Neutral90 Skrevet 17. mai 2020 #1721 Skrevet 17. mai 2020 37 minutter siden, Melie skrev: Her har dagen vært mye tyngre enn jeg hadde trodd den skulle bli. I selskap med gravid søster og alle som snakker om babyen som skal komme, naturlig nok. For meg kjennes det hele som et så stort nederlag, og jeg klarer ikke engasjere meg eller høre på. Nok et år har gått, og nå er det 4 år siden vi begynte å prøve. Det er så sårt😔 sukk. Kontrastene blir store; hun med kulemagen, jeg som startet opp med letrozol for fryseforsøk i dag. Lettere sagt enn gjort å holde humøret oppe, men jeg har i det minste spist masse kake 🙈 ❤️ Min største medfølelse ❤️ det er beintøft. 1
Molly_ Skrevet 17. mai 2020 #1722 Skrevet 17. mai 2020 1 time siden, Melie skrev: Her har dagen vært mye tyngre enn jeg hadde trodd den skulle bli. I selskap med gravid søster og alle som snakker om babyen som skal komme, naturlig nok. For meg kjennes det hele som et så stort nederlag, og jeg klarer ikke engasjere meg eller høre på. Nok et år har gått, og nå er det 4 år siden vi begynte å prøve. Det er så sårt😔 sukk. Kontrastene blir store; hun med kulemagen, jeg som startet opp med letrozol for fryseforsøk i dag. Lettere sagt enn gjort å holde humøret oppe, men jeg har i det minste spist masse kake 🙈 ❤️ ❤️
Dii Skrevet 17. mai 2020 #1723 Skrevet 17. mai 2020 1 time siden, Melie skrev: Her har dagen vært mye tyngre enn jeg hadde trodd den skulle bli. I selskap med gravid søster og alle som snakker om babyen som skal komme, naturlig nok. For meg kjennes det hele som et så stort nederlag, og jeg klarer ikke engasjere meg eller høre på. Nok et år har gått, og nå er det 4 år siden vi begynte å prøve. Det er så sårt😔 sukk. Kontrastene blir store; hun med kulemagen, jeg som startet opp med letrozol for fryseforsøk i dag. Lettere sagt enn gjort å holde humøret oppe, men jeg har i det minste spist masse kake 🙈 ❤️ ❤️
malla1992 Skrevet 17. mai 2020 #1724 Skrevet 17. mai 2020 3 timer siden, Melie skrev: Her har dagen vært mye tyngre enn jeg hadde trodd den skulle bli. I selskap med gravid søster og alle som snakker om babyen som skal komme, naturlig nok. For meg kjennes det hele som et så stort nederlag, og jeg klarer ikke engasjere meg eller høre på. Nok et år har gått, og nå er det 4 år siden vi begynte å prøve. Det er så sårt😔 sukk. Kontrastene blir store; hun med kulemagen, jeg som startet opp med letrozol for fryseforsøk i dag. Lettere sagt enn gjort å holde humøret oppe, men jeg har i det minste spist masse kake 🙈 ❤️ Føler med deg ❤️ Har selv prøvd å fått barn i 10 år, og er på mitt 7 forsøk. Var ikke enkelt når søstera mi ble gravid. Det var veldig vanskelig å høre på 😥
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #1725 Skrevet 18. mai 2020 Skal til med fryseforsøk nå å lurte på hvor mange dager etter eggløsning det er til for innsett med blasto? Ble litt stressa her siden det kommer pinse og er fri mandagen. Anonymkode: 9315c...455
Neutral90 Skrevet 18. mai 2020 #1726 Skrevet 18. mai 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal til med fryseforsøk nå å lurte på hvor mange dager etter eggløsning det er til for innsett med blasto? Ble litt stressa her siden det kommer pinse og er fri mandagen. Anonymkode: 9315c...455 5 dager etter pos test hos st Olavs i alle fall. Hadde pos test lørdag, innsett torsdag.
TiiBii Skrevet 18. mai 2020 Forfatter #1727 Skrevet 18. mai 2020 Nå er jeg i rugeklubben🥰😍 Akkurat satt inn en blastoeskimo (4ab) Nå kjører vi hjemover fra Riksen med lille sandkorn i magen 💙 10
malla1992 Skrevet 18. mai 2020 #1728 Skrevet 18. mai 2020 14 minutter siden, TiiBii skrev: Nå er jeg i rugeklubben🥰😍 Akkurat satt inn en blastoeskimo (4ab) Nå kjører vi hjemover fra Riksen med lille sandkorn i magen 💙 Lykke til 😊
malla1992 Skrevet 18. mai 2020 #1729 Skrevet 18. mai 2020 Hei folkens 😊 mage følelsen min sier jeg er gravid, har mye symptomer som stikking i lysken og litt i magen, noen ganger kommer det akkurat som kramper i magen, vondt i korsrygg og det bobler hele tiden i magen. Håper virkelig mage følelsen stemmer. 6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #1730 Skrevet 18. mai 2020 Noen som vet om st Olavs tilbyr behandling med donorsæd? Anonymkode: 1df65...784
Neutral90 Skrevet 18. mai 2020 #1731 Skrevet 18. mai 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet om st Olavs tilbyr behandling med donorsæd? Anonymkode: 1df65...784 Ikke ennå, men det blir. https://www.adressa.no/pluss/nyheter/2020/05/08/St.-Olav-klare-til-å-åpne-sædbank-21750222.ece
Neutral90 Skrevet 18. mai 2020 #1732 Skrevet 18. mai 2020 3 timer siden, malla1992 skrev: Hei folkens 😊 mage følelsen min sier jeg er gravid, har mye symptomer som stikking i lysken og litt i magen, noen ganger kommer det akkurat som kramper i magen, vondt i korsrygg og det bobler hele tiden i magen. Håper virkelig mage følelsen stemmer. Herlig! 😍 Når skal du teste?
malla1992 Skrevet 18. mai 2020 #1733 Skrevet 18. mai 2020 2 minutter siden, Neutral90 skrev: Herlig! 😍 Når skal du teste? Skal teste på fredag, har en veldig god følelse. Samme symptomer som sist jeg ble gravid 😊 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #1734 Skrevet 18. mai 2020 4 timer siden, Neutral90 skrev: Ikke ennå, men det blir. https://www.adressa.no/pluss/nyheter/2020/05/08/St.-Olav-klare-til-å-åpne-sædbank-21750222.ece Takk. Står det noe i artikkelen om når? 😊 Anonymkode: 1df65...784
Neutral90 Skrevet 18. mai 2020 #1735 Skrevet 18. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk. Står det noe i artikkelen om når? 😊 Anonymkode: 1df65...784 Nei, men de ber menn ta kontakt for å bli donor
Avianna Skrevet 18. mai 2020 #1736 Skrevet 18. mai 2020 9 timer siden, TiiBii skrev: Nå er jeg i rugeklubben🥰😍 Akkurat satt inn en blastoeskimo (4ab) Nå kjører vi hjemover fra Riksen med lille sandkorn i magen 💙 Lykke til 🤞😊
Heafyy Skrevet 19. mai 2020 #1737 Skrevet 19. mai 2020 Hei dere. Jeg er 32 år og har akkurat startet ivf karusellen. Ironisk nok har jeg vært så naiv og godtroende at jeg tenkte at alt kom til å klaffe på første forsøk. Det gjorde det ikke, og skuffelsen var helt enorm. Så nå føler jeg at jeg har behov for å snakke med dere som forstår hvordan dette er. Heldigvis fikk vi 2 på frys, men de er bare 2 dagers så jeg er redd for at de ikke overlever siden de ikke har nådd blasto. Skal uansett igang med første fryseforsøk så snart jeg får mensen. Jeg føler at livet er snudd helt opp ned og at det nå handler om å vente. Det er godt å lese om andre som føler på det samme. Jeg ser også at jeg ikke har noe som helst å klage over når enkelte av dere har prøvd i hele 10 år. Sender dere alle gode tanker❤️
Brigid Skrevet 19. mai 2020 #1738 Skrevet 19. mai 2020 46 minutter siden, Heafyy skrev: Hei dere. Jeg er 32 år og har akkurat startet ivf karusellen. Ironisk nok har jeg vært så naiv og godtroende at jeg tenkte at alt kom til å klaffe på første forsøk. Det gjorde det ikke, og skuffelsen var helt enorm. Så nå føler jeg at jeg har behov for å snakke med dere som forstår hvordan dette er. Heldigvis fikk vi 2 på frys, men de er bare 2 dagers så jeg er redd for at de ikke overlever siden de ikke har nådd blasto. Skal uansett igang med første fryseforsøk så snart jeg får mensen. Jeg føler at livet er snudd helt opp ned og at det nå handler om å vente. Det er godt å lese om andre som føler på det samme. Jeg ser også at jeg ikke har noe som helst å klage over når enkelte av dere har prøvd i hele 10 år. Sender dere alle gode tanker❤️ Jeg hadde samme reaksjon etter mitt første forsøk, det ble avbrutt da ingen utviklet seg riktig. Så ikke innsett og ingen på frys. Følte liksom vi ikke fikk prøvd engang. På en måte var det den verste smellen så langt, for var så sikker på at det skulle gå, nå fikk vi jo hjelp! Nå sitter jeg her, midt i vårt fjerde forsøk. Mange trenger mer enn ett forsøk, og veldig mange får det til i løpet av tre forsøk! Noe jeg holder meg til er hva legene sier. Så lenge de har håp har jeg det, prøver i alle fall. Men om legen nøler eller er usikker på om vi bør fortsette får jeg heller stoppe opp da. Fikk et godt tips om at jeg skal slutte å være prosjektleder for IVF (lettere sagt enn gjort), og heller være prosjektleder over egen lykke/liv (så godt man klarer oppi det her). Altså at legene er prosjektledere for at jeg skal bli gravid (de er ekspertene) og jeg skal ta vare på meg selv. Du har mange gode ting på din side, du fikk innsett (?), du har to på frys, og fortsatt alderen på din side. En ting av gangen, fullt fokus på fryseforsøk, må det lykkes for deg 💜 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #1739 Skrevet 19. mai 2020 7 timer siden, Heafyy skrev: Hei dere. Jeg er 32 år og har akkurat startet ivf karusellen. Ironisk nok har jeg vært så naiv og godtroende at jeg tenkte at alt kom til å klaffe på første forsøk. Det gjorde det ikke, og skuffelsen var helt enorm. Så nå føler jeg at jeg har behov for å snakke med dere som forstår hvordan dette er. Heldigvis fikk vi 2 på frys, men de er bare 2 dagers så jeg er redd for at de ikke overlever siden de ikke har nådd blasto. Skal uansett igang med første fryseforsøk så snart jeg får mensen. Jeg føler at livet er snudd helt opp ned og at det nå handler om å vente. Det er godt å lese om andre som føler på det samme. Jeg ser også at jeg ikke har noe som helst å klage over når enkelte av dere har prøvd i hele 10 år. Sender dere alle gode tanker❤️ Det er ikke bare bare dette her. Og det er lov å være skuffet, trist og lei. Tillat deg selv å være det men prøv også å finne ting som gir deg glede og tar tankene bort. Det er viktig! Tipset fra Brigid om å ikke være prosjektleder støtter jeg ett hundre prosent🙌🏼 Jeg vet det er lett å henge seg opp i embryokvalitet og blastocyster og alle andre små marginer i denne bobla. Min venninne har fått begge sine barn med fryste todagers embryo, så det er ingen blueprint på hva som er riktig. Jeg har aldri fått en blastocyst på mine forsøk og jeg trøster meg med at legene ikke setter inn embryo de ikke har tro på at kan bli et barn. Masse lykke til med ditt første fryseforsøk💪🏻💪🏻💪🏻 Anonymkode: 89df3...84e 3
Heafyy Skrevet 19. mai 2020 #1740 Skrevet 19. mai 2020 8 timer siden, Brigid skrev: Jeg hadde samme reaksjon etter mitt første forsøk, det ble avbrutt da ingen utviklet seg riktig. Så ikke innsett og ingen på frys. Følte liksom vi ikke fikk prøvd engang. På en måte var det den verste smellen så langt, for var så sikker på at det skulle gå, nå fikk vi jo hjelp! Nå sitter jeg her, midt i vårt fjerde forsøk. Mange trenger mer enn ett forsøk, og veldig mange får det til i løpet av tre forsøk! Noe jeg holder meg til er hva legene sier. Så lenge de har håp har jeg det, prøver i alle fall. Men om legen nøler eller er usikker på om vi bør fortsette får jeg heller stoppe opp da. Fikk et godt tips om at jeg skal slutte å være prosjektleder for IVF (lettere sagt enn gjort), og heller være prosjektleder over egen lykke/liv (så godt man klarer oppi det her). Altså at legene er prosjektledere for at jeg skal bli gravid (de er ekspertene) og jeg skal ta vare på meg selv. Du har mange gode ting på din side, du fikk innsett (?), du har to på frys, og fortsatt alderen på din side. En ting av gangen, fullt fokus på fryseforsøk, må det lykkes for deg 💜 Tusen takk for veldig fint svar. Jeg fikk innsett først ja. Hva med deg? Har dere hatt både fersk og frys tidligere? Utenom første forsøk da.. Synes du er kjempe flink som forsetter, det går jo tilslutt😊👍 Du har nok helt rett i det at å høre på hva legene sier er det viktigste. Jeg var bare så dum at jeg satt i hele går å leste om alle som ikke fikk det til🤣 sikkert ikke det lureste oppi denne fasen her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå