Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Neutral90 said:

Oi, det var rart ja. Er det gynekologisk avd? 

Jeg ringte fredag for å sette meg på liste for å komme inn på kort varsel, kontordama sa at hun trodde alle operasjoner henvist fra fertilitetsseksjonen var utsatt til over sommeren for å fokusere på bl.a. kreftoperasjoner. Vanskelig å argumentere mot det liksom. 

Ja det var gyn. poliklinikk jeg var på for samtale og undersøkelse, fikk brev i posten om kikkhull for to uker siden og skal inn i slutten av uken.

Jeg har ikke kreft eller cyster - de skal se på en eggleder de vurderer å fjerne og skylle gjennom (vet ikke helt hva de mente med det?) den andre.

Hadde BO i januar, vi sliter ikke med å få meg gravid men kommer ikke lenger enn til uke 7-9 før det går galt (SA/MA). Har et barn fra før så har ikke vært til utredning, kanskje det er kortere kø om man ikke prøver å få barn da/er henvist pga det? :( gir ikke mening men.

Anonymkode: 3eaec...005

Videoannonse
Annonse
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var gyn. poliklinikk jeg var på for samtale og undersøkelse, fikk brev i posten om kikkhull for to uker siden og skal inn i slutten av uken.

Jeg har ikke kreft eller cyster - de skal se på en eggleder de vurderer å fjerne og skylle gjennom (vet ikke helt hva de mente med det?) den andre.

Hadde BO i januar, vi sliter ikke med å få meg gravid men kommer ikke lenger enn til uke 7-9 før det går galt (SA/MA). Har et barn fra før så har ikke vært til utredning, kanskje det er kortere kø om man ikke prøver å få barn da/er henvist pga det? :( gir ikke mening men.

Anonymkode: 3eaec...005

Nei, det gir lite mening 😅 Takk for at du skriver dette i alle fall, lykke til med operasjon. Håper det løser det for dere 🤞

Skrevet

Jeg fikk min første skyggestrek i dag.
Det var veldig faktisk veldig spennende, har aldri hatt det før🤪 Jeg tror ihvertfall det er skyggestrek, har testdag i morgen☺️

32276367-A5FB-4183-8FE2-5F5D4206C17C.jpeg

94607777-5497-41D6-B010-801C2F937F0A.jpeg

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, TiiBii skrev:

Jeg fikk min første skyggestrek i dag.
Det var veldig faktisk veldig spennende, har aldri hatt det før🤪 Jeg tror ihvertfall det er skyggestrek, har testdag i morgen☺️

32276367-A5FB-4183-8FE2-5F5D4206C17C.jpeg

94607777-5497-41D6-B010-801C2F937F0A.jpeg

Ser lovende ut! Krysser fingrene! Var på ul idag og får nok pos el test imorgen så da blir det innsett på fredag tror jeg 🤞🏼🤞🏼

Anonymkode: 9315c...455

Skrevet

Er det vanlig å være oppblåst etter egguttak? Jeg hadde egguttak på mandag, fikk 24 egg og har jo fare for å utvikle ohss. Men har ingen andre symptomer enn oppblåst mage. Ingen tungpusthet, ingen kvalme/oppkast. Produserer urin 😂 

Skrevet
13 minutter siden, Hamna11 skrev:

Er det vanlig å være oppblåst etter egguttak? Jeg hadde egguttak på mandag, fikk 24 egg og har jo fare for å utvikle ohss. Men har ingen andre symptomer enn oppblåst mage. Ingen tungpusthet, ingen kvalme/oppkast. Produserer urin 😂 

Jeg var vanvittig oppblåst etter mitt forrige egguttak, så ut som jeg var 6 mnd på vei. Ganske fæl situasjon å være i når det er det siste du ønsker folk skal spørre om🙈 fikk ut 19 egg, og ble konstatert en del væske i buken på UL. La på meg 3-4 kg over natta🙄 merket ikke noe til noen andre symptomer, men var helt klart overstimulert og helt sprengt i magen. Gikk sånn i over en uke før det plutselig gikk tilbake like fort som det kom. Første uttaket var jeg oppblåst i en dag eller to, ikke i nærheten av dette😅

Skrevet (endret)
10 minutter siden, Melie skrev:

Jeg var vanvittig oppblåst etter mitt forrige egguttak, så ut som jeg var 6 mnd på vei. Ganske fæl situasjon å være i når det er det siste du ønsker folk skal spørre om🙈 fikk ut 19 egg, og ble konstatert en del væske i buken på UL. La på meg 3-4 kg over natta🙄 merket ikke noe til noen andre symptomer, men var helt klart overstimulert og helt sprengt i magen. Gikk sånn i over en uke før det plutselig gikk tilbake like fort som det kom. Første uttaket var jeg oppblåst i en dag eller to, ikke i nærheten av dette😅

Aaaahh takk for svar. Ja 😕 vil bare ikke droppe ferskforsøket hvis jeg er overstinmulert 😭 men må man så må man. Du fikk sikkert heller ikke satt inn fersk? Kunne du starte med ny protokoll for frysforsøk med engang første mens kom? 🤓

Endret av Hamna11
Skrevet
42 minutter siden, Hamna11 skrev:

Aaaahh takk for svar. Ja 😕 vil bare ikke droppe ferskforsøket hvis jeg er overstinmulert 😭 men må man så må man. Du fikk sikkert heller ikke satt inn fersk? Kunne du starte med ny protokoll for frysforsøk med engang første mens kom? 🤓

Fikk ikke sette inn nei, var først skuffet over det (selvfølgelig), men forstod godt avgjørelsen etter et par dager med gravid-mage🙈 jeg er i gang med fryseforsøk nå, første mens etter uttak😊👌🏻 

Skrevet
1 minutt siden, Melie skrev:

Fikk ikke sette inn nei, var først skuffet over det (selvfølgelig), men forstod godt avgjørelsen etter et par dager med gravid-mage🙈 jeg er i gang med fryseforsøk nå, første mens etter uttak😊👌🏻 

Så bra! Masse lykke til 🥰 jeg skal på UL på lørdag for å vurdere innsett samme dag eller evt utsetting. Hører du til riksen?

Skrevet
8 timer siden, Hamna11 skrev:

Så bra! Masse lykke til 🥰 jeg skal på UL på lørdag for å vurdere innsett samme dag eller evt utsetting. Hører du til riksen?

Takk!😊 så ikke så veldig lovende ut på ul på mandag, skal tilbake i morgen så krysser fingrene for bedre resultater da. Jeg er hos Hausken på Lysaker; i utgangspunktet Porsgrunn, men der stoppet jo alt og jeg fikk panikk for mer ventetid🙈😅 lykke til med UL på lørdag, håper det ser bra ut og at du får sette inn!🥰

AnonymBruker
Skrevet

Porsgrunn jobber ikke lørdag og søndag, men de jobber røde helligdager ellers om de har innsett 😊

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Har du tatt ny test idag @TiiBii? :)

Blenda hvit men ingen mens så jeg har fortsatt på medisinene til det motsatte er bevist 🤗

Skrevet
18 minutter siden, TiiBii skrev:

Blenda hvit men ingen mens så jeg har fortsatt på medisinene til det motsatte er bevist 🤗

Håpet er ikke ute før mensen kommer 🤞

Skrevet

Hei dere.

Jeg snakket med Riksen i dag. Jeg får ikke nytt uttak før i september!

Veldig glad jeg allerede har bestemt å gå for privat forsøk neste syklus. 

Skrevet
35 minutter siden, Kone92 skrev:

Hei dere.

Jeg snakket med Riksen i dag. Jeg får ikke nytt uttak før i september!

Veldig glad jeg allerede har bestemt å gå for privat forsøk neste syklus. 

Så kjedelig, akkurat sånn jeg ser for meg det blir i Porsgrunn og.. Vi går også privat nå av den grunn, og sålangt er jeg utrolig fornøyd. God avgjørelse! 😊

Ble dårlige nyheter for meg denne runden, avbrutt fryseforsøk. Viljen til å gjøre det de kan for å gi meg en sjanse til før sommerferie var ganske annerledes privat enn offentlig (naturlig nok). Mens jeg fra Porsgrunn først fikk «vent på mens» (selv om det tok 60 dager..), så «du må ta nye blodprøver denne syklusen» og så til slutt «vi har ikke plass til deg denne runden» er det en helt annen verden med privatklinikk 😅 

AnonymBruker
Skrevet

Tid for innsett til mandag med fryseforsøk 🤗🤞🏼 Veldig spent!

• Liker 2
Skrevet (endret)
1 time siden, Melie skrev:

Så kjedelig, akkurat sånn jeg ser for meg det blir i Porsgrunn og.. Vi går også privat nå av den grunn, og sålangt er jeg utrolig fornøyd. God avgjørelse! 😊

Ble dårlige nyheter for meg denne runden, avbrutt fryseforsøk. Viljen til å gjøre det de kan for å gi meg en sjanse til før sommerferie var ganske annerledes privat enn offentlig (naturlig nok). Mens jeg fra Porsgrunn først fikk «vent på mens» (selv om det tok 60 dager..), så «du må ta nye blodprøver denne syklusen» og så til slutt «vi har ikke plass til deg denne runden» er det en helt annen verden med privatklinikk 😅 

😮edit: jeg misforsto. Leit med avbrutt frys da! Skal du/rekker du å prøve en gang til før sommerferien? 

Endret av Neutral90
Skrevet (endret)

Endelig vert på samtale i dag, da starter vi også opp-men ikke før i september. Men har mye å gjøre før den tid så det går greit.

gruer meg, men gleder meg. Har fulgt med på dere her inne av og på.

fikk heldigvis kort protokoll og Litt lavere dose hormoner , mulig da problemet ligger hos mannen :)

skal følge med på dere frem til det!

Endret av Vin_fruen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...