og noe basert på hva de sier det er av kjønn 😊 Endret 21. februar 2020 av autorain 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carjo4 Skrevet 21. februar 2020 #280 Del Skrevet 21. februar 2020 @Smashy så utrolig gøy at du fikk sett en sprell levende baby i dag! Det er nok trygt å fortelle det nå, men dette får man kjenne på mens dagene går tenker jeg. Jeg skal bestille ny TUL til uke 12, så blir vi å fortelle det til de nærmeste og deretter fortelle kjente etterhvert som vi møter på dem. Formen min er svingende så har vært såå nære å bare fortelle det til enkelte, men hittil har jeg sluppet unna med dårlige unnskyldninger uten noen spørsmål. @Ønskebarnnr2 så synd å høre at formen fortsatt er opp og ned, fint å kunne fortelle det til noen hjelpere. At du har greid å ta vare på sønnen din hittil er utrolig bra! Jeg går på jobb og resten av dagen må jeg bruke på sofaen, kjenner det sliter meg ut å være "sengeliggende" utenom jobb. Vi vil vite kjønnet på førstemann, selv om mye innkjøp blir nøytralt da vi forhåpentligvis får flere barn i fremtiden men koselig å ha noe blått/rosa til den lille ❤️. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå