Gå til innhold

"Ageism" - kvinner som blir eldre

Fremhevede innlegg

Skrevet
12 minutter siden, annelis skrev:

Hehe det vil ikke opponenten din høre. Han leste forskning som sier til han at han fortsatt har draget og det velger han å tro på.

Jeg er også ei kvinne i 30-årene som IKKE tiltrekkes av eldre forfalne menn, uansett hva forskere sier 🤣🤣

Kv. 40+ her, og kunne ikke vært mer enig.  Forskning og statistikk ligger som regel flere år etter virkeligheten.  Først skal opplysninger innhentes, så bearbeides, publikasjoner utgis...bla bla bla. Byråkratiet maler langsomt.  Det har skjedd store forandringer på dette området de siste tiår. 

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, bullehurk said:

Kv. 40+ her, og kunne ikke vært mer enig.  Forskning og statistikk ligger som regel flere år etter virkeligheten.  Først skal opplysninger innhentes, så bearbeides, publikasjoner utgis...bla bla bla. Byråkratiet maler langsomt.  Det har skjedd store forandringer på dette området de siste tiår. 

Hehe samfunnet er i endring.  Det tar mannfolka veldig hardt 🤣

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, annelis skrev:

Hehe samfunnet er i endring.  Det tar mannfolka veldig hardt 🤣

Jepp !  +  noen kvinner, men la de bare ha gamlisene sine i fred så får vi ha godsakene for oss selv    😜

• Liker 3
Skrevet
44 minutter siden, annelis skrev:

Hehe. Jupp. De burde dratt til hudpleier og på treningssenteret slik vi ungdommelige kvinner gjør, istedenfor grave etter forskning og sutre på forumet her 🤣

Nemlig 😃

• Liker 4
Skrevet

Må bare si meg enig med dere over her. Er kvinne på 35+ og har aldri likt eldre menn på "den måten".  Ikke da jeg var yngre og heller ikke nå. Jeg er i et forhold med en mann som er 5 år yngre og det er helt perfekt ❤️ 

Anonymkode: 736cd...cf4

• Liker 7
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må bare si meg enig med dere over her. Er kvinne på 35+ og har aldri likt eldre menn på "den måten".  Ikke da jeg var yngre og heller ikke nå. Jeg er i et forhold med en mann som er 5 år yngre og det er helt perfekt ❤️ 

Og jeg er 28, og 30 er min grense for hvem jeg tiltrekkes av seksuelt. Menn blir ikke mer attraktive med alderen, tvert imot. 

Anonymkode: 6649a...305

• Liker 8
Skrevet
2 timer siden, annelis skrev:

Hehe det vil ikke opponenten din høre. Han leste forskning som sier til han at han fortsatt har draget og det velger han å tro på.

Jeg er også ei kvinne i 30-årene som IKKE tiltrekkes av eldre forfalne menn, uansett hva forskere sier 🤣🤣

Jeg er redd dette gikk deg over hodet. Forskningen handler ikke om meg, deg eller brukeren du siterer men om grupper og tendenser blant disse. Dine, mine og hennes preferanser er således ikke så relevante eller interessante. 

• Liker 1
Skrevet
På 18.11.2019 den 2.14, Sykkelkopp skrev:

Kvinner får all oppmerksomheten tidlig i tjueårene. Menn får mye mindre, men over litt lengre periode. Og de når maksimalt tilgjengelige valg heller i slutten av tjueårene

Det går opp i opp

Hva bekymrer du deg for? Alt du må gjøre er å innse at du burde finne deg noen når du kan, i stedet for å bruke årene med flest valgmuligheter til å ligge rundt med alle.

I et langt forhold tar kjærlighet gradvis over for lidenskap og begjær, så at utseendet forfaller blir mindre viktig

Hey hey hey..jeg har fortsatt draget! Og hadde sinnsykt draget i starten av 30-årene :dry:

Men jo, både kvinner og menn må slutte å ligge rundt om det egentlig er kjærlighet de er på jakt etter..som de som regel er.

• Liker 2
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg er 28, og 30 er min grense for hvem jeg tiltrekkes av seksuelt. Menn blir ikke mer attraktive med alderen, tvert imot. 

Anonymkode: 6649a...305

Nei, på ingen måte. Det er nok penger, makt og posisjon (og selvsikkerheten pga. dette) som har gjort de attraktive oppgjennom årene.  Noen lar seg nok blende av dette fortsatt, men det er på vei å snu nå.

Dette med at modne kvinner søker seksuelt attraktive yngre menn, er langt fra noe nytt. Var bare mye mer undertrykt, skjult og skambelagt før. Allerede i det gamle Rom betalte "sosietetsfruene" vaktene i Colloseum for en kosestund med de unge sterke gladiatorene. 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, bullehurk skrev:

Nei, på ingen måte. Det er nok penger, makt og posisjon (og selvsikkerheten pga. dette) som har gjort de attraktive oppgjennom årene.  Noen lar seg nok blende av dette fortsatt, men det er på vei å snu nå.

Dette med at modne kvinner søker seksuelt attraktive yngre menn, er langt fra noe nytt. Var bare mye mer undertrykt, skjult og skambelagt før. Allerede i det gamle Rom betalte "sosietetsfruene" vaktene i Colloseum for en kosestund med de unge sterke gladiatorene. 

Unge mennesker har bedre (les sunnere) gener), det kommer vi ikke unna. Det er derfor helt biologisk riktig at også kvinner søker seg mot yngre menn.

• Liker 5
Skrevet

Jeg som voksen kvinne, i likhet med alle andre kvinner jeg snakekr ærlig med, foretrekker unge menn. Menn er mest fruktbare da de er rundt 22-25 år. Etter 40+ år er det risikabelt for menn å få barn. Eldre menn sprer masse sykdommer rundtomkring i genpoolen vår når de får barn. Jeg synes ikke noe om å ha sex med jevnaldrende eller eldre menn. Jeg tiltrekkes av en sterk, ungdommelig og smidig kropp med hår på de riktige stedene. Den skøyeraktige sjarmen hos gutter er mye mer sjarmerende enn all verdens "erfaring", som eldre gubber tror de besitter. 

Jeg tror den eneste grunnen til at de fleste kvinner er sammen med noe eldre menn er fordi de ikke tror de kan få noe bedre. Når det gjelder hva vi tiltrekkes av, er det unge friske menn under 25 som gjelder. 

Anonymkode: 828ff...ccf

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, herzeleid skrev:

Jeg er redd dette gikk deg over hodet. Forskningen handler ikke om meg, deg eller brukeren du siterer men om grupper og tendenser blant disse. Dine, mine og hennes preferanser er således ikke så relevante eller interessante. 

Nei, det er riktig. Men nå er det likevel en voksende tendens til at flere og flere yngre menn har sex med og forhold til kvinner som er eldre enn dem. Nye tider, nye mønstre. Er det så viktig, da?

Anonymkode: 7acea...2cb

• Liker 3
Skrevet
På 18.11.2019 den 0.08, AnonymBruker skrev:

LOL, feil. Du har ikke mye kunnskap om amerikansk politikk tydeligvis. Hillary hadde flere merkbare helseproblemer i valgkampen i 2016, og nå er hun tre år eldre.... Trump er da virkelig mye mer energisk og tilsynelatende i bedre form.

Anonymkode: 64f7e...cf2

Trump fremstår jo som en mann med frontallappsdemens. Han er i hvertfall ikke normal i topplokket.

Anonymkode: 3e465...301

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det er riktig. Men nå er det likevel en voksende tendens til at flere og flere yngre menn har sex med og forhold til kvinner som er eldre enn dem.

Men fortsatt et klart mindretall. Med andre ord er tendensen jeg nevner over langt på vei fortsatt reell. 

Sitat

Nye tider, nye mønstre. Er det så viktig, da?

Ikke for min del. Jeg har påpekt hvordan virkeligheten er, og opplever at mange synes det er ekstremt provoserende, ref. personangrepet over og en del av de andre innleggene her inne. Det jeg synes er viktig er at vi forholder oss til virkeligheten og det som faktisk finnes av statistikk. Vi gjør oss selv litt dummere om vi forkaster faktiske data til fordel for "jeg og mine venninner", og det tror jeg rett og slett er skadelig. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, herzeleid skrev:

Men fortsatt et klart mindretall. Med andre ord er tendensen jeg nevner over langt på vei fortsatt reell. 

Alle veit at det er det rådende mønsteret. Men nå ser man altså også en annen tendens, til at det går oftere den andre veien også. Det er jo ikke noe galt i å si det. Det er tydeligvis noe som løser seg opp, noen hindringer og fordommer som bygges ned, andre tiltrekningsmønstre som former seg og stikker seg frem.

Ikke for min del. Jeg har påpekt hvordan virkeligheten er, og opplever at mange synes det er ekstremt provoserende, ref. personangrepet over og en del av de andre innleggene her inne. Det jeg synes er viktig er at vi forholder oss til virkeligheten og det som faktisk finnes av statistikk. Vi gjør oss selv litt dummere om vi forkaster faktiske data til fordel for "jeg og mine venninner", og det tror jeg rett og slett er skadelig. 

Folk forkaster som oftest ikke virkeligheten. De protesterer fordi det blir fremsatt en virkelighet de ikke kjenner seg igjen i. Helt naturlig, at man vil vise at en ikke passer inn i mønsteret eller generaliseringen. Alle gjør det, hele tiden. Ref hashtaggen #notallmen, f.eks. Man beskytter seg selv, mot generaliseringer. Det er også helt menneskelig og en del av virkeligheten. Det er også en uenighet, ser jeg, om det handler om biologi eller kultur (nå er ikke dette skillet heller særlig reellt - når man snakker om kultur, snakker man ofte egentlig om menneske som konformt dyr, som internaliseringer normer, verdier og ideologier i det samfunnet hen lever i). Mest sannsynlig er det en kombinasjon av begge deler. Jeg tror ikke det er skadelig i en såpass liten diskusjon som dette. Når det gjelder større saker, er jeg enig.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alle veit at det er det rådende mønsteret. Men nå ser man altså også en annen tendens, til at det går oftere den andre veien også. Det er jo ikke noe galt i å si det. Det er tydeligvis noe som løser seg opp, noen hindringer og fordommer som bygges ned, andre tiltrekningsmønstre som former seg og stikker seg frem.

Ingenting galt i at noen flere velger annerledes nei. 

Sitat

Folk forkaster som oftest ikke virkeligheten. De protesterer fordi det blir fremsatt en virkelighet de ikke kjenner seg igjen i. Helt naturlig, at man vil vise at en ikke passer inn i mønsteret eller generaliseringen. Alle gjør det, hele tiden. Ref hashtaggen #notallmen, f.eks. Man beskytter seg selv, mot generaliseringer. Det er også helt menneskelig og en del av virkeligheten. Det er også en uenighet, ser jeg, om det handler om biologi eller kultur (nå er ikke dette skillet heller særlig reellt - når man snakker om kultur, snakker man ofte egentlig om menneske som konformt dyr, som internaliseringer normer, verdier og ideologier i det samfunnet hen lever i). Mest sannsynlig er det en kombinasjon av begge deler. Jeg tror ikke det er skadelig i en såpass liten diskusjon som dette. Når det gjelder større saker, er jeg enig.

Dette virker igjen å være et uttrykk for en missforståelse av hva statistikk sier og ikke sier. At en gruppe som oftest velger på en måte, har lite å si for det enkelte individet, gjennomsnittspersonen finnes tross alt ikke. Kanskje er det derfor så mange blir så sinte, fordi de ikke forstår at en tendens blant gruppen ikke betyr at en sier at det må gjelde dem selv. 

Skrevet

Hehe, dette er nok et sårbart tema for menn og kvinner!

Jeg tror faktisk ikke det finnes NOEN, mann eller kvinne, som trives med tanken på at vi blir eldre og mindre attraktive. Jeg tror dette bunner i en frykt for å miste sin store kjærlighet, eventuelt aldri å finne den, at det skal bli "for seint" fordi man ikke er attraktiv lengre.

Etter min mening er de fleste mennesker på sitt mest attraktive mellom 20 og 25. Men det betyr ikke at det ikke finnes en 45-åring som er like attraktiv som en 20-åring. Det er ikke årene (eller mangelen på dem) som gjør deg fysisk attraktiv, det er jo strengt tatt bare måten du ser ut på.

Jeg har jo stadig vekk poengtert at jeg synes unge menn er de mest attraktive. Årsaken til jeg ønsker å fortelle om dette her på KG, og det til stadighet, er at jeg veldig ofte leser dustete påstander om at "det vanlige er at kvinner elsker eldre menn", eller at "kvinner bryr seg ikke noe om menns utseende, de". Og dette skaper et forvrengt bilde av det kvinner vil ha. Mange menn går single og barnløse rundt her i landet, bitre over sin livssituasjon og sinte på kvinnene fordi de ikke vil ha dem. Men her må mennene forstå at de rett og slett ikke er fysisk attraktive nok. Det fine er at dette kan de lett gjøre noe med, men da må de jo først få vite at det er her problemet ligger. Menn må bli flinkere til å gjøre seg fysisk attraktive for damene. Og de må gjøre en innsats mens de er unge, fordi at når de runder førr og ser ut som hamburgercravende trailersjåfører med blankskurte skaller og gråstenkt kjønnshår-skjegg i nederst del av trynet, er sjansen til å finne en dame de synes er fin nok, FORSVINNENDE liten. Sjansen er faktisk bittelitt større når de er tjue, fordi de da har naturlig hår og skjegget er ikke grått. Samt at rynker og andre alderstegn ikke er kommet enda. For ja, dette er ikke noe vakrere på menn enn på kvinner.

Når dette er sagt, så er det ikke sånn at det er noen krise å bli eldre og få de nevnte "alderstegnene". Hvis vi tar litt vare på oss selv (både menn og kvinner), kan vi faktisk klare å holde oss temmelig hotte og attraktive, selv langt oppi åra. Er ikke Jane Fonda over 80? Eller nærmere? Er ikke hun nydelig, da? Sikkert bra nok for jevngamle menn i hvertfall! 
Og det er vel litt sånn at når vi forelsker oss mens vi er unge, så husker vi - og kan fortsatt se spor av - partnerens unge, vakre ansikt, selv når han / hun blir 80+ og huden henger og slenger? Det er nettopp derfor vi bør finne hverandre mens vi fortsatt er unge nok til å være attraktive.

Det har kommet en del krav om "forskningsmessige bevis" for ditt og datt her i denne tråden. Men her diskuterer vi og vi deler meningene våre. Dette er ikke en arena for forskning. Her sier vi hva vi synes og det er faktisk det som teller. 
Jeg synes også det er tullete når diskusjonen begynner å dreie seg om flisespikkeri på "hva du sa og jeg sa" og "Nei, det var ikke det jeg sa" men "det var det DU sa!". Folk må jo få diskutere det de vil, på den måten de vil, men her serverer jeg ihvertfall min subjektive mening om at det er morsomst når folk holder seg til temaet.

Når det gjelder trådens kjernetema, altså om damer blir mindre attraktive enn menn med alderen, så er det jo ikke sånn at MENN kan bestemme det. Den som bestemmer attraktiviteten er jo den som attraheres (eller hvordan det nå skrives), og når det gjelder menn så er det damene som bestemmer om de er "attrahert" (eller tiltrukket) av mannen og omvendt. Kvinner bestemmer altså om de synes menn er attraktive, mens menn bestemmer om de synes kvinner er attraktive. Så, satt på spissen, her i tråden sier det store flertall av kvinner at eldre menn ikke er like attraktive som yngre menn, mens det store flertallet av menn sier at kvinner liker eldre menn best. Men hvem har rett? Kvinnene selvsagt. Samtidig har jo menn rett i at DE synes at de yngre damene er de mest attraktive. Så da ER jo yngre damer mest attraktive da. For mennene her inne i tråden.
Satt på spissen sier kvinner: Kvinner er mer attraktive enn menn når de blir eldre. Mens menn sier: Menn er mer attraktive enn kvinner når de blir eldre.
Hva sier dette egentlig? Det forteller jo at både kvinner og menn anser sitt eget kjønn for å være det mest attraktive, mens begge kjønnene vurderer det motsatte kjønn til å være mest fysisk attraktive når de er unge.
Alt dette forteller oss det vi alle vet: Vi er ALLE MEST ATTRAKTIVE NÅR VI ER UNGE. Ingen vits i å diskutere på det. Dette er riktignok bare på et generelt grunnlag og vi har MANGE som avviker fra normen, både menn og kvinner. Jeg personlig vet om flere menn og kvinner som er like vakre og attraktive som 45-åringer som da de var 25.

Med dette henvender jeg meg ikke til enkelte mannfolk her i tråden, men derimot til de fleste av kvinnene: Ikke la nolduser og noksagter på Kvinneguiden fortelle deg at du ikke er attraktiv når du bikker 30. Med litt innsats kan du avvike fra normen, og være like attraktiv i flere tiår. Kanskje med heller "mye" enn "litt" innsats etterhvert som årene går, men mulighetene er der. Alder er virkelig bare et tall. Du har alle sjanser til å få en attraktiv mann til å bli interessert i deg, hvis du legger ned litt innsats. Med mindre du er så heldig å oppnå det helt UTEN innsats da!😉

Hilsen dame opp i åra, som relativt ofte blir bedt på date av menn som er 20 år yngre. 

Anonymkode: a7f63...778

• Liker 9
Skrevet

Synes det er flott at yngre menn velger eldre kvinner og at eldre kvinner har kan velge å vrake i menn. Det er tydeligvis mest synd på menn som ikke holder mål ser det ut til 😟 Spesielt menn som ikke er attraktive som unge og som forfaller når de blir eldre.

Anonymkode: 0e571...bb1

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, herzeleid skrev:

Ingenting galt i at noen flere velger annerledes nei. 

Dette virker igjen å være et uttrykk for en missforståelse av hva statistikk sier og ikke sier. At en gruppe som oftest velger på en måte, har lite å si for det enkelte individet, gjennomsnittspersonen finnes tross alt ikke. Kanskje er det derfor så mange blir så sinte, fordi de ikke forstår at en tendens blant gruppen ikke betyr at en sier at det må gjelde dem selv. 

Det kommer an på hva man sier om gruppen. Generaliseringer treffer i hvert fall, spesielt når det kommer til kjønn og folkegrupper. Jeg regner med de aller fleste mennesker har kjempet mot generaliseringer. Det er tross alt et ypperlig kilde til fordommer mot andre mennesker, noe som kalles statistisk diskriminering, altså at man trekker slutninger om enkeltpersoner ut fra mer eller mindre gode antakelser om en gruppe. Det utsettes de aller fleste mennesker for i løpet av livet, så grunnen til at man forsvarer seg er jo nettopp at mennesker er utrolig dårlig til å skille generaliseringer fra enkeltpersoner. De fleste mennesker er faktisk dårlig på det. Det er også dumt å be folk slutte å la seg provosere av generaliseringer, når de som generaliserer ikke klarer å la være å ta et individ til inntekt for stereotypiske gruppeegenskaper.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hva man sier om gruppen. Generaliseringer treffer i hvert fall, spesielt når det kommer til kjønn og folkegrupper. Jeg regner med de aller fleste mennesker har kjempet mot generaliseringer. Det er tross alt et ypperlig kilde til fordommer mot andre mennesker, noe som kalles statistisk diskriminering, altså at man trekker slutninger om enkeltpersoner ut fra mer eller mindre gode antakelser om en gruppe. Det utsettes de aller fleste mennesker for i løpet av livet, så grunnen til at man forsvarer seg er jo nettopp at mennesker er utrolig dårlig til å skille generaliseringer fra enkeltpersoner. De fleste mennesker er faktisk dårlig på det. Det er også dumt å be folk slutte å la seg provosere av generaliseringer, når de som generaliserer ikke klarer å la være å ta et individ til inntekt for stereotypiske gruppeegenskaper.

Da får en nesten heller ta den diskusjonen med den personen som gjør akkurat det, heller enn å avfeie statistikk til fordel for "jeg og mine venninner". Som sagt, å se på statistikken for å forstå samfunnet  vårt tror jeg er viktig, men de som blir støtt av den, og de som tror den sier noe om enkeltindivid, det være seg selv eller andre, bommer, og å hisse seg opp over statistikk heller enn å prøve å forstå den er å fordømme seg selv til uvitenhet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...