bullehurk Skrevet 18. november 2019 #41 Skrevet 18. november 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Menn liker unge damer, damer liker ikke unge menn. Sånn er nå bare naturen 🙄 I stor grad handler det og om at middelaldrende damer sammenligner med hvordan de hadde det som ung, det blir feil. Menn får null oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, spesielt som ung. Så det er nok lite sympati å hente er jeg redd. Anonymkode: ac6e7...90e Hvor i himlens navn har du det ifra ? Visst gjør vi det, og omvendt. Vi er mange som foretrekker yngre menn, enn menn på vår alder (+- 40) . Tror du må ha bodd under en sten, dette har forandret seg veldig de siste tiår. Eller så liker du det ikke, og benekter det Kanskje du har blitt dumpa til fordel for ei som er eldre enn deg ? 😜 5
herzeleid Skrevet 18. november 2019 #42 Skrevet 18. november 2019 1 time siden, bullehurk skrev: Hvor i himlens navn har du det ifra ? Visst gjør vi det, og omvendt. Vi er mange som foretrekker yngre menn, enn menn på vår alder (+- 40) . Tror du må ha bodd under en sten, dette har forandret seg veldig de siste tiår. Eller så liker du det ikke, og benekter det Kanskje du har blitt dumpa til fordel for ei som er eldre enn deg ? 😜 Regner med at poenget til brukeren er at menn gjerne foretrekker yngre kvinner mens kvinner gjerne foretrekker eldre menn, noe en ser igjen i statistikken for par. 5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #43 Skrevet 18. november 2019 1 time siden, herzeleid skrev: Regner med at poenget til brukeren er at menn gjerne foretrekker yngre kvinner mens kvinner gjerne foretrekker eldre menn, noe en ser igjen i statistikken for par. Til orientering så er de fleste sammen med jevnaldrende partnere (pluss minus 5 år eller noe deromkring). Stor aldersforskjell i parforhold er ikke normen i samfunnet. Det gjelder for noen, men ikke for det store flertallet. Anonymkode: 0bd75...d2e 3
herzeleid Skrevet 18. november 2019 #44 Skrevet 18. november 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til orientering så er de fleste sammen med jevnaldrende partnere (pluss minus 5 år eller noe deromkring). Stor aldersforskjell i parforhold er ikke normen i samfunnet. Det gjelder for noen, men ikke for det store flertallet. Anonymkode: 0bd75...d2e Med andre ord, eldre kvinner og yngre menn. 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #45 Skrevet 19. november 2019 12 timer siden, herzeleid skrev: Med andre ord, eldre kvinner og yngre menn. Nei, jevnaldrende. Hva er det med ordet jevnaldrende du ikke forstår? Anonymkode: 0bd75...d2e 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #46 Skrevet 19. november 2019 16 hours ago, AnonymBruker said: Jepp, ihvertfall siden norske menn drar til thailand for å kjøpe yngre koner når deres egne ''går ut på dato''. ingen lojalitet så like greit å la vær. Finnes ikke noe mer tomt enn folk som bare lever på overfladisk livvstil og materialisme. Og nei , selvfølgelig er ikke alle sånn! Men poenget er , vil du virkelig ta sjansen??? Hvorfor bruke energien og kreftene dine? Better to die alone. Har sett videoene til han norske youtuberen, som reiser mye rundt i særlig disse landene. Hvis det er slik norske menn er idag, nei takk. Anonymkode: 78aa9...9c9 Hvem er det? Ble nysgjerrig nå, Anonymkode: 1dbdf...7e1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #47 Skrevet 19. november 2019 On 11/18/2019 at 8:54 AM, AnonymBruker said: Ja for modeller er jo ikke akkurat populære blant idrettsfolk, riktinger og Hollywood-eliten 😂 Det stemmer nok for Ola Dunk aka Hvermansen da. Anonymkode: 521c8...db8 Rike og kjekke mennesker tiltrekkes av rike og kjekkes mennesker. Det er vel strengt tatt hverken overraskende eller nytt. De er uansett ikke å regne som et gjennomsnittlig menneske, så å sammenligne med de blir som å sammenligne en gammel Volvo 240 med en kliss ny Ferrari. Anonymkode: 05871...13c
herzeleid Skrevet 19. november 2019 #48 Skrevet 19. november 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jevnaldrende. Hva er det med ordet jevnaldrende du ikke forstår? Anonymkode: 0bd75...d2e Hva er det med ordene "eldre" og "yngre" du ikke forstår 1
Roci Skrevet 19. november 2019 #49 Skrevet 19. november 2019 På 18.11.2019 den 19.03, AnonymBruker skrev: Når en bikker 30 er det egentlig bare å klippe seg kort og innse at en har hatt sine beste dager. Anonymkode: 0e571...bb1 Hvorfor det? Det er jo når man innser at det finnes langt mer morsomme og interessante ting i livet enn å være mest mulig attraktiv for menn, at livet virkelig blir verd å leve🙂 10
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #50 Skrevet 19. november 2019 På 17.11.2019 den 23.20, AnonymBruker skrev: Jeg er bare 21 år men gruer meg jo nesten til å bli eldre allerede nå etter hvordan jeg ser andre omtale eldre kvinner. Gidder du virkelig å la noen få mennesker definere synet på deg selv? Seriøst? Jeg er 40 men ofrer aldri alderen en tanke. Er mer en alderen min, ikke føler jeg meg som jeg er 40 heller. Anonymkode: 3bb39...0ea 5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #51 Skrevet 20. november 2019 På 18.11.2019 den 11.25, AnonymBruker skrev: Hva blir rart innvendig? Anonymkode: 78aa9...9c9 En rar innvendiNg! Anonymkode: ca196...955 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #52 Skrevet 20. november 2019 Ta det med ro ts. Du kommer til å være så drittlei av at menn ser sex i deg innen du er 30, at du sannsynligivs alt der vil begynne å glede deg til kvinners offisielle dødsdom som pulbar ved 40. Det kommer til å føles helt greit at unge, spreke kvinner må ta støyten videre, mens du selv kan pensjonere deg, ta livet med ro og bli likt for den personen du er. Anonymkode: 638e7...b6d 7
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #53 Skrevet 20. november 2019 På 18.11.2019 den 3.06, ana0603 skrev: Øh, det er altfor mye rart i denne tråden. Har ingen av dere hatt biologi, naturfag? Sånn rent evolusjonært er menn tiltrukket av fin utseende fordi en fin utseende kommuniserer helse og fruktbarhet, og det er relevant for de som skal føde, og alder er ikke en hjelpende faktor for å si det sånn. Med årene blir man mindre fruktbar, og samtidig blir utseendet mindre og mindre tiltrekkende for menn - det er ikke de som har bestemt dette, det er naturen, så det å kalle dem "bitre" når de foretrekker de som er unge over de som er eldre er dumt 🙄 Greit nok det. Men når disse mennene sitter og sier at kvinner er kravstore samtidig som de mener alle over 30 er utgått så er det jo litt merkelig. Når alle menn i kjønnsmoden alder går etter 5% av kvinnene så blir det seff problemer og når menn føler et behov for å snakke nedsettende om kvinner over 30 så beklager, men jeg ser det som en slags patetisk hersketeknikk fordi de ikke tåler at kvinner har det lettere på datingmarkedet. Dessuten så betyr det ikke så mye hva de sier heller for det er svært få kvinner over 30 som sitter ufrivillig helt alene fordi ingen menn liksom vil ha dem.. Anonymkode: 47871...876 9
exictence Skrevet 20. november 2019 #54 Skrevet 20. november 2019 Jeg synes alderdom kan være fint. Akkurat som jeg synes yngre kan se fin ut på sin måte. Hver sin "look" på sin måte. Dessverre fokuserer samfunnet altfor mye på at det er et ungt utseende som er pent. Man har jo lett for å bli påvirket, og tro det. Men jeg synes nå ikke det. Jeg tror man bryr seg mer om hva samfunnet og andre mener om det når man er ung, enn når man blir eldre. Når man blir eldre har man lettere for å godta ting, og ha sine egne meninger. Ikke noe til å bekymre derom. Vær glad for hvert kapittel i livet, og at man forandrer seg. Ta vare på det. 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #55 Skrevet 20. november 2019 På 18.11.2019 den 19.11, AnonymBruker skrev: Jepp, ihvertfall siden norske menn drar til thailand for å kjøpe yngre koner når deres egne ''går ut på dato''. ingen lojalitet så like greit å la vær. Finnes ikke noe mer tomt enn folk som bare lever på overfladisk livvstil og materialisme. Og nei , selvfølgelig er ikke alle sånn! Men poenget er , vil du virkelig ta sjansen??? Hvorfor bruke energien og kreftene dine? Better to die alone. Har sett videoene til han norske youtuberen, som reiser mye rundt i særlig disse landene. Hvis det er slik norske menn er idag, nei takk. Anonymkode: 78aa9...9c9 Tull, mennene bytter som oftest ikke ut konene sine. Det er når de blir skilte og ny single at de reiser til Thailand og østen. Anonymkode: 458ff...c3f 3
T-Rex Skrevet 20. november 2019 #56 Skrevet 20. november 2019 (endret) On 11/17/2019 at 11:20 PM, AnonymBruker said: Hei! Jeg tenker ganske mye for tiden på å bli eldre. Jeg er bare 21 år men gruer meg jo nesten til å bli eldre allerede nå etter hvordan jeg ser andre omtale eldre kvinner. Anonymkode: 13b1f...966 Det er umulig å si nå hvordan tilstandene kommer til å være om 30 år, når det gjelder samfunnets syn på eldre kvinner. Men det jeg som femtiåring kan love deg, er at du vil føle deg mer trygg, sånn mentalt. Det er ikke verdens undergang å bli middelaldrende. Det er først når du blir gammel det blir verdens undergang, og du dør. Vanligvis. Men du blir mindre seksuelt attraktiv. Så om det er en stor greie for deg, gjelder det å holde seg sprek. Endret 20. november 2019 av T-Rex 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #57 Skrevet 20. november 2019 På 17.11.2019 den 23.20, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg tenker ganske mye for tiden på å bli eldre. Jeg er bare 21 år men gruer meg jo nesten til å bli eldre allerede nå etter hvordan jeg ser andre omtale eldre kvinner. Jeg ble egentlig provosert til å lage denne tråden her etter jeg leste en tråd om en TV-serie hvor det blir diskutert om ei dame. Så ble det kommentert at det var flere mye penere og yngre damer enn henne, selv om hun bare er i starten av 30-åra! Hele tiden leser jeg negative ting om kvinner 30+ her inne. Føler nesten det er en hersketeknikk menn bruker mot kvinner. Ikke bare blir kvinner "diskriminert" ,i mangel av bedre ord, for utseendet jo eldre man blir. Når Hillary Clinton var president kandidat ble alderen hennes hyppig nevnt og brukt som argument på at hun ikke er skikket, selv om de fleste andre mennene var like gamle som henne... Anonymkode: 13b1f...966 Jeg bekymret meg også for å bli eldre når jeg var i starten av 20 årene. Husker en kompis av meg sa til meg da jeg var 26 ar «nå har du bare 4 år på deg før du ikke er hot lenger». Det satte seg litt og jeg så ikke frem til å bli eldre. Men det jeg skulle ønske jeg visste da var at da jeg ble såkalt «eldre» (30+) så betydde det ikke så mye lenger, jeg ble mor og jeg hadde andre viktigere ting i livet å tenke på enn å være sexy for menn. Så ikke gru deg så mye, sjansen for at du bryr deg like mye om slikt da er mye mindre. Anonymkode: 90ee3...dbe 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #58 Skrevet 20. november 2019 På 17.11.2019 den 23.20, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg tenker ganske mye for tiden på å bli eldre. Jeg er bare 21 år men gruer meg jo nesten til å bli eldre allerede nå etter hvordan jeg ser andre omtale eldre kvinner. Jeg ble egentlig provosert til å lage denne tråden her etter jeg leste en tråd om en TV-serie hvor det blir diskutert om ei dame. Så ble det kommentert at det var flere mye penere og yngre damer enn henne, selv om hun bare er i starten av 30-åra! Hele tiden leser jeg negative ting om kvinner 30+ her inne. Føler nesten det er en hersketeknikk menn bruker mot kvinner. Ikke bare blir kvinner "diskriminert" ,i mangel av bedre ord, for utseendet jo eldre man blir. Når Hillary Clinton var president kandidat ble alderen hennes hyppig nevnt og brukt som argument på at hun ikke er skikket, selv om de fleste andre mennene var like gamle som henne... Anonymkode: 13b1f...966 Du får nyte de neste 4 årene, for etter 25 går det jo downhill med damene. Anonymkode: 567c0...d4a
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #59 Skrevet 20. november 2019 På 18.11.2019 den 7.17, herzeleid skrev: Det er sikkert tilfeller der dette brukes som en hersketeknikk eller for å rakke ned på noen, men en kommer ikke unna at kvinner generelt er på sitt mest (fysisk)attraktive tidlig i tyveårene. https://en.wikipedia.org/wiki/Physical_attractiveness#Youthfulness_2 Dette betyr ikke at det er umulig å finne en partner senere, eller at alle kvinner blir mindre attraktive med alderen, men at kvinner generelt er mest attraktive tidligere i livet, mens menn gjerne blir det senere. Det henger nok sammen med at menn gjennom evolusjonen er utviklet for å velge kvinner med tegn på fruktbarhet og sunnhet, som er på topp tidlig i livet, mens kvinner er utviklet for å velge menn med forsørger- og forsvarsevne, noe som gjerne kommer noe senere i livet og kommer til uttrykk gjennom status og erfaring. Hvorfor er dette interessant? Jo fordi det kan bidra til å forklare tendenser vi ser i samfunnet og gi oss en bedre forståelse av konsekvenser valgene våre har. Med tanke på at naturen har utstyrt menn til å være mest fruktbare da de er i 20-årene så henger jo ikke dette på greip. Mye tyder på at menn ikke bør få barn da de bikker 40, og at menn og kvinners biologiske klokke er ganske like. Mange sykdommer og defekter hos oss mennesker kan knyttes til høy alder på fedre. Det er nok helst slik at unge menn og unge kvinner har det best med å reprodusere seg, mens menn og kvinner over 35-40 bør avstå fra dette. Ha gjerne sex, men ikke få barn, selv om du kan. Som kvinne er jeg mer tiltrukket menn i 20-årene enn menn i 30-40 årene. Det har nok med å gjøre at menn i 20årene signaliserer fruktbarhet og sunnhet, noe som de i større grad vil kunne overføre til sine barn, enn hva en mann på 35+ evner. Jeg tror menn og kvinner er likere hverandre mht seksuelle preferanser enn hva mange menn gjerne håper på. Det ene er den seksuelle preferansen fruktbare kvinner har for yngre menn, noe helt annet er den kulturelle statusen som en økonomisk bemidlet aldrende mann kan ha. Det ene handler om sex, det andre handler om sosial tilpasning og kultur, eller rettere sagt ukultur. Tror helt klart på forskningen som sier at menn mister sin seksuelle tiltrekningskraft når de er i slutten av 30-årene. Det er nok ikke på grunn av sitt fysisk ytre og evne til å få barn at voksne menn får seg dame. Vi vet jo godt at bare fordi en middelaldrende mann kan få barn, er det mye bedre for kvinnen at hun får barn med enn mann i 20årene. Anonymkode: 828ff...ccf 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #60 Skrevet 20. november 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Du får nyte de neste 4 årene, for etter 25 går det jo downhill med damene. Anonymkode: 567c0...d4a Det gjør det med alle, gutten min. Anonymkode: cf03e...466 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå