Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2020

Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

3 timer siden, heidipiia skrev:

Jeg har vært på ultralyd i dag, akkurat 12 uker på vei :) Der fikk vi se en sprellende krabat som så ut som et lite menneske, helt utrolig🤩 Var på ultralyd i uke 7 også, og det har skjedd SYKT mye i utviklingen siden den gang. Alt så normalt ut, så nå kan mor endelig slappe av litt😉  

Jeg er kanskje den som er lengst på vei (termin 3. juli) i denne gruppen?!

Føles hvertfall fantastisk å være i uke 12! Nå har vi fortalt gladnyheten til de aller fleste🥰

Så morsomt å høre! Gratulerer 🥰 Har selv time til TUL på torsdag, er da 7+3.. 🤯🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, 

jeg er i dag 5+5, og føler meg litt bekymret. Fordi jeg har visst om graviditeten så lenge som overhodet egentlig er mulig, har jeg hele tiden gått og kjent på typiske graviditetstegn. Frem til cirka 4+5 var jeg ganske ofte kvalm, veldig surrete og hadde ømme bryster. I tillegg kjente jeg stikninger i livmor og mulig eggstokker.. nå, de senere dagene kjenner jeg absolutt ingenting. Ingen kvalme, svimmelhet eller trøtthet. Ei heller ømhet verken i livmor eller bryster.. Jeg er redd dette kan være en missed abortion. Skal på tidlig UL rett over nyttår, og er livredd for at legen skal si at han ikke ser liv.. 

Jeg er forresten på juleferie i utlandet, så det å skulle reise til fastlege osv. for blodprøve er ikke et alternativ før over nyttår. 

Det jeg egentlig håper på er at noen her inne kan berolige meg litt.. 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mingrid skrev:

Hei, 

jeg er i dag 5+5, og føler meg litt bekymret. Fordi jeg har visst om graviditeten så lenge som overhodet egentlig er mulig, har jeg hele tiden gått og kjent på typiske graviditetstegn. Frem til cirka 4+5 var jeg ganske ofte kvalm, veldig surrete og hadde ømme bryster. I tillegg kjente jeg stikninger i livmor og mulig eggstokker.. nå, de senere dagene kjenner jeg absolutt ingenting. Ingen kvalme, svimmelhet eller trøtthet. Ei heller ømhet verken i livmor eller bryster.. Jeg er redd dette kan være en missed abortion. Skal på tidlig UL rett over nyttår, og er livredd for at legen skal si at han ikke ser liv.. 

Jeg er forresten på juleferie i utlandet, så det å skulle reise til fastlege osv. for blodprøve er ikke et alternativ før over nyttår. 

Det jeg egentlig håper på er at noen her inne kan berolige meg litt.. 😭

Uff, det er en ekkel følelse! For min egen del så gikk de tidligste symptomene bort rundt uke 5. Jeg testet positivt 9 DPO og kjente hvertfall mye action i magen de første to ukene, med murring og stikking, men jeg var ikke kvalm. Dette gikk over, og så fikk jeg flere symptomer i uke 7. Tror det kan komme og gå litt! Og med mindre du blør eller får vondt får du bare satse på at alt er som det skal. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et fint og aktivt lite foster vinka til oss i dag på TUL! Utrolig fint å se. Alt sto bra til og det var fin hjerterytme. Ble justert termin til 24. Juli og at jeg er 9+1.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Et fint og aktivt lite foster vinka til oss i dag på TUL! Utrolig fint å se. Alt sto bra til og det var fin hjerterytme. Ble justert termin til 24. Juli og at jeg er 9+1.

For en hyggelig beskjed å få rett før jul (og ellers også altså) 🥰🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Så bra!! 🥰🤩🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Uff, det er en ekkel følelse! For min egen del så gikk de tidligste symptomene bort rundt uke 5. Jeg testet positivt 9 DPO og kjente hvertfall mye action i magen de første to ukene, med murring og stikking, men jeg var ikke kvalm. Dette gikk over, og så fikk jeg flere symptomer i uke 7. Tror det kan komme og gå litt! Og med mindre du blør eller får vondt får du bare satse på at alt er som det skal. 

Takk for svar. Tror jeg bare må prøve å tenke at det i alle fall ikke hjelper å bekymre seg, og dersom ting ikke er som det skal, så er det bare sånn. Det er ikke noe jeg får gjort med det.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, nilen2 skrev:

Har vært på tidlig ul nå😊 satt fram 6 dager så er 7+6. Fint å se et bankende hjerte😍 termin 30.07.2020

Så bra at alt står bra til! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, nilen2 skrev:

Har vært på tidlig ul nå😊 satt fram 6 dager så er 7+6. Fint å se et bankende hjerte😍 termin 30.07.2020

Så bra! Endra termindatoen din i oversikten 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever litt nye symptomer om dagen. Dukker opp en liten samling med urenheter som driver og flytter på seg i skulder/nakke-parti 😩 Heldigvis kun jeg som merker noe til det, men alle tips mot den slags er hjertelig velkomne!

Det er også tips mot hemoroider 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, unknown1 skrev:

Opplever litt nye symptomer om dagen. Dukker opp en liten samling med urenheter som driver og flytter på seg i skulder/nakke-parti 😩 Heldigvis kun jeg som merker noe til det, men alle tips mot den slags er hjertelig velkomne!

Det er også tips mot hemoroider 😬

Har ikke fått det nå, men tidligere når jeg har hatt uren hud på rygg har egentlig det beste for meg vært å ta en frotté-klut med varmt vann, og vaske/skrubbe lett over. Da får man både ut de fleste urenheter på en relativt skånsom måte uten å klemme, og det blir rent. 

Hemoroideproblemet har jeg ikke akkurat løst, men jeg kjøpte AC3-komfort som visstnok skal lindre og hjelpe forebyggende. Bruker det en periode fremover nå, og krysser fingrene for at det hjelper. Har hvertfall ingen skadelige ingredienser i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk se et helt fantastisk bankende hjerte på ultralyd i dag - herlighet for en følelse 😍😍

Ble flyttet fram én uke til 8+3, med ny termin den 1.august.  Kan du endre på hovedlista, @Kassiopeia8? :)

Dette er tidenes julegave 🎁💖

Fikk også time til OUL da jeg er 18+3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil gjerne være med her. 😀 Er helt ny her, og ny på graviditet. 😅 Fint å ha noen som er i samme båt. 

Timida - 36 år - B1 - termin 18.08.20

Var i dag hos legen, av andre årsaker, og fikk da samtidig fortalt at jeg er gravid. Jeg har spottet helt siden jeg skulle hatt mensen, og er derfor bekymret for at det kan være noe galt. Legen sa at det for noen kunne det være helt normalt, og så ble jeg satt opp på ultralyd om 2 uker for å se om hun finner hjerteslag. Jeg vil da være ca 7+5 (jeg spotter alltid en del før mensen, så kan være litt vanskelig å avgjøre eksakt første dag i siste mens). Jeg ble først usikker på om det var for tidlig, men ser noen av dere andre har vært på ultralyd rundt den tiden, og sett hjerteslag. 😀

Siden jeg er litt bekymret kunne jeg tenkt meg å ha mannen med meg da. Hadde dere det? Eller er det ikke vanlig å ta han med så tidlig? Jeg glemte å spørre legen. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, J1994 skrev:

Fikk se et helt fantastisk bankende hjerte på ultralyd i dag - herlighet for en følelse 😍😍

Ble flyttet fram én uke til 8+3, med ny termin den 1.august.  Kan du endre på hovedlista, @Kassiopeia8? :)

Åå, så godt å høre 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, J1994 skrev:

Perfekt! Skal endre det, ja 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Timida skrev:

Vil gjerne være med her. 😀 Er helt ny her, og ny på graviditet. 😅 Fint å ha noen som er i samme båt. 

Timida - 36 år - B1 - termin 18.08.20

Var i dag hos legen, av andre årsaker, og fikk da samtidig fortalt at jeg er gravid. Jeg har spottet helt siden jeg skulle hatt mensen, og er derfor bekymret for at det kan være noe galt. Legen sa at det for noen kunne det være helt normalt, og så ble jeg satt opp på ultralyd om 2 uker for å se om hun finner hjerteslag. Jeg vil da være ca 7+5 (jeg spotter alltid en del før mensen, så kan være litt vanskelig å avgjøre eksakt første dag i siste mens). Jeg ble først usikker på om det var for tidlig, men ser noen av dere andre har vært på ultralyd rundt den tiden, og sett hjerteslag. 😀

Siden jeg er litt bekymret kunne jeg tenkt meg å ha mannen med meg da. Hadde dere det? Eller er det ikke vanlig å ta han med så tidlig? Jeg glemte å spørre legen. 😅

Så hyggelig, velkommen hit. 

Ja, mannen må gjerne være med på tidlig ultralyd - det er vanlig, og jeg tenker det nok er veldig hyggelig for mannen å være en del av disse opplevelsene i svangerskapet 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg våger å liste meg stille inn her jeg! 

Jeg er 29 år, og skal ha mitt første barn. Har regnet meg ut til at termindatoen min er 30. august, men jeg er ikke helt sikker. Alle appene jeg bruker sier forskjellige ting, både om termin og om hvor langt på vei jeg er 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Fiva skrev:

Jeg tror jeg våger å liste meg stille inn her jeg! 

Jeg er 29 år, og skal ha mitt første barn. Har regnet meg ut til at termindatoen min er 30. august, men jeg er ikke helt sikker. Alle appene jeg bruker sier forskjellige ting, både om termin og om hvor langt på vei jeg er 😅 

Velkommen hit! Spennende 😍 legger deg inn i hovedinnlegget jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kassiopeia8 skrev:

Velkommen hit! Spennende 😍 legger deg inn i hovedinnlegget jeg da

Veldig spennende! Litt overveldende med alt som (forhåpentligvis) skal skje fremover, men jeg/vi gleder oss 😃 

Jeg lurte på en ting. Når kontaktet dere andre lege/jordmor? Jeg har tenkt å vente med å bestille time til ca midten av januar. Har bestilt TUL til 16 januar, så tenkte jeg skulle vente til etter dette. Da vet jeg forhåpentligvis mer sikkert hvor langt på vei jeg er. De gjør jo ingenting før rundt uke 12, så det haster vel ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...