Gå til innhold

Svigersøster har beregnet for lite mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal feire jul hos svigersøster og hun har beregnet altfor lite mat til gjestene. En pakke pinnekjøtt, en pose poteter osv til hennes familie på fem, vår familie på tre, mine svigerforeldre og hennes manns foreldre og hans søster. Jeg skjønte jo det ikke ville strekke til så jeg tilbydde oss å kjøpe inn litt ekstra, men da ble hun sur og nektet! Det blir knapt mat på julaften og jeg gruer meg og har helst lyst å bli hjemme, men føler det blir så frekt. Vet ikke helt hva jeg vil med dette, må bare få ut litt frustrasjon. Er det jeg som er teit her eller feilberegner jeg?

Anonymkode: 70c12...a27

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg aner ikke hva en pakke pinnekjøtt og en pose poteter er for noe. Jeg pleier å forholde meg til kg. Og noe mindre enn 500 gram pinnekjøtt og to til tre poteter til hver er for lite.

Men, dere får dra hjem tidlig da og spise noe godt hjemme så lar du henne drite seg ut i fred. Julen blir kun ødelagt hvis du lager drama av dette.

Hilsen en som både har opplevd ihjelkokt pinnekjøtt, for lite poteter og diverse lignende. Det ble jul likevel og man ler av det i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ta med grandis 

Anonymkode: fa308...cd9

No big one

Anonymkode: 44f45...e44

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Blondie65 said:

Jeg aner ikke hva en pakke pinnekjøtt og en pose poteter er for noe. Jeg pleier å forholde meg til kg. Og noe mindre enn 500 gram pinnekjøtt og to til tre poteter til hver er for lite.

Men, dere får dra hjem tidlig da og spise noe godt hjemme så lar du henne drite seg ut i fred. Julen blir kun ødelagt hvis du lager drama av dette.

Hilsen en som både har opplevd ihjelkokt pinnekjøtt, for lite poteter og diverse lignende. Det ble jul likevel og man ler av det i ettertid.

250 gram 1 potet tildamer og 2 til menn

Anonymkode: 44f45...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

250 gram 1 potet tildamer og 2 til menn

Anonymkode: 44f45...e44

250 gram med bein?

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ikke tilby deg, men si at enten kjøper du/dere inn mer eller så er det ikke vits at dere kommer. Om det ikke er mat liksom? 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte din svigerinne dette helt uoppfordret? Så utrolig pinlig, når det er så krystallklart at hun har handlet inn altfor lite mat.  

Anonymkode: 8ee60...cee

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er irriterende å vite at dette går galt og at svigerinnen din ikke vil høre på deg. Jeg skjønner ikke at du gruer deg. Det verste som kan skje er at dere må spise noe helt annet eller må avslutte kvelden tidlig.

Jeg tror muligens jeg hadde sikret meg et av de kjøttfulle stykkene ved første servering. Det er ikke sikkert det blir flere runder.

Endret av NymeriaRhoynar
tillegg
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Rumle skrev:

Bare kjøp inn mer, en pakke holder jo virkelig ikke til så mange?

Pinnekjøttet må jo vannes ut, så hjelper ikke p dra med en pakke til julemiddagen! 

Ville enten gitt beskjed om  at det høres lite ut og referert til hvor mye mat som vanligvis beregnes per person, eller spist før vi dro. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ta kontakt med hennes foreldre og høre om de vil hjelpe til litt? Det begynner jo å bli i seneste laget å vanne ut pinnekjøtt, men mulig dere kan få tak i noe ferdig utvannet. 

En pakke på så mange personer, er utrolig spesielt og vitner om gjerrighet. Det er vel en stor mulighet for at det er knepent med julegodt og drikke også. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bare utrolig pinlig for henne, og neste år blir dere nok enige om å spleise så det går an å bli mett på julaften. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen

Det blir jo ikke engang 1 bit pinnekjøtt per person. Jeg ville dratt bare for å se hvordan hun løser problemet når det er fritt for pinnekjøtt før halvparten av gjestene har forsynt seg. Kan bli morsomt. 

Er verten selv villig til å kun spise potet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...