T-Rex Skrevet 20. november 2019 #61 Skrevet 20. november 2019 Just now, AnonymBruker said: Det gjør det med alle, gutten min. Anonymkode: cf03e...466 Ble anonym utilsiktet. 1
T-Rex Skrevet 20. november 2019 #62 Skrevet 20. november 2019 20 hours ago, AnonymBruker said: Gidder du virkelig å la noen få mennesker definere synet på deg selv? Seriøst? Jeg er 40 men ofrer aldri alderen en tanke. Er mer en alderen min, ikke føler jeg meg som jeg er 40 heller. Anonymkode: 3bb39...0ea Jeg føler meg som 20, på mange måter. Men spør du andre, vil de si at jeg ikke er 20.
herzeleid Skrevet 20. november 2019 #63 Skrevet 20. november 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med tanke på at naturen har utstyrt menn til å være mest fruktbare da de er i 20-årene så henger jo ikke dette på greip. Mye tyder på at menn ikke bør få barn da de bikker 40, og at menn og kvinners biologiske klokke er ganske like. Mange sykdommer og defekter hos oss mennesker kan knyttes til høy alder på fedre. Det er nok helst slik at unge menn og unge kvinner har det best med å reprodusere seg, mens menn og kvinner over 35-40 bør avstå fra dette. Ha gjerne sex, men ikke få barn, selv om du kan. Som kvinne er jeg mer tiltrukket menn i 20-årene enn menn i 30-40 årene. Det har nok med å gjøre at menn i 20årene signaliserer fruktbarhet og sunnhet, noe som de i større grad vil kunne overføre til sine barn, enn hva en mann på 35+ evner. Jeg tror menn og kvinner er likere hverandre mht seksuelle preferanser enn hva mange menn gjerne håper på. Det ene er den seksuelle preferansen fruktbare kvinner har for yngre menn, noe helt annet er den kulturelle statusen som en økonomisk bemidlet aldrende mann kan ha. Det ene handler om sex, det andre handler om sosial tilpasning og kultur, eller rettere sagt ukultur. Tror helt klart på forskningen som sier at menn mister sin seksuelle tiltrekningskraft når de er i slutten av 30-årene. Det er nok ikke på grunn av sitt fysisk ytre og evne til å få barn at voksne menn får seg dame. Vi vet jo godt at bare fordi en middelaldrende mann kan få barn, er det mye bedre for kvinnen at hun får barn med enn mann i 20årene. Anonymkode: 828ff...ccf Du får nesten krangle med forskerne på denne. Dette er temmelig bredt anerkjente forklaringer som vi set igjen i den virkelige verden, ved at menn velger yngre kvinner og kvinner eldre menn. 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #64 Skrevet 20. november 2019 2 timer siden, herzeleid skrev: Du får nesten krangle med forskerne på denne. Dette er temmelig bredt anerkjente forklaringer som vi set igjen i den virkelige verden, ved at menn velger yngre kvinner og kvinner eldre menn. Grunnen til at menn er mer attraktive når de er 30-40 enn 20-årene er mest pga ressursene de har opparbeidet seg, om man skal se fra et biologisk perspektiv. Da kan damer som er 10 år yngre f.eks vær interessert. Men veldig usannsynlig at en jente på 20 år er interessert i en 40 åring eller tenker han er mer attraktiv enn gutter på sin egen alder. Jeg er selv 20 år Anonymkode: 13b1f...966 11
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #65 Skrevet 20. november 2019 2 timer siden, herzeleid skrev: Du får nesten krangle med forskerne på denne. Dette er temmelig bredt anerkjente forklaringer som vi set igjen i den virkelige verden, ved at menn velger yngre kvinner og kvinner eldre menn. Forskere har nok mer enn nok med å krangle med seg selv. Du vet forhåpentligvis at forskere vanligvis finner de svarene de av personlige grunner er mest interessert i å finne At man finner sammenhenger sier lite/ingenting om årsak. I en kultur hvor kvinner har høere utdanning og tjener gode penger selv, er det stadig flere kvinner som velger yngre menn. Dessuten er det jo fakta at menn er mest fruktbare da de er i 20-årene. Dette er jo forskerne enige i, iallefall. Biologien driver jo oss kvinner til å ville formere oss med de sunneste mennene, og i en likestilt verden er det dermed ikke så mye som hindrer oss kvinner fra å ville ha en yngre mann. Hva man ender opp med er ofte et resultat av sosiale normer, men hva man virkelig vil ha, basert på seksuell attraksjon, er noe annet. Det er jo kjent fra gammelt av at gårdsgutten og gardskjerringa hadde en affære, akkurat som gårdsgubben og gårdsjentene hadde seg. Voksne kvinner har alltid hatt seksuell interesse for menn i 20-årene. Det er jo ren biologi når jeg som voksen kvinne som nærmer meg 40 synes en gutt på 2+ er mer seksuell interessant enn en mann på min egen alder. Jeg vet at førstnevnte ikke har mye å tilby eggene mine, og at sjansene for å få et sunt barn er større med unggutten på 20. Skål! Anonymkode: 828ff...ccf 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #66 Skrevet 20. november 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grunnen til at menn er mer attraktive når de er 30-40 enn 20-årene er mest pga ressursene de har opparbeidet seg, om man skal se fra et biologisk perspektiv. Da kan damer som er 10 år yngre f.eks vær interessert. Men veldig usannsynlig at en jente på 20 år er interessert i en 40 åring eller tenker han er mer attraktiv enn gutter på sin egen alder. Jeg er selv 20 år Anonymkode: 13b1f...966 Ikke sant. Ei jente på 25 og en gutt på 25 er biologisk kompatible. En jente på 25 vil forringe sjansene sine for å få et så frisk barn som mulig dersom hun får barn med en mann på over 30. Seksuelt sett vil jenter på 20 derfor foretrekke gutter på samme alder som de selv. Det er en grunn til at menn misliker likestilling. Det gir de mindre tilgang på yngre kvinner, siden yngre kvinner gjerne har mer utdanning og tjener like mye eller mer enn de. Hva skal de slitne gubbene kunne tilby da? "Livserfaring"? (les: trangsynt, misogynistisk, utdatert, belærende (mansplaining, æsj)). Anonymkode: 828ff...ccf 12
herzeleid Skrevet 20. november 2019 #67 Skrevet 20. november 2019 (endret) 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grunnen til at menn er mer attraktive når de er 30-40 enn 20-årene er mest pga ressursene de har opparbeidet seg, om man skal se fra et biologisk perspektiv. Da kan damer som er 10 år yngre f.eks vær interessert. Men veldig usannsynlig at en jente på 20 år er interessert i en 40 åring eller tenker han er mer attraktiv enn gutter på sin egen alder. Jeg er selv 20 år Anonymkode: 13b1f...966 Men så har jeg heller ikke snakket om menn på 40 og jenter på20. 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forskere har nok mer enn nok med å krangle med seg selv. Du vet forhåpentligvis at forskere vanligvis finner de svarene de av personlige grunner er mest interessert i å finne Det kommer nok helt an på forskningen og forskeren. Sitat At man finner sammenhenger sier lite/ingenting om årsak. I en kultur hvor kvinner har høere utdanning og tjener gode penger selv, er det stadig flere kvinner som velger yngre menn. I en kultur der kvinner har høyere utdanning og tjener godt velger stadig kvinner eldre menn og menn med høy status, mens de i stadig i stor grad velger bort menn med lavere status. Sitat Dessuten er det jo fakta at menn er mest fruktbare da de er i 20-årene. Dette er jo forskerne enige i, iallefall. Biologien driver jo oss kvinner til å ville formere oss med de sunneste mennene, og i en likestilt verden er det dermed ikke så mye som hindrer oss kvinner fra å ville ha en yngre mann. Hva man ender opp med er ofte et resultat av sosiale normer, men hva man virkelig vil ha, basert på seksuell attraksjon, er noe annet. Jeg tror ikke noen benekter at en er mest fruktbar i den alderen. Poenget er at det også trolig er veldig sterke biologiske drifter som gjør at kvinner foretrekker menn med høyere status. Sitat Det er jo kjent fra gammelt av at gårdsgutten og gardskjerringa hadde en affære, akkurat som gårdsgubben og gårdsjentene hadde seg. Voksne kvinner har alltid hatt seksuell interesse for menn i 20-årene. Det finnes så klart. Det er bare betraktelig mindre utbredt enn andre veien og "peaken" inntreffer gjerne betraktelig senere for menn. Sitat A 2010 OkCupid study on 200,000 of its male and female dating site users found that women are, except those during their early to mid-twenties, open to relationships with both somewhat older and somewhat younger men; they have a larger potential dating pool than men until age 26. At age 20, women, in a "dramatic change", begin sending private messages to significantly older men. At age 29 they become "even more open to older men". Male desirability to women peaks in the late 20s and does not fall below the average for all men until 36.[79] Other research indicates that women, irrespective of their own age, are attracted to men who are the same age or older.[80] https://en.wikipedia.org/wiki/Physical_attractiveness#Youthfulness Sitat Det er jo ren biologi når jeg som voksen kvinne som nærmer meg 40 synes en gutt på 2+ er mer seksuell interessant enn en mann på min egen alder. Jeg vet at førstnevnte ikke har mye å tilby eggene mine, og at sjansene for å få et sunt barn er større med unggutten på 20. Skål! Anonymkode: 828ff...ccf Det er helt sikkert en del av bildet ja, som samtidig balanseres mot andre biologiske aspekter som gjør at kvinner generelt foretrekker eldre menn. Ellers virker det ikke som du helt forstår disse biologiske faktorene helt. Poenget er ikke at kvinner og menn går rundt og vurderer fruktbarhet i seg selv, slik du tror, men at en tiltrekkes av uttrykk for denne. Endret 20. november 2019 av herzeleid 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #68 Skrevet 20. november 2019 1 time siden, herzeleid skrev: I en kultur der kvinner har høyere utdanning og tjener godt velger stadig kvinner eldre menn og menn med høy status, mens de i stadig i stor grad velger bort menn med lavere status. Dette er løgn. Det er en trend i samfunnet at kvinner med høy utdanning og høy inntekt velger yngre eller jevnaldrende menn eller velger å få barn alene. Når kvinner har reelle valg, velger de altså vekk gamlingene. Å ha en eldre mann ER lav status for høystatus kvinner. 1 time siden, herzeleid skrev: Jeg tror ikke noen benekter at en er mest fruktbar i den alderen. Poenget er at det også trolig er veldig sterke biologiske drifter som gjør at kvinner foretrekker menn med høyere status. Poenget er at det biologisk viktigste for kvinner er å få sunne, friske og smarte barn. Det får vi ikke ved å velge menn over 35. Men det er kanskje sånn at dersom man velger en mann på 40+ så bør han tjene godt, med tanke på at det er høy risiko for at barnet blir sykt og hjelpetrengende, eller dum som et brød og dermed avhengig av økonomisk støtte fra pappa´n. 1 time siden, herzeleid skrev: Det finnes så klart. Det er bare betraktelig mindre utbredt enn andre veien og "peaken" inntreffer gjerne betraktelig senere for menn. Hva slags "peak"? Menn mister sin seksuelle attraksjonsverdi når de er 39. En hvilken som helst mann på 25 vil ha sex med en normalt utseende 45 år gammel kvinne. Nesten ingen kvinne på 25 vil ha sex med en normalt utseende 45 år gammel mann. Den "peaken som inntrer betraktelig senere for menn" eksisterer kun i menns eget hode. Det kalles ønsketenkning. Husk at år menn på 40+ har draget på kvinner er det fordi de har penger/status. Ergo er det ikke basert på fysisk attraksjonsverdi at de drar damer. Kvinner på 40+ som hra draget på menn har draget pga fysisk attraksjonsverdi. En mann på 39+ vil aldri få en ung kvinne til sengs fordi han har et utseendet hun foretrekker fremfor utseendet på en ung mann. 1 time siden, herzeleid skrev: Det er helt sikkert en del av bildet ja, som samtidig balanseres mot andre biologiske aspekter som gjør at kvinner generelt foretrekker eldre menn. Nei, kvinner foretrekker ikke eldre menn. Det er ikke menns aldring som er tiltrekkende Du må lære deg å skille mellom en aldrende kropp, penger og materielle goder. Det eneste som kan virke tiltrekkende ved en eldre mann er lommeboka og huset hans. Ingenting annet er å foretrekke fremfor kvalitetene ved en yngre mann. En eldre mann vil være mer skrøpelig på alle måter. Aldring = kortere tid til døden inntreffer. Det er ingenting sexy med en mann på 40+. Har han en yngre dame er det fordi hun er kjøpt og betalt på en eller annen måte. Det handler ikke om biologi, men om en kultur hvor menn sosialiseres opp til å prioritere å tjene penger for å kjøpe seg dame. Veldig mange menn vet godt at dette er det eneste håpet de har for å få seg noe. Men det endrer ikke på det faktum at de biologisk sett ikke er attraktive for oss kvinner. Kulturelt sett kan de være attraktive i kraft av at de gir henne mulighet til å posisjonere seg og brødfø seg. Men hun tenner ikke på ham seksuelt. Det gjør hun kun på yngre menn. 1 time siden, herzeleid skrev: Ellers virker det ikke som du helt forstår disse biologiske faktorene helt. Poenget er ikke at kvinner og menn går rundt og vurderer fruktbarhet i seg selv, slik du tror, men at en tiltrekkes av uttrykk for denne. Det virker ikke helst som du forstår at menn har en biologisk klokke som forskning klart viser at tikker høyt etter menn passerer 35-40. Det er forskjell på å besitte fysisk attraksjonsverdi og økonomisk attraksjonsverdi. Det handler ikke om biologi når kvinner idag ender opp med eldre menn. Reproduktivt sett er det ikke slik at naturen ønsker at menn over 40 skal formere seg. Det er ikke sunt for arten vår. Kulturelt har makt og avmakt gjort det slik at mange kvinner IKKE HAR NOE VALG annet enn å TA TIL TAKKE med en eldre mann. Kulturell kapital står sterkt i dagens vestlige samfunn, med overforbruk og materialisme. Dette gir enkelte eldre, velstående menn TILSYNELATENDE en fordel på partnermarkedet. Men ikke tro for et sekund at de har draget på yngre kvinner fordi de yngre kvinnene er forelsket/seksuelt tiltrukket av de. Det handler utelukkende om kjøp og salg. Anonymkode: 828ff...ccf 6
herzeleid Skrevet 21. november 2019 #69 Skrevet 21. november 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er løgn. Det er en trend i samfunnet at kvinner med høy utdanning og høy inntekt velger yngre eller jevnaldrende menn eller velger å få barn alene. Når kvinner har reelle valg, velger de altså vekk gamlingene. Å ha en eldre mann ER lav status for høystatus kvinner. Påfallende at du kaller noe løgn, for så å ikke påpeke en eneste løgn. Svakt. Som jeg prøver å forklare deg over, også i en likestilt kultur som vår velger kvinner stadig eldre menn med høy status og bort menn med lavere status: Sitat I 2011 var kvinnen eldre enn mannen i én av fem ekteskap som ble inngått, likevel er det helt klart mannen som oftest er eldst i parforhold. https://www.abcnyheter.no/livet/familien/2016/02/12/195199529/professor-aldersforskjell-i-parforhold-kan-vaere-en-styrke Sitat Norske kvinner velger eldre menn https://finansavisen.no/nyheter/livsstil/2012/09/norske-kvinner-velger-eldre-menn Sitat Poenget er at det biologisk viktigste for kvinner er å få sunne, friske og smarte barn. Det får vi ikke ved å velge menn over 35. Men det er kanskje sånn at dersom man velger en mann på 40+ så bør han tjene godt, med tanke på at det er høy risiko for at barnet blir sykt og hjelpetrengende, eller dum som et brød og dermed avhengig av økonomisk støtte fra pappa´n. Jeg tror ikke du helt forstår risikoene her. Det er ikke sånn at en "ikke får friske barn ved å velge menn over 35", men at risikoen for å ikke få det er større. Sitat Hva slags "peak"? Menn mister sin seksuelle attraksjonsverdi når de er 39. En hvilken som helst mann på 25 vil ha sex med en normalt utseende 45 år gammel kvinne. Nesten ingen kvinne på 25 vil ha sex med en normalt utseende 45 år gammel mann. Den "peaken som inntrer betraktelig senere for menn" eksisterer kun i menns eget hode. Det kalles ønsketenkning. Fysisk attraktivitet. Dette er forklart ganske grundig i linkene jeg ga deg. Om du mener det ikke er reellt får du igjen nesten heller krangle med forskerne. Sitat Husk at år menn på 40+ har draget på kvinner er det fordi de har penger/status. Ergo er det ikke basert på fysisk attraksjonsverdi at de drar damer. Kvinner på 40+ som hra draget på menn har draget pga fysisk attraksjonsverdi. En mann på 39+ vil aldri få en ung kvinne til sengs fordi han har et utseendet hun foretrekker fremfor utseendet på en ung mann. Om du leser ditt eget innlegg på nytt tror jeg også du forstår at dette åpenbart er feil. Vi kan selvfølgelig ikke gå inn i hodet til alle unge kvinner. Sitat Nei, kvinner foretrekker ikke eldre menn. Det er ikke menns aldring som er tiltrekkende Du må lære deg å skille mellom en aldrende kropp, penger og materielle goder. Det eneste som kan virke tiltrekkende ved en eldre mann er lommeboka og huset hans. Ingenting annet er å foretrekke fremfor kvalitetene ved en yngre mann. En eldre mann vil være mer skrøpelig på alle måter. Aldring = kortere tid til døden inntreffer. Det er ingenting sexy med en mann på 40+. Har han en yngre dame er det fordi hun er kjøpt og betalt på en eller annen måte. Det handler ikke om biologi, men om en kultur hvor menn sosialiseres opp til å prioritere å tjene penger for å kjøpe seg dame. Veldig mange menn vet godt at dette er det eneste håpet de har for å få seg noe. Men det endrer ikke på det faktum at de biologisk sett ikke er attraktive for oss kvinner. Kulturelt sett kan de være attraktive i kraft av at de gir henne mulighet til å posisjonere seg og brødfø seg. Men hun tenner ikke på ham seksuelt. Det gjør hun kun på yngre menn. Jeg er litt usikker på hva du ikke forstod her. Jeg viser til at det er flere biologiske aspekter som gjør at kvinner generelt foretrekker eldre menn fremfor yngre, som vist over. Sitat Det virker ikke helst som du forstår at menn har en biologisk klokke som forskning klart viser at tikker høyt etter menn passerer 35-40. Da har du ikke forstått det jeg skriver, gitt at jeg ikke har sagt at menn ikke har en biologisk tiltrekning. Prøv å forholde deg til det jeg skriver. Sitat Det er forskjell på å besitte fysisk attraksjonsverdi og økonomisk attraksjonsverdi. Jeg tror ikke noen har sagt noe annet. Sitat Det handler ikke om biologi når kvinner idag ender opp med eldre menn. Kvinner og menn sine preferanser i valg av partner handler selvfølgelig, blant annet, om biologi. At forsørgerevne og status er såpass viktige faktorer i kvinners valg av menn, og såpass lite viktige faktorer i menns valg av kvinner, har blant annet med biologisk "programmerte" preferanser å gjøre. Sitat Reproduktivt sett er det ikke slik at naturen ønsker at menn over 40 skal formere seg. Det er ikke sunt for arten vår. Kulturelt har makt og avmakt gjort det slik at mange kvinner IKKE HAR NOE VALG annet enn å TA TIL TAKKE med en eldre mann. Kulturell kapital står sterkt i dagens vestlige samfunn, med overforbruk og materialisme. Dette gir enkelte eldre, velstående menn TILSYNELATENDE en fordel på partnermarkedet. Men ikke tro for et sekund at de har draget på yngre kvinner fordi de yngre kvinnene er forelsket/seksuelt tiltrukket av de. Det handler utelukkende om kjøp og salg. Anonymkode: 828ff...ccf Det er nok en i overkant generaliserende påstand, og å påstå noe så bastant fremstår veldig uklokt. Det er selvfølgelig masse par med aldersforskjell og statusforskjell der forelskelse og tiltrekning er reellt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #70 Skrevet 21. november 2019 11 timer siden, herzeleid skrev: Du får nesten krangle med forskerne på denne. Dette er temmelig bredt anerkjente forklaringer som vi set igjen i den virkelige verden, ved at menn velger yngre kvinner og kvinner eldre menn. Tja. Gjennomsnittlig aldersforskjell i norske ekteskap er kun 2 år. Anonymkode: ca196...955 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #71 Skrevet 21. november 2019 8 hours ago, AnonymBruker said: Det er en grunn til at menn misliker likestilling. Det gir de mindre tilgang på yngre kvinner, siden yngre kvinner gjerne har mer utdanning og tjener like mye eller mer enn de. Hva skal de slitne gubbene kunne tilby da? "Livserfaring"? (les: trangsynt, misogynistisk, utdatert, belærende (mansplaining, æsj)). Anonymkode: 828ff...ccf Snakk for deg selv. Mange menn som "er i mot likestilling" (les: at målet er at kvinner skal bli annenrangs menn), ser at det påvirker samfunnet, familien, økonomien. Det fødes færre (langt, langt færre) barn. Prisene stiger (kreves dobbel inntekt for å kjøpe eiendom). Arbeidsmarkedet blir trangere, samtidig som produktiviteten går ned. Osv. For et banalt, naivt og enkelt verdenssyn du har. Anonymkode: 4f7fb...bc2
herzeleid Skrevet 21. november 2019 #72 Skrevet 21. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja. Gjennomsnittlig aldersforskjell i norske ekteskap er kun 2 år. Anonymkode: ca196...955 Nettopp.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #73 Skrevet 21. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Prisene stiger (kreves dobbel inntekt for å kjøpe eiendom). Anonymkode: 4f7fb...bc2 Folks idé om å eie bolig før var rønne på landet uten innlagt vann eller enkel toroms i byen. Dagens boliger holder en annen standard. Anonymkode: ca196...955
Gjest Minesveiper Skrevet 21. november 2019 #74 Skrevet 21. november 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Forskere har nok mer enn nok med å krangle med seg selv. Du vet forhåpentligvis at forskere vanligvis finner de svarene de av personlige grunner er mest interessert i å finne Anonymkode: 828ff...ccf Dette gjelder ikke deg også da? 9 hours ago, AnonymBruker said: Dessuten er det jo fakta at menn er mest fruktbare da de er i 20-årene. Dette er jo forskerne enige i, iallefall. Biologien driver jo oss kvinner til å ville formere oss med de sunneste mennene, og i en likestilt verden er det dermed ikke så mye som hindrer oss kvinner fra å ville ha en yngre mann. Hva man ender opp med er ofte et resultat av sosiale normer, men hva man virkelig vil ha, basert på seksuell attraksjon, er noe annet. Anonymkode: 828ff...ccf Hvis du skal bruke et biologisk argument, må du nesten ta med at "overlevelse" også er en faktor i denne sammenheng. Det er greit at du kan argumentere for at kvinner ikke trenger menn lengre i det moderne samfunn for å klare seg økonomisk osv, men poenget i biologien er jo at man har blitt "programmert" over drøssevis av generasjoner til å trekkes mot enkelte faktorer. Den "programmeringen" som har skjedd endres ikke iløpet av bare én generasjon selv om man har et bevisst forhold til at man ikke trenger menn lengre for å overleve. I biologien har det gjerne blitt argumentert for at kvinner ser på fruktbarhet (utseende), og mannens evne til å sørge for deres overlevelse som viktige faktorer når det kommer til deres seksuelle seleksjon. Det jeg kan være enig med deg i, er at utseende til menn er viktigere enn hva mange skal ha det til. Dette kommer ganske klart fram i statistikk fra nettdating, og datingapper samt studier gjort ved speedating. Det sier seg selv at en mann i sin prime, er kjekkere enn en gammel mann som er utgått på dato. For meg gir det mening at kvinner som i større grad vektlegger utseende, vil finne yngre menn mer tiltrekkende. Det som blir spennende er om dette fanges opp i nyere statistikk i en tid hvor kvinnen da ikke trenger menn for å overleve. I eldre statistikk er spillereglene annerledes siden kvinnen da i større grad var avhengig av mannen. Da er det også naturlig at eldre menn er mer attraktive.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #75 Skrevet 21. november 2019 Jeg er 29 år og har aldri følt meg vakrere. Føler jeg endelig begynner å se ordentlig vakker ut, da jeg tidligerebare var "søt". Enig i at noen kvinner etter 30 har mistet glansen, men disse kvinnene har enten vært normalt i utseende hele livet eller fokuserer lite på utseende. Jeg trener 4 ganger i uken, tar vare på kroppen med å spise sunt, bruker sminke som fremhever trekk og kler meg bra. Hadde jeg fortsatt som jeg gjorde de første to årene etter jeg fikk barn, så hadde jeg også det stusselig ut. For det gjorde jeg.... Anonymkode: 72278...f18 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #76 Skrevet 21. november 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er løgn. Det er en trend i samfunnet at kvinner med høy utdanning og høy inntekt velger yngre eller jevnaldrende menn eller velger å få barn alene. Når kvinner har reelle valg, velger de altså vekk gamlingene. Å ha en eldre mann ER lav status for høystatus kvinner. Poenget er at det biologisk viktigste for kvinner er å få sunne, friske og smarte barn. Det får vi ikke ved å velge menn over 35. Men det er kanskje sånn at dersom man velger en mann på 40+ så bør han tjene godt, med tanke på at det er høy risiko for at barnet blir sykt og hjelpetrengende, eller dum som et brød og dermed avhengig av økonomisk støtte fra pappa´n. Hva slags "peak"? Menn mister sin seksuelle attraksjonsverdi når de er 39. En hvilken som helst mann på 25 vil ha sex med en normalt utseende 45 år gammel kvinne. Nesten ingen kvinne på 25 vil ha sex med en normalt utseende 45 år gammel mann. Den "peaken som inntrer betraktelig senere for menn" eksisterer kun i menns eget hode. Det kalles ønsketenkning. Husk at år menn på 40+ har draget på kvinner er det fordi de har penger/status. Ergo er det ikke basert på fysisk attraksjonsverdi at de drar damer. Kvinner på 40+ som hra draget på menn har draget pga fysisk attraksjonsverdi. En mann på 39+ vil aldri få en ung kvinne til sengs fordi han har et utseendet hun foretrekker fremfor utseendet på en ung mann. Nei, kvinner foretrekker ikke eldre menn. Det er ikke menns aldring som er tiltrekkende Du må lære deg å skille mellom en aldrende kropp, penger og materielle goder. Det eneste som kan virke tiltrekkende ved en eldre mann er lommeboka og huset hans. Ingenting annet er å foretrekke fremfor kvalitetene ved en yngre mann. En eldre mann vil være mer skrøpelig på alle måter. Aldring = kortere tid til døden inntreffer. Det er ingenting sexy med en mann på 40+. Har han en yngre dame er det fordi hun er kjøpt og betalt på en eller annen måte. Det handler ikke om biologi, men om en kultur hvor menn sosialiseres opp til å prioritere å tjene penger for å kjøpe seg dame. Veldig mange menn vet godt at dette er det eneste håpet de har for å få seg noe. Men det endrer ikke på det faktum at de biologisk sett ikke er attraktive for oss kvinner. Kulturelt sett kan de være attraktive i kraft av at de gir henne mulighet til å posisjonere seg og brødfø seg. Men hun tenner ikke på ham seksuelt. Det gjør hun kun på yngre menn. Det virker ikke helst som du forstår at menn har en biologisk klokke som forskning klart viser at tikker høyt etter menn passerer 35-40. Det er forskjell på å besitte fysisk attraksjonsverdi og økonomisk attraksjonsverdi. Det handler ikke om biologi når kvinner idag ender opp med eldre menn. Reproduktivt sett er det ikke slik at naturen ønsker at menn over 40 skal formere seg. Det er ikke sunt for arten vår. Kulturelt har makt og avmakt gjort det slik at mange kvinner IKKE HAR NOE VALG annet enn å TA TIL TAKKE med en eldre mann. Kulturell kapital står sterkt i dagens vestlige samfunn, med overforbruk og materialisme. Dette gir enkelte eldre, velstående menn TILSYNELATENDE en fordel på partnermarkedet. Men ikke tro for et sekund at de har draget på yngre kvinner fordi de yngre kvinnene er forelsket/seksuelt tiltrukket av de. Det handler utelukkende om kjøp og salg. Anonymkode: 828ff...ccf Jeg ELSKER at det finnes kvinner som orker å ta denne diskusjonen. Menn har ofte enn merkelig oppfatning av at de, i motsetning til kvinner, blir mer og mer tiltrekkende jo eldre de blir, sånn er det jo på ingen måte. Menn "mister gløden" på samme måte som kvinner. Anonymkode: 6649a...305 10
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #77 Skrevet 21. november 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Forskere har nok mer enn nok med å krangle med seg selv. Du vet forhåpentligvis at forskere vanligvis finner de svarene de av personlige grunner er mest interessert i å finne At man finner sammenhenger sier lite/ingenting om årsak. I en kultur hvor kvinner har høere utdanning og tjener gode penger selv, er det stadig flere kvinner som velger yngre menn. Dessuten er det jo fakta at menn er mest fruktbare da de er i 20-årene. Dette er jo forskerne enige i, iallefall. Biologien driver jo oss kvinner til å ville formere oss med de sunneste mennene, og i en likestilt verden er det dermed ikke så mye som hindrer oss kvinner fra å ville ha en yngre mann. Hva man ender opp med er ofte et resultat av sosiale normer, men hva man virkelig vil ha, basert på seksuell attraksjon, er noe annet. Det er jo kjent fra gammelt av at gårdsgutten og gardskjerringa hadde en affære, akkurat som gårdsgubben og gårdsjentene hadde seg. Voksne kvinner har alltid hatt seksuell interesse for menn i 20-årene. Det er jo ren biologi når jeg som voksen kvinne som nærmer meg 40 synes en gutt på 2+ er mer seksuell interessant enn en mann på min egen alder. Jeg vet at førstnevnte ikke har mye å tilby eggene mine, og at sjansene for å få et sunt barn er større med unggutten på 20. Skål! Anonymkode: 828ff...ccf Du går igjen i nesten alle innlegg om menn og yngre kvinner med dette vissvasset ditt....det du påstår handler mest om dine egne ønske drømmer fordi du selv er godt opp årene og har har begynt å eldes. Jeg kjenner INGEN par der en ung mann har en "gammel røy" i 40 årene. Hvorfor skulle han ønske seg eldre damer når overgangsalderen hos kvinner er mellom 45-52 år ? Mens det motsatt finnes par med aldersforskjell der kvinnen er 20 år yngre, og hos et par der det er hele 30 års aldersforskjell uten at de er rike. Hvorfor er det ALDRI gamle kvinner og yngre menn hos den vanlige mann og kvinne mens det motsatte finnes det flere eksempler på ? Anonymkode: 458ff...c3f 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #78 Skrevet 21. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du går igjen i nesten alle innlegg om menn og yngre kvinner med dette vissvasset ditt....det du påstår handler mest om dine egne ønske drømmer fordi du selv er godt opp årene og har har begynt å eldes. Jeg kjenner INGEN par der en ung mann har en "gammel røy" i 40 årene. Hvorfor skulle han ønske seg eldre damer når overgangsalderen hos kvinner er mellom 45-52 år ? Mens det motsatt finnes par med aldersforskjell der kvinnen er 20 år yngre, og hos et par der det er hele 30 års aldersforskjell uten at de er rike. Hvorfor er det ALDRI gamle kvinner og yngre menn hos den vanlige mann og kvinne mens det motsatte finnes det flere eksempler på ? Anonymkode: 458ff...c3f Må bare presisere at jeg selv er kvinne og ikke taler på vegne av menn ! Men at jeg forstår godt at yngre menn ikke ønsker seg en eldre dame på f.eks 45 som ektefelle, av naturlige årsaker. At yngre kvinner gifter seg med eldre menn skyldes nok mest biologien og at menn ikke blir ufruktbare i 50 årene. Selv så kjenner jeg til to menn som ble fedre i en alder av 58 og 60 år.....Om dere eldre kvinner blir sure så får dere skylde på biologien. Anonymkode: 458ff...c3f 4
annelis Skrevet 21. november 2019 #79 Skrevet 21. november 2019 On 11/17/2019 at 11:20 PM, AnonymBruker said: Hei! Jeg tenker ganske mye for tiden på å bli eldre. Jeg er bare 21 år men gruer meg jo nesten til å bli eldre allerede nå etter hvordan jeg ser andre omtale eldre kvinner. Jeg ble egentlig provosert til å lage denne tråden her etter jeg leste en tråd om en TV-serie hvor det blir diskutert om ei dame. Så ble det kommentert at det var flere mye penere og yngre damer enn henne, selv om hun bare er i starten av 30-åra! Hele tiden leser jeg negative ting om kvinner 30+ her inne. Føler nesten det er en hersketeknikk menn bruker mot kvinner. Ikke bare blir kvinner "diskriminert" ,i mangel av bedre ord, for utseendet jo eldre man blir. Når Hillary Clinton var president kandidat ble alderen hennes hyppig nevnt og brukt som argument på at hun ikke er skikket, selv om de fleste andre mennene var like gamle som henne... Anonymkode: 13b1f...966 Wow kudos til deg som er ung og tar opp temaet. Men ting endrer seg. Det er derfor menn er så sure 6
annelis Skrevet 21. november 2019 #80 Skrevet 21. november 2019 On 11/18/2019 at 2:14 AM, Sykkelkopp said: Kvinner får all oppmerksomheten tidlig i tjueårene. Menn får mye mindre, men over litt lengre periode. Og de når maksimalt tilgjengelige valg heller i slutten av tjueårene Det går opp i opp Hva bekymrer du deg for? Alt du må gjøre er å innse at du burde finne deg noen når du kan, i stedet for å bruke årene med flest valgmuligheter til å ligge rundt med alle. I et langt forhold tar kjærlighet gradvis over for lidenskap og begjær, så at utseendet forfaller blir mindre viktig Jeg har mye mer oppmerksomhet nå enn i tjueårene 🤣🤣 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå