Gå til innhold

"Ageism" - kvinner som blir eldre

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Stylish24 skrev:

Kvinner jevnt over stresser jo på et helt annet nivå nå i dag enn for 100 år siden. I dag skal kvinner og jenter prestere godt på skolen, gjerne for å etablere en karriere, stor vennekrets, masse å gjøre. Spesielt det med skole og karriere tærer på oss alle, kvinner så vel som menn. Jeg skal være enig i at mange menn taper seg ved årene, noen gjerne i 30 årene også. Men det tapet består ikke i at mennene ikke lengre ser unge ut i ansiktet, slik tilfellet er for mange jenter. Hvorfor er realitetene så vanskelig å ta inn over? Sier man at en kar på 155 er fucked på datingmarkedet så nikker hele Kvinneguiden unisont i enighet, men å si at en dame som er passert tredve har dårlige odds på datingmarkedet så er man plutselig verdens største drittsekk. 

Svært få som mener at en mann på 155 er fucked selv om de føler de selv er for høy for han. Det er mange menn jeg ikke tenner på, men de er ikke fucked for det. Og grunn til at vi syns dere er fucked som sier vi er utgått etter 30, er fordi mange av oss opplever masse pågang fra menn som ønsker å bli kjent med oss. Med andre ord så har vi ikke opplevd nedgang! Noen har til og med opplevd oppgang. Sier vi det skal dere komme med spydigheter om at de bare prøver å være snille. Kvinner har opp gjennom tiden blitt holdt nede og ikke fått leve det livet de ønsker. Kvinner skulle ikke ta høyere utdannelse før. Vet du hvorfor? Fordi menn visste at kvinner som utvidet horisonten ville bli en trussel for stepford samfunnet deres

Jo, mange menn taper seg i ansiktet også. Hvorfor er det så vanskelig å ta innover seg?

Ja, både kvinner og menn stresser i dag også, men de levde et hardere liv før. Det gjorde noe med dem som levde den tiden. Så det stresset du nevner går ikke på utseende sånn. Ihverfall ikke som jeg har sett.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
51 minutter siden, wintergirl skrev:

Ts, du må ikke ta menn på dette forumet seriøst. Flotte menn med selvtilliten i behold snakker i sånn. Menn som sliter med seg selv og er bitre på kvinner gjør alt de kan for å ta kvinner. Ikke glem det. Jeg begynte for noen menn å bli for gammel allerede da jeg var 19 jeg. Da jeg var 25 fikk jeg også høre ar jeg var for gammel av en snål type som trodde han var noe mer enn det han egentlig var. I følge han så mistet alle kvinner sjarmen når de passerte 23. Jeg fikk blikk og oppmerksomhet tidlig i 20 årene jeg, men det var i slutten av 20 årnene og begynnelsen av 30 årene det tok helt av. Men jeg så fortsatt ut som jeg var tidlig 20 årene, var faktisk strammere og hadde penere trekk i ansiktet enn da jeg var 20. Alt la seg mer til rette på meg, men vi er såklart forskjellige. Spiser du sunt, beveger deg og tar vare på deg så kommer du langt. 

Tro meg, menn som er besatt av å nedsnakke kvinner og skal fortelle oss at menn kun gir oss oppmerksomhet etter fylte 30 for å være snille, har det veldig dårlig med seg selv. Legg merke til hvordan fruktbarheten våres synker og synker ved slike debatter. Før var det noe dalende etter 35, så ble det 30, så ble det 29, så ble det 28. Det er bare tull da mange kvinner bærer frem friske og sunne barn helt opp til 40 + helt naturlig uten medisinsk hjelp.  Bare vent, jo mer hissige enkelte menn blir når de vet de ikke kan ta oss, så kommer fruktbarheten til å synke enda mer. Sett det i et par tråder nå hvor enkelte drar frem fruktbarheten og at den synker ved 30, enda det er 35 som er mest kjent. Her var faktisk gynekologen min litt uenig da mange kvinner 35+ fortsatt hadde sunne friske egg. Så det er individuelt. 
Husk også at menn som sliter med seg selv har et ekstra stort behov for å ha kontroll over kvinner for få sikret seg en partner. Så da er det om å få kvinner til å bli mer usikre på seg selv

Og nei, kvinner er ikke kvinner verst som en mann skrev tidlig i tråden. Selvsagt skjer det at kvinner drar hverandre med, men det samme kan menn også gjøre når de blir forbannet på kvinner de ikke får. Se bare i denne tråden. 

Det er helt tåpelig å avskrive innleggene til menn i tråden som "bitterhet" mot kvinner. Nå må tenke på at vi snakker veldig varmt om kvinner i starten og midten av tyveårene. Er vi bitre på kvinner da? Nei, vi er jo veldig glad i de yngre! Det at fruktbarheten synker ved fylte 29 år er bare å konstatere fakta. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Age_and_female_fertility

Selv har jeg ingen grunn til å være bitter på kvinner. Får veldig bra med oppmerksomhet fra det motsatte kjønn og hatt flere partnere enn den gjennomsnittlige mannen. Bitter på kvinner? Neh. Love em. Det er bare instinktene mine som styrer hvorvidt jeg finner en dame tiltrekkende eller ei og der trekker de eldre damene det korteste strået.

Dere damer kan jo snu litt på flisa. Sitter mennene på KG og skriver at kvinner er bitre når dere ikke vil date en mann på 155? Kvinnene er så usikker på egen feminitet som ikke vil ha en betydelig lavere mann. Ingen sier det. Lær av mennene. Ikke skyld instinkter og menns preferanser på bitterhet.

Skrevet
Akkurat nå, Stylish24 skrev:

Det er helt tåpelig å avskrive innleggene til menn i tråden som "bitterhet" mot kvinner. Nå må tenke på at vi snakker veldig varmt om kvinner i starten og midten av tyveårene. Er vi bitre på kvinner da? Nei, vi er jo veldig glad i de yngre! Det at fruktbarheten synker ved fylte 29 år er bare å konstatere fakta. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Age_and_female_fertility

Selv har jeg ingen grunn til å være bitter på kvinner. Får veldig bra med oppmerksomhet fra det motsatte kjønn og hatt flere partnere enn den gjennomsnittlige mannen. Bitter på kvinner? Neh. Love em. Det er bare instinktene mine som styrer hvorvidt jeg finner en dame tiltrekkende eller ei og der trekker de eldre damene det korteste strået.

Dere damer kan jo snu litt på flisa. Sitter mennene på KG og skriver at kvinner er bitre når dere ikke vil date en mann på 155? Kvinnene er så usikker på egen feminitet som ikke vil ha en betydelig lavere mann. Ingen sier det. Lær av mennene. Ikke skyld instinkter og menns preferanser på bitterhet.

Ikke dra frem den tråden om en mann på 155 i denne tråden her. Det er bare usaklig! Men det er vel eneste måten for deg  argumentere på. 
Vel, og mange av oss kvinner har sjans på mange mange yngre menn og er heller ikke bitre.  Men dritt lei at enkelte skal fortelle oss verdien våre handler om alder. Og mange har vært sammen med en mye yngre mann i flere tiår, så det er ikke bare menn som dere liker å tro. Så selv om ikke akkurat du syns eldre damer er fine nok så finnes det faktisk dem som syns det.
Har en link jeg også som motbeviser din 😉

https://www.kk.no/helse/er-du-i-30-arene-og-bekymret-for-fruktbarheten-din/69651756

• Liker 3
Skrevet (endret)
6 minutter siden, wintergirl skrev:

Ikke dra frem den tråden om en mann på 155 i denne tråden her. Det er bare usaklig! Men det er vel eneste måten for deg  argumentere på. 
Vel, og mange av oss kvinner har sjans på mange mange yngre menn og er heller ikke bitre.  Men dritt lei at enkelte skal fortelle oss verdien våre handler om alder. Og mange har vært sammen med en mye yngre mann i flere tiår, så det er ikke bare menn som dere liker å tro. Så selv om ikke akkurat du syns eldre damer er fine nok så finnes det faktisk dem som syns det.
Har en link jeg også som motbeviser din 😉

https://www.kk.no/helse/er-du-i-30-arene-og-bekymret-for-fruktbarheten-din/69651756

Å trekke frem mannen på 155 i denne tråden er ikke usaklig i det hele tatt. Det illustrerer dobbeltmoralen på en meget god måte. Kvinner kan selektere menn på overfladiske kriterier som høyde, men menn kan ikke selektere kvinner på overfladiske kriterier som alder. Da er man "usikker på egen maskulinitet fordi man ikke takler en så godt voksen dame som oss. De yngre er så lett å kontrollere, det er derfor dere går for de damene." Bla bla bla. Begge deler er like kyniske og godt forankret i instinkter gjennom millioner av år med evolusjon. 

Jeg har aldri påstått at verdien til kvinner er styrt av alder, nei. Kvinner på 20, 30, 40 og 70 år har en helt lik menneskeverd. På samme måte som en mann på 155 har samme menneskeverdi som en mann på 183. Samme verdi på datingmarkedet? Aldri i livet!

Så flott den artikkelen du nevnte. Kjekt å høre at fruktbarheten holder seg lenger enn det jeg i utgangspunktet trodde. Det gagner oss alle i en tid hvor det er stort fokus på skole og karrierebygging! :)

Endret av Stylish24
Skrevet
2 minutter siden, Stylish24 skrev:

Å trekke frem mannen på 155 i denne tråden er ikke usaklig i det hele tatt. Det illustrerer dobbeltmoralen på en meget god måte. Kvinner kan selektere menn på overfladiske kriterier som høyde, men menn kan ikke selektere kvinner på overfladiske kriterier som alder. Da er man "usikker på egen maskulinitet fordi man ikke takler en så godt voksen dame som oss. De yngre er så lett å kontrollere, det er derfor dere går for de damene." Bla bla bla. Begge deler er like kyniske og godt forankret i instinkter gjennom millioner av år med evolusjon. 

Jeg har aldri påstått at verdien til kvinner er styrt av alder, nei. Kvinner på 20, 30, 40 og 70 år har en helt lik menneskeverd. På samme måte som en mann på 155 har samme menneskeverdi som en mann på 183. Samme verdi på datingmarkedet? Aldri i livet!

Så flott den artikkelen du nevnte. Kjekt å høre at fruktbarheten holder seg lenger enn det jeg i utgangspunktet trodde. Det gagner oss alle i en tid hvor det er stort fokus på skole og karrierebygging! :)

I den tråden om mann på 155 så var svært få kvinner fæle. De drar heller seg selv ned fordi de føler seg svære fra før noen av dem. De nedsnakker ikke mannen. En mann som er 195 og som føler at meg på knapt 160 er for liten er helt greit for meg, for han er for høy for meg også. Men det er faktisk noe helt annet. Venninner pleier ikke å slenge dritt om den kortvokste typen til venninna deres og de sier ikke at hun er sammen med han for å være snill. Men det gjør dere. Dere tåler lissom ikke at noen menn elsker dama si som er eldre, eller at kvinner 30 + for masse oppmerksomhet. Unge jenter som ikke er spesielt pene er ikke mye populære de heller.Er ikke dere menn litt fæle da selv som ikke dater disse?  Kvinner som er smellvakre uansett alder har alltid beilere på lur, Ia nesten alle aldre.

• Liker 6
Skrevet (endret)
17 minutter siden, wintergirl skrev:

I den tråden om mann på 155 så var svært få kvinner fæle. De drar heller seg selv ned fordi de føler seg svære fra før noen av dem. De nedsnakker ikke mannen. En mann som er 195 og som føler at meg på knapt 160 er for liten er helt greit for meg, for han er for høy for meg også. Men det er faktisk noe helt annet. Venninner pleier ikke å slenge dritt om den kortvokste typen til venninna deres og de sier ikke at hun er sammen med han for å være snill. Men det gjør dere. Dere tåler lissom ikke at noen menn elsker dama si som er eldre, eller at kvinner 30 + for masse oppmerksomhet. Unge jenter som ikke er spesielt pene er ikke mye populære de heller.Er ikke dere menn litt fæle da selv som ikke dater disse?  Kvinner som er smellvakre uansett alder har alltid beilere på lur, Ia nesten alle aldre.

Men herregud da. Poenget står likevel ved lag selv om damene valgte litt mer elegante ord, eller pakket avvisningen mer inn. Kvinner vil ha like høye eller aller helst, høyere enn seg selv. Det er realiteten. 

Det sies at kvinner modnes mye tidligere enn menn og at kvinner derfor foretrekker menn som er noe eldre. Jeg er helt enig. De damene som er på samme alder som meg (28) og litt eldre er rett og slett for moden for meg. Jeg henger ikke med i svingene. Damene i starten av og midten av 20 årene matcher jeg perfekt med. Realiteten blir den samme her også, så tygg på den du :)

Jeg kan selv helt fint elske en dame på 30 år. Ingen problem. Den umiddelbare fysiske tiltrekningen har jeg fått sjeldent for damer som har passert 30, men jeg har fått det. Etablerer jeg et forhold med en på 25 så vil tiltrektningen fortsatt være der når hun blir eldre. Det er tross alt andre ting som betyr noe i et langvarig forhold og som er viktigere, hvertfall i min bok. 

Endret av Stylish24
  • Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Stylish24 skrev:

Men herregud da. Poenget står likevel ved lag selv om damene valgte litt mer elegante ord, eller pakket avvisningen mer inn. Kvinner vil ha like høye eller aller helst, høyere enn seg selv. Det er realiteten. 

Det sies at kvinner modnes mye tidligere enn menn og at kvinner derfor foretrekker menn som er noe eldre. Jeg er helt enig. De damene som er på samme alder som meg (28) og litt eldre er rett og slett for moden for meg. Jeg henger ikke med i svingene. Damene i starten av og midten av 20 årene matcher jeg perfekt med. Realiteten blir den samme her også, så tygg på den du :)

Jeg kan selv helt fint elske en dame på 30 år. Ingen problem. Den umiddelbare fysiske tiltrekningen har jeg fått sjeldent for damer som har passert 30, men jeg har fått det. Etablerer jeg et forhold med en på 25 så vil tiltrektningen fortsatt være der når hun blir eldre. Det er tross alt andre ting som betyr noe i et langvarig forhold og som er viktigere, hvertfall i min bok. 

Hva skal jeg tygge på? Prøver du å være smart eller? Du vet at hjernen til kvinner og menn ferdig utviklet innen de er 25? Så at du matcher modenheten din med jenter som ikke er utviklet ferdig enda taler ikke akkurat i din favør. Og nei nei nei nei nei! Jenter foretrekker ikke eldre menn. Noen gjør det, men det er ingen selvfølge selv om du har hatt deg med 20 åringer. Lå selv med en som var 29 da jeg var 21 og syns faktisk han var litt gammel. Ikke var han noe spesielt bra heller. Og jeg ville aldri hatt et forhold med han. 

Igjen. Hvis noen kvinner ikke har noe i mot å date en lav mann så er det ingen som slenger dritt til han om at hun  bare gjør det for å være snill, eller at det ikke er normalt. Men det gjør dere! Selv om DU fortrekker yngre så har flere av oss uansett draget på mange menn i alle aldre. En 20 åring er ikke toppen av lykke for alle menn skjønner du. Hva er det som er så ille for deg å svelge det? 

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Stylish24 skrev:

Hele poenget med tråden er ikke hvem som tiltrekkes av hva - det er jo individuelt og subjektiv. Ageism handler om å diskriminere på bakgrunn av alder, og det handler om mye mer enn datingmarkedet. Det handler om en holdning om at mennesker (i hovedsak kvinner) er "mindre verd" i eller etter en viss alder, noe som selvsagt bare er tull. Man kan rett og slett ikke måle et menneskes "verdi" på den måten. Dette handler i hovedsak om makt og hersketeknikker, ikke hva enkeltpersoner eller grupper subjektivt sett finner mest attraktivt. 

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, wintergirl skrev:

Hva skal jeg tygge på? Prøver du å være smart eller? Du vet at hjernen til kvinner og menn ferdig utviklet innen de er 25? Så at du matcher modenheten din med jenter som ikke er utviklet ferdig enda taler ikke akkurat i din favør. Og nei nei nei nei nei! Jenter foretrekker ikke eldre menn. Noen gjør det, men det er ingen selvfølge selv om du har hatt deg med 20 åringer. Lå selv med en som var 29 da jeg var 21 og syns faktisk han var litt gammel. Ikke var han noe spesielt bra heller. Og jeg ville aldri hatt et forhold med han. 

Igjen. Hvis noen kvinner ikke har noe i mot å date en lav mann så er det ingen som slenger dritt til han om at hun  bare gjør det for å være snill, eller at det ikke er normalt. Men det gjør dere! Selv om DU fortrekker yngre så har flere av oss uansett draget på mange menn i alle aldre. En 20 åring er ikke toppen av lykke for alle menn skjønner du. Hva er det som er så ille for deg å svelge det? 

Det kan så være at hjernen til kvinner og menn er ferdig utviklet ved 25års alderen. Menn utvikles saktere enn kvinner hva gjelder emosjonell utvikling. Kvinner er ferdig utviklet emosjonelt sett ved fylte 32 og menn 10 år etter. 

Jeg er aldri hevdet at 20 åringer er toppen av lykke, kun at de er fysisk tiltrekkende.

Skrevet
4 minutter siden, Roci skrev:

Hele poenget med tråden er ikke hvem som tiltrekkes av hva - det er jo individuelt og subjektiv. Ageism handler om å diskriminere på bakgrunn av alder, og det handler om mye mer enn datingmarkedet. Det handler om en holdning om at mennesker (i hovedsak kvinner) er "mindre verd" i eller etter en viss alder, noe som selvsagt bare er tull. Man kan rett og slett ikke måle et menneskes "verdi" på den måten. Dette handler i hovedsak om makt og hersketeknikker, ikke hva enkeltpersoner eller grupper subjektivt sett finner mest attraktivt. 

Jeg er helt enig med deg i at kvinner og menn har lik menneskeverd uavhengig av alder. Synd at diskrimineringen forekommer.

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

NEEEEEIIIIIII, VI GJØR IKKE DET!!!!!! Altså, NOEN gjør kanskje det, men veldig mange foretrekker yngre menn. Hvem som kan få seg en yngre partner, har med penger og makt (og utseende) å gjøre, ikke med kjønn. Se bare på de fleste kjendiskvinner. Ofte har de mye yngre mannfolk. Og kjendismenn har mye yngre kvinnfolk. Generelt har kjendiser yngre partnere.

Min kjæreste er 15 år yngre enn meg. Vi har vært sammen i flere år nå. Den statistikken din, den driver vi og jobber med, skjønner du. Og dessuten så viser jo "statistikken" at det blir vanligere og vanligere med eldre kvinner og yngre menn.

Anonymkode: a7f63...778

https://www.thesun.co.uk/fabulous/8467576/teen-married-grandfather-child-snatcher/

Noen unge kvinner liker bare eldre og gamle menn...uten at de har penger eller makt.

https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&rurl=translate.google.no&sl=auto&sp=nmt4&tl=no&u=https://www.thesun.co.uk/news/5651715/couple-age-gap-husband-paedophile-scotland/&xid=25657,15700022,15700186,15700190,15700256,15700259&usg=ALkJrhibnvtxxxjMeG6O8YYT2MRsQ_egqQ

Astrid Lindgren fikk som 18 åring barn med en 30 år eldre mann.

https://www.kk.no/livet/fire-ting-du-kanskje-ikke-visste-om-astrid-lindgren/70682030#_ga=2.267996110.1389809374.1548584215-1524994593.1545989334

Anonymkode: 458ff...c3f

Skrevet
3 minutter siden, Stylish24 skrev:

Det kan så være at hjernen til kvinner og menn er ferdig utviklet ved 25års alderen. Menn utvikles saktere enn kvinner hva gjelder emosjonell utvikling. Kvinner er ferdig utviklet emosjonelt sett ved fylte 32 og menn 10 år etter. 

Jeg er aldri hevdet at 20 åringer er toppen av lykke, kun at de er fysisk tiltrekkende.

Uansett så bør menn og kvinner etter 25 være ferdig utviklet ellers er det uheldig for dem. Ikke akkurat noe å skryte av å være på nivå med jenter som er langt etter deg.

Du er fysisk tiltrukket av yngre og det er det ingen som nekter deg å være, men det er nok av menn som er fysisk tiltrukket av eldre også. Det er faktisk mange den veien om dagen hvor kvinner får lov til leve det livet de ønsker og kan ta høyere utdannelser. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å nei jeg er ikke en mann som snakker på vegne av menn !  Jeg er en kvinne som selv har selv vært forelsket i eldre menn men ikke pga alder men pga deres personlighet,sjarm og utstråling. 

Anonymkode: 458ff...c3f

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så for det at noen unge kvinner velger eldre menn,  så gjør alle kvinner det? Eller fordi at Astrid Lindgren fikk barn med en som var 30 år eldre, så vil alle kvinner ha barn med mye eldre menn?

Det er da mange tilfeller hvor kvinner har fått barn med mye yngre menn også. Vi tror ikke at alle menn vil ha eldre kvinner for det. 
Det er unge menn som er sammen med gamle damer myyye eldre enn dem selv. Siste jeg leste om var sammen med en dame på 90, selv var han 30 eller noe. Han likte kun eldre damer og klinte skikkelig med dem. Men ingen som påstår at alle menn vil ha eldre damer for det. Alder betyr ikke alt når man møte den rette, men stort sett så er de fleste sammen med noen på sin egen alder +/- 5 år. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, wintergirl skrev:

Uansett så bør menn og kvinner etter 25 være ferdig utviklet ellers er det uheldig for dem. Ikke akkurat noe å skryte av å være på nivå med jenter som er langt etter deg.

Du er fysisk tiltrukket av yngre og det er det ingen som nekter deg å være, men det er nok av menn som er fysisk tiltrukket av eldre også. Det er faktisk mange den veien om dagen hvor kvinner får lov til leve det livet de ønsker og kan ta høyere utdannelser. 

Poenget med det innlegget gikk deg tydeligvis hus forbi. Så touchè I guess når du kommer her og kaller meg en idiot. Hele poenget er at resultatet i tråden med mannen på 155 og kvinnene som har passert tredve er den samme, nemlig en avvisning. Måten avvisningen gis er av mindre betydning. 

Hva gjelder andre avsnitt om fysisk tiltrekning til eldre kvinner, så kan du lese dette:
https://metro.co.uk/2019/02/22/men-regardless-age-will-always-attracted-women-early-20s-8718590/

Skrevet (endret)
1 minutt siden, Stylish24 skrev:

Dobbelpublisering. Sorry.

Endret av Stylish24
Skrevet
Akkurat nå, Stylish24 skrev:

Poenget med det innlegget gikk deg tydeligvis hus forbi. Så touchè I guess når du kommer her og kaller meg en idiot. Hele poenget er at resultatet i tråden med mannen på 155 og kvinnene som har passert tredve er den samme, nemlig en avvisning. Måten avvisningen gis er av mindre betydning. 

Hva gjelder andre avsnitt om fysisk tiltrekning til eldre kvinner, så kan du lese dette:
https://metro.co.uk/2019/02/22/men-regardless-age-will-always-attracted-women-early-20s-8718590/

Hvor har jeg kalt deg idiot!?

Men vi blir IKKE avvist!!! Det er det vi prøver å si, men du vender det døve øret til fordi du er så besatt av mannen på 155. Hva er det som er så vanskelig å forstå ?

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, wintergirl skrev:

Hvor har jeg kalt deg idiot!?

Men vi blir IKKE avvist!!! Det er det vi prøver å si, men du vender det døve øret til fordi du er så besatt av mannen på 155. Hva er det som er så vanskelig å forstå ?

Jeg er ikke besatt av mannen på 155, nei. Har gitt et saklig svar på spørsmålet til TS. Alt er klokkeklart for min del. Jeg er bare lei av å snakke for døve ører.

Skrevet
3 minutter siden, Stylish24 skrev:

Og hva så med den artikkelen? Vi får masse oppmerksomhet for det vi. Noen av enda mer enn da vi var 20 og hadde mer valpefett og ikke så fremtredene rene aniktstrekk som kom mer frem med alderen. Må se litt hva som skjer der ute i virkeligheten, ikke bare lese artikler!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...