Gå til innhold

Svigersøster har beregnet for lite mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

Pinlig?

Det som er pinlig er at de satt til sent og ventet på at dere skulle komme hjem og lage mat til dem.

Anonymkode: b1f33...697

neida, var nok dårlig kommunikasjon oss imellom. :vetikke: de visste ikke hvor lenge vi skulle være borte, men barna våre er blitt større, så vi kan være borte litt lengre, og drar på lengre turer, enn de er vant til fra før av. 

Anonymkode: f32e4...7bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det skikkelig julestemning her! Denne tråden er juletradisjon for meg, på nivå med pinnekjøtt og tre nøtter til askepott 🎅🤶

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice123 skrev (På 9.11.2023 den 17.55):

Nå er det skikkelig julestemning her! Denne tråden er juletradisjon for meg, på nivå med pinnekjøtt og tre nøtter til askepott 🎅🤶

Det samme tenkte jeg. Elsker denne tråden😂🤶🏻

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

atropos skrev (12 timer siden):

Det samme tenkte jeg. Elsker denne tråden😂🤶🏻

Hvert år dukker den opp🤣.

Anonymkode: 9d6cb...d0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittjuletråden min jo! 😁 Hadde vært moro med en oppdatering fra trådstarter om det har vært flere selskap hos svigersøster. 

Anonymkode: a1ea0...652

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alice123 skrev (På 9.11.2023 den 17.55):

Nå er det skikkelig julestemning her! Denne tråden er juletradisjon for meg, på nivå med pinnekjøtt og tre nøtter til askepott 🎅🤶

Helt enig, ingenting sparker i gang tanker om jul slik denne tråden alltid gjør 😂

Anonymkode: c7d0f...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (På 23.12.2019 den 23.24):

Hva er det til dessert? Én rislunsj?

Jeg har vært innlagt på sykehus i julen og de hadde rislunsj til dessert 🤣 Funker helt fint på sykehus da. Jeg tåler ikke melk så jeg fikk en annen pakke med noe. Vet det er gammelt det jeg siterer, men måtte flire her. Hadde noen medpasienter som var litt skuffet kan du si 🤣🥰

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/20/2022 at 11:46 AM, AnonymBruker said:

Ikke poteter!?!?

De gjør jo så mye ut av seg, de suger opp saft og de gir en nøytral god smak til måltidet. Pinnekjøtt, pølse og kålrabistappe høres faktisk ikke godt ut engang...

Anonymkode: 6aa9e...7e3

Jeg har aldri blitt servert potet til pinnekjøtt faktisk, sett bort fra potetlompe.

Anonymkode: fbfd7...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.12.2019 den 22.49):

Vi skal feire jul hos svigersøster og hun har beregnet altfor lite mat til gjestene. En pakke pinnekjøtt, en pose poteter osv til hennes familie på fem, vår familie på tre, mine svigerforeldre og hennes manns foreldre og hans søster. Jeg skjønte jo det ikke ville strekke til så jeg tilbydde oss å kjøpe inn litt ekstra, men da ble hun sur og nektet! Det blir knapt mat på julaften og jeg gruer meg og har helst lyst å bli hjemme, men føler det blir så frekt. Vet ikke helt hva jeg vil med dette, må bare få ut litt frustrasjon. Er det jeg som er teit her eller feilberegner jeg?

Anonymkode: 70c12...a27

Planlegger folk så detaljert så lenge før jul. Har ikke starta på julegavene engang jeg . Men høres ut som for lite mat ja. Personlig lager jeg heller formye mat også har jeg rester til middag neste dag hvis det blir mat til overs når jeg har gjester .  Må jo være for flaut for svigerinnen din hvis julematen ikke holder til alle også.  
 

edit : så først nå at tråden var fra lillejulaften 2019

Endret av FruR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi fått vite hvordan det har gått de senere år eller hvordan svigersøster reagerte i ettertid? 

Anonymkode: fbfd7...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har aldri blitt servert potet til pinnekjøtt faktisk, sett bort fra potetlompe.

Anonymkode: fbfd7...2c5

Oi, har aldri fått pinnekjøtt uten poteter til. Hvor i landet er det kun potetlompe og ikke poteter til?

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (2 timer siden):

Planlegger folk så detaljert så lenge før jul. Har ikke starta på julegavene engang jeg . Men høres ut som for lite mat ja. Personlig lager jeg heller formye mat også har jeg rester til middag neste dag hvis det blir mat til overs når jeg har gjester .  Må jo være for flaut for svigerinnen din hvis julematen ikke holder til alle også.  
 

edit : så først nå at tråden var fra lillejulaften 2019

Noen av oss gjør. 
Utenlandspresangene som må sendes er klar for utsending (skal på posten med de minste 1 des og sende de). 
Utendørs dekorasjonen er planlagt og settes opp på formiddagen 1 des, inne blir dekorert 2 desember. (Og alt er planlagt ned i detalj på fellesområdene, barnas rom fikser de til etter eget ønske)

Listene for alle presanger innlands er laget og noen er ferdig andre må fullføres før overlevering. 
Eneste jeg ikke vet enda er hvem som skal få spise julemat med oss 24 des i tillegg til nær familie. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Må bare dra frem denne igjen, det blir liksom ikke jul uten 🤭 Blitt en tradisjon for meg å lese denne før jul, så må ha den litt lett tilgjengelig 😇

Anonymkode: 58771...9e4

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2023 den 22.34):

Jeg har aldri blitt servert potet til pinnekjøtt faktisk, sett bort fra potetlompe.

Anonymkode: fbfd7...2c5

Eh potet er helt normalt 

Anonymkode: 92ae9...ab9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Må bare dra frem denne igjen, det blir liksom ikke jul uten 🤭 Blitt en tradisjon for meg å lese denne før jul, så må ha den litt lett tilgjengelig 😇

Anonymkode: 58771...9e4

Denne tråden er som et julehefte blitt 😅

Anonymkode: c7d0f...688

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 12.11.2023 den 22.34):

Jeg har aldri blitt servert potet til pinnekjøtt faktisk, sett bort fra potetlompe.

Anonymkode: fbfd7...2c5

I alle mine år har jeg alltid fått servert potet med pinnekjøtt. Hva har dere som tilbehør da? Bare kålrotstappe og lompe? 

Anonymkode: 943e8...214

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen skrev (På 23.12.2019 den 23.13):

Det blir jo ikke engang 1 bit pinnekjøtt per person. Jeg ville dratt bare for å se hvordan hun løser problemet når det er fritt for pinnekjøtt før halvparten av gjestene har forsynt seg. Kan bli morsomt. 

Er verten selv villig til å kun spise potet? 

Dette

Anonymkode: 0f2ee...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.12.2023 den 19.06):

Denne tråden er som et julehefte blitt 😅

Anonymkode: c7d0f...688

Som barn var det ingen jul uten Knoll og Tott, nå er det ikke jul uten denne. Jeg er så nysgjerrig på om svigersøster har vært vert på flere julaftener. Jeg beregner da alltid 500g pinnekjøtt per person pluss tilbehør. Restene brukes bare i lapskaus etterpå 😊

Anonymkode: ef6f2...f48

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Som barn var det ingen jul uten Knoll og Tott, nå er det ikke jul uten denne. Jeg er så nysgjerrig på om svigersøster har vært vert på flere julaftener. Jeg beregner da alltid 500g pinnekjøtt per person pluss tilbehør. Restene brukes bare i lapskaus etterpå 😊

Anonymkode: ef6f2...f48

Lapskaus med pinnekjøtt og julepølse… kjenner at jeg gleder meg allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...