Avianna Skrevet 21. april 2020 #1461 Skrevet 21. april 2020 15 minutter siden, TiiBii skrev: Stemmer nok det, tenkte bare om jeg kanskje hadde tatt feil av den positive testen og at eggløsningen ikke var før nå. Det er nok bare kroppen som tuller litt. Hvordan går det med deg sånn ellers? Leser at du er frustrerte over legen og har tatt opp lån til å gå privat. Riksen har åpnet igjen for fryseforsøk nå, har du flere egg der? Jeg får begynne på progynova nå mår mensen kommer i månedsskifte😊 Haha, jeg har valgt å ignorere kroppen etterhvert. Kommer med "symptomer" her og der hele tiden, spesielt etter insett 😂 Jeg skal ha uttak torsdag og så totalfrys. De har talt 37 folikler så håper det blir mange egg igjen🤞sitter her med oppblåst mage og klarer ikke å bevege meg uten at det gjør vondt. Måtte jobbe fra sofaen i dag 😆 Har snakket med Riksen i dag for å få sendt Helfo skjemaet til meg for det avbrutte forsøket og de sa at det er ganske kort ventetid for fryseforsøk akkurat nå men ikke for fersk. Jeg har 2 blasto i samme strå igjen hos dem. Skal gå tilbake etter min privat 3-pakke er brukt opp for å bruke mitt siste forsøk der. Krysser fingrene for deg med fryseforsøk og at antibiotikakuren gjorde noe🤞😊 Har du tenkt å se på private klinikker i tilfelle det ikke blir noe av?
Avianna Skrevet 21. april 2020 #1462 Skrevet 21. april 2020 Noen som har brukt Gonapeptyl istedenfor Ovitrelle før og kan dele erfaring fra egguttak? Lurer på om det kommer til å gjøre mer vondt med den siden jeg har lest at Ovitrelle "bryter ned" veggene til folliklene. Vet ikke om Gonapeptyl gjør det samme og om det har noe å si for egguttaket og evt. ubehag? *Overthinking things* 😅
TiiBii Skrevet 21. april 2020 Forfatter #1463 Skrevet 21. april 2020 44 minutter siden, Avianna skrev: Haha, jeg har valgt å ignorere kroppen etterhvert. Kommer med "symptomer" her og der hele tiden, spesielt etter insett 😂 Jeg skal ha uttak torsdag og så totalfrys. De har talt 37 folikler så håper det blir mange egg igjen🤞sitter her med oppblåst mage og klarer ikke å bevege meg uten at det gjør vondt. Måtte jobbe fra sofaen i dag 😆 Har snakket med Riksen i dag for å få sendt Helfo skjemaet til meg for det avbrutte forsøket og de sa at det er ganske kort ventetid for fryseforsøk akkurat nå men ikke for fersk. Jeg har 2 blasto i samme strå igjen hos dem. Skal gå tilbake etter min privat 3-pakke er brukt opp for å bruke mitt siste forsøk der. Krysser fingrene for deg med fryseforsøk og at antibiotikakuren gjorde noe🤞😊 Har du tenkt å se på private klinikker i tilfelle det ikke blir noe av? Nei, blir ikke no privat klinikk her før de 2 siste eggene på frys er brukt opp. De er ganske i gang igjen nå har jeg skjønt etter samtaler med de og etter hva jeg ser de andre jentene her skriver så ser ingen grunn til at det ikke skulle skje🤞🏼🥚 Vil bare lykkes nå🙏🏼 Ber til høyere makter om et siste innsett i Mai som vil gi oss et januar-barn💖☀️ 1
Neutral90 Skrevet 21. april 2020 #1464 Skrevet 21. april 2020 Er det virkelig bare st Olavs som ikke har fryseforsøk nå?
Brigid Skrevet 21. april 2020 #1465 Skrevet 21. april 2020 Kjenner jeg blir så frustrert over at sykehusene kjører forskjellige opplegg. Hadde vi valgt et annet sykehus hadde vi sluppet å gå privat nå liksom.. Porsgrunn sa grunnen til at de ikke tar fersk nå er for å kunne stenge ned i løpet av to dager om nødvendig, men er så vanskelig å forholde seg til når andre sykehus kjører fersk.. 😣 3
EmiraFrost Skrevet 21. april 2020 #1466 Skrevet 21. april 2020 23 minutter siden, Brigid skrev: Kjenner jeg blir så frustrert over at sykehusene kjører forskjellige opplegg. Hadde vi valgt et annet sykehus hadde vi sluppet å gå privat nå liksom.. Porsgrunn sa grunnen til at de ikke tar fersk nå er for å kunne stenge ned i løpet av to dager om nødvendig, men er så vanskelig å forholde seg til når andre sykehus kjører fersk.. 😣 Ja litt rart. Denne pandemien forsvinner heller ikke akkurat plutselig så hvor lenge skal de være i full alarmberedskap? Og man kan vel forutse behov for stenging i forkant (mer enn 2 dager før iallfall) så da kan man vel heller stenge for ferskforsøk da? Godt mulig sykehusene har gode grunner til å gjøre som de gjør, men syns de burde kommunisert dette bedre. Det er vanskelig å sitte på andre enden uten å vite hva/hvorfor/når. 1
Avianna Skrevet 21. april 2020 #1467 Skrevet 21. april 2020 2 timer siden, Brigid skrev: Kjenner jeg blir så frustrert over at sykehusene kjører forskjellige opplegg. Hadde vi valgt et annet sykehus hadde vi sluppet å gå privat nå liksom.. Porsgrunn sa grunnen til at de ikke tar fersk nå er for å kunne stenge ned i løpet av to dager om nødvendig, men er så vanskelig å forholde seg til når andre sykehus kjører fersk.. 😣 Er enig med deg. Det bør jo være noe nasjonal enighet med hva slags beredskap sykehusene skal ha, hvilke avdelinger bør stenges ned og på hvilken måte. Føler med dere 😔 2
TiiBii Skrevet 21. april 2020 Forfatter #1468 Skrevet 21. april 2020 Åh, jeg håper så inderlig at det ordner seg for oss og dere, jenter💛 Ikke nok med at denne IVF bobla er vond nok å leve med, så kommer det f@%n meg en pandemi og ødlegger det hele😫 Det kan vel ikke bli værre nå !? Jeg ville tro, tenker litt høyt næå, altså mine egne tanker, er at det kreves mer av sykehuset å åpne opp for fersk forsøk. Fersk forsøk vil kreve flere kontroller under stimuleringen,evt farligere for pasienten dersom de MÅ stenge å ikke får kontrollert eggstokkene og hentet ut eggene, flere leger under uttak (jeg har hatt 3-4 på rommet) og flere på jobb på laboratorium osv,osv. Kontra frys hvor man har en, kanskje 2 kontroller og et innsett med 1 lege og 1 sykepleier. Når jeg tenker meg om så er det kanskje ikke sikkert samboer får være med inn hvis de er strenge på de.🤔 Det må jeg huske å spørre de om🙈 Nå kan ikke jeg deres jobb og rutiner så det kan godt hende jeg er på bærtur. Kan se for meg at privat klinikker vil gjøre fersk forsøk for de har mer kontrollerte omstendigheter uten at Ola og Kari Nordmann flyr ned dørene hos en. Stå på! Hold mote oppe og tankene positive, dette skal vi greie 💖🌈 2
Limonade Skrevet 21. april 2020 #1469 Skrevet 21. april 2020 4 timer siden, Avianna skrev: Noen som har brukt Gonapeptyl istedenfor Ovitrelle før og kan dele erfaring fra egguttak? Lurer på om det kommer til å gjøre mer vondt med den siden jeg har lest at Ovitrelle "bryter ned" veggene til folliklene. Vet ikke om Gonapeptyl gjør det samme og om det har noe å si for egguttaket og evt. ubehag? *Overthinking things* 😅 Jeg hadde uttak med Gonapeptyl og totalfrys i forrige uke og trodde det skulle være mye vondere enn det faktisk var! De beroligende jeg fikk på forhånd var akkurat passe dose slik at jeg var veldig avslappet, men samtidig husker det meste. Det hele går så fort og bortsett fra ett stikk fra bedøvelsen på starten kjente jeg ingenting! Lykke til! 🥰 1
Melie Skrevet 22. april 2020 #1470 Skrevet 22. april 2020 Jeg fikk melding fra Porsgrunn om at de dessverre ikke kunne tilby meg noen behandling nå. Var planlagt lang protokoll med uttak ca uke 22. Det var jo dette vi tenkte at kunne skje, og vi startet opp privat før denne beskjeden ble gitt. Veldig glad for det nå, samtidig som jeg fikk helt vondt i magen av å lese. Tenker på de det gjelder som ikke har samme muligheten 😕 Planen var i utgangspunktet et forsøk privat og så tilbake til offentlig til høsten. Nå ser jeg for meg laaange køer etter ferie og lurer på om vi skal gå for en 3 pk privat likevel. Så mye tenking og analysering frem og tilbake🙈 og er det noe jeg egentlig har lært oppi det her så er det jo at det sjelden går/passer som jeg har tenkt 😅 Forøvrig har hetetoktene begynt så smått å melde seg etter 3 uker på spray. Satt første gonal f i går. Noen som er likt i løypa?:)
Kone92 Skrevet 22. april 2020 #1471 Skrevet 22. april 2020 10 timer siden, TiiBii skrev: Åh, jeg håper så inderlig at det ordner seg for oss og dere, jenter💛 Ikke nok med at denne IVF bobla er vond nok å leve med, så kommer det f@%n meg en pandemi og ødlegger det hele😫 Det kan vel ikke bli værre nå !? Jeg ville tro, tenker litt høyt næå, altså mine egne tanker, er at det kreves mer av sykehuset å åpne opp for fersk forsøk. Fersk forsøk vil kreve flere kontroller under stimuleringen,evt farligere for pasienten dersom de MÅ stenge å ikke får kontrollert eggstokkene og hentet ut eggene, flere leger under uttak (jeg har hatt 3-4 på rommet) og flere på jobb på laboratorium osv,osv. Kontra frys hvor man har en, kanskje 2 kontroller og et innsett med 1 lege og 1 sykepleier. Når jeg tenker meg om så er det kanskje ikke sikkert samboer får være med inn hvis de er strenge på de.🤔 Det må jeg huske å spørre de om🙈 Nå kan ikke jeg deres jobb og rutiner så det kan godt hende jeg er på bærtur. Kan se for meg at privat klinikker vil gjøre fersk forsøk for de har mer kontrollerte omstendigheter uten at Ola og Kari Nordmann flyr ned dørene hos en. Stå på! Hold mote oppe og tankene positive, dette skal vi greie 💖🌈 Jeg fikk beskjed om at mannen ikke kunne være med 😉
TiiBii Skrevet 22. april 2020 Forfatter #1472 Skrevet 22. april 2020 19 minutter siden, Kone92 skrev: Jeg fikk beskjed om at mannen ikke kunne være med 😉 Gjorde du? Oh no🤦🏼♀️ Takk for at du si fra, så kan vi innstille oss på det allerede nå💖
Kone92 Skrevet 22. april 2020 #1473 Skrevet 22. april 2020 (endret) 1 minutt siden, TiiBii skrev: Gjorde du? Oh no🤦🏼♀️ Takk for at du si fra, så kan vi innstille oss på det allerede nå💖 Kan jo hende det blir annerledes etterhvert. Men det de sa på telefonen for en liten stund siden 😊 Endret 22. april 2020 av Kone92
TiiBii Skrevet 22. april 2020 Forfatter #1474 Skrevet 22. april 2020 @Kone92 Kan jo håpe på det men jeg forstår om det ønsker å redusere antall folk på behandlingrommet. Jeg pleier å få samme medisin-pose som man får til uttak ved innsett for jeg har en sensitiv livmor å store smerter under både uttak og innsett å da har det vært godt å hatt samboer ved min side som minner meg på å puste 😳🙈 Det er en mentalstyrke for meg å kunne forberede meg allerede nå på at han må bli igjen på venteværelse/i bilen så setter pris på at du deler info🥰
Brigid Skrevet 22. april 2020 #1475 Skrevet 22. april 2020 3 timer siden, Melie skrev: Jeg fikk melding fra Porsgrunn om at de dessverre ikke kunne tilby meg noen behandling nå. Var planlagt lang protokoll med uttak ca uke 22. Det var jo dette vi tenkte at kunne skje, og vi startet opp privat før denne beskjeden ble gitt. Veldig glad for det nå, samtidig som jeg fikk helt vondt i magen av å lese. Tenker på de det gjelder som ikke har samme muligheten 😕 Planen var i utgangspunktet et forsøk privat og så tilbake til offentlig til høsten. Nå ser jeg for meg laaange køer etter ferie og lurer på om vi skal gå for en 3 pk privat likevel. Så mye tenking og analysering frem og tilbake🙈 og er det noe jeg egentlig har lært oppi det her så er det jo at det sjelden går/passer som jeg har tenkt 😅 Forøvrig har hetetoktene begynt så smått å melde seg etter 3 uker på spray. Satt første gonal f i går. Noen som er likt i løypa?:) Har første møte med privatklinikk i dag, har også tenkt samme som deg med et forsøk nå, så tilbake til offentlig til høsten, men som du sier kan det jo bli lange ventelister 🤔 er så mange valg å ta🙉 Får se hva de sier i dag, håper egentlig å begynne med nesespray nå på fredag (som jeg skulle gjort i Porsgrunn hvis alt hadde vært "normalt"). 1
Lerkeliten Skrevet 22. april 2020 #1476 Skrevet 22. april 2020 Hei alle sammen 😊 Er innom og leser og liker litt innlegg i tråden, men det er lenge siden jeg har skrevet noe selv.. Tok i dag en tlf til sykehuset vi tilhører om å starte opp søskenforsøk, har mannet meg opp lenge.. Hadde ikke inntrykk av at det var så lang ventetid for å komme i gang, men det var det visst. Ble forespeilet å få starte behandling en gang i høst!! 😭 Når vi lagde minsten for noen år siden gikk det mye kjappere.. Og nå er vi jo allerede inne i systemene! Ganske skuffa. Når og hvor lenge har de ferie egentlig? Kan vel ikke stenge ned alle 3 sommermånedene 😳
Neutral90 Skrevet 22. april 2020 #1477 Skrevet 22. april 2020 6 minutter siden, Lerkeliten skrev: Hei alle sammen 😊 Er innom og leser og liker litt innlegg i tråden, men det er lenge siden jeg har skrevet noe selv.. Tok i dag en tlf til sykehuset vi tilhører om å starte opp søskenforsøk, har mannet meg opp lenge.. Hadde ikke inntrykk av at det var så lang ventetid for å komme i gang, men det var det visst. Ble forespeilet å få starte behandling en gang i høst!! 😭 Når vi lagde minsten for noen år siden gikk det mye kjappere.. Og nå er vi jo allerede inne i systemene! Ganske skuffa. Når og hvor lenge har de ferie egentlig? Kan vel ikke stenge ned alle 3 sommermånedene 😳 Vil tro de prioriterer køen bestående av de som er på første barn. Personlig er jeg enig i det, søskenforsøk bør komme i andre rekke frem til covid19 etterslepet er tatt unna
Melie Skrevet 22. april 2020 #1478 Skrevet 22. april 2020 1 time siden, Brigid skrev: Har første møte med privatklinikk i dag, har også tenkt samme som deg med et forsøk nå, så tilbake til offentlig til høsten, men som du sier kan det jo bli lange ventelister 🤔 er så mange valg å ta🙉 Får se hva de sier i dag, håper egentlig å begynne med nesespray nå på fredag (som jeg skulle gjort i Porsgrunn hvis alt hadde vært "normalt"). Krysser fingrene for at du får rask oppstart! 😊😊 1
Brigid Skrevet 22. april 2020 #1479 Skrevet 22. april 2020 (endret) 48 minutter siden, Melie skrev: Krysser fingrene for at du får rask oppstart! 😊😊 Heldigvis oppstart nå på fredag som planlagt 🤗 blir bra å komme igang igjen. Bra du er så godt i gang! Hadde du sjekk før sprøytestart etter bruk av nesesprayen? Alltid hatt det i Porsgrunn, men Hausken sa det ikke var nødvendig 🤔 Endret 22. april 2020 av Brigid 1
Melie Skrevet 22. april 2020 #1480 Skrevet 22. april 2020 26 minutter siden, Brigid skrev: Heldigvis oppstart nå på fredag som planlagt 🤗 blir bra å komme igang igjen. Bra du er så godt i gang! Hadde du sjekk før sprøytestart etter bruk av nesesprayen? Alltid hatt det i Porsgrunn, men Hausken sa det ikke var nødvendig 🤔 Så bra! Er deilig når det går som planlagt😁😅Har kun hatt kort protokoll i Porsgrunn, så ingen erfaring derfra. Er hos Hausken nå jeg også, ikke hatt noen kontroll før sprøytestart nei.. 🤔 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå