Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Kokokos skrev:

Jeg var en av dem som måtte avbryte og skulle ha fryseforsøk. Har forstått det som at de skulle prioritere avbrutte forsøk og fryseforsøk i nå oppstarten i alle fall. De kontaktet meg uka etter påske. Har du kontaktet dem på Crypho? Enig i at de har vært dårlige til å oppdatere nettsiden... Skal ha nytt fryseforsøk i (mai/)juni, men som vanlig redd for at jeg treffer helg... Derfor jeg lurte på om noen nå visse om Porsgrunn også hadde åpent i helger frem mot sommeren.

Jeg treffer nok helg nå med fryseforsøk.. sto i skrivet at det da var utsatt om det ble i helg fra Porsgrunn

Anonymkode: 9315c...455

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Leste i forum på babyverden at ei skrev at hun skulle ha uttak på lørdag i Porsgrunn... 😳

Anonymkode: 432e7...7a5

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Molly_ skrev:

Jeg var akkurat ferdig med avbrutt innsett egentlig. Så var på vei inn til samtale når alt ble stengt. Har kontaktet dem ja, men fått beskjed om at de ikke har åpnet for samtaler slik jeg skal ha, noe jeg synes er veldig frustrerende. Ventingen gjør meg gal, når man er i systemet så skjer det hvertfall ting. 

Håper du ikke treffer helg, evt at de har åpnet i helgene nå! 

Så merkelig egentlig! Jeg hadde fryseforsøk i april, og skal ha et nytt et nå neste uke. Hvorfor kan de ikke ta inn deg? 😥

Anonymkode: d4ecd...67f

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste i forum på babyverden at ei skrev at hun skulle ha uttak på lørdag i Porsgrunn... 😳

Det las jeg og! Men slik jeg forstod det, var hun med i et studie? Men på sthf.no står det at de ikke deltar i noen kliniske studier for tiden.. Merkelig.

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så merkelig egentlig! Jeg hadde fryseforsøk i april, og skal ha et nytt et nå neste uke. Hvorfor kan de ikke ta inn deg? 😥

Aner ikke. 

Hva er egentlig forskjellen på fersk ivf og fryseforsøk? Kanskje forskjellen der er grunnen til at de lar meg vente? 

Skrevet

Da gikk det ikke så bra for oss denne gangen eller 😔

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, Molly_ skrev:

Aner ikke. 

Hva er egentlig forskjellen på fersk ivf og fryseforsøk? Kanskje forskjellen der er grunnen til at de lar meg vente? 

Fersk ivf krever mye mer ressurser og mye mer tilpassing av tidspunkt for klinikken. Frys er enklere logistisk sett.

Anonymkode: 9108f...1dc

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, malla1992 skrev:

Da gikk det ikke så bra for oss denne gangen eller 😔

Ikke for meg heller :( klem til deg

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fersk ivf krever mye mer ressurser og mye mer tilpassing av tidspunkt for klinikken. Frys er enklere logistisk sett.

Anonymkode: 9108f...1dc

Tusen takk for info! Synes det var vanskelig å finne noe spesifikt om det. Men hvem får tilbud og frys og fersk? Kan de ikke bare kjøre alle over på frys i den er perioden liksom? Kan være jeg prøver å klamre meg til et halmstrå her. 

5 minutter siden, Neutral90 skrev:

❤️ Til dere begge ❤️

AnonymBruker
Skrevet

@Molly_ Fryseforsøk krever at man har embryo på frys fra tidligere uttak. De fleste bruker opp de embryoene de har på frys før de starter ny stimulering for uttak (fersk)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

@Molly_ Fryseforsøk krever at man har embryo på frys fra tidligere uttak. De fleste bruker opp de embryoene de har på frys før de starter ny stimulering for uttak (fersk)

Herregud, det var jo logisk! Takk igjen 🥰 

Så det Porsgrunn ikke hae begynt med er uttak da med andre ord. Lykke til med innsett dere som skal det hvertfall 🤞

Skal mase på Porsgrunn om samtale igjen neste uke, så har de hvertfall hørt fra meg 😇

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Molly_ skrev:

Herregud, det var jo logisk! Takk igjen 🥰 

Så det Porsgrunn ikke hae begynt med er uttak da med andre ord. Lykke til med innsett dere som skal det hvertfall 🤞

Skal mase på Porsgrunn om samtale igjen neste uke, så har de hvertfall hørt fra meg 😇

Bare hyggelig! Er mye å sette seg inn i, men etter snart 4 år i dette gamet, har man lært litt... 😕

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Neutral90 skrev:

Klem til dere begge to! 😢

Anonymkode: 9315c...455

• Liker 1
Skrevet

Så leit å høre @malla1992 og @Neutral90😔💛 At kroppen skal være så vanskelig..!😤 Stor klem herfra også🌼

• Liker 1
Skrevet (endret)
6 timer siden, Neutral90 skrev:

Føler med dere. Gikk jo ikke for oss denne heller. Det er noe dritt 😭 Hva gjør dere nå? Vi skal ta er forsøk i det private. @Neutral90 @malla1992

Endret av Kone92
Skrevet

Virtuelle klemmer sendes til dere, dette er så hardt! 💜 @malla1992 @Neutral90 @Kone92 

jeg er i gang med sprøyter, og kjenner jeg er usikker på hvor mange flere runder jeg klarer om ikke dette går. Fjerde ferskforsøket. 

Skrevet
41 minutter siden, Kone92 skrev:

Føler med dere. Gikk jo ikke for oss denne heller. Det er noe dritt 😭 Hva gjør dere nå? Vi skal ta er forsøk i det private.

Vi tenker det ikke er mer vits i å prøve før kikkhulloperasjon på eggleder og livmor i september... Det må være en grunn til at eggene ikke fester seg. Vi har prøvd alt, fra naturlig til styrt, fersk og frys, ekstramedisin som prednisolon 😩 

Vet noen om hvor lenge man må vente fra kikkhullop (hvor f.eks eggleder fjernes) til innsett? Er det noe "karenstid"? 

Skrevet
1 time siden, Neutral90 skrev:

Vi tenker det ikke er mer vits i å prøve før kikkhulloperasjon på eggleder og livmor i september... Det må være en grunn til at eggene ikke fester seg. Vi har prøvd alt, fra naturlig til styrt, fersk og frys, ekstramedisin som prednisolon 😩 

Vet noen om hvor lenge man må vente fra kikkhullop (hvor f.eks eggleder fjernes) til innsett? Er det noe "karenstid"? 

Veldig trist å høre at ikke det gikk- dere har hatt noen runder nå☹️

Jeg husker jeg fikk beskjed om noe etter min lapraskopi og jeg prøvde å lete gjennom epikriser fra sykehuset men det står ikke noe der. Men jeg hadde operasjonen i midten av oktober og var i gang med fryseforsøk i midten av november, så fra første mens etter operasjon. Jeg fjernet ikke eggledere, bare litt endometriose så kan være man må vente lenger hvis de gjør/finner mye. Jeg fikk også menstruasjon dagen etter operasjonen så det kan ha noe med det å gjøre også. Men slik jeg forstår det er det ikke så alt for lenge man må vente. 

Et lite tips ifht operasjon er å sjekke ventetid på helsenorge. Jeg fikk tilbud om operasjon i Oslo februar 2020, men jeg ringte til et annet sykehuset og sendte de henvisningen min og fikk operasjon der en uke etter at jeg sendte henvisningen. Er det noe som er kjipt i denne ivf-bobla så er det ventetid! 

Skrevet
11 minutter siden, Påmfritt skrev:

Veldig trist å høre at ikke det gikk- dere har hatt noen runder nå☹️

Jeg husker jeg fikk beskjed om noe etter min lapraskopi og jeg prøvde å lete gjennom epikriser fra sykehuset men det står ikke noe der. Men jeg hadde operasjonen i midten av oktober og var i gang med fryseforsøk i midten av november, så fra første mens etter operasjon. Jeg fjernet ikke eggledere, bare litt endometriose så kan være man må vente lenger hvis de gjør/finner mye. Jeg fikk også menstruasjon dagen etter operasjonen så det kan ha noe med det å gjøre også. Men slik jeg forstår det er det ikke så alt for lenge man må vente. 

Et lite tips ifht operasjon er å sjekke ventetid på helsenorge. Jeg fikk tilbud om operasjon i Oslo februar 2020, men jeg ringte til et annet sykehuset og sendte de henvisningen min og fikk operasjon der en uke etter at jeg sendte henvisningen. Er det noe som er kjipt i denne ivf-bobla så er det ventetid! 

Ja er _drittlei_ ventetid som det er. Har fått operasjon ca i uke 36 (september), men har satt meg opp på liste til å bli kaldt inn hvis de får ledig før. 

Har lekt med tanken om å ta operasjon andre steder, men hun i Trondheim er ledende i skandinavia. Tror og håper det er verdt å vente på 🤐 er ikke sikker da men... Takk for deling av erfaring! Godt å vite at det ikke er X antall sykluser å vente etter inngrep.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...