Gå til innhold

Svigersøster har beregnet for lite mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en merkelig konklusjon av deg...  Så vi som lager mye og god mat synes ikke familien er viktig? Det har vel ingen sammenheng? Om man mager god eller dårlig mat, lite eller mye handler da ikke om at famile eller mat er viktigere enn det andre. 
 

Jeg lager god mat, men det hender faktisk at jeg kan feilberegne mengden. Ofte ALT for mye, men har også hendt at jeg har beregnet for lite - men da tar vi ost og kjeks osv, spekemat osv. Så ingen går sultne hjem.

Anonymkode: 24d54...3ca

Jeg hang ikke ut hverken de som lager for mye eller for lite. Leser du hva jeg skrev en gang til, ser det ut som vi to var ganske enig. 

Anonymkode: b56f1...e61

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For et kjipt innlegg.

Dere slo på stortromma (på trass) for å vise de hvordan det skal gjøres?

Du ville få din egen søster til å føle seg dårlig? Og du liker at faren din var frekk og fikk søsteren din til å føle seg dum?

Søsteren din samlet sikkert familien fordi hun er glad i dere, og ville være litt sammen, maten var ikke det viktigste, dere var... men du er tydeligvis ikke som søsteren din.

Fy søren så kjipe folk kan være :( 

Anonymkode: b56f1...e61

Den kjipe var denne søsteren som ikke trakterte sine gjester skikkelig på 17 Mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke pirk å påpeke at noen bruker et begrep på feil måte. At du mener det er kranglete og kverulerende er intet mindre enn en hersketeknikk. 

Anonymkode: a400e...579

 

Og her kommer den egentlige hensikt frem, du bare måtte ‘påpeke at noen bruker er begrep feil’ - dårlig forsøkt skjult som at det liksom ikke var mulig å forstå  meningsinnholdet i et innlegg som var utvetydig.

Å påpeke nettopp dette er er ingen hersketeknikk nei, kun observasjon og beskrivelse av hvordan dette tar seg ut, sett utenfra.

Å forsøke å anklage andre for hersketeknikker kan derimot være et utmerket forsøk på hersketeknikk i seg selv.

 

Anonymkode: f42e0...dff

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og en av de som sulter er altså ts, fordi svigerinnen fikk dem til å komme på middag julaften uten å ha fikset mat. Hjelper jo veldig lite at det er fancy pinnekjøtt når det ikke engang er en bit til hver?

Du høres ut som en sånn som ikke gidder å bruke en krone ekstra på gjestene, og så skylder på at det liksom er fordi det viktige er kjærlighet og  være sammen. 

Anonymkode: 1858c...47b

Sulter?

de fikk jo mat.

Nei, vi hadde nok mat til alle, og poenget mitt var ikke at ikke folk skal få ha så mye mat de vil... poenget er at det er kjipt å henge ut en person fordi hun feilberegnet. Livet er litt større og mer verdifullt  enn en pinnekjøtt bit. Jeg er bare overrasket over holdningene her inne. 

Anonymkode: b56f1...e61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Man må jo for faen få lov å fokusere litt på de små tingene i livet også. Jeg har en bror som har tatt livet av seg, men jeg har likevel kunne ledd av denne tråden i julen og hvor mye folk hisser seg opp. Man kan ikke slutte å leve bare fordi andre ikke har det perfekt.

Anonymkode: 89e5c...42e

Nei, man skal ikke slutte å leve, man skal ikke slutte å le.

Men kan man ikke slutte å rakke ned på folk, og klage over bagateller og samtidig leve videre?

 

Anonymkode: b56f1...e61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, man skal ikke slutte å leve, man skal ikke slutte å le.

Men kan man ikke slutte å rakke ned på folk, og klage over bagateller og samtidig leve videre?

 

Anonymkode: b56f1...e61

Nei, faktisk ikke. Det må være lov å klage over bagateller. Om man kun skal være sint, trist eller glad når det skjer noe stort, så er plutselig ikke noe så viktig lenger.  

Anonymkode: 89e5c...42e

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sulter?

de fikk jo mat.

Nei, vi hadde nok mat til alle, og poenget mitt var ikke at ikke folk skal få ha så mye mat de vil... poenget er at det er kjipt å henge ut en person fordi hun feilberegnet. Livet er litt større og mer verdifullt  enn en pinnekjøtt bit. Jeg er bare overrasket over holdningene her inne. 

Anonymkode: b56f1...e61

Når man inviterer fok på mat så passer man på at det blir nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, faktisk ikke. Det må være lov å klage over bagateller. Om man kun skal være sint, trist eller glad når det skjer noe stort, så er plutselig ikke noe så viktig lenger.  

Anonymkode: 89e5c...42e

 

Det er i min verden forskjell på å klage over bagateller og det å være smålig.

Klag i vei, på hva du vil du. 

Anonymkode: b56f1...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er i min verden forskjell på å klage over bagateller og det å være smålig.

Klag i vei, på hva du vil du. 

Anonymkode: b56f1...e61

Så man er smålig når man forventer full tradisjonell julemiddag når man er invitert bort på julaften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er ikke smålig fordi man forventer mat på bordet på julaften. Når man er invitert. 

Anonymkode: 89e5c...42e

De fikk mat. Bare ikke nok til å rulle ut av soffan etterpå. 

Men for all del, det er fint at dere ikke har større bekymringer i livet. 

Anonymkode: b56f1...e61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere fikk pinnekjøtt, pølse, kålstappe, potet og riskrem... og så sitter du å henger henne ut på nett? (Som om hun ikke kjenner igjen dette) 

for en utrolig ekkel, kynisk og arrogant verden vi lever i.

Folk rundt oss tar selvmord, noen sulter, noen er helt alene julaften, noen er uten familie... og dere sitter å håner en person som hadde laget «for lite» mat.

Trist at du ikke fikk forspist deg i år, spist så fettet rant ut av munnen på deg. Neste år kan du kanskje fokusere på familien og gleden av å ha de, kjærligheten fra de... ikke hvor mett/ eller ikke mett de klarer å få deg. 

Anonymkode: b56f1...e61

Det er jo ikke sikkert at svigerinnen til ts er på Kvinneguiden. Men om hun er, så er vel dette ganske gjenkjennelig, ja.... 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Så man er smålig når man forventer full tradisjonell julemiddag når man er invitert bort på julaften?

De fikk full tradisjonell julemiddag. Så ja, jeg synes det er smålig. 

Anonymkode: b56f1...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De fikk full tradisjonell julemiddag. Så ja, jeg synes det er smålig. 

Anonymkode: b56f1...e61

Men det var jo ikke nok mat.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fikk jo ikke mat alle da... det var jo ikke snakk opp en liten munnfull de var invitert på, men julemiddag. Man forventer ihvertfall å kunne spise seg mett!! Når ts i tillegg hadde sagt dette til svigerinnen, og tilbudt seg å hjelpe med mer mat, må det være lov å le litt av det... 

Anonymkode: 905ff...7c4

  • Liker 39
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man inviterer gjester til middag (eller et annet måltid) bør minstekravet være at det er nok mat. Ærlig talt, skjønner ikke hvordan dette kan være rakettforskning. I dette tilfellet var det jo heller ikke snakk om at kokken hadde feilberegnet litt (noe som kan skje den beste), men hun hadde jo bommet så det sang etter noe som også ble påpekt på forhånd. 

Det ER vanskelig å lage mat til en stor gruppe mennesker om man ikke gjør det jevnlig. Det er lov å bomme. Her var det jo derimot ikke snakk om å bomme litt, men om å feile fullstendig.  

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...