Gå til innhold

Svigersøster har beregnet for lite mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du, det er flertallet her omkring, men nå bor jeg i ribbe-land, da. Jeg elsker pinnekjøtt og vil veldig gjerne ha det en middag i jula, til mannens store skrekk. Og jeg sliter med å finne julegjester som vil spise det🤪 Jeg har gravd fram en kusine som synes det er ok😂

Anonymkode: 975d9...ff2

Jeg bor også i ribbeland og her har svigers byttet tradisjon fra ribbe til pinnekjøtt etter at jeg (barn av vestlending) kom inn i familien (ikke krav fra meg, de bare liker det bedre). Har alltid medisterkaker til da, så det ble en myk overgang. 

Anonymkode: 0199b...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Fortsetter under...

Nå kom jeg i julestemning når jeg plutselig fikk varsel fra denne tråden 🎅🏻

Godt vi kan opprettholde tradisjonene i førjulstiden 😅

  • Liker 18
  • Hjerte 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.12.2019 den 22.49):

Vi skal feire jul hos svigersøster og hun har beregnet altfor lite mat til gjestene. En pakke pinnekjøtt, en pose poteter osv til hennes familie på fem, vår familie på tre, mine svigerforeldre og hennes manns foreldre og hans søster. Jeg skjønte jo det ikke ville strekke til så jeg tilbydde oss å kjøpe inn litt ekstra, men da ble hun sur og nektet! Det blir knapt mat på julaften og jeg gruer meg og har helst lyst å bli hjemme, men føler det blir så frekt. Vet ikke helt hva jeg vil med dette, må bare få ut litt frustrasjon. Er det jeg som er teit her eller feilberegner jeg?

Anonymkode: 70c12...a27

Da hadde jeg bare latt det stå til. La hun servere det hun har kjøpt inn og se at de 4-5 siste personene rundt bordet ikke får mat.

Når julefeiringen er over (jeg regner med at det blir litt avstumpet fordi folk blir sittende sultne), så stopper dere på veien hjem, tar med noe takeaway og ler av hele opplegget. Så inviterer dere til jul neste år, sørger for nok mat og god stemning.

Anonymkode: 8be48...f2e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da hadde jeg bare latt det stå til. La hun servere det hun har kjøpt inn og se at de 4-5 siste personene rundt bordet ikke får mat.

Når julefeiringen er over (jeg regner med at det blir litt avstumpet fordi folk blir sittende sultne), så stopper dere på veien hjem, tar med noe takeaway og ler av hele opplegget. Så inviterer dere til jul neste år, sørger for nok mat og god stemning.

Anonymkode: 8be48...f2e

De fant nok ut av det for 4 år siden 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.12.2019 den 12.42):

Jeg er fra "pinnekjøtt-land", og alle barn (fra 3-4 års alderen) spiste pinnekjøtt da jeg vokste opp. Kan ikke huske at noen ikke likte maten. 

Anonymkode: 76c0f...938

Da kjenner du ikke mange. De fleste barn i min vestlandsomgangskrets måtte godt opp i tenårene før de likte pinnekjøtt og fikk alltid noe annet kjøtt på julaften eller spiste bare tilbehøret. Flere av dem liker fremdeles ikke pinnekjøtt nå i voksen alder selv om det var fast julemiddag hvert eneste år. 

Anonymkode: 0697f...d43

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (2 minutter siden):

De fant nok ut av det for 4 år siden 

Men kom det frem hvordan middagen gikk? 

Anonymkode: 31729...860

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Men kom det frem hvordan middagen gikk? 

Anonymkode: 31729...860

Nolke har lagt ut svaret fra TS på forrige side (side 24).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det vært flere feiringer hos henne etter denne hendelsen? Spent på om hun lærte noe om beregning av mat 😁🤪

Anonymkode: c9bee...b0b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Da hadde jeg bare latt det stå til. La hun servere det hun har kjøpt inn og se at de 4-5 siste personene rundt bordet ikke får mat.

Når julefeiringen er over (jeg regner med at det blir litt avstumpet fordi folk blir sittende sultne), så stopper dere på veien hjem, tar med noe takeaway og ler av hele opplegget. Så inviterer dere til jul neste år, sørger for nok mat og god stemning.

Anonymkode: 8be48...f2e

Det tenker jeg og.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet bare at jeg har denne tråden i tankene hver gang jeg inviterer til mat. Lager sikkert dobbelt så mye som strengt tatt nødvendig, men heller det..

  • Liker 14
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (13 minutter siden):

Jeg vet bare at jeg har denne tråden i tankene hver gang jeg inviterer til mat. Lager sikkert dobbelt så mye som strengt tatt nødvendig, men heller det..

Jeg også!! 😂😂😂 Den har fulgt meg i mange år 🙈

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra200 skrev (8 minutter siden):

Jeg også!! 😂😂😂 Den har fulgt meg i mange år 🙈

Her og! Husker den så godt 😂😂😂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (24 minutter siden):

Jeg vet bare at jeg har denne tråden i tankene hver gang jeg inviterer til mat. Lager sikkert dobbelt så mye som strengt tatt nødvendig, men heller det..

Haha helt enig! Tenker heller at jeg spiser rester i en dag eller to enn at det ender så ille som det den middagen gjorde. Denne tråden kommer til å være brent i hukommelsen min for resten av livet 🤣

Anonymkode: c7d0f...688

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MarianneE skrev (1 time siden):

De fant nok ut av det for 4 år siden 

haha, ja XD Jeg så det dessverre ikke før mine raske fingre hadde kladdet ned tekst og trykket på "svar". Sorry :D

Anonymkode: 8be48...f2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.12.2022 den 0.12):

Hvem i all verden er ikke glad i pinnekjøtt? 😱 

 

Anonymkode: bce9d...adc

Vokst opp med pinnekjøtt, men kirke det ikke før jeg var 20. heldigvis hadde vi et sinnsykt bord (jeg skjønner hvor overdådig det var nå, da var det en selvfølge) med medisterkaker, julepølser, rødkål, surkål, ertestuing, kålrotstappe og poteter sammen med pinnekjøttet. Manglet vel egentlig bare ribba😂

Anonymkode: 303b8...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.12.2022 den 0.12):

Hvem i all verden er ikke glad i pinnekjøtt? 😱 

 

Anonymkode: bce9d...adc

Det er mange det! Jeg syns ikke det finnes godt på noen som helst måte!

Anonymkode: dc598...ea9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

skrev TS noen gang i løpet av de 20+ sidene hvordan det gikk med middagen? Ble det noen som sultet? 

Anonymkode: e29f6...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

skrev TS noen gang i løpet av de 20+ sidene hvordan det gikk med middagen? Ble det noen som sultet? 

Anonymkode: e29f6...9be

Gå en side tilbake. Oppdateringen ligger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, jeg husket plutselig denne tråden senest i sommer, da vi skulle lage middag for familien på hytta, og plutselig var barna sultne, og det viset seg at svigers ville også ha - vi var vekke dagen, så trodde de har spist, vi kom hjem sent. Det viset seg at de ventet på oss og var også sultne. 😭 Altså poenga er at vi kjøpte for lite mat, det ble alt for lite for 4 voksne og 2 plutselig veldig sultne barn 😂🍽️ Svigerfar gikk på kjøkkenet og begynte å steke ekstra poteter og noe annet, hehehe. 🙈 Det ble litt pinlig der og da, men det ble allikevel nok mat, ble til og med rester. Pjuh.. Unner ingen. 

Anonymkode: f32e4...7bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

haha, jeg husket plutselig denne tråden senest i sommer, da vi skulle lage middag for familien på hytta, og plutselig var barna sultne, og det viset seg at svigers ville også ha - vi var vekke dagen, så trodde de har spist, vi kom hjem sent. Det viset seg at de ventet på oss og var også sultne. 😭 Altså poenga er at vi kjøpte for lite mat, det ble alt for lite for 4 voksne og 2 plutselig veldig sultne barn 😂🍽️ Svigerfar gikk på kjøkkenet og begynte å steke ekstra poteter og noe annet, hehehe. 🙈 Det ble litt pinlig der og da, men det ble allikevel nok mat, ble til og med rester. Pjuh.. Unner ingen. 

Anonymkode: f32e4...7bf

Pinlig?

Det som er pinlig er at de satt til sent og ventet på at dere skulle komme hjem og lage mat til dem.

Anonymkode: b1f33...697

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...