Gå til innhold

Avslag på to ukers "ferie"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det mindre vanlig å bruke karakterer i skolen og mer fokus på vurdering for læring. Så her tror jeg ikke på deg. 

Anonymkode: 8cf9c...e6e

Vel. Det har egentlig ingen betydning for meg om du ikke tror på meg. Det jeg skrev er sant. 

Anonymkode: 19538...4af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet ikke jeg som er TS, noe om hvem som har bekreftet at det er et europeisk land, for det er ikke det. Det jeg derimot HAR sagt er at selve flytid er på 13 timer. Så kommer mellomlanding på 4-6 timer pluss tur til og fra flyplassen til 5-6 timer. 

Anonymkode: 19538...4af

Det er nok noen som trekker korte slutninger. Mener du TS har skrevet vestlig land og avvist USA. Dermed trekkes konklusjonen europeisk land. Men Australia og New Zealand, Canada mfl regnes jo også som vestlige, og sikker enda noen. 

Folk leser bare det de vil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Outlander skrev:

Hva har det med saken å gjøre?  Alle tiden det tar deg å reise legger du opp i ferietiden, ikke mens barnet er på skolen hvis ikke det er helt nødvendig.  At det er ungdomsskolen vi snakker om er det verre da de er enda mer fokusert på fravær.  2 uker midt opp i tiden de skal kanskje ha nasjonal prøver osv ser de veldig dårlig på.  Om dette er viktig for dere ts så klager du- hva slags råd forventer du egentlig fra folk på KG? 

De som har lest HI ser kanskje, eller overser at jeg har IKKE søkt om råd ifm reise. Jeg spurte om hjelp til å skjønne /finne ut etter en av grunnene til avslaget.Prøvde å Google selv, men klarte ikke å finne ut av det. 

Men i best KG-stil så velger man å ha råd og meninger om ting som man egentlig ikke har spurt om. Denne tråden har blitt innmari lang fordi folk har gitt råd som det ikke er blitt spurt etter. 🤷‍♀️🤷‍♀️

Anonymkode: 19538...4af

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2019 den 15.48, AnonymBruker skrev:

Dette er regler som er blitt skjerpet inn delvis for å hindre tvangsekteskap og kjønnslemlestelse. Ts vil ikke engang svare på om rektor er informert om hvorfor denne reisa er så viktig og hvorfor den må vare hele to uker. Hvis det hadde vært begravelse eller noen som lå på dødsleiet hadde det kanskje ikke vært så hemmelig? Og "rektor er informert om konsekvensene"? Har de tenkt å saksøke rektor eller hva? Konsekvensene av å reise uten godkjenning vil nok heller bli ubehagelige for ts og familien, ikke for rektor eller skolen. 

Anonymkode: 5d377...550

Er det større sjanse for tvangsekteskap og kjønnslemlestelse om de reiser til hjemlandet utenom skoleferiene??? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker som utrolig mange her inne er veldig lite verdensvant og tror alle andre land har samme ferieoppsett som Norge. 

For å besøke min svigersøster må jeg først fly i 18timer. I ren flytid. Mellom der skal jeg mellomlande i 6 timer, så videre, så er det et stopp på 3timer før jeg ankommer flyplassen. Derifra tar det litt tid å komme seg til byen. Men la oss si at jeg velger å bare gønne på å dra rett til svigersøster. Da skal jeg først ta tog elelr buss til byen. Her må jeg faktisk spise og sove. Så må jeg ta buss i 4 timer for så å ta båt. Båten tar 2-3 dager. Når jeg ankommer terminalen her må jeg ta en ny båt som kun går 1 gang om dagen. Den tar bare 30 min men likevel. 

Men allerede her ser dere at det er ganske mange dager i bare reise, og sånn kan det nok være for Ts også.. 

Anonymkode: 84635...75a

Man kan ikke legge opp skoleverket i Norge fordi din søster har flyttet inn i et dalføre i Ytre Langtvekkistan. Søsteren din har flyttet (tror jeg ut i fra slik jeg leser innlegget ditt), da får hun ha hovedansvaret med å dra hjem til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som har lest HI ser kanskje, eller overser at jeg har IKKE søkt om råd ifm reise. Jeg spurte om hjelp til å skjønne /finne ut etter en av grunnene til avslaget.Prøvde å Google selv, men klarte ikke å finne ut av det. 

Men i best KG-stil så velger man å ha råd og meninger om ting som man egentlig ikke har spurt om. Denne tråden har blitt innmari lang fordi folk har gitt råd som det ikke er blitt spurt etter. 🤷‍♀️🤷‍♀️

Anonymkode: 19538...4af

Fordi folk er ikke interessert i å hjelpe deg med tull. Det er langt viktigere å få deg til å forstå hvor hinsides tankegangen deres er.

Dere får flytte tilbake da, om norsk skole er så håpløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Trolljeger skrev:

Fordi folk er ikke interessert i å hjelpe deg med tull. Det er langt viktigere å få deg til å forstå hvor hinsides tankegangen deres er.

Dere får flytte tilbake da, om norsk skole er så håpløs.

Jeg har ytringsfrihet, dvs jeg har rett til å si hva jeg vil, hvor jeg vil og ikke minst når jeg vil. Mulig at folk tenker på innlegget mitt som tullete, og du har rett til å mene det. 

Er du en av de som ilegger folk meninger de ikke har? 

Hvis jeg sier en ting om min norske nabo, så liker jeg ikke etnisk norske og burde reise tilbake. Hvis jeg sier noe om politikerne, så liker jeg ikke Norge og burde reise tilbake. Jeg husker jeg la ut en kommentar en gang om en virkelig veldig kjedelig julebord jeg var på, i en tråd som omhandlet fest og erfaringer. Da ble jeg spurt om jeg var en av de som hatet jul og kristne og ønsket å islamisere Norge og jeg burde reise tilbake. Det hører med at jeg hadde i kommentaren ikke nevnt noen ting om min religion. 

Så nei, fordi jeg for første gang (har hatt barn på norsk skole i mer enn 15 år), kommet i den situasjonen, hvor det er noe som gjør at vi må reise utenom skoleferie. Så nei, jeg er ikke misfornøyd med den norske skolen, og dessverre for deg ikke har planer om reise tilbake. Du får vise meg hvor i tråden har jeg nevnt at jeg syns at den norske skolen er håpløs? 

Anonymkode: 19538...4af

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ytringsfrihet, dvs jeg har rett til å si hva jeg vil, hvor jeg vil og ikke minst når jeg vil. Mulig at folk tenker på innlegget mitt som tullete, og du har rett til å mene det. 

Er du en av de som ilegger folk meninger de ikke har? 

Hvis jeg sier en ting om min norske nabo, så liker jeg ikke etnisk norske og burde reise tilbake. Hvis jeg sier noe om politikerne, så liker jeg ikke Norge og burde reise tilbake. Jeg husker jeg la ut en kommentar en gang om en virkelig veldig kjedelig julebord jeg var på, i en tråd som omhandlet fest og erfaringer. Da ble jeg spurt om jeg var en av de som hatet jul og kristne og ønsket å islamisere Norge og jeg burde reise tilbake. Det hører med at jeg hadde i kommentaren ikke nevnt noen ting om min religion. 

Så nei, fordi jeg for første gang (har hatt barn på norsk skole i mer enn 15 år), kommet i den situasjonen, hvor det er noe som gjør at vi må reise utenom skoleferie. Så nei, jeg er ikke misfornøyd med den norske skolen, og dessverre for deg ikke har planer om reise tilbake. Du får vise meg hvor i tråden har jeg nevnt at jeg syns at den norske skolen er håpløs? 

Anonymkode: 19538...4af

Men herregud, så dra da. Å miste skoleplassen er vel ikke krise? 

Anonymkode: 04d01...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Trolljeger skrev:

Man kan ikke legge opp skoleverket i Norge fordi din søster har flyttet inn i et dalføre i Ytre Langtvekkistan. Søsteren din har flyttet (tror jeg ut i fra slik jeg leser innlegget ditt), da får hun ha hovedansvaret med å dra hjem til Norge.

Min svigesøster bor i sitt hjemland og har ikke valgt å flytte noe som helst sted. Poenget er at om det feks skulle vært en begravelse der hadde bare reisen i seg selv tatt flere dager, nesten en uke, og andre steder i verden så har de ikke 175 dager ferie på samme tid som oss, folk dør ofte ikke utifra vår kalender og de gifter seg heller ikke utifra vår skolerute. Poenget mitt var mer at folk her inne virker å tro at alle bare kan bruke skolens ferier til alt mulig, men det er ikke nødvendigvis slik at resten av verden opererer utifra norsk skolerute. Skulle tatt seg veldig ut om en familie på 90 stk fra en småby i Amazonas bestemte seg for å gifte seg midt i fellesferien i Norge fordi det passer den som har flyttet til utlandet best. 

Anonymkode: 84635...75a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Bor du et sted i et pressområde der skolen er full, og det er reell risiko for å miste skoleplassen? 

I så fall bør du gjøre som du forsøker, og faktisk få godkjent fraværet, ellers er det en risiko for at barnet mister skoleplassen. Men det er mye styr for skolen, og de vet barnet kommer tilbake, da er det jo virkelig sånn at de ønsker å statuere et eksempel. 

Ellers er det vel sånn at i verste fall blir barnet ditt skrevet ut av skolen, men så kan dere skrive henne inn igjen med en gang dere returnerer. Altså litt styr, men ingen reelle konsekvenser... 

Anonymkode: cae5f...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En 12-åring klarer fint å være hjemme alene i to uker.

Anonymkode: f9c5c...564

WTF? Nei!!!

Anonymkode: a0612...746

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

WTF? Nei!!!

Anonymkode: a0612...746

Hva er det en normal 12-åring ikke får til i hverdagen, mener du? Lage mat? Vaske klær? Frakte seg selv til og fra skolen? Støvsuge?

Anonymkode: f9c5c...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det en normal 12-åring ikke får til i hverdagen, mener du? Lage mat? Vaske klær? Frakte seg selv til og fra skolen? Støvsuge?

Anonymkode: f9c5c...564

Om du lar en 12-åring være hjemme alene i to uker uten noe form for tilsyn får du barnevernet på nakken. En 12-åring er ikke moden nok til å ta ansvar for seg selv i 2 uker.

Anonymkode: a0612...746

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

En 12-åring klarer fint å være hjemme alene i to uker.

Anonymkode: f9c5c...564

 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det en normal 12-åring ikke får til i hverdagen, mener du? Lage mat? Vaske klær? Frakte seg selv til og fra skolen? Støvsuge?

Anonymkode: f9c5c...564

Min 12 åring klarer å sette alarmen og komme seg på skolen. Hun klarer fint å smøre brødskive og matpakken for skolen. Hun klarer å gå på butikken og kjøpe mat. Hun klarer fint å sette i gang vaskemaskin og tørketrommel og oppvaskmaskin. Hun klarer fint å varme mat i mikro eller bruke komfyr. 

Uavhengig av hva hun er i stand til å klare, så kan hun fortsatt ikke være alene hjemme. Hun er ikke moden nok, hun hører ikke brannalarm når hun sover. Hun er ikke i stand til å forsvare seg selv, om noen skulle presse seg inn i boligen vår. Verken vi eller hun er klare for at hun kan være alene hjemme. 

TS 

Anonymkode: 19538...4af

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...