Gå til innhold

Svigersøster har beregnet for lite mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

lamorte skrev (På 15.11.2022 den 11.53):

 Flere år gammel, faktisk 😄

Man kan selvfølgelig legge godviljen til, og regne fra når de siste par kommentarene kom inn - før noen begynte å sutre og klage på grunn av "troll" her. 

:sovnet: 

Anonymkode: cd1b5...bd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen jul uten «Svigersøster har beregnet for lite mat»-tråden 🤶🏻

Anonymkode: e62b0...cfe

  • Liker 22
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer høytiden seg. Gleder meg til denne svigersøsteren skal stå for julematen igjen 🤭

Anonymkode: ef6f2...f48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.12.2019 den 12.47):

Uff så forferdelig.. både for gjestene og for henne.. Hva i alle dager tenkte hun på? Hadde pinnekjøtt middag for familien på lørdag, vi var 8 stk og beregnet 500g pinnekjøtt til hver person, men slang på en ekstra kilo -- og jammen ble det spist opp :P og kålrotstappe berget jeg for 12 stk -- det også forsvant 🤣 Skal sies at jeg ikke serverer poteter til da, sa da er det naturlig at det går mer stappe.

Eneste grunnen jeg kan se for meg at hun har skimtet på pinnekjøttet er økonomien? Er slikt måltid for en stor familie koster fort ett par tusen kroner. Da burde man heller gå for kalkun, som smaker nydelig og er mer vennlig for lommeboken.

Anonymkode: 7d3e6...5fa

Ikke poteter!?!?

De gjør jo så mye ut av seg, de suger opp saft og de gir en nøytral god smak til måltidet. Pinnekjøtt, pølse og kålrabistappe høres faktisk ikke godt ut engang...

Anonymkode: 6aa9e...7e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå, jeg husker akkurat hvor jeg var når denne tråden dukket opp. Kommer nesten i julestemning nå når jeg leser den på ny :juletre:

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.11.2022 den 11.18):

Ingen jul uten «Svigersøster har beregnet for lite mat»-tråden 🤶🏻

Anonymkode: e62b0...cfe

Mine tre juletradisjoner er pinnekjøtt, askepott og denne tråden

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh - denne er så gøy! Husker jeg var SÅ investert i tråden 😅 Er TS fortsatt her?

Anonymkode: 904f7...24d

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her regnes det 500gr kjøtt og 4-5 poteter pr pers. Lager alltid litt ekstra i tillegg til dette, da det er kjedelig å ha for lite mat. 

Anonymkode: 179e7...11b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå Svigersøster! 
Skulle gjerne visst om hun vet om denne tråden, ja resten av familien! Og hvordan den går sin rundgang rundt bordet hver jul etter det fantastiske juleselskapet for 3 år siden! 🤩

Anonymkode: d0dde...095

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alice123 skrev (6 timer siden):

Mine tre juletradisjoner er pinnekjøtt, askepott og denne tråden

Enig her, får ikke julestemning før jeg ser denne på siste innlegg ☺

Anonymkode: c7d0f...688

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Hadde denne tråden i tankene i dag da jeg skulle kjøpe pinnekjøtt og fant ut at en pakke ville holde ca akkurat. Kjøpte to 😂

Anonymkode: c7d0f...688

  • Liker 15
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde denne tråden i tankene i dag da jeg skulle kjøpe pinnekjøtt og fant ut at en pakke ville holde ca akkurat. Kjøpte to 😂

Anonymkode: c7d0f...688

Presis det samme med meg i dag👍 Det ble 5 kg pinnekjøtt, og vi er 12 som skal spise. Da har vi også litt medisterkaker og pølser til de som ikke er så veldig glad i pinnekjøttet😜

Anonymkode: e27a7...625

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 23.12.2019 den 22.49):

Vi skal feire jul hos svigersøster og hun har beregnet altfor lite mat til gjestene. En pakke pinnekjøtt, en pose poteter osv til hennes familie på fem, vår familie på tre, mine svigerforeldre og hennes manns foreldre og hans søster. Jeg skjønte jo det ikke ville strekke til så jeg tilbydde oss å kjøpe inn litt ekstra, men da ble hun sur og nektet! Det blir knapt mat på julaften og jeg gruer meg og har helst lyst å bli hjemme, men føler det blir så frekt. Vet ikke helt hva jeg vil med dette, må bare få ut litt frustrasjon. Er det jeg som er teit her eller feilberegner jeg?

Anonymkode: 70c12...a27

Litt morsomt egentlig😂 etter å ha tilbydd å ta med mer mat og hun ble sur hadde jeg nok kommet skikkelig sulten og latt henne lære av det til neste gang. Kan hende dere må dra hjem tidligere når dere blir mer sultne😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.12.2019 den 10.23):

Ts her. Jo, nå skal dere høre 😅

Jeg tok til meg rådet flere kom med og disket opp litt mat før vi dro. Heldigvis! Dessverre hadde jeg ikke misforstått og hun hadde feilberegnet så til de grader. For på ett fat lå pinnekjøttet fra en pakke Henriettes pinnekjøtt som hun viste meg tidligere i desember. Poteter var fordelt på to skåler og en en litt større skål med kålrotstappe. Det ble også servert vossafår pølser og jeg telte faktisk bitene for å gi dere et antall til oppdateringen. Vil bare si at jeg aldri hadde telt opp slik ellers. Fire pølser mener jeg det var, delt i tre slik at alle fikk en bit- bortsett fra en person. Dette var alt som ble servert til middag.

Ganske raskt etter at maten var servert, ble det tomt for pinnekjøtt og de fleste hadde enda ikke forsynt seg. Hennes svigerfar sier da lattermildt «Nei her må det fylles på, ellers sulter vi hele gjengen!» og han og gjestene ler litt, men jeg ønsker bare å synke ned i jorden på vegne av både han og svigerinnen min. Hun ser veldig brydd ut og sier at all maten ligger på bordet og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg når gjestene ler godt av «spøken» hennes. Etterhvert forstår jo gjestene at hun mener det. De som forsynte seg av pinnekjøtt tok gjerne tre og fire biter først, og disse måtte sendes videre og fordeles på de som ikke fikk, men det rakk ikke helt rundt til alle. Alle fikk en mandelpotet eller to og kålrotstappen rakk akkurat rundt til alle når gjestene begrenset seg til en skje og vossafårpølsene rakk også til alle bortsett fra den ene personen som nevnt. Det skal sies at maten var veldig god, men middagstallerkene var unødvendig store, et tefat hadde vært mer passende. Det tok ikke lang tid før alle hadde spist opp og jeg har aldri sett renere tallerkner og serveringsfat før, kun bein, fett og pølseskinn lå igjen. Jeg var mer sulten etter maten enn jeg var før og det var tydelig at gjestene heller ikke var mette. Riskremen ble så servert og her hadde hun faktisk beregnet rett om gjestene hadde spist seg forsynt til maten. All riskremen ble spist opp. 

Stemningen er nå ganske klein og dempet. Ingen sier noe negativt i forhold til maten og at de fortsatt er sultne, men vi tenkte nok det samme alle sammen. Vi åpner gavene rekordtidlig og etterhvert spør min svigermor min svigerinne litt diskret om de ikke skal se om de kan diske opp med noe. Ferskt brød har de ikke, men fryst så de tiner det raskt opp i komfyren. Kantene på skivene blir litt harde og tørre, mens midten enda var halvfrosset. Svigermor lager litt eggerøre og pålegg som ost, skinke, servelat, makrell i tomat og leverpostei blir satt frem på bordet, så dette ble hovedretten vår til jul i år. 

Dette blir definitivt en jul jeg sent kommer til å glemme. Jeg tror vi er litt paffe hele gjengen, men vi vil nok snart le av hele greia men spørs om min svigerinne vil le av det i nærmeste fremtid. Jeg fikk litt vondt av henne faktisk, hun sa nesten ingenting hele kvelden men gikk rundt med røde kinn og kikket ned i gulvet.

Anonymkode: 70c12...a27

😂😂😂 uff tragisk morsomt🙈🤣

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Presis det samme med meg i dag👍 Det ble 5 kg pinnekjøtt, og vi er 12 som skal spise. Da har vi også litt medisterkaker og pølser til de som ikke er så veldig glad i pinnekjøttet😜

Anonymkode: e27a7...625

Hvem i all verden er ikke glad i pinnekjøtt? 😱 

 

Anonymkode: bce9d...adc

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.12.2022 den 0.12):

Hvem i all verden er ikke glad i pinnekjøtt? 😱 

 

Anonymkode: bce9d...adc

Du, det er flertallet her omkring, men nå bor jeg i ribbe-land, da. Jeg elsker pinnekjøtt og vil veldig gjerne ha det en middag i jula, til mannens store skrekk. Og jeg sliter med å finne julegjester som vil spise det🤪 Jeg har gravd fram en kusine som synes det er ok😂

Anonymkode: 975d9...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...