Gå til innhold

Svigersøster har beregnet for lite mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Unn9 skrev (41 minutter siden):

Hvordan gikk det? Så tråden for første gang nå. Så mye å lese. Leste begynnelsen....

 

AnonymBruker skrev (På 25.12.2019 den 10.23):

Ts her. Jo, nå skal dere høre 😅

Jeg tok til meg rådet flere kom med og disket opp litt mat før vi dro. Heldigvis! Dessverre hadde jeg ikke misforstått og hun hadde feilberegnet så til de grader. For på ett fat lå pinnekjøttet fra en pakke Henriettes pinnekjøtt som hun viste meg tidligere i desember. Poteter var fordelt på to skåler og en en litt større skål med kålrotstappe. Det ble også servert vossafår pølser og jeg telte faktisk bitene for å gi dere et antall til oppdateringen. Vil bare si at jeg aldri hadde telt opp slik ellers. Fire pølser mener jeg det var, delt i tre slik at alle fikk en bit- bortsett fra en person. Dette var alt som ble servert til middag.

Ganske raskt etter at maten var servert, ble det tomt for pinnekjøtt og de fleste hadde enda ikke forsynt seg. Hennes svigerfar sier da lattermildt «Nei her må det fylles på, ellers sulter vi hele gjengen!» og han og gjestene ler litt, men jeg ønsker bare å synke ned i jorden på vegne av både han og svigerinnen min. Hun ser veldig brydd ut og sier at all maten ligger på bordet og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg når gjestene ler godt av «spøken» hennes. Etterhvert forstår jo gjestene at hun mener det. De som forsynte seg av pinnekjøtt tok gjerne tre og fire biter først, og disse måtte sendes videre og fordeles på de som ikke fikk, men det rakk ikke helt rundt til alle. Alle fikk en mandelpotet eller to og kålrotstappen rakk akkurat rundt til alle når gjestene begrenset seg til en skje og vossafårpølsene rakk også til alle bortsett fra den ene personen som nevnt. Det skal sies at maten var veldig god, men middagstallerkene var unødvendig store, et tefat hadde vært mer passende. Det tok ikke lang tid før alle hadde spist opp og jeg har aldri sett renere tallerkner og serveringsfat før, kun bein, fett og pølseskinn lå igjen. Jeg var mer sulten etter maten enn jeg var før og det var tydelig at gjestene heller ikke var mette. Riskremen ble så servert og her hadde hun faktisk beregnet rett om gjestene hadde spist seg forsynt til maten. All riskremen ble spist opp. 

Stemningen er nå ganske klein og dempet. Ingen sier noe negativt i forhold til maten og at de fortsatt er sultne, men vi tenkte nok det samme alle sammen. Vi åpner gavene rekordtidlig og etterhvert spør min svigermor min svigerinne litt diskret om de ikke skal se om de kan diske opp med noe. Ferskt brød har de ikke, men fryst så de tiner det raskt opp i komfyren. Kantene på skivene blir litt harde og tørre, mens midten enda var halvfrosset. Svigermor lager litt eggerøre og pålegg som ost, skinke, servelat, makrell i tomat og leverpostei blir satt frem på bordet, så dette ble hovedretten vår til jul i år. 

Dette blir definitivt en jul jeg sent kommer til å glemme. Jeg tror vi er litt paffe hele gjengen, men vi vil nok snart le av hele greia men spørs om min svigerinne vil le av det i nærmeste fremtid. Jeg fikk litt vondt av henne faktisk, hun sa nesten ingenting hele kvelden men gikk rundt med røde kinn og kikket ned i gulvet.

Anonymkode: 70c12...a27

 

Anonymkode: 94e86...833

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

 

 

Tråden er fra 2019, TS spiste før de dro, og det var akkurat nok mat til at alle fikk en smakebit av alt - med unntak av pølsa som det var én bit for lite av.

Anonymkode: af6cc...446

Hvorfor skjærte de ikke opp pølsa i nok biter slik at alle fikk en bit?

Anonymkode: ef728...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor skjærte de ikke opp pølsa i nok biter slik at alle fikk en bit?

Anonymkode: ef728...17a

Fordi fire pølser delt i tre blir tolv? Ikke vet jeg hva logikken til svigerinnen var når fire pølser og én pakke pinnekjøtt skulle holde til 13.

Anonymkode: af6cc...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (På 19.12.2023 den 23.00):

Har slekt på min manns side fra Sunnmøre men de har pote til

Ikke kattepote, håper jeg? 🤪😂

Anonymkode: badf3...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...