sucasamicasa Skrevet 8. desember 2021 #421 Del Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 4.12.2021 den 23.00): Jeg tipper det er tatt i bruk pga engelsk/amerikansk. Der sier man jo "sister in law" osv... Så det er nok derfra søstra kommer fra Anonymkode: f116a...f20 Mannen min er Nordfra og de sier svigersøster 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #422 Del Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 25.12.2020 den 20.48): Jeg vet ikke, syntes historien høres litt usannsynlig ut. Er det mulig å beregne så feil? 12 små pølsebiter til 13 personer? Anonymkode: 8666d...68d Fire pakker med vossakorv til 13 personer er ikke uhørt om det i tillegg er nok pinnekjøtt, selv om det kan bli knapt om alle vil ha pølse. AnonymBruker skrev (På 4.12.2021 den 23.00): Jeg tipper det er tatt i bruk pga engelsk/amerikansk. Der sier man jo "sister in law" osv... Så det er nok derfra søstra kommer fra Anonymkode: f116a...f20 Mulig, men det er ikke nytt. Jeg er midt i livet og har vokst opp med det. Kommer nordfra. Lærte at andre brukte svigerinne i voksen alder. Liker svigersøster bedre, høres nærmere ut. Anonymkode: cc055...3d1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #423 Del Skrevet 8. desember 2021 TS hvordan blir det i år? Anonymkode: 17a56...ff1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #424 Del Skrevet 8. desember 2021 On 12/5/2021 at 1:00 AM, AnonymBruker said: Jeg tipper det er tatt i bruk pga engelsk/amerikansk. Der sier man jo "sister in law" osv... Så det er nok derfra søstra kommer fra Anonymkode: f116a...f20 Hæ..? Nå ble jeg forvirra her, for jeg klarer ikke tenke meg til noe annet ord for det. Kalles ikke alle det for svigersøster og svigerbror? Svigerforeldre osv? Jeg er fra Sørlandet og jeg har alltid brukt disse betegnelsene. Håper noen kan fortelle meg hva alternativene er, for det er helt blankt hos meg! Anonymkode: c193a...934 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
princeofithilien Skrevet 8. desember 2021 #425 Del Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hæ..? Nå ble jeg forvirra her, for jeg klarer ikke tenke meg til noe annet ord for det. Kalles ikke alle det for svigersøster og svigerbror? Svigerforeldre osv? Jeg er fra Sørlandet og jeg har alltid brukt disse betegnelsene. Håper noen kan fortelle meg hva alternativene er, for det er helt blankt hos meg! Anonymkode: c193a...934 Svigerinne og svoger. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. desember 2021 #426 Del Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hæ..? Nå ble jeg forvirra her, for jeg klarer ikke tenke meg til noe annet ord for det. Kalles ikke alle det for svigersøster og svigerbror? Svigerforeldre osv? Jeg er fra Sørlandet og jeg har alltid brukt disse betegnelsene. Håper noen kan fortelle meg hva alternativene er, for det er helt blankt hos meg! Anonymkode: c193a...934 Svigerinne og svoger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. desember 2021 #427 Del Skrevet 8. desember 2021 princeofithilien skrev (Akkurat nå): Svigerinne og svoger. Du skylder meg en Cola 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
princeofithilien Skrevet 8. desember 2021 #428 Del Skrevet 8. desember 2021 Dævendøtte skrev (1 minutt siden): Du skylder meg en Cola 🤣 😄😄 Greit, det er jo jul, du skal få en cola og en julebrus! 😄 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cole Skrevet 8. desember 2021 #429 Del Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 24.12.2020 den 9.38): Hvor i Norge er det man sier svigersøster? Er det noe helt nytt påvirket fra et fremmed språk? Anonymkode: bb607...533 Det er et helt alminnelig ord i det norske språk. Det betyr det samme som svigerinne. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. desember 2021 #430 Del Skrevet 9. desember 2021 Elefantenirommet skrev (På 24.12.2019 den 4.22): Jeg måtte feire jul et år hos min gjerrige svigerinne og svoger. Regnet med det ville bli skrint, så jeg kjøpte inn ribbe som jeg stekte på lille julaften, så spiste vi oss mette på ribbe og riskrem når vi kom hjem fra selskapet. 😆 Rareste julaften jeg har hatt. Var ikke én godsak på bordet heller og desserten var kesam. 😬 Når det kommer til slike ting som dette, så synes jeg det er rart at ikke vertene selv ser hvor problemet ligger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 9. desember 2021 #431 Del Skrevet 9. desember 2021 (endret) Lever denne tråden enda? Endret 12. desember 2021 av Chiyo 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #432 Del Skrevet 9. desember 2021 On 12/23/2019 at 11:00 PM, Ulven said: Kan du ta kontakt med hennes foreldre og høre om de vil hjelpe til litt? Det begynner jo å bli i seneste laget å vanne ut pinnekjøtt, men mulig dere kan få tak i noe ferdig utvannet. En pakke på så mange personer, er utrolig spesielt og vitner om gjerrighet. Det er vel en stor mulighet for at det er knepent med julegodt og drikke også. Hvor lenge vanner du pinnekjøttet? Har aldri hørt om noen som vanner ut pinnekjøtt 14 dager… Anonymkode: 873e3...dc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #433 Del Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvor lenge vanner du pinnekjøttet? Har aldri hørt om noen som vanner ut pinnekjøtt 14 dager… Anonymkode: 873e3...dc7 Innlegget er skrevet lille julaften 2019... Anonymkode: afa3f...65d 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #434 Del Skrevet 9. desember 2021 Chiyo skrev (1 time siden): Lever denne tråden enda. En så bra tråd fortjener å bli hentet frem med jevne mellomrom. Har vært stille fra TS, men har ikke gitt opp håpet om at hun titter innom. Anonymkode: a1ea0...652 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cole Skrevet 10. desember 2021 #435 Del Skrevet 10. desember 2021 O.G. skrev (16 timer siden): Når det kommer til slike ting som dette, så synes jeg det er rart at ikke vertene selv ser hvor problemet ligger. Gjerrige folk er noen av de rareste som finnes. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #436 Del Skrevet 11. desember 2021 Lurer på om jul i år skal også feires samme plass. 😬😅 Henriettes pinnekjøtt har forresten veldig store esker. 🤷 Like store som sikkert 12 kjøttdeig-bokser. Men er jo mest luft i dem.. Jeg har nå kjøpt en sånn pakke for oss to (og barna da, men de vil ikke ha, de får pølse). Så skal vi se om det blir nok. 😅 Anonymkode: f32e4...7bf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 12. desember 2021 #437 Del Skrevet 12. desember 2021 TS please fortell hvordan det blir i år! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 13. desember 2021 #438 Del Skrevet 13. desember 2021 O.G. skrev (På 9.12.2021 den 16.38): Når det kommer til slike ting som dette, så synes jeg det er rart at ikke vertene selv ser hvor problemet ligger. Nå finner jeg ikke svaret du siterte, men det sto: "Jeg måtte feire jul hos ......" Er ikke det litt rart i seg selv å MÅTTE feire jul hos? Tenker bare at det kan ligge mye forskjellig bak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 14. desember 2021 #439 Del Skrevet 14. desember 2021 exictence skrev (18 timer siden): Nå finner jeg ikke svaret du siterte, men det sto: "Jeg måtte feire jul hos ......" Er ikke det litt rart i seg selv å MÅTTE feire jul hos? Tenker bare at det kan ligge mye forskjellig bak. Kanskje, men det har ingenting med problemstillingen å gjøre som sådan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #440 Del Skrevet 14. desember 2021 Ta med et stort ostefat med spekemat og alt som er! Og kaker Problem løst Anonymkode: 42bfc...9a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå