Gå til innhold

Svigersøster har beregnet for lite mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 29.12.2019 den 11.10, Helgeline skrev:

Men enda har vi ikke fått noen forklaring på hvor MANNEN til svigerinna var? Helt utmeldt han da eller? Hvis han var tilstede er vel han også vert?

Er nok bortskjemt, siden mannen min lager alle julemiddagene og tom disket opp med selvtørket pinnekjøtt 😅

Er klar over at dette ikke er normalen men likevel? Siden dama tydeligvis er helt uerfaren med matlaging..

Trenger ikke være noen mann her? TS kan vel ha ei svigerinne som = mannens søster? Og hun kan være enslig. 

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 29.12.2019 den 11.10, Helgeline skrev:

Men enda har vi ikke fått noen forklaring på hvor MANNEN til svigerinna var? Helt utmeldt han da eller? Hvis han var tilstede er vel han også vert?

Er nok bortskjemt, siden mannen min lager alle julemiddagene og tom disket opp med selvtørket pinnekjøtt 😅

Er klar over at dette ikke er normalen men likevel? Siden dama tydeligvis er helt uerfaren med matlaging..

 

Mannen som lager julemat her og. 

Jeg har aldri lagt meg opp i innkjøp eller mengde av akkurat dette. Derfor jeg ikke har reagert på kjønn i denne tråden. Er jo normalt en person som tar ansvar for matlaging. Ingen vits i å gjøre alt dobbelt i et forhold. 

Imidlertid..hadde jeg visst at han var notorisk dårlig på å planlegge mengde ville jeg jo stilt noen kontrollspørsmål i forkant. Så er jo således enig i at begge i vertskapet har et visst ansvar. 

 

Anonymkode: d1221...59b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Eneri skrev:

Trenger ikke være noen mann her? TS kan vel ha ei svigerinne som = mannens søster? Og hun kan være enslig. 

Nei det har du forsåvidt rett i 😅

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
På 28.12.2019 den 22.00, Thyra skrev:

Hun tenkte vel bard at en stor pakke med pinnekjøtt og en stor pose med poteter er "nok til mange", og reflekterte nok ikke mer over hvor mange biter det var i pakken og hvor mange biter hver person kom til å spise. 

Uavhengig av om det er rent kjøtt eller mye bein og uavhengig av hvor storspiste folk er, ingen kan vel tro at man kan mette 13 personer med 10-12 stykker kjøtt.... 

Eller så er hun veldig troende og trodde at Jesus fikset resten- Han gjorde jo som kjent underverk med 2 brød og 5 fisker, eller hva det nå var og jammen gjorde han ikke vann til vin også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS!

Hvordan gikk middagen på nyttårsaften?

Anonymkode: f4975...41a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, du må oppdatere 😂

Anonymkode: cfc1e...b90

Hun hat oppdatert for lengst. Oppdaterte første juledag 

Anonymkode: 1785a...434

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2020 den 2.58, AnonymBruker skrev:

Hei TS!

Hvordan gikk middagen på nyttårsaften?

Anonymkode: f4975...41a

Ja! Var det nok nyttårs-saft feks?

Anonymkode: d59f1...a2c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun hat oppdatert for lengst. Oppdaterte første juledag 

Anonymkode: 1785a...434

Jeg tenkte nå mer på nytt års saften da... Og om de har truffet hverandre i etter tid. Beklager, skal være mer presis neste gang :) 

Anonymkode: cfc1e...b90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er sant det som har blitt skrevet i denne tråden men fikk litt vondt av vertinnen. Kanskje ikke så morsomt for henne hvis hun noen sinne skulle lese dette på nett. Eller noen fra selskapet kjenner igjen og viser det til henne. Hvis jeg hadde vært i denne middagen hadde jeg dessuten begynt å lure på om hun sliter med økonomien. Ser for meg at hun gjerne ville holde julen og så har det blitt for mye for henne. 

Anonymkode: 516b8...1c6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo ta feil annen vei, så hvorfor ikke denne veien. Svigermor lager alltid nok potet til at 20 skal spise, selv om vi er 4 voksne pluss to barn. Og jeg var på en middag hos venner, der de feilberegnet mat til de grader - men motsatt vei. Det var 3 ganger så mye mat som vi kunne ha sjanse å spise opp. Alle var stappmette og orket ikke dessert. Er jo for så vidt bedre å gjøre feil denne veien. Men ser for meg at de måtte spise rester i ei uke etterpå. 

Anonymkode: f32e4...7bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo ta feil annen vei, så hvorfor ikke denne veien. Svigermor lager alltid nok potet til at 20 skal spise, selv om vi er 4 voksne pluss to barn. Og jeg var på en middag hos venner, der de feilberegnet mat til de grader - men motsatt vei. Det var 3 ganger så mye mat som vi kunne ha sjanse å spise opp. Alle var stappmette og orket ikke dessert. Er jo for så vidt bedre å gjøre feil denne veien. Men ser for meg at de måtte spise rester i ei uke etterpå. 

Anonymkode: f32e4...7bf

Poteter er billig, enkelt og metter mye. Derfor er det en klassiker å beregne for mye. 

Folk velger bevisst å lage mat til flere, nettopp for å ikke ha akkurat nok... Eller for lite. 

Skal jeg lage mat til 8 voksne, regner jeg ca 200g kjøtt til hver (restauranter har gjerne 150-180g). Da er det rimelig å velge et kjøttstykke på minst 2 kg, så har alle litt å gå på. Blir ca 400 g til overs. Ikke mye, om det er en bonde eller annen krafkar med stort magevolum til bords. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det er sant det som har blitt skrevet i denne tråden men fikk litt vondt av vertinnen. Kanskje ikke så morsomt for henne hvis hun noen sinne skulle lese dette på nett. Eller noen fra selskapet kjenner igjen og viser det til henne. Hvis jeg hadde vært i denne middagen hadde jeg dessuten begynt å lure på om hun sliter med økonomien. Ser for meg at hun gjerne ville holde julen og så har det blitt for mye for henne. 

Anonymkode: 516b8...1c6

Henne er den jeg har minst sympati for i denne historien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Har dere hatt flere familieselskap siden jul? 

Anonymkode: a1ea0...652

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har dere hatt flere familieselskap siden jul? 

Anonymkode: a1ea0...652

Neste blir at svigersøster har beregnet for lite toalettpapir.

Anonymkode: e0de2...f56

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neste blir at svigersøster har beregnet for lite toalettpapir.

Anonymkode: e0de2...f56

🤣🤣🤣 For hele familien feirer karantene dagene sammen .  

Anonymkode: a8bb0...a53

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula varer helt til påske? 😂

Jeg har også et familiemedlem som ikke er så god på beregning. Eventuelt litt gniten. Det resulterte i en slik type julemiddag som TS forteller om. 

Det ble servert 1,5 kg ribbe til 12 personer... Og ikke spesielt mye mer tilbehør. Ifølge verten burde det holde i massevis, for det var over 100g ribbe til hver. Det er godt mulig, men det var før ribben ble ihjelstekt og inntørka. 

Det hjalp ikke at en av de små gjestene høylytt proklamerte at det ikke gjorde noe at det var lite mat, for hun og resten av familien hennes hadde stoppet og spist på Burgerking på veien. 

Verten har ikke blitt noe særlig bedre med matlagingen med årene. Man skulle jo tro at sånt gjør at man lærer, men nei. Heldigvis er vedkommende veldig hyggelig og omgjengelig ellers, så det veier opp for litt stusselige middager 😂

Anonymkode: 83d96...d8d

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. 😕 Folk har laaaaange minner når det komme til tabber som dette. Hun blir nok aldri helt tilgitt for at hun ødela julemiddagen. 

Anonymkode: e79f8...230

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt merkelig. Hver gang jeg ordner mat til gjester så har vi middag til dagen etter også 😊

Anonymkode: 3f912...aa9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...