Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Heafyy skrev:

Jeg hadde veldig variert størrelse på posene. Alt fra 4mm til 21mm.. De fleste var i minste laget. Altså mindre enn 14mm. Dette var på dag 10. Uttak var vel rundt dag 14 mener jeg (det var hvertfall senere enn først planlagt). Jeg måtte ta flere sprøyter enn planlagt. Gikk bare på gonal-f.

Fikk ut 4 egg og 3 ble befruktet og klarte seg. Fikk beskjed om at det var et meget godt resultat da de forventet at kun ett egg ville klare seg. Jeg har bare hatt det ene forsøket, men håper det kan hjelpe deg at jeg deler den erfaringen uansett☺️ krysser fingrene for deg!! 🤞Masse lykke til❤️

Tusen takk, det beroliger meg litt💜 setter så pris på dere i dette forumet, føler meg ikke så alene, har heldigvis kjempefine folk rundt meg, men de kan ikke forstå det vi går gjennom.. så betyr mye å kunne snakke med dere her 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, Brigid skrev:

Tusen takk, det beroliger meg litt💜 setter så pris på dere i dette forumet, føler meg ikke så alene, har heldigvis kjempefine folk rundt meg, men de kan ikke forstå det vi går gjennom.. så betyr mye å kunne snakke med dere her 🥰 

Kunne ikke vært mer enig! Å bli med her er den beste avgjørelsen jeg har tatt etter jeg begynte med ivf. Føler vi har et helt unikt samhold her selvom vi ikke kjenner hverandre😂 ganske rart egentlig men😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, TiiBii skrev:

Jeg er så glad!! Denne morningen vil vi huske for bestandig😭😭😭

2508937D-75C9-4B97-A372-3960BF1113A7.jpeg

Åh.  Nå ble jeg glad! Gratulerer så mye ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Avianna skrev:

❤️ Føler med deg. Håper det går bra. Stor klem. Det er så forferdelig å ikke vite hva som skjer.

Takk💕 Krysser fingrene, ikke kommet noe mer.. men jeg har en følelse av at det er en MA.. Har ikke hatt noen symptomer egentlig, bare svimmel og trøtt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2020 den 10.09, TiiBii skrev:

Jeg er så glad!! Denne morningen vil vi huske for bestandig😭😭😭

2508937D-75C9-4B97-A372-3960BF1113A7.jpeg

 

Gratulerer så mye @TiiBii😍 💕Så hyggelig! Håper dere hadde en fin kveld i går😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ hjemmetest på meg idag, egentlig testdato er i morgen men den er flyttet til tirsdag pga helligdag. Vi har nå 8 negative forsøk bak oss. Dette er noe forbanna dritt greier😫 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mumlehumle
1 time siden, Påmfritt skrev:

Negativ hjemmetest på meg idag, egentlig testdato er i morgen men den er flyttet til tirsdag pga helligdag. Vi har nå 8 negative forsøk bak oss. Dette er noe forbanna dritt greier😫 

Sender deg mange klemmer 😥er ikke lett å gå igjennom mange forsøk. Har 4 forsøk selv så kan forstå hvordan du har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Påmfritt skrev:

Negativ hjemmetest på meg idag, egentlig testdato er i morgen men den er flyttet til tirsdag pga helligdag. Vi har nå 8 negative forsøk bak oss. Dette er noe forbanna dritt greier😫 

Helt forferdelig leit 😔💔 kjempeklem til deg 💜💜  

Endret av Brigid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ivf-søstre som kan hjelpe meg?

Hvor viktig er det at innsett stemmer på dagen overens med eggløsning? En eggløsningstest viser positiv 12-36 timer før selve eggløsningen, altså en forskjell på 24 timer. Klinikkene operer med innsett i forhold til hvor mange dager siden eggløsning, altså innsett av tredagers egg nøyaktig tre dager etter første positiv test. Hva skjer om man setter inn en dag «for tidlig»?
 

Anonymkode: 432e7...7a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen ivf-søstre som kan hjelpe meg?

Hvor viktig er det at innsett stemmer på dagen overens med eggløsning? En eggløsningstest viser positiv 12-36 timer før selve eggløsningen, altså en forskjell på 24 timer. Klinikkene operer med innsett i forhold til hvor mange dager siden eggløsning, altså innsett av tredagers egg nøyaktig tre dager etter første positiv test. Hva skjer om man setter inn en dag «for tidlig»?
 

Anonymkode: 432e7...7a5

Har ikke svaret men vil bare si at dette har jeg også lurt på 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som hadde totalfrys, hvor lenge tok det for dere å få mensen tilbake etter blødning fra avbrutt runde?

Hadde 17 dagers syklus i ferske runden med totalfrys og nå er jeg på dag 35, mens min vanlig syklus er 28 dager. Så mensen er nesten allerede 1 uke forsinket. Er dette vanlig etter totalfrys og hvor mye forsinket var det for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen ivf-søstre som kan hjelpe meg?

Hvor viktig er det at innsett stemmer på dagen overens med eggløsning? En eggløsningstest viser positiv 12-36 timer før selve eggløsningen, altså en forskjell på 24 timer. Klinikkene operer med innsett i forhold til hvor mange dager siden eggløsning, altså innsett av tredagers egg nøyaktig tre dager etter første positiv test. Hva skjer om man setter inn en dag «for tidlig»?
 

Anonymkode: 432e7...7a5

Jeg misset lh-toppen selv om jeg testet 2-3 ganger om dagen noen dager. Kunne bare anta at EL hadde vært den ene dagen eller den andre dagen (søndag eller mandag). Det var tydelige tegn på UL noen dager senere at det hadde inntruffet en EL, men umulig å si når siden jeg aldri fikk positiv El-test (kun en ganske sterk strek). Det var i hvert fall helt uaktuelt å sette inn. I følge gyn var det som å kaste bort et egg ut av vinduet når vi ikke visste akkurat hvilken dag EL hadde inntruffet 😬 Så min erfaring tilsier at det er særdeles viktig at man ikke setter inn på feil dag utifra når EL var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Avianna skrev:

De som hadde totalfrys, hvor lenge tok det for dere å få mensen tilbake etter blødning fra avbrutt runde?

Hadde 17 dagers syklus i ferske runden med totalfrys og nå er jeg på dag 35, mens min vanlig syklus er 28 dager. Så mensen er nesten allerede 1 uke forsinket. Er dette vanlig etter totalfrys og hvor mye forsinket var det for dere?

Lurer på det samme! Hadde totalfrys i april med 20 dagers syklus og nå er jeg på dag 41 (vanlig syklus rundt 31 dager).. Tenkte å ringe klinikken i morgen, vil jo så gjerne rekke innsett før juli og sommerstengt klinikk 🤞

Anonymkode: fb72c...161

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen når/om Medicus Oslo holder sommerstengt? 

Er også veldig redd for at jeg ikke rekker insett pga sommertiden 😔🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Avianna jeg har hatt to lange (lengre) sykluser etter totalfrys 🤐 håper at det begynner å normalisere seg for meg nå. Har hatt to innsett også som ga normal lengde på syklus pga progesteron. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Neutral90 skrev:

@Avianna jeg har hatt to lange (lengre) sykluser etter totalfrys 🤐 håper at det begynner å normalisere seg for meg nå. Har hatt to innsett også som ga normal lengde på syklus pga progesteron. 

Takk for info. Hvor mye lengre har syklusen rett etter totalfrys vært for deg (hvis du husker)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Avianna skrev:

Takk for info. Hvor mye lengre har syklusen rett etter totalfrys vært for deg (hvis du husker)? 

Fra 28 dager til 42-43,husker ikke helt. Superfrustrerende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Neutral90 skrev:

Fra 28 dager til 42-43,husker ikke helt. Superfrustrerende! 

😑😑 det gir litt mening hvis jeg tenker at stimuleringssyklusen var jo bare 17 dager. Men tenker neste gang skal jeg kanskje bare akseptere risikoen og få insett likevel. Denne ekstra ventetiden er jo nesten verre.

De sa til meg at hovedårsaken for hvorfor de anbefalte totalfrys var korona og mangel på intensivplasser. Ellers så ville de sagt at insett går greit. Skikkelig irritert over hvor mye dette viruset har ødelagt for alle.

Takk for at du deler ❤ Da kan jeg innstille meg mentalt for 1 uke venting til og det hjelper litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen ivf-søstre som kan hjelpe meg?

Hvor viktig er det at innsett stemmer på dagen overens med eggløsning? En eggløsningstest viser positiv 12-36 timer før selve eggløsningen, altså en forskjell på 24 timer. Klinikkene operer med innsett i forhold til hvor mange dager siden eggløsning, altså innsett av tredagers egg nøyaktig tre dager etter første positiv test. Hva skjer om man setter inn en dag «for tidlig»?
 

Anonymkode: 432e7...7a5

Satt inn idag jeg 4. Dagen etter men tror det var 3 dagers egg!

Anonymkode: 9315c...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...