Gå til innhold

Svigersøster har beregnet for lite mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ååå denne tråden 🥰 Jeg husker mamma pg jeg satt å leste gjennom denne på julemorgenen året den kom ut og lo oss skakk.  Og at vi fulgte med på oppdatering fra ts dagen etter for å se hvordan julemiddagen gikk (og oppdateringen skuffet ikke 😂). Som andre sier har denne tråden blitt en juletradisjon, hvertfall når jeg til og med har juleminner knyttet til den. Nå er det jul folkens 😂❤️

Anonymkode: 88595...2ee

  • Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ååå denne tråden 🥰 Jeg husker mamma pg jeg satt å leste gjennom denne på julemorgenen året den kom ut og lo oss skakk.  Og at vi fulgte med på oppdatering fra ts dagen etter for å se hvordan julemiddagen gikk (og oppdateringen skuffet ikke 😂). Som andre sier har denne tråden blitt en juletradisjon, hvertfall når jeg til og med har juleminner knyttet til den. Nå er det jul folkens 😂❤️

Anonymkode: 88595...2ee

Jeg og mannen koste oss også mye med denne da den kom ut og ventet spent på oppdatering 😂 Huff, vi får håpe familieforholdet ikke er like kleint nå 4 år etter 🙈❤️

Anonymkode: 94e86...833

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på TS sine planer for dette året, og hvordan har det gått det forholdene i familien? Er det enda for kort tid til å le av det? 🤣🥰🙈

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (3 minutter siden):

Spent på TS sine planer for dette året, og hvordan har det gått det forholdene i familien? Er det enda for kort tid til å le av det? 🤣🥰🙈

Lurer på om ts vet at tråden hennes har blitt en juletradisjon på kvinneguiden 😂🥰

Anonymkode: c7d0f...688

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er to kg rådyrsteik (inkludert bein, så kanskje bare 1,5 kg) nok til fem personer på julaften? 
Tilbehør er hasselbackpoteter, karamelliserte rotgrønnsaker og god saus. 
 

Eller ville dere hatt noe mer kjøtt på lur? Vurderer et rypebryst til hver i tillegg. 

Anonymkode: e308b...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er to kg rådyrsteik (inkludert bein, så kanskje bare 1,5 kg) nok til fem personer på julaften? 
Tilbehør er hasselbackpoteter, karamelliserte rotgrønnsaker og god saus. 
 

Eller ville dere hatt noe mer kjøtt på lur? Vurderer et rypebryst til hver i tillegg. 

Anonymkode: e308b...62a

1,5 kg kjøtt holder for 5, da med godt tilbehør. Det er greit å ha litt plass til dessert også. Så kan du evt ha et fat med ost, spekemat ol på lur hvis noen trenger litt mer påfyll.

Anonymkode: 9068c...2ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er to kg rådyrsteik (inkludert bein, så kanskje bare 1,5 kg) nok til fem personer på julaften? 
Tilbehør er hasselbackpoteter, karamelliserte rotgrønnsaker og god saus. 
 

Eller ville dere hatt noe mer kjøtt på lur? Vurderer et rypebryst til hver i tillegg. 

Anonymkode: e308b...62a

Det skal i teorien være nok, ja. Hvis det er skikkelige storspisere som kommer kan du jo servere en forrett, og selvfølgelig dessert/kake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Lurer på om ts vet at tråden hennes har blitt en juletradisjon på kvinneguiden 😂🥰

Anonymkode: c7d0f...688

Mener jeg har sett at hun har vært innpå ihvertfall ett år etter, men mulig jeg husker feil også. Hadde som andre sier vært artig å høre en oppdatering om hvordan det går 🤣🥰 Fin juletradisjon dette her da 😁🥰🎄

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

1,5 kg kjøtt holder for 5, da med godt tilbehør. Det er greit å ha litt plass til dessert også. Så kan du evt ha et fat med ost, spekemat ol på lur hvis noen trenger litt mer påfyll.

Anonymkode: 9068c...2ea

Bruker ikke dessert på julaften,  men kaffe og kaker litt senere på kvelden ☺️ 

Anonymkode: e308b...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cleangal skrev (1 time siden):

Det skal i teorien være nok, ja. Hvis det er skikkelige storspisere som kommer kan du jo servere en forrett, og selvfølgelig dessert/kake.

En av de er skikkelig storspiser. Kanskje de rypebrystene er en god idé.

Anonymkode: e308b...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

En av de er skikkelig storspiser. Kanskje de rypebrystene er en god idé.

Anonymkode: e308b...62a

Da ville jeg satset på rypebrystene også, i verste fall får du rester, i beste fall blir alle mett ☺️

Anonymkode: c7d0f...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, denne tråden🥰 Håper ts svipper innom og gir oss en update🎄 God jul alle sammen😘😘

Anonymkode: 5304e...0ec

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daisy-love skrev (2 timer siden):

Spent på TS sine planer for dette året, og hvordan har det gått det forholdene i familien? Er det enda for kort tid til å le av det? 🤣🥰🙈

Hvis jeg hadde vært svigersøster tror jeg ikke 4 år hadde vært nok 🙈🥲

Anonymkode: 94e86...833

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Da ville jeg satset på rypebrystene også, i verste fall får du rester, i beste fall blir alle mett ☺️

Anonymkode: c7d0f...688

Ja, rester er bare digg 😁 takk for svar! 

Anonymkode: e308b...62a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/13/2023 at 1:31 AM, Fru Uperfekt said:

Oi, har aldri fått pinnekjøtt uten poteter til. Hvor i landet er det kun potetlompe og ikke poteter til?

Jeg mistenker at tradisjonen er fra Sunnmøre. Er iallfall der den slekten kommer fra. 

Anonymkode: fbfd7...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 12/15/2023 at 7:04 PM, AnonymBruker said:

Eh potet er helt normalt 

Anonymkode: 92ae9...ab9

Ja det har jeg fått med meg, men det betyr ikke at jeg har spist potet til. Jeg kommer fra en ribbefamilie så pinnekjøtt et ganske nytt for meg.

Anonymkode: fbfd7...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/15/2023 at 7:40 PM, AnonymBruker said:

I alle mine år har jeg alltid fått servert potet med pinnekjøtt. Hva har dere som tilbehør da? Bare kålrotstappe og lompe? 

Anonymkode: 943e8...214

Og surkål. 

Anonymkode: fbfd7...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg mistenker at tradisjonen er fra Sunnmøre. Er iallfall der den slekten kommer fra. 

Anonymkode: fbfd7...2c5

Er fra Sunnmøre og de jeg kjenner derifra har alle poteter til pinnekjøtt. Har aldri hørt om noen som har potetlompe 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Illuminatum said:

Er fra Sunnmøre og de jeg kjenner derifra har alle poteter til pinnekjøtt. Har aldri hørt om noen som har potetlompe 

Mulig det er veldig lokalt, men vet også at ei venninne fra Stryn også har potetlompe til pinnekjøtt.

Anonymkode: fbfd7...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...