Gå til innhold

"Ageism" - kvinner som blir eldre

Fremhevede innlegg

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tråden sporet helt av, og ble et eksempel på det ts snakker om.

Nemlig. 

Anonymkode: 2bdd1...33e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Derfor er det viktig at kvinner går fram som rollemodeller for andre kvinner! Dere som er unge i dag: ta deres plass i media, i lederposisjoner, vær de som setter agendaen, de som styrer utviklingen. Slutt å sett fokus på ytre skjønnhet selv. 

Mye av presset er det kvinner selv som lager. Fortell døtrene deres fra de er små at de har et godt hjerte, er flinke til å se andre, istedet for at de er så fine i den nye kjolen sin. 

Kvinner må gå først, også her.

Anonymkode: ddfe7...070

• Liker 9
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det du sier er at unge feite jenter er stygge? 

Anonymkode: 66e59...f7e

Ja. 

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor bekymrer du deg ? Livet er da mye mer enn å se ung og pen ut.  Alle blir eldre og når du blir 40+ så betyr ikke det du bekymrer deg for nå så mye likevel, fordi du forstår at meningen med livet ikke er utseende.

Anonymkode: 458ff...c3f

• Liker 4
Skrevet

Dere som skriver at kvinner burde brukt tiden sin mens de hadde sjansen , gjelder dette for de som har vært kronisk syke halve livet? Eller hun venninna mi som har hatt hjernesvulst i flere år og mange operasjoner?

Tenk over hva dere skriver. Livet er ikke slik at det alltid går sånn man ønsker seg. Å nesten skylde på at det går

''opp i opp'' .... Nei, livet er urettferdig. Det går ikke opp i opp.

Anonymkode: 78aa9...9c9

• Liker 11
Skrevet

Slapp av, det er ikke noe å grue seg til. Ikke ta infoen din fra menn på kvinneforum og media som er skapt for å få oss til å kjøpe alt mulig for å se bedre ut. Det er helt klart mange hersketeknikker ute og går her. Selvfølgelig endrer vi oss med årene, men vakre mennesker kommer i alle aldre og de fleste av oss er helt gjennomsnittlige hele livet. Det kommer alltid til å være noen som er yngre og penere enn oss, men er vi mindre verdt av den grunn? Heldigvis er de fleste oppegående nok til å vektlegge andre ting etterhvert som de blir mer voksne. Menn eldes også, de oppdager det bare ikke alltid selv. Jeg er i 40-årene og ser mange fler flotte damer på min alder enn jeg ser menn. Kvinnene tar generelt bedre vare på seg selv og aldri har vel 50 og 60-åringer sett bedre ut enn de gjør nå for tiden. Jeg kan ikke uttale meg om hva menn på 45+ ser etter i nye damer, for jeg har alltid foretrukket yngre menn selv, men jeg er så naiv at jeg tror folk flest foretrekker noen som er på deres egen alder. De, som meg, ser nok utrolig vakre folk i 20-åra og ønsker et øyeblikk at de var 20 år yngre, men innser at man har lite til felles med dem.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som skriver at kvinner burde brukt tiden sin mens de hadde sjansen , gjelder dette for de som har vært kronisk syke halve livet? Eller hun venninna mi som har hatt hjernesvulst i flere år og mange operasjoner?

Tenk over hva dere skriver. Livet er ikke slik at det alltid går sånn man ønsker seg. Å nesten skylde på at det går

''opp i opp'' .... Nei, livet er urettferdig. Det går ikke opp i opp.

De som har vært kronisk syk hadde jo ikke helt den samme sjansen... Blir litt rar innvending. 

Opp i opp kjønnsmessig ja. Ingen som sier livet er fair. Ta et blikk på sultne afrikanske barn og du skjønner det

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, Persia skrev:

Jeg er i 40-årene og ser mange fler flotte damer på min alder enn jeg ser menn. 

Nei, du dømmer derimot mennene på en annen måte.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

De som har vært kronisk syk hadde jo ikke helt den samme sjansen... Blir litt rar innvending. 

Opp i opp kjønnsmessig ja. Ingen som sier livet er fair. Ta et blikk på sultne afrikanske barn og du skjønner det

Hva blir rart innvendig? Forsto ikke den.

Nei, derfor jeg skrev at livet er urettferdig, men å si at det går opp i opp virker litt rart, når du selv sier at livet er urettferdig.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva blir rart innvendig? Forsto ikke den.

Nei, derfor jeg skrev at livet er urettferdig, men å si at det går opp i opp virker litt rart, når du selv sier at livet er urettferdig.

At når jeg sier de som har sjans burde ta den, og du spør meg om jeg sier de som ikke har sjans burde ta den

Jeg sier at det ikke er urettferdig at kjønnsmarkedet skifter seg litt fordi menn og kvinners etterspørsel skjer ikke samtidig. Thats it. Ikke prøv å vri det over på noe annet

• Liker 5
Skrevet
9 hours ago, Athleisure said:

Mange stygge kvinnfolk i tidlig tyveårene (vil si 1/10 er heldig med utseendet) - mange har veldig barnslige trekk og likeså når det gjelder personlighet. Kvinnfolk i slutten av tyveårene og begynnelsen av tredveårene ser best ut. 

De som er stygge i 20-årene er relativt sett på sitt peneste. De blir ikke vakrere som 50-åringer, for å si det slik.

Ungdom er skjønnhet, det gjelder å være smart og spille sine kort riktig.

Anonymkode: 4f7fb...bc2

• Liker 3
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Så det du sier er at unge feite jenter er stygge? 

Anonymkode: 66e59...f7e

Som en ny dyr Mercedes full av bulker.

• Liker 2
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Det er herketeknikk. Bitre menn som siktet for høyt hele livet, som ikke vil gi en sjans til kvinnene på eget nivå, blir bitre på kvinnene som får opperksomhet for utseende. 
Det er heller ikke slik at 30 åra er imot en. Noen ser bedre ut enn snittet, andre forfaller fort. men stort sett holder folk seg til partner på eget nivå. 
Alle skal bli 30 uansett, så det er alles tur.

Anonymkode: 4a11c...183

Dette stemmer bare ikke.

Men mye bedre å bli 30 enn å ikke bli det ;)

• Liker 5
Skrevet

Får helt klart mye mer oppmerksomhet fra menn nå som jeg snart er 50 enn da jeg var yngre. Så ingen fare. 

Anonymkode: b994d...587

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Får helt klart mye mer oppmerksomhet fra menn nå som jeg snart er 50 enn da jeg var yngre. Så ingen fare. 

Anonymkode: b994d...587

De er høflige og oppmerksomme mot a' bestemor. Skulle bare mangle.

• Liker 3
Gjest Athleisure
Skrevet
9 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Helt uenig

Veldig sjeldent jeg ser en normalvektig jente i tidlig tjueårene som er stygg. De i tredveårene gar stort sett mistet glansen og den glatte fine rene huden med naturlig glød de yngre har. Disse "barnslige" trekkene, dvs voksen men ung og frisk, er nok hva menn ser etter.

Men nå er du jo kvinne, så du er både biased og har andre preferanser enn menn. Modellkvinnene som selger klær til damer er ikke akkurat de mest populære blant menn.

Greit å være uenig, men jeg vil også påstå at kvinner i begynnelsen av tyveårene så bedre ut for så 50 år siden for å ta et eksempel. Idag ser alle like ut (oversminket, håret og klær) - og de fleste ser mer ut som de er 15-18. Normalvektig er det nesten ingen kvinner som er, dessverre. De fleste kvinnfolk i begynnelsen av tyveårene er gjerne overvektige. Bare til å "glede" seg til våren når alle stiller i shorts og skjørt - da ser en hvor tjukk mange kvinnfolk er. 

Synes ikke nødvendigvis modellkvinner som selger klær til damer, er særlig attraktive. Har bemerket meg at jeg ofte har samme preferanser som menn (selv om jeg er heterofil). Kan lett se om en kvinne i 20, 30 eller 40 årene er attraktiv. Blir selvsagt sjeldnere attraktive kvinner når årene går, men jeg holder en knapp på 25-33. Menn kan godt være litt eldre - i tyveårene er ikke menn spesielt attraktive. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bare blir kvinner "diskriminert" ,i mangel av bedre ord, for utseendet jo eldre man blir. Når Hillary Clinton var president kandidat ble alderen hennes hyppig nevnt og brukt som argument på at hun ikke er skikket, selv om de fleste andre mennene var like gamle som henne...

Anonymkode: 13b1f...966

Hvem var det som sa at Hillary var for gammel, men ikke Donald? Så aldri noen hevde det, men så flere som hevdet det motsatte. Argumentet var visst at siden kvinner generelt lever lenger så er det mer greit å ha en 70 år gammel kvinnelig president enn en 70 år gammel mannlig president. 

Uansett synes ikke synd på at kvinner oftere enn menn får alderskortet mot seg. Det det handler om er jo at eldre kvinner ikke i like stor grad som yngre kvinner kan leve på utseendet sitt. Men jeg synes ikke synd på en som har fått alt gratis fordi hun er pen slutter å få de samme fordelene når hun blir gammel og grå. Det blir som å synes synd på en som har vunnet i Lotto og brukt opp lottogevinsten etter å ha levd fett i 30 år. 

Anonymkode: 22bd6...018

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Athleisure skrev:

Greit å være uenig, men jeg vil også påstå at kvinner i begynnelsen av tyveårene så bedre ut for så 50 år siden for å ta et eksempel. Idag ser alle like ut (oversminket, håret og klær) - og de fleste ser mer ut som de er 15-18. Normalvektig er det nesten ingen kvinner som er, dessverre. De fleste kvinnfolk i begynnelsen av tyveårene er gjerne overvektige. Bare til å "glede" seg til våren når alle stiller i shorts og skjørt - da ser en hvor tjukk mange kvinnfolk er. 

Synes ikke nødvendigvis modellkvinner som selger klær til damer, er særlig attraktive. Har bemerket meg at jeg ofte har samme preferanser som menn (selv om jeg er heterofil). Kan lett se om en kvinne i 20, 30 eller 40 årene er attraktiv. Blir selvsagt sjeldnere attraktive kvinner når årene går, men jeg holder en knapp på 25-33. Menn kan godt være litt eldre - i tyveårene er ikke menn spesielt attraktive. 

Jeg var ikke der for å se på 20 år gamle jenter for femti år siden. Så det kan jeg ikke kommentere på. Enig i at mange oversminker seg, men så teller ikke jeg sminket utseende som utseende. Hvis en jente ødelegger utseendet med å sminke feil betyr det ikke at hun så dårlig ut fra før

Åhh jeg ser på det hele tiden. Jeg er kresen på vekt. Men så har jeg hundrevis av unge jenter rundt meg på studiet. Og de som tar høyerr utdanning er også de som i gjennomsnitt trener mest. Du ser kanskje en litt annen gruppe.

At de ser ut som de er yngre er nok mer et resultat av at du er eldre. Men unghet i ellets utviklede damer er virkelig ikke et problem

• Liker 3
Skrevet

Når en bikker 30 er det egentlig bare å klippe seg kort og innse at en har hatt sine beste dager.

Anonymkode: 0e571...bb1

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når en bikker 30 er det egentlig bare å klippe seg kort og innse at en har hatt sine beste dager.

Anonymkode: 0e571...bb1

Jepp, ihvertfall siden norske menn drar til thailand for å kjøpe yngre koner når deres egne ''går ut på dato''.

ingen lojalitet så like greit å la vær. Finnes ikke noe mer tomt enn folk som bare lever på overfladisk livvstil og materialisme.

Og nei , selvfølgelig er ikke alle sånn! Men poenget er , vil du virkelig ta sjansen??? Hvorfor bruke energien og kreftene dine?

Better to die alone.

Har sett videoene til han norske youtuberen, som reiser mye rundt i særlig disse landene.  Hvis det er slik norske menn er idag, nei takk.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...