AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #1 Skrevet 17. november 2019 Hei! Jeg tenker ganske mye for tiden på å bli eldre. Jeg er bare 21 år men gruer meg jo nesten til å bli eldre allerede nå etter hvordan jeg ser andre omtale eldre kvinner. Jeg ble egentlig provosert til å lage denne tråden her etter jeg leste en tråd om en TV-serie hvor det blir diskutert om ei dame. Så ble det kommentert at det var flere mye penere og yngre damer enn henne, selv om hun bare er i starten av 30-åra! Hele tiden leser jeg negative ting om kvinner 30+ her inne. Føler nesten det er en hersketeknikk menn bruker mot kvinner. Ikke bare blir kvinner "diskriminert" ,i mangel av bedre ord, for utseendet jo eldre man blir. Når Hillary Clinton var president kandidat ble alderen hennes hyppig nevnt og brukt som argument på at hun ikke er skikket, selv om de fleste andre mennene var like gamle som henne... Anonymkode: 13b1f...966 42
Gjest Familytree Skrevet 17. november 2019 #2 Skrevet 17. november 2019 Hillary Clinton er i bedre form enn Donald Trump, oppriktig at president ikke kunne forfølge kollektivet engang. Men du har rett, Kanskje har dette sammenheng med ønsket om ungdom og den typiske frasen: "The past was always better"?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #3 Skrevet 17. november 2019 Det er herketeknikk. Bitre menn som siktet for høyt hele livet, som ikke vil gi en sjans til kvinnene på eget nivå, blir bitre på kvinnene som får opperksomhet for utseende. Det er heller ikke slik at 30 åra er imot en. Noen ser bedre ut enn snittet, andre forfaller fort. men stort sett holder folk seg til partner på eget nivå. Alle skal bli 30 uansett, så det er alles tur. Anonymkode: 4a11c...183 24
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #4 Skrevet 17. november 2019 41 minutter siden, Familytree skrev: Hillary Clinton er i bedre form enn Donald Trump, oppriktig at president ikke kunne forfølge kollektivet engang. Men du har rett, Kanskje har dette sammenheng med ønsket om ungdom og den typiske frasen: "The past was always better"? LOL, feil. Du har ikke mye kunnskap om amerikansk politikk tydeligvis. Hillary hadde flere merkbare helseproblemer i valgkampen i 2016, og nå er hun tre år eldre.... Trump er da virkelig mye mer energisk og tilsynelatende i bedre form. Anonymkode: 64f7e...cf2 9
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #5 Skrevet 17. november 2019 Sånn er livet. Livet har aldri vært rettferdig og det kommer aldri til å bli det. Men jeg ser ulemper ved begge. Når man blir eldre slipper man forhåpentligvis å bli utsatt for kidnappelser osv. Har hørt at det rammer stort sett unge kvinner. Anonymkode: 78aa9...9c9
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #6 Skrevet 17. november 2019 Og det har nok MYE med at kvinner blir ofte mest verdsatt for utseendet. Menn blir det i mye mindre grad. Du ser ikke alle disse produktene som er rettet spesifikt mot deres ''uheldigheter''. Hvem bryr seg om hvordan bestemoren sin ser ut liksom? Nettopp. Ingen. Fordi bestemødre blir verdsatt for å være snille og omsorgspersoner, de har en rolle. Anonymkode: 78aa9...9c9 10
Sykkelkopp Skrevet 18. november 2019 #7 Skrevet 18. november 2019 Kvinner får all oppmerksomheten tidlig i tjueårene. Menn får mye mindre, men over litt lengre periode. Og de når maksimalt tilgjengelige valg heller i slutten av tjueårene Det går opp i opp Hva bekymrer du deg for? Alt du må gjøre er å innse at du burde finne deg noen når du kan, i stedet for å bruke årene med flest valgmuligheter til å ligge rundt med alle. I et langt forhold tar kjærlighet gradvis over for lidenskap og begjær, så at utseendet forfaller blir mindre viktig 6
Gjest Athleisure Skrevet 18. november 2019 #8 Skrevet 18. november 2019 2 minutter siden, Sykkelkopp skrev: Kvinner får all oppmerksomheten tidlig i tjueårene. Menn får mye mindre, men over litt lengre periode. Og de når maksimalt tilgjengelige valg heller i slutten av tjueårene Det går opp i opp Hva bekymrer du deg for? Alt du må gjøre er å innse at du burde finne deg noen når du kan, i stedet for å bruke årene med flest valgmuligheter til å ligge rundt med alle. I et langt forhold tar kjærlighet gradvis over for lidenskap og begjær, så at utseendet forfaller blir mindre viktig Mange stygge kvinnfolk i tidlig tyveårene (vil si 1/10 er heldig med utseendet) - mange har veldig barnslige trekk og likeså når det gjelder personlighet. Kvinnfolk i slutten av tyveårene og begynnelsen av tredveårene ser best ut.
Sykkelkopp Skrevet 18. november 2019 #9 Skrevet 18. november 2019 (endret) 7 minutter siden, Athleisure skrev: Mange stygge kvinnfolk i tidlig tyveårene (vil si 1/10 er heldig med utseendet) - mange har veldig barnslige trekk og likeså når det gjelder personlighet. Kvinnfolk i slutten av tyveårene og begynnelsen av tredveårene ser best ut. Helt uenig Veldig sjeldent jeg ser en normalvektig jente i tidlig tjueårene som er stygg. De i tredveårene gar stort sett mistet glansen og den glatte fine rene huden med naturlig glød de yngre har. Disse "barnslige" trekkene, dvs voksen men ung og frisk, er nok hva menn ser etter. Men nå er du jo kvinne, så du er både biased og har andre preferanser enn menn. Modellkvinnene som selger klær til damer er ikke akkurat de mest populære blant menn. Endret 18. november 2019 av Sykkelkopp 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #10 Skrevet 18. november 2019 19 minutter siden, Sykkelkopp skrev: Helt uenig Veldig sjeldent jeg ser en normalvektig jente i tidlig tjueårene som er stygg. De i tredveårene gar stort sett mistet glansen og den glatte fine rene huden med naturlig glød de yngre har. Disse "barnslige" trekkene, dvs voksen men ung og frisk, er nok hva menn ser etter. Men nå er du jo kvinne, så du er både biased og har andre preferanser enn menn. Modellkvinnene som selger klær til damer er ikke akkurat de mest populære blant menn. Så det du sier er at unge feite jenter er stygge? Anonymkode: 66e59...f7e
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #11 Skrevet 18. november 2019 Jeg går ikke rundt og tenker på om folk er stygge eller pene. Skjerp dere! Det finnes mer i livet enn trynefaktor Anonymkode: 66e59...f7e 16
Gjest ana0603 Skrevet 18. november 2019 #12 Skrevet 18. november 2019 (endret) Øh, det er altfor mye rart i denne tråden. Har ingen av dere hatt biologi, naturfag? Sånn rent evolusjonært er menn tiltrukket av fin utseende fordi en fin utseende kommuniserer helse og fruktbarhet, og det er relevant for de som skal føde, og alder er ikke en hjelpende faktor for å si det sånn. Med årene blir man mindre fruktbar, og samtidig blir utseendet mindre og mindre tiltrekkende for menn - det er ikke de som har bestemt dette, det er naturen, så det å kalle dem "bitre" når de foretrekker de som er unge over de som er eldre er dumt 🙄 Endret 18. november 2019 av ana0603
Gjest Familytree Skrevet 18. november 2019 #13 Skrevet 18. november 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: LOL, feil. Du har ikke mye kunnskap om amerikansk politikk tydeligvis. Hillary hadde flere merkbare helseproblemer i valgkampen i 2016, og nå er hun tre år eldre.... Trump er da virkelig mye mer energisk og tilsynelatende i bedre form. Anonymkode: 64f7e...cf2 Lol, jeg har tydeligvis ingen kunnskap om amerikansk politikk! Takk for at du tydeliggjorde noe åpenbart men også takk for svar. Nå jeg har mer kunnskap om amerikansk politikk😊
herzeleid Skrevet 18. november 2019 #14 Skrevet 18. november 2019 Det er sikkert tilfeller der dette brukes som en hersketeknikk eller for å rakke ned på noen, men en kommer ikke unna at kvinner generelt er på sitt mest (fysisk)attraktive tidlig i tyveårene. https://en.wikipedia.org/wiki/Physical_attractiveness#Youthfulness_2 Dette betyr ikke at det er umulig å finne en partner senere, eller at alle kvinner blir mindre attraktive med alderen, men at kvinner generelt er mest attraktive tidligere i livet, mens menn gjerne blir det senere. Det henger nok sammen med at menn gjennom evolusjonen er utviklet for å velge kvinner med tegn på fruktbarhet og sunnhet, som er på topp tidlig i livet, mens kvinner er utviklet for å velge menn med forsørger- og forsvarsevne, noe som gjerne kommer noe senere i livet og kommer til uttrykk gjennom status og erfaring. Hvorfor er dette interessant? Jo fordi det kan bidra til å forklare tendenser vi ser i samfunnet og gi oss en bedre forståelse av konsekvenser valgene våre har. 7
ikkevoksen Skrevet 18. november 2019 #15 Skrevet 18. november 2019 Burde vi ikke heller skylde på skjønnhetsbransjen enn menn her? Det er ikke MENN som tjener millioner kroner på at kvinner kjøper anti-age kremer og dyre behandlinger for å se yngre ut. 8
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #16 Skrevet 18. november 2019 Jeg fikk mye oppmerksomhet fra menn da jeg var i 20-årene. Da var det mest fra eldre menn, men nå som jeg har passert 30, får jeg mer oppmerksomhet fra yngre menn. Jeg har holdt meg i fin form og ingen fillers eller botox i ansiktet. Jeg bruker heller ikke sminke, bortsett fra da jeg giftet meg. Man kommer langt med å være seg selv og ikke fylle ansiktet med drit. Anonymkode: 2f938...aab 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #17 Skrevet 18. november 2019 Menn liker unge damer, damer liker ikke unge menn. Sånn er nå bare naturen 🙄 I stor grad handler det og om at middelaldrende damer sammenligner med hvordan de hadde det som ung, det blir feil. Menn får null oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, spesielt som ung. Så det er nok lite sympati å hente er jeg redd. Anonymkode: ac6e7...90e 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #18 Skrevet 18. november 2019 Etterhvert som du blir eldre kommer du sannsynligvis til å gi faen. Denne tråden (altså svarene) er bare dumme, dere diskuterer jo hvilken alder kvinner ser best ut i osv. Men det er ikke poenget. Poenget er at kvinner er mye mer enn utseende, og utseende er mye mer enn ungdommelig skjønnhet. Hvis en kvinne ikke er pen, uansett alder, hva er hun da? Jo - akkurat like mange ting som en mann kan være. Og det er tragisk at så mange fortsatt ikke innser det. Anonymkode: 2bdd1...33e 25
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #19 Skrevet 18. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etterhvert som du blir eldre kommer du sannsynligvis til å gi faen. Denne tråden (altså svarene) er bare dumme, dere diskuterer jo hvilken alder kvinner ser best ut i osv. Men det er ikke poenget. Poenget er at kvinner er mye mer enn utseende, og utseende er mye mer enn ungdommelig skjønnhet. Hvis en kvinne ikke er pen, uansett alder, hva er hun da? Jo - akkurat like mange ting som en mann kan være. Og det er tragisk at så mange fortsatt ikke innser det. Anonymkode: 2bdd1...33e Tråden sporet helt av, og ble et eksempel på det ts snakker om. Jeg er mann, men ser ikke helt bort fra at hersketeknikker også virker mellom kvinner? De er gjerne kjent for å være hverandre verst. TS ; er du den samme som bekymret deg for å havne i forhold, pga at mannen kanskje vil se på yngre damer om noen år? Du bør kanskje søke terapi, for å lære deg å leve i nuet, og ikke se på alle tenkte problemstillinger. Kanskje havner du under bussen i morra? Å få lov til å bli gammel er ingen selvfølge, så nyt hver dag. Anonymkode: 5fa48...3bc 8
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #20 Skrevet 18. november 2019 6 timer siden, Sykkelkopp skrev: Helt uenig Veldig sjeldent jeg ser en normalvektig jente i tidlig tjueårene som er stygg. De i tredveårene gar stort sett mistet glansen og den glatte fine rene huden med naturlig glød de yngre har. Disse "barnslige" trekkene, dvs voksen men ung og frisk, er nok hva menn ser etter. Men nå er du jo kvinne, så du er både biased og har andre preferanser enn menn. Modellkvinnene som selger klær til damer er ikke akkurat de mest populære blant menn. Ja for modeller er jo ikke akkurat populære blant idrettsfolk, riktinger og Hollywood-eliten 😂 Det stemmer nok for Ola Dunk aka Hvermansen da. Anonymkode: 521c8...db8 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå