herzeleid Skrevet 1. desember 2019 #101 Skrevet 1. desember 2019 2 timer siden, annelis skrev: Hvor tok du alt dette fra? Må være utelukkende fra ditt eget hode 🤣🤣 Jeg svarte en person som forfektet nettopp dette og sa at det ikke var slik. Ditt svar var; På 22.11.2019 den 11.01, annelis skrev: Hahaha🤣🤣🤣🤣 ja, særlig Derfor spør jeg om du er uenig med meg, og dermed mener at "kvinner over 30 i menn sine øyne ikke er verdt noe utseendemessig". Om du tvert imot er enig med meg, i at så ikke er tilfelle, virker det som du overhodet ikke forstod det du svarte på, noe du virker å langt på vei bekrefte her. Sitat jeg har aldri skrevet at kvinner over 30 er ikke fine, heller at jeg har noe negative erfaringer. Jeg er over 30, får masse oppmerksomhet, er sammen med en yngre mann og er toppers fornøyd om du lurer på 🤣🤷♀️ ok
Elaine Marley Skrevet 1. desember 2019 #102 Skrevet 1. desember 2019 Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #103 Skrevet 1. desember 2019 På 18.11.2019 den 7.17, herzeleid skrev: Det er sikkert tilfeller der dette brukes som en hersketeknikk eller for å rakke ned på noen, men en kommer ikke unna at kvinner generelt er på sitt mest (fysisk)attraktive tidlig i tyveårene. https://en.wikipedia.org/wiki/Physical_attractiveness#Youthfulness_2 Dette betyr ikke at det er umulig å finne en partner senere, eller at alle kvinner blir mindre attraktive med alderen, men at kvinner generelt er mest attraktive tidligere i livet, mens menn gjerne blir det senere. Det henger nok sammen med at menn gjennom evolusjonen er utviklet for å velge kvinner med tegn på fruktbarhet og sunnhet, som er på topp tidlig i livet, mens kvinner er utviklet for å velge menn med forsørger- og forsvarsevne, noe som gjerne kommer noe senere i livet og kommer til uttrykk gjennom status og erfaring. Hvorfor er dette interessant? Jo fordi det kan bidra til å forklare tendenser vi ser i samfunnet og gi oss en bedre forståelse av konsekvenser valgene våre har. Jepp, det stemmer nok på det generelle planet. Og det samme gjelder for menn! Jeg synes det er viktig å få med det også. Kanskje det vil gjøre at eldre menn gjør litt mer for å holde seg bedre, slik at vi eldre damer slipper å gå etter de yngre mannfolkene for å finne noen som vi tiltrekkes av? Jeg og mange med meg, tiltrekkes av kjekke og pene menn, ikke av lommeboka deres. Da er ungdom også relativt sentralt, dessverre. Men man kan gjøre mye for å holde seg bra selv om man ikke er 20 lenger! Menn som kvinner. Anonymkode: a7f63...778 7
herzeleid Skrevet 1. desember 2019 #104 Skrevet 1. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, det stemmer nok på det generelle planet. Og det samme gjelder for menn! Jeg synes det er viktig å få med det også. Kanskje det vil gjøre at eldre menn gjør litt mer for å holde seg bedre, slik at vi eldre damer slipper å gå etter de yngre mannfolkene for å finne noen som vi tiltrekkes av? Jeg og mange med meg, tiltrekkes av kjekke og pene menn, ikke av lommeboka deres. Da er ungdom også relativt sentralt, dessverre. Men man kan gjøre mye for å holde seg bra selv om man ikke er 20 lenger! Menn som kvinner. Anonymkode: a7f63...778 Menn blir strengt tatt et sidespor her, men i følge samme link når menn sin topp i slutten av tyveårene, altså noe senere enn kvinner. Men opprett gjerne en tråd om temaet om du ønsker å diskutere det. Likheter og forskjeller der er egentlig ganske interessant. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #105 Skrevet 1. desember 2019 På 18.11.2019 den 21.07, herzeleid skrev: Regner med at poenget til brukeren er at menn gjerne foretrekker yngre kvinner mens kvinner gjerne foretrekker eldre menn, noe en ser igjen i statistikken for par. NEEEEEIIIIIII, VI GJØR IKKE DET!!!!!! Altså, NOEN gjør kanskje det, men veldig mange foretrekker yngre menn. Hvem som kan få seg en yngre partner, har med penger og makt (og utseende) å gjøre, ikke med kjønn. Se bare på de fleste kjendiskvinner. Ofte har de mye yngre mannfolk. Og kjendismenn har mye yngre kvinnfolk. Generelt har kjendiser yngre partnere. Min kjæreste er 15 år yngre enn meg. Vi har vært sammen i flere år nå. Den statistikken din, den driver vi og jobber med, skjønner du. Og dessuten så viser jo "statistikken" at det blir vanligere og vanligere med eldre kvinner og yngre menn. Anonymkode: a7f63...778 4
herzeleid Skrevet 1. desember 2019 #106 Skrevet 1. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: NEEEEEIIIIIII, VI GJØR IKKE DET!!!!!! Altså, NOEN gjør kanskje det, men veldig mange foretrekker yngre menn. Hvem som kan få seg en yngre partner, har med penger og makt (og utseende) å gjøre, ikke med kjønn. Se bare på de fleste kjendiskvinner. Ofte har de mye yngre mannfolk. Og kjendismenn har mye yngre kvinnfolk. Generelt har kjendiser yngre partnere. Som sagt før får du nesten krangle med forskerne rundt dette. Statistikken virker ganske klar, og avvikene gjør den ikke mindre reell. Sitat Min kjæreste er 15 år yngre enn meg. Vi har vært sammen i flere år nå. Den statistikken din, den driver vi og jobber med, skjønner du. Og dessuten så viser jo "statistikken" at det blir vanligere og vanligere med eldre kvinner og yngre menn. Anonymkode: a7f63...778 Så fint, men dere er ikke så veldig interessante for denne diskusjonen og hvilke statistiske tendenser en observerer. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #107 Skrevet 1. desember 2019 9 minutter siden, herzeleid skrev: Menn blir strengt tatt et sidespor her, men i følge samme link når menn sin topp i slutten av tyveårene, altså noe senere enn kvinner. Men opprett gjerne en tråd om temaet om du ønsker å diskutere det. Likheter og forskjeller der er egentlig ganske interessant. Det spiller ingen rolle hva forskerne sier, de sier så mangt. Jeg er kvinne, ikke i 20-årene lenger og jeg forteller deg hva JEG tiltrekkes av. Og det er ikke eldre menn. Det samme gjelder bortimot alle venninnene mine. Jeg synes menn er vakrest og mest attraktive mellom 20 og 25. Mine venninner mener det samme. Kanskje vi er en flokk cougars, men dette er realiteten. Mener du at "forskerne" vet mer om hva jeg tiltrekkes av, enn det jeg gjør selv? Anonymkode: a7f63...778 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #108 Skrevet 1. desember 2019 7 minutter siden, herzeleid skrev: Som sagt før får du nesten krangle med forskerne rundt dette. Statistikken virker ganske klar, og avvikene gjør den ikke mindre reell. Så fint, men dere er ikke så veldig interessante for denne diskusjonen og hvilke statistiske tendenser en observerer. Som sagt, forskerne sier både det ene og det andre, og de kan ikke snakke for meg. JEG snakker for meg, og jeg - som ikke helt ung dame - foretrekker yngre menn. Gjerne mye yngre, til og med. Dette kommer neppe til å forandre seg om jeg så blir 90 år. Du må åpne opp øynene dine. Statistikken viser jo nettopp at flere og flere kvinner velger yngre menn. Hvorfor er det så vanskelig for deg at mange kvinner tiltrekkes av yngre menn? Du trenger ikke svare, foresten, for jeg vet svaret. Anonymkode: a7f63...778 4
herzeleid Skrevet 1. desember 2019 #109 Skrevet 1. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det spiller ingen rolle hva forskerne sier, de sier så mangt. Da har jeg vanskelig for å se så mye grunnlag for videre diskusjon. Om vi ikke kan enes om såpass grunnleggende forutsetninger som at vi vekter forskning og konsensus tyngre enn anekdoter og "jeg og mine venninner" tror jeg rett og slett vi har for ulikt utgangspunkt. Sitat Jeg er kvinne, ikke i 20-årene lenger og jeg forteller deg hva JEG tiltrekkes av. Og det er ikke eldre menn. Det samme gjelder bortimot alle venninnene mine. Jeg synes menn er vakrest og mest attraktive mellom 20 og 25. Mine venninner mener det samme. Kanskje vi er en flokk cougars, men dette er realiteten. Jeg er redd du ikke er så interessant når vi snakker om tendenser blant en større gruppe. Sitat Mener du at "forskerne" vet mer om hva jeg tiltrekkes av, enn det jeg gjør selv? Anonymkode: a7f63...778 Nei, og et slikt spørsmål tror jeg avslører en veldig mangelfull forståelse av hva forskningen forsøker å si noe om. En beskriver grupper, og det kan en ofte klare å gjøre ganske presist. Et tilfeldig individ i gruppen kan en naturlig nok ikke si så mye om, ut over å beskrive sannsynligheter. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som sagt, forskerne sier både det ene og det andre, og de kan ikke snakke for meg. JEG snakker for meg, og jeg - som ikke helt ung dame - foretrekker yngre menn. Gjerne mye yngre, til og med. Dette kommer neppe til å forandre seg om jeg så blir 90 år. Som forklart over; Du er ikke så veldig interessant her. Sitat Du må åpne opp øynene dine. Statistikken viser jo nettopp at flere og flere kvinner velger yngre menn. Men fortsatt et klart mindretall. Derav statistikken. Sitat Hvorfor er det så vanskelig for deg at mange kvinner tiltrekkes av yngre menn? Det har jeg ingen vanske med, men jeg synes vi bør forholde oss til virkeligheten og forskningen i slike diskusjoner, ikke personlige anekdoter. Sitat Du trenger ikke svare, foresten, for jeg vet svaret. Anonymkode: a7f63...778 Jeg tror på at du tror dette, men jeg misstenker at din "viten" om svaret er på omtrent samme nivå som din forståelse av ovennevnte forskning.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #110 Skrevet 1. desember 2019 48 minutter siden, herzeleid skrev: Da har jeg vanskelig for å se så mye grunnlag for videre diskusjon. Om vi ikke kan enes om såpass grunnleggende forutsetninger som at vi vekter forskning og konsensus tyngre enn anekdoter og "jeg og mine venninner" tror jeg rett og slett vi har for ulikt utgangspunkt. Jeg er redd du ikke er så interessant når vi snakker om tendenser blant en større gruppe. Nei, og et slikt spørsmål tror jeg avslører en veldig mangelfull forståelse av hva forskningen forsøker å si noe om. En beskriver grupper, og det kan en ofte klare å gjøre ganske presist. Et tilfeldig individ i gruppen kan en naturlig nok ikke si så mye om, ut over å beskrive sannsynligheter. Som forklart over; Du er ikke så veldig interessant her. Men fortsatt et klart mindretall. Derav statistikken. Det har jeg ingen vanske med, men jeg synes vi bør forholde oss til virkeligheten og forskningen i slike diskusjoner, ikke personlige anekdoter. Jeg tror på at du tror dette, men jeg misstenker at din "viten" om svaret er på omtrent samme nivå som din forståelse av ovennevnte forskning. Saken er at det finnes masse forskning som også forteller at damer liker yngre menn. Nå leste jeg også en artikkel som sier at joda, menn liker yngre damer, men de liker også eldre damer! Og så er det dette med forskning, gammel forskning og nyere forskning. Dette med eldre damer og yngre menn, er på mange måter et "nytt" tema innen forskningen. Går vi langt tilbake i tid, ser vi at det ofte skjedde at menn var gift med en del eldre kvinner, dette handlet om å føre slekter sammen og det var ikke så farlig om damen var eldst så lenge hun kunne bære frem barn. Men nok om akkurat det (jeg har faktisk studert dette, så her har jeg forskningen i ryggen). Men med "nytt", så mener jeg at det lenge har vært sosialt akseptert at menn finner seg yngre partnere, men ikke omvendt. Og NÅ begynner trenden virkelig å snu, og vi ser at flere og flere kvinner velger seg yngre menn og dette aksepteres også i større og større grad. Nyere forskning viser også at eldre menn ikke gir like god sperm som yngre menn, en eldre dame har større sjanse til å bli gravid med en yngre mann enn en eldre. Selvsagt har en 45 år gammel mann større sjanse til å bli far enn en 45 år gammel kvinne, men det er ikke så store forskjeller som mediesamfunnet vårt prøver å innbille oss. Årsaken til at damer over 40 ikke blir gravide med sine jevngamle menn, har i større grad enn man tidligere trodde, forklaring i mannens spermkvalitet. Jepp, dette er FORSKNING. Du må nesten godta dette, selv om det ikke er den delen av forskningen som du har bestemt deg for å tro på. Vi finner nemlig forskning som støtter alle mulige slags teorier i verden. Når det er sagt, så visste jeg ikke at vi var nødt til å diskutere med faglig tyngde i forskningen her på Kvinneguiden? Dette er stedet for anekdoter og selvopplevd erfaringsdeling. Jeg har forresten ikke sett deg linke til noe særlig forskning av noe slag, du heller? Og jo, jeg ER interessant. Fordi jeg er kvinne og representativ for min gruppe. Det er som at du mener at bare fordi jeg (og MANGE andre damer) velger noe annet enn din "forskning", så er vi ikke representative. Men vi er jo det. Tullegutt! 😄 Anonymkode: a7f63...778 5
herzeleid Skrevet 1. desember 2019 #111 Skrevet 1. desember 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Saken er at det finnes masse forskning som også forteller at damer liker yngre menn. Nå leste jeg også en artikkel som sier at joda, menn liker yngre damer, men de liker også eldre damer! Og så er det dette med forskning, gammel forskning og nyere forskning. Dette med eldre damer og yngre menn, er på mange måter et "nytt" tema innen forskningen. Går vi langt tilbake i tid, ser vi at det ofte skjedde at menn var gift med en del eldre kvinner, dette handlet om å føre slekter sammen og det var ikke så farlig om damen var eldst så lenge hun kunne bære frem barn. Men nok om akkurat det (jeg har faktisk studert dette, så her har jeg forskningen i ryggen). Du må nesten bestemme deg. I sted mente du at det "ikke spiller noen rolle hva forskerne sier", nå hevder du å ha forskningen i ryggen og at du selv har "studert" dette. Beklager om jeg ikke er fullstendig overbevist. Sitat Men med "nytt", så mener jeg at det lenge har vært sosialt akseptert at menn finner seg yngre partnere, men ikke omvendt. Og NÅ begynner trenden virkelig å snu, og vi ser at flere og flere kvinner velger seg yngre menn og dette aksepteres også i større og større grad. Ja noen flere velger annerledes enn normen, men dette er fortsatt avvikene heller enn normen. Sitat Nyere forskning viser også at eldre menn ikke gir like god sperm som yngre menn, en eldre dame har større sjanse til å bli gravid med en yngre mann enn en eldre. Selvsagt har en 45 år gammel mann større sjanse til å bli far enn en 45 år gammel kvinne, men det er ikke så store forskjeller som mediesamfunnet vårt prøver å innbille oss. Årsaken til at damer over 40 ikke blir gravide med sine jevngamle menn, har i større grad enn man tidligere trodde, forklaring i mannens spermkvalitet. Jepp, dette er FORSKNING. Du må nesten godta dette, selv om det ikke er den delen av forskningen som du har bestemt deg for å tro på. Vi finner nemlig forskning som støtter alle mulige slags teorier i verden. Her aner jeg ikke hva du tror du svarer på. Jeg har registrert at du er veldig opptatt av "spermkvalitet", men jeg kan ikke se hvorfor du stadig trekker dette frem, gitt at jeg ikke på noe tidspunkt har påstått at menns fruktbarhet ikke går ned med alderen. Svaret ditt fremstår sånn sett veldig malplassert. Sitat Når det er sagt, så visste jeg ikke at vi var nødt til å diskutere med faglig tyngde i forskningen her på Kvinneguiden? Dette er stedet for anekdoter og selvopplevd erfaringsdeling. Jeg registrerer at det for en del av brukerne så absolutt virker å være slik ja, men jeg håper jo at en også på dette forumet kan tilstrebe å se litt opp fra sin egen navle og innse at "meg selv" og "mine venninner" ikke nødvendigvis sier så mye om grupper i samfunnet som sådan. Sitat Jeg har forresten ikke sett deg linke til noe særlig forskning av noe slag, du heller? Jeg henviste til wikipedieartikkelen, som henviser til flere artikler, som et utgangspunkt. Det virker ikke som du nå er uenig i det jeg skriver? Sitat Og jo, jeg ER interessant. Fordi jeg er kvinne og representativ for min gruppe. Det er som at du mener at bare fordi jeg (og MANGE andre damer) velger noe annet enn din "forskning", så er vi ikke representative. Men vi er jo det. Tullegutt! 😄 Anonymkode: a7f63...778 Jeg prøvde å forklare dette i forrige innlegg der du spurte om jeg trodde forskerne visste bedre hva du liker enn du selv: Du er ikke nødvendigvis representativ (statistisk sett) for en gruppe som sådan, selv om du er et individ i gruppen, og om du sterkt avviker fra gruppen generelt er du det antagelig ikke. Du er sikkert en kjempeinteressant person, men som "bevis" for en større gruppe er du det ikke Endret 1. desember 2019 av herzeleid 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #112 Skrevet 1. desember 2019 33 minutter siden, herzeleid skrev: Du må nesten bestemme deg. I sted mente du at det "ikke spiller noen rolle hva forskerne sier", nå hevder du å ha forskningen i ryggen og at du selv har "studert" dette. Beklager om jeg ikke er fullstendig overbevist. -Jeg skrev det med å ha forskningen i ryggen, for å vise at det jeg sa også hadde faglig tungtveiende beviser (forskning) siden dette er så viktig for deg. For MEG er ikke forskningen så viktig. Forskere kan ikke si hvem jeg skal tiltrekkes av. Jeg tiltrekkes av yngre menn og jeg er langt fra unormal. Ja noen flere velger annerledes enn normen, men dette er fortsatt avvikene heller enn normen. -Jada, der er vi enige. Men forskning sier også at det blir flere og flere eldre damer som velger yngre menn. Ikke nødvendigvis 90-åringer som velger seg 25-åringer, men damer i 40-åra med menn i slutten av 20-åra og begynnelsen av 30-åra. Og når det blir flere og flere av avvikene, er det snart ikke avvik lenger. Her aner jeg ikke hva du tror du svarer på. Jeg har registrert at du er veldig opptatt av "spermkvalitet", men jeg kan ikke se hvorfor du stadig trekker dette frem, gitt at jeg ikke på noe tidspunkt har påstått at menns fruktbarhet ikke går ned med alderen. Svaret ditt fremstår sånn sett veldig malplassert. -Det er ikke malplassert. Spermkvalitet er nevnt tidligere i tråden, men ikke av meg. Nå er jeg nå ikke heller så overvettes opptatt av kvaliteten på mannesaft heller. 😂 Poenget med å trekke frem spermkvalitet er i forbindelse med forskning - som er så viktig for deg. Og akkurat denne forskningen er trukket frem fordi den har å gjøre med påstanden om at "kvinnen eldes raskere enn menn". Som du også hevder. Denne forskningen viser at også menn eldes i takt med kvinnen. Jeg prøver jo bare å svare deg på dine premisser, altså ved å vise til forskning, for ellers så vil du jo ikke diskutere med meg, sier du. 😉 Jeg registrerer at det for en del av brukerne så absolutt virker å være slik ja, men jeg håper jo at en også på dette forumet kan tilstrebe å se litt opp fra sin egen navle og innse at "meg selv" og "mine venninner" ikke nødvendigvis sier så mye om grupper i samfunnet som sådan. -Hvorfor ikke det? Vi er faktisk en stor gruppe i samfunnet. Jeg skriver jo ikke bare "meg og mine venninner", men sier også "flere med meg" og da sikter jeg til de utallige artiklene og forumpostene jeg har lest om damer som ønsker seg yngre menn (for å sette tematikken litt på spissen). Det virker på meg som at du BARE IKKE KAN FATTE at det er helt vanlig at kvinner foretrekker yngre menn, like mye som at de foretrekker eldre menn. Utifra andre innlegg fra deg her inne på KG, virker det som at du prøver å spre et usant gospel om at "kvinner foretrekker eldre menn og burde være hjemme og passe barna. Kvinnen bør også senke kravene sine når det gjelder menn." Samtidig så ser vi at flere og flere menn blir gamle, single og bitre. Jeg tror det er lurt at vi begynner å kommunisere hva kvinner vil ha, for først da kan menn prøve å bli mer attraktive for kvinnene. Det du predikerer om, vil jo ikke hjelpe disse stakkars mannfolkene i det hele tatt. Jeg mener selvsagt ikke at det bare er mennene som skal prøve å bli attraktive utseendesmessig for kvinner, det skal jo kvinner også gjøre (for menn). Men det er faktisk fortsatt vanligst at damer bruker tid på utseendet sitt enn menn. Utrolig mange menn får kulemage og måne og tror at dette har null å si for markedsverdien deres. Jeg henviste til wikipedieartikkelen, som henviser til flere artikler, som et utgangspunkt. Det virker ikke som du nå er uenig i det jeg skriver? -Jeg er uenig i det du skriver. Jeg prøvde å forklare dette i forrige innlegg der du spurte om jeg trodde forskerne visste bedre hva du liker enn du selv: Du er ikke nødvendigvis representativ (statistisk sett) for en gruppe som sådan, selv om du er et individ i gruppen, og om du sterkt avviker fra gruppen generelt er du det antagelig ikke. - Jeg er ikke en avviker fra gruppen (min). Og med "gruppen (min)" mener jeg gruppen av damer "litt opp i åra" med høy utdannelse og generell appetitt på livet. 😘 Du er sikkert en kjempeinteressant person, men som "bevis" for en større gruppe er du det ikke -JEG som person er det kanskje ikke, men når vi er såpass mange damer som mener det samme, så er vi jo nettopp det. 😉 Anonymkode: a7f63...778
herzeleid Skrevet 1. desember 2019 #113 Skrevet 1. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: -Jeg skrev det med å ha forskningen i ryggen, for å vise at det jeg sa også hadde faglig tungtveiende beviser (forskning) siden dette er så viktig for deg. For MEG er ikke forskningen så viktig. Forskere kan ikke si hvem jeg skal tiltrekkes av. Jeg tiltrekkes av yngre menn og jeg er langt fra unormal. Anonymkode: a7f63...778 Nå er ikke poenget at forskere skal si hvem du er tiltrukket av, men hva tendensen er blant grupper. Sitat -Jada, der er vi enige. Men forskning sier også at det blir flere og flere eldre damer som velger yngre menn. Ikke nødvendigvis 90-åringer som velger seg 25-åringer, men damer i 40-åra med menn i slutten av 20-åra og begynnelsen av 30-åra. Og når det blir flere og flere av avvikene, er det snart ikke avvik lenger. Som du sier, det er per nå avvikene i forhold til normen. Det kan på et tidspunkt endre seg. Sitat -Det er ikke malplassert. Spermkvalitet er nevnt tidligere i tråden, men ikke av meg. Nå er jeg nå ikke heller så overvettes opptatt av kvaliteten på mannesaft heller. 😂 Poenget med å trekke frem spermkvalitet er i forbindelse med forskning - som er så viktig for deg. Og akkurat denne forskningen er trukket frem fordi den har å gjøre med påstanden om at "kvinnen eldes raskere enn menn". Som du også hevder. Denne forskningen viser at også menn eldes i takt med kvinnen. Vis meg gjerne hvor du leser meg skrive "kvinnen eldes raskere enn menn" eller hva du tolker slik. Sitat Jeg prøver jo bare å svare deg på dine premisser, altså ved å vise til forskning, for ellers så vil du jo ikke diskutere med meg, sier du. 😉 Jeg prøvde å forklare deg at når du sier at "det ikke spiller noen rolle hva forskerne sier" for så å sverge til anekdoter fremfor forskning, har jeg vanskelig for å se at vi har noen felles basis å diskutere på. Gledelig å se at du vil være med å løfte blikket litt Sitat -Hvorfor ikke det? Vi er faktisk en stor gruppe i samfunnet. Jeg skriver jo ikke bare "meg og mine venninner", men sier også "flere med meg" og da sikter jeg til de utallige artiklene og forumpostene jeg har lest om damer som ønsker seg yngre menn (for å sette tematikken litt på spissen). SNL har en kort artikkel om utvalg som sier litt om representative utvalg. At diskusjoner med venninner og forumposter fra meningsfeller ikke utgjør et representativt utvalg av kvinner tror jeg er ganske åpenbart? https://snl.no/utvalg Sitat Det virker på meg som at du BARE IKKE KAN FATTE at det er helt vanlig at kvinner foretrekker yngre menn, like mye som at de foretrekker eldre menn. Utifra andre innlegg fra deg her inne på KG, virker det som at du prøver å spre et usant gospel om at "kvinner foretrekker eldre menn og burde være hjemme og passe barna. Kvinnen bør også senke kravene sine når det gjelder menn." Samtidig så ser vi at flere og flere menn blir gamle, single og bitre. Jeg tror det er lurt at vi begynner å kommunisere hva kvinner vil ha, for først da kan menn prøve å bli mer attraktive for kvinnene. Det du predikerer om, vil jo ikke hjelpe disse stakkars mannfolkene i det hele tatt. Jeg mener selvsagt ikke at det bare er mennene som skal prøve å bli attraktive utseendesmessig for kvinner, det skal jo kvinner også gjøre (for menn). Men det er faktisk fortsatt vanligst at damer bruker tid på utseendet sitt enn menn. Utrolig mange menn får kulemage og måne og tror at dette har null å si for markedsverdien deres. Jeg synes du her illustrerer veldig godt hvorfor disse diskusjonene blir vanskelige, ved at en i større grad angriper en imaginær person og dennes meninger enn å forholde seg til det andre skriver. Det tror jeg ikke er hensiktsmessig. Sitat -Jeg er uenig i det du skriver. Klarer du å være litt mer spesifikk? Sitat - Jeg er ikke en avviker fra gruppen (min). Og med "gruppen (min)" mener jeg gruppen av damer "litt opp i åra" med høy utdannelse og generell appetitt på livet. 😘 Kilde? Sitat -JEG som person er det kanskje ikke, men når vi er såpass mange damer som mener det samme, så er vi jo nettopp det. 😉 Det er nok ikke slik bevis fungerer. At det finnes en undergruppe med like meninger og/eller preferanser beviser ikke at dette er normen blant gruppen. Men kom gjerne med kilde på at så er tilfelle. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #114 Skrevet 1. desember 2019 1 time siden, herzeleid skrev: Nå er ikke poenget at forskere skal si hvem du er tiltrukket av, men hva tendensen er blant grupper. Som du sier, det er per nå avvikene i forhold til normen. Det kan på et tidspunkt endre seg. Vis meg gjerne hvor du leser meg skrive "kvinnen eldes raskere enn menn" eller hva du tolker slik. Jeg prøvde å forklare deg at når du sier at "det ikke spiller noen rolle hva forskerne sier" for så å sverge til anekdoter fremfor forskning, har jeg vanskelig for å se at vi har noen felles basis å diskutere på. Gledelig å se at du vil være med å løfte blikket litt SNL har en kort artikkel om utvalg som sier litt om representative utvalg. At diskusjoner med venninner og forumposter fra meningsfeller ikke utgjør et representativt utvalg av kvinner tror jeg er ganske åpenbart? https://snl.no/utvalg Jeg synes du her illustrerer veldig godt hvorfor disse diskusjonene blir vanskelige, ved at en i større grad angriper en imaginær person og dennes meninger enn å forholde seg til det andre skriver. Det tror jeg ikke er hensiktsmessig. Klarer du å være litt mer spesifikk? Kilde? Det er nok ikke slik bevis fungerer. At det finnes en undergruppe med like meninger og/eller preferanser beviser ikke at dette er normen blant gruppen. Men kom gjerne med kilde på at så er tilfelle. Huff, nå babler du for mye. God natt! 😄 Anonymkode: a7f63...778 2
herzeleid Skrevet 1. desember 2019 #115 Skrevet 1. desember 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff, nå babler du for mye. God natt! 😄 Anonymkode: a7f63...778 Sov litt på det du, så ser vi om du skjønner det i morgen. Natta
Stylish24 Skrevet 1. desember 2019 #116 Skrevet 1. desember 2019 2 timer siden, herzeleid skrev: Nå er ikke poenget at forskere skal si hvem du er tiltrukket av, men hva tendensen er blant grupper. Som du sier, det er per nå avvikene i forhold til normen. Det kan på et tidspunkt endre seg. Vis meg gjerne hvor du leser meg skrive "kvinnen eldes raskere enn menn" eller hva du tolker slik. Jeg prøvde å forklare deg at når du sier at "det ikke spiller noen rolle hva forskerne sier" for så å sverge til anekdoter fremfor forskning, har jeg vanskelig for å se at vi har noen felles basis å diskutere på. Gledelig å se at du vil være med å løfte blikket litt SNL har en kort artikkel om utvalg som sier litt om representative utvalg. At diskusjoner med venninner og forumposter fra meningsfeller ikke utgjør et representativt utvalg av kvinner tror jeg er ganske åpenbart? https://snl.no/utvalg Jeg synes du her illustrerer veldig godt hvorfor disse diskusjonene blir vanskelige, ved at en i større grad angriper en imaginær person og dennes meninger enn å forholde seg til det andre skriver. Det tror jeg ikke er hensiktsmessig. Klarer du å være litt mer spesifikk? Kilde? Det er nok ikke slik bevis fungerer. At det finnes en undergruppe med like meninger og/eller preferanser beviser ikke at dette er normen blant gruppen. Men kom gjerne med kilde på at så er tilfelle. Det at kvinner eldes fortere enn menn er jo bare fakta. Kvinner har mindre collagen i ansiktet og eldes dermed fortere enn menn. Så du tar ikke feil dersom du har skrevet det tidligere, herzeleid. "Regardless of age, men have a higher collagen density than women. Lucky, right? Because collagen content is directly related to the signs of skin aging, it has been said a woman's skin is about 15 years older than a man's of the same age." https://www.dermalogica.com/is-a-man's-skin-really-different-from-a-woman's%3F/ys_shave_4,default,pg.html
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #117 Skrevet 2. desember 2019 De yngste mennene er veldig mye mindre ettertraktede enn jevnaldrende damer. Damer synes mange unge menn ikke ser mandige nok ut, og disse mennene må finne seg i å vente til de blir eldre før de får sjans på noen. Samtidig kan de unge damene velge blant alle menn, og tar heller en kjekk mann som er 5-10 år eldre enn en jevnaldrende som ikke er så kjekk. Damer er tydeligvis ikke så klar over dette, men en veldig stor andel unge menn sliter veldig på kjønnsmarkedet. De kjekkeste mennene sliter ikke, og disse mennene vil og ha tilgang til unge pene damer til de er godt opp i årene. Men en stor andel må finne seg i å være ufrivillig single i årevis mens de venter på å bli litt eldre. Det har ikke så mye å si når menn og kvinner er penest. Det har mye mer å si hvor enkelt det er å få kjæreste, og her er det enorme forskjeller basert på kjønn og alder. Det er svært vanskelig for unge menn bortsett fra de mest attraktive. Men det betyr jo og at det etterhvert blir vanskeligere for kvinner og lettere for menn. Anonymkode: ac6e7...90e
wintergirl Skrevet 2. desember 2019 #118 Skrevet 2. desember 2019 På 21.11.2019 den 9.44, AnonymBruker skrev: Du går igjen i nesten alle innlegg om menn og yngre kvinner med dette vissvasset ditt....det du påstår handler mest om dine egne ønske drømmer fordi du selv er godt opp årene og har har begynt å eldes. Jeg kjenner INGEN par der en ung mann har en "gammel røy" i 40 årene. Hvorfor skulle han ønske seg eldre damer når overgangsalderen hos kvinner er mellom 45-52 år ? Mens det motsatt finnes par med aldersforskjell der kvinnen er 20 år yngre, og hos et par der det er hele 30 års aldersforskjell uten at de er rike. Hvorfor er det ALDRI gamle kvinner og yngre menn hos den vanlige mann og kvinne mens det motsatte finnes det flere eksempler på ? Anonymkode: 458ff...c3f Virkelig!? Jeg kjenner flere der dama er eldst og det er mange flere forhold der dama er eldst rundt om i denne verden! Det er bare det at enkelte menn som selv sliter med selvbildet og kvinner prøver å fortrenge dette. 10 timer siden, Stylish24 skrev: Det at kvinner eldes fortere enn menn er jo bare fakta. Kvinner har mindre collagen i ansiktet og eldes dermed fortere enn menn. Så du tar ikke feil dersom du har skrevet det tidligere, herzeleid. "Regardless of age, men have a higher collagen density than women. Lucky, right? Because collagen content is directly related to the signs of skin aging, it has been said a woman's skin is about 15 years older than a man's of the same age." https://www.dermalogica.com/is-a-man's-skin-really-different-from-a-woman's%3F/ys_shave_4,default,pg.html Det er bare det at vi ser noe helt annet der ute, enn det linken du la ut. Dessverre så ser mange menn veldig mye eldre ut enn de er allerede i 30 årene. Det at menn også har tykkere hud er langt i fra noen fordel da menn også får dypere rynker og mer furete hud. Kvinner levde et annet liv for mange år siden hvor det innebar endel fødsler , hardt arbeid , mer eksponering for sol da mange jobbet mye ute på garden. Ikke trente de på den måten før heller, de slet heller ut kroppen med alle de oppgavene og ansvaret de hadde . Før dro mange kvinner ned til bekken for å vakse klær, selv når det var iskaldt ute. Morsomt med den linken du la ut, for den viser ikke akkurat sannheten. Men for all del, menn prøver så godt de kan å overbevise seg selv hvor mye bedre de er. Lykke til med det😊 4
wintergirl Skrevet 2. desember 2019 #119 Skrevet 2. desember 2019 (endret) Ts, du må ikke ta menn på dette forumet seriøst. Flotte menn med selvtilliten i behold snakker ikke sånn. Menn som sliter med seg selv og er bitre på kvinner gjør alt de kan for å ta kvinner. Ikke glem det. Jeg begynte for noen menn å bli for gammel allerede da jeg var 19 jeg. Da jeg var 25 fikk jeg også høre ar jeg var for gammel av en snål type som trodde han var noe mer enn det han egentlig var. I følge han så mistet alle kvinner sjarmen når de passerte 23. Jeg fikk blikk og oppmerksomhet tidlig i 20 årene jeg, men det var i slutten av 20 årnene og begynnelsen av 30 årene det tok helt av. Men jeg så fortsatt ut som jeg var tidlig 20 årene, var faktisk strammere og hadde penere trekk i ansiktet enn da jeg var 20. Alt la seg mer til rette på meg, men vi er såklart forskjellige. Spiser du sunt, beveger deg og tar vare på deg så kommer du langt. Tro meg, menn som er besatt av å nedsnakke kvinner og skal fortelle oss at menn kun gir oss oppmerksomhet etter fylte 30 for å være snille, har det veldig dårlig med seg selv. Legg merke til hvordan fruktbarheten våres synker og synker ved slike debatter. Før var det noe dalende etter 35, så ble det 30, så ble det 29, så ble det 28. Det er bare tull da mange kvinner bærer frem friske og sunne barn helt opp til 40 + helt naturlig uten medisinsk hjelp. Bare vent, jo mer hissige enkelte menn blir når de vet de ikke kan ta oss, så kommer fruktbarheten til å synke enda mer. Sett det i et par tråder nå hvor enkelte drar frem fruktbarheten og at den synker ved 30, enda det er 35 som er mest kjent. Her var faktisk gynekologen min litt uenig da mange kvinner 35+ fortsatt hadde sunne friske egg. Så det er individuelt. Husk også at menn som sliter med seg selv har et ekstra stort behov for å ha kontroll over kvinner for få sikret seg en partner. Så da er det om å få kvinner til å bli mer usikre på seg selv Og nei, kvinner er ikke kvinner verst som en mann skrev tidlig i tråden. Selvsagt skjer det at kvinner drar hverandre med, men det samme kan menn også gjøre når de blir forbannet på kvinner de ikke får. Se bare i denne tråden. Endret 2. desember 2019 av wintergirl 6
Stylish24 Skrevet 2. desember 2019 #120 Skrevet 2. desember 2019 1 time siden, wintergirl skrev: Virkelig!? Jeg kjenner flere der dama er eldst og det er mange flere forhold der dama er eldst rundt om i denne verden! Det er bare det at enkelte menn som selv sliter med selvbildet og kvinner prøver å fortrenge dette. Det er bare det at vi ser noe helt annet der ute, enn det linken du la ut. Dessverre så ser mange menn veldig mye eldre ut enn de er allerede i 30 årene. Det at menn også har tykkere hud er langt i fra noen fordel da menn også får dypere rynker og mer furete hud. Kvinner levde et annet liv for mange år siden hvor det innebar endel fødsler , hardt arbeid , mer eksponering for sol da mange jobbet mye ute på garden. Ikke trente de på den måten før heller, de slet heller ut kroppen med alle de oppgavene og ansvaret de hadde . Før dro mange kvinner ned til bekken for å vakse klær, selv når det var iskaldt ute. Morsomt med den linken du la ut, for den viser ikke akkurat sannheten. Men for all del, menn prøver så godt de kan å overbevise seg selv hvor mye bedre de er. Lykke til med det😊 Kvinner jevnt over stresser jo på et helt annet nivå nå i dag enn for 100 år siden. I dag skal kvinner og jenter prestere godt på skolen, gjerne for å etablere en karriere, stor vennekrets, masse å gjøre. Spesielt det med skole og karriere tærer på oss alle, kvinner så vel som menn. Jeg skal være enig i at mange menn taper seg ved årene, noen gjerne i 30 årene også. Men det tapet består ikke i at mennene ikke lengre ser unge ut i ansiktet, slik tilfellet er for mange jenter. Hvorfor er realitetene så vanskelig å ta inn over? Sier man at en kar på 155 er fucked på datingmarkedet så nikker hele Kvinneguiden unisont i enighet, men å si at en dame som er passert tredve har dårlige odds på datingmarkedet så er man plutselig verdens største drittsekk. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå