Gå til innhold

Svigersøster har beregnet for lite mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, førstedamen skrev:

Det blir jo ikke engang 1 bit pinnekjøtt per person. Jeg ville dratt bare for å se hvordan hun løser problemet når det er fritt for pinnekjøtt før halvparten av gjestene har forsynt seg. Kan bli morsomt. 

Er verten selv villig til å kun spise potet? 

Verten forsyner seg sist, så hun må jo det...

Anonymkode: a8bb0...a53

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, førstedamen skrev:

Det blir jo ikke engang 1 bit pinnekjøtt per person. Jeg ville dratt bare for å se hvordan hun løser problemet når det er fritt for pinnekjøtt før halvparten av gjestene har forsynt seg. Kan bli morsomt. 

Er verten selv villig til å kun spise potet? 

Dette kan bli en festlig anekdote i familien med tid og stunder, ja.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva sier hun når du tar det opp? Mener hun at det er nok? At det er vanlig porsjon, eller at man ikke skal spise så mye? 

Det er knapt et stykke og en potet til hver. En sånn pakke er vel maks 2 kg? Altså til 3-4 personer. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NymeriaRhoynar skrev:

Dette kan bli en festlig anekdote i familien med tid og stunder, ja.

:Nikke: ikke så gale at det ikke er godt for noe? 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden hun blir sur når du tar det opp, så hadde jeg innstilt meg på "pinnekjøtt-smaking". Dvs spist meg tilnærmet mett før jeg kom (kanskje hatt en liten god middag hjemme) og så hatt en "forrett" med pinnekjøtt hos henne. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to pakker og ribbe på 9 personer. Og jeg er bekymret for mengde 🙈

Anonymkode: fbfd7...2c5

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir jo fantastisk! Bare å mase at du er sulten hele kvelden, så får hun en skikkelig lærepenge. 

Anonymkode: e560d...8d0

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville spist før jeg dro og så gledet meg til å se hva som kom til å skje under middagen. 

Anonymkode: 0bb49...6a7

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir mest flaut for henne om det ikke blir nok.. du har jo tilbudt deg

Anonymkode: c8a5a...0cb

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev:

Jeg skjønner at det er irriterende å vite at dette går galt og at svigerinnen din ikke vil høre på deg. Jeg skjønner ikke at du gruer deg. Det verste som kan skje er at dere må spise noe helt annet eller må avslutte kvelden tidlig.

Jeg tror muligens jeg hadde sikret meg et av de kjøttfulle stykkene ved første servering. Det er ikke sikkert det blir flere runder.

Jeg skjønner det. Kjenner den svært ubehagelige følelsen av «tar jeg for mye nå, når det rundt?» bare av å lese det. Har selv familiemedlemmer som i en årrekke laget for lite mat (heldigvis ikke i julen og de har lært nå), og det er bare ikke kjekt. 

TS: hvor mye kålrabistappe får dere, en skje per person? 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er alltid pinlig i selskap. Grusomt å ta en halv potet fordi du føler du spiser porsjonen til to-tre andre rundt bordet. Jeg har heldigvis kun opplevd det en gang, men det ble litt rar stemning rundt bordet da tolv stykker skulle dele på åtte snitter. 

Anonymkode: 48a1b...eed

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville spist før jeg dro og så gledet meg til å se hva som kom til å skje under middagen. 

Anonymkode: 0bb49...6a7

Dette er mitt tips også! Kom mett og se hva som skjer, dette blir gøy!

Én pakke pinnekjøtt pleier å ligge på rundt 1,5-2 kg. Det er anbefalt at man regner ca. 500g per (voksen) person. Så den pakken holder til rundt 3-4 personer. Hva en pose poteter er vet jeg ikke, men kanskje 2 eller 4 kg? Dette blir jo ALT for lite mat, det er jo ikke mulig å spise seg mett på potet en gang. Hvor mye tilbehør har hun? Kanskje hun satser på at dere skal bli mette på vossakorv og  bare få "en smak" av pinnekjøttet?

Er desserten én 300g riskrempakke på deling? Plis hold oss oppdatert!

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt kontakt med svigerforeldrene og fler som skal dit, forhørt meg om hva de syntes om mengden på maten, og om de kan ta kontakt for å få lov til å ta med mer mat.eller ta med deg dessert til alle,julekaker osv. Også lage en ordentlig julemiddag hjemme selv en annen dag. 

Anonymkode: ddf67...75a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud jeg hadde skammer meg sånn om det var meg. Det er ingenting som er mer flaut enn at gjestene ikke får nok mat. Da er det bedre å ikke lage noe.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...