Gå til innhold

Avslag på to ukers "ferie"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å søke om 8 skoledager med med permisjon, og så sende melding på dag 9 om at flyet er kansellert/Du ble syk på ferie så dere kunne ikke dra osv? 

Anonymkode: 76f9a...198

Nei. Det er ihvertfall helt uaktuelt. Jeg er litt for ærlig når det kommer til sånt. Vi reiser nok uansett, men da skal jeg si at vi reiser. Enn å bruke denne "unnskyldning". 

TS 

Anonymkode: 19538...4af

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forkjempere av det multikulturelle samfunnet vil nok helst se at du heretter bruker "hjemlandet" om Norge og føde- eller opprinnelseslandet om det andre.

Det blir litt galt for dem om du blander dette, for hele argumentasjonen deres bygger på at innvandrere helst vil bli som oss som var her og at vi egentlig er så innmari like.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en gang jeg leste HI fikk jeg vondt i magen og tenkte at dette lovte ikke godt. Og da Ts begynte åsnakke om sin 12årige datter ble jeg kvalm og jeg vet at når jeg reagerer kroppslig på en ting jeg leser, ser eller hører, så bare vet jeg at det er noe mer under. TS bør bli hjemme og la mannen dra alene til dette hjemlandet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å søke om 8 skoledager med med permisjon, og så sende melding på dag 9 om at flyet er kansellert/Du ble syk på ferie så dere kunne ikke dra osv? 

Anonymkode: 76f9a...198

Hvis man først har bedt om 14 dager fri (virkelig argumentert for hvorfor det er så viktig), får avslag, søker om åtte dager og "plutselig har blitt syk"... Ja, da tror jeg man blir gjennomskuet rimelig kvikt altså. Ingen ville tro på den der! 

Da er det faktisk bedre å være ærlig å si "vi gjør det likevel, selv om vi ikke får tillatelse". Man trenger jo ikke å gjøre seg til løgner på toppen av at man skal bryte reglene! 

Anonymkode: 125ac...daf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. skrev:

Med en gang jeg leste HI fikk jeg vondt i magen og tenkte at dette lovte ikke godt. Og da Ts begynte åsnakke om sin 12årige datter ble jeg kvalm og jeg vet at når jeg reagerer kroppslig på en ting jeg leser, ser eller hører, så bare vet jeg at det er noe mer under. TS bør bli hjemme og la mannen dra alene til dette hjemlandet. 

 

Du vet jo ikke en gang hvilket land det er snakk om?! Snakk om å være hysterisk.

Anonymkode: d1e59...306

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du vet jo ikke en gang hvilket land det er snakk om?! Snakk om å være hysterisk.

Anonymkode: d1e59...306

Vel, og det er også mystiskt at ikke TS sier oss hvilket land det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan man gjøre selv om man befinner seg utenfor Norge. Det samme gjelder skolearbeid.

Anonymkode: d1e59...306

Ikke alle har ressurser nok til å følge opp barna sine med skolearbeidet noe som medfører ekstraarbeid for lærer/skolen. Det skaper også utfordringer når mange nok tenker at det er bare å søke fri når det måtte passe.

Anonymkode: 0b738...241

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Hele tråden gir meg vondt i magen, det foregår noe. Kanskje vet ikke TS om det en gang.

Kanskje du er litt forutinntatt? Du antar både det ene og andre uten å en gang vite hvilken kulturell bakgrunn ts har.

Anonymkode: d1e59...306

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje du er litt forutinntatt? Du antar både det ene og andre uten å en gang vite hvilken kulturell bakgrunn ts har.

Anonymkode: d1e59...306

Hvorfor får vi ikke vite det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke alle har ressurser nok til å følge opp barna sine med skolearbeidet noe som medfører ekstraarbeid for lærer/skolen. Det skaper også utfordringer når mange nok tenker at det er bare å søke fri når det måtte passe.

Anonymkode: 0b738...241

Så de som har ressurser til å følge opp dette skal ikke få ta barnet ut fra skolen i en periode i forbindelse med alvorlig sykdom/begravelse av en nær slektning i et annet land? Kun fordi Rebecca eller Alexander ikke fikk fri til å reise til Kanariøyene på ferie utenom skoleferien?

Anonymkode: d1e59...306

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, O.G. skrev:

Hvorfor får vi ikke vite det egentlig?

Hvorfor er det viktig for deg å vite om det er Surinam eller Vanuatu? Begge land kunne gjort ts ganske gjenkjennelig, om noen kjente av henne leser her.

Anonymkode: d1e59...306

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det viktig for deg å vite om det er Surinam eller Vanuatu? Begge land kunne gjort ts ganske gjenkjennelig, om noen kjente av henne leser her.

Anonymkode: d1e59...306

Hvordan vet du om at det er Surinam eller Vanuatu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, O.G. skrev:

Hvorfor får vi ikke vite det egentlig?

Fordi det ikke har noenting med saken å gjøre. Gå tilbake til HI så ser du hva jeg egentlig spør etter  

Anonymkode: 19538...4af

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi det ikke har noenting med saken å gjøre. Gå tilbake til HI så ser du hva jeg egentlig spør etter  

Anonymkode: 19538...4af

Jeg tror det har mye med saken å å gjøre. 

Ellers da så bør du bare respektere avslaget og holde deg hjemme med 12åringen.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5% betyr at det er kommunens mål for elevene.

Det finnes mage gode grunner til å ikke gi så mye fri. De går glipp av undervisning, og tar de det ikke igjen, så blir det IOP og ekstrautgifter på sikt.

Anonymkode: e4e9e...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Så de som har ressurser til å følge opp dette skal ikke få ta barnet ut fra skolen i en periode i forbindelse med alvorlig sykdom/begravelse av en nær slektning i et annet land? Kun fordi Rebecca eller Alexander ikke fikk fri til å reise til Kanariøyene på ferie utenom skoleferien?

Anonymkode: d1e59...306

Reglene må nesten være like for alle og det er heller ikke slik at man har noe mer rett på fri for å besøke den syke tanten i Tromsø hvis man bor i Oslo enn når det er snakk om den syke tanten i Tyrkia eller Somalia.

Hvordan tenker du at administrasjonen på skolen skal vurdere de ulike søknadene når man kjører etter ulike regler og skal man si nei til foreldre som er ressusrsvake og ja til ressurssterke foreldre?

Anonymkode: 0b738...241

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er ihvertfall helt uaktuelt. Jeg er litt for ærlig når det kommer til sånt. Vi reiser nok uansett, men da skal jeg si at vi reiser. Enn å bruke denne "unnskyldning". 

TS 

Anonymkode: 19538...4af

Du kan klage på avslaget til skoøefaglig rådgiver i kommunen, evt. Rådmann. Vet ikke om dette er en stor eller liten kommune. Men jeg ville sendt klage på avslaget med kopi av søknad m.m til den over rektor igjen. (Skolefaglig rådgiver, ansvarlig for helseoppvekst, rådmann) med begrunnelse. Og hvis din kommune bruker de rette skjemaer så står det klinkende klart i skjemaet at dere som foresatte tar ansvar for barnets læring i denne perioden eleven er tatt ut av den norske skole. Har aldri vært borti noe så rigide permisjonsregler som du forteller her. Vi har ikke noen 5% regel ved grunnskolen i vår kommune. Og glad er jeg for det. Som en kommune med mye millitært så hadde det vært mange "forsvarsunger" med lang reisevei til slekt  som hadde hatt kjempeproblemer for å kunne for eksempel delta i bestemors begravelse og i sorgprossessen på en ordentlig måte isteden for 1 dag reise, 1 dag begravelse og en dag reise tilbake. 

 

Anonymkode: 3ba59...e82

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reglene må nesten være like for alle og det er heller ikke slik at man har noe mer rett på fri for å besøke den syke tanten i Tromsø hvis man bor i Oslo enn når det er snakk om den syke tanten i Tyrkia eller Somalia.

Hvordan tenker du at administrasjonen på skolen skal vurdere de ulike søknadene når man kjører etter ulike regler og skal man si nei til foreldre som er ressusrsvake og ja til ressurssterke foreldre?

Anonymkode: 0b738...241

Jeg mener at man burde få reise uansett om bestemor er i Australia eller Berlevåg, når det er snakk om alvorlig sykdom eller dødsfall, uavhengig av karakterer. Det er ikke sikkert karakterene blir noe bedre av å ikke få ta farvel.

Anonymkode: d1e59...306

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan klage på avslaget til skoøefaglig rådgiver i kommunen, evt. Rådmann. Vet ikke om dette er en stor eller liten kommune. Men jeg ville sendt klage på avslaget med kopi av søknad m.m til den over rektor igjen. (Skolefaglig rådgiver, ansvarlig for helseoppvekst, rådmann) med begrunnelse. Og hvis din kommune bruker de rette skjemaer så står det klinkende klart i skjemaet at dere som foresatte tar ansvar for barnets læring i denne perioden eleven er tatt ut av den norske skole. Har aldri vært borti noe så rigide permisjonsregler som du forteller her. Vi har ikke noen 5% regel ved grunnskolen i vår kommune. Og glad er jeg for det. Som en kommune med mye millitært så hadde det vært mange "forsvarsunger" med lang reisevei til slekt  som hadde hatt kjempeproblemer for å kunne for eksempel delta i bestemors begravelse og i sorgprossessen på en ordentlig måte isteden for 1 dag reise, 1 dag begravelse og en dag reise tilbake. 

 

Anonymkode: 3ba59...e82

Tusen takk for et ordentlig svar på det jeg lurer på. Jeg finner heller ingen 5% regelen når jeg Google det med kommune navn. Allerede i første brev la vil til at vi søker på grunn XX, tatt dette opp med lærer, tatt ansvar for å få gjort alle lekser. Vi tok t.o.m at en ting er at vi MÅ reise, men det er også en"kulturell reise" for vår datter, å bli med og oppleve det vi skal. Nei. Hun skal ikke gifte seg, hvis noen lurer på det. Det er visst bare de kongelige som får lov til kulturell reise. 

Jeg skal sende mail om klage idag så får kommunen vurdere den. Vi reiser uansett, men vil gjerne ha tillatelse. 

Takk igjen. 

Anonymkode: 19538...4af

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...