Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er for mye lekser. Lekser gir også forskjeller ettersom ressurssterke foreldre får hjulpet bedre med leksene. Ressurssterk i form av kunnskap og tid, ikke nødvendigvis penger. 

Anonymkode: 67e73...912

Jeg mener lekser skaper uavhengige barn. Foreldre skal ikke hjelpe med lekser. Barna skal løse de selv ut fra sine egne evner. Blir for meg helt feil å ikke gi barn lekser - hvordan skal de ellers lære å lære seg noe uten at de blir fortalt hva de skal lære?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, CabinCruiser said:

Jeg mener lekser skaper uavhengige barn. Foreldre skal ikke hjelpe med lekser. Barna skal løse de selv ut fra sine egne evner. Blir for meg helt feil å ikke gi barn lekser - hvordan skal de ellers lære å lære seg noe uten at de blir fortalt hva de skal lære?

Delvis enig, og hva er egentlig "for mye" lekser? Vi bodde i utlandet da jeg var 14-16 år gammel, broren min var 2 år yngre. Vi satt timesvis i helger med lekser, var virkelig høye krav, men så lærte mye og. Likte at vi fikk karakterer for selve oppgavene + en karakter for innsatsen vår. Mine foreldre mente at så lenge innsatsen var 100% så spilte det liten rolle om man fikk en C eller A.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes troende muslimer er direkte uintelligente.

(Gjelder troende generelt, men muslimer er verst.)

Anonymkode: c6900...ddf

 

2 hours ago, Sirkelen said:

Det virker som du er helt tom for alle argumenter. Det blir bare hakk i plata. Det er ikke noe fordomsfullt ved å ta avstand fra skadelige religioner og deres hatefulle holdninger mot homofile og alle annerledestenkende. Det er kun sunn fornuft og sunn selvbevaring.

Intelligente personer kan argumentere for sitt syn på en saklig måte. 

Så du mener dette er saklig? Og si at en ikke liker muslimer og at Muslimer er ikke smarte? Og du mener vi muslimer er "farlige mennesker" jeg ser bare at det er du og den andre brukeren som jeg har sitert nå som er ikke smarte! Når du går så langt ved og kalle enkelt personer dume bare fordi de er muslimer så er det deg og denne andre brukeren det er noe feil med! Dere er i hvertfall ikke smarte når dere snakker og har slike fordommer mot andre individer bare fordi de tilhører en religion! Skal jeg kalle deg dum da? Du snakker om og være saklig skjerp deg! Dere kan ikke kaste dom over vært enkelt menneske! Alle er forkjellige det finnes idiotiske mennesker overalt av alle typer varianter og ikke alle av dem er muslimer det finnes mange muslimer som også er smarte! Jeg er ihvertfall såpass smart at jeg ikke trenger og synke på samme nivå som dere.

Anonymkode: de216...743

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 14.22, AnonymBruker skrev:

Jeg synes nordlenginger ofte er kvalmt selvgode og overhodet ikke sjarmerende slik enkelte vil ha det til. Som hvert år når vinteren legger seg på Østlandet. Det er bare å åpne Facebook så er feeden full av nordlendingenes selvskryt og latterliggjøring av østlendinger. De VIL ikke skjønne at det er forskjell på de tett trafikkerte veiene her og veiene deres. Neida, det er selvsagt de som er dyktig og vi som er ubrukelige. Jeg blir flau på deres vegne, for de som holder på sånn virker så forbaska enkle i toppen. 

Anonymkode: 9ae77...eef

"Svaret på koffør vi overdriv så steikanes hær nordpå kain være å finne i de høyst lokale orkanan vi har. Dæm som e så besætt at dæm blæs teinnern utav kjæften på på folk. Ihvertfaill på han Sigvart på Husøy. Lausteinner, rætt nok, mæn husk, han satt i vedskjulet med kjæften godt igjenknæpt. " Oluf Raillkattli.

Du MÅ jo innrømme at når Norge er mer enn det som er nord om Trøndelag, så er det litt pinlig å vite at vi ikke har kaos her på bjerget med 1,5 meter snø (ja du leste rett, vi har fått vinterens snømengde allerede i November) mens 10 cm skaper kaos sørpå! Fordi 1)Dere har ikke gidda å skifte til vinterdekk, 2)Dere har ikke systemer som ivaretar snøfall, 3)Dere er ikke vant med snø og kan derfor ikke manøvrere dere på snøfallet - spesielt med sommerdekk. Nesten likt de utenlandske trailerne som ikke kan kjøre på nordnorske vinterveier. 4)Dere er ikke vant med plutselig snøfall, 5)Infrastruktruen i tog og bane er ikke ivaretatt for kriseberedskap ala snøfalll, 6)Norge stopper opp fordi Gardemoen ikke takler snøfallet. Var snøvær her også i går, men måtte allikevel vente 4 timer på take off herfra fordi Gardemoen ikke var preppa.

For oss blir det jo helt banalt. Veiene våre er jo enda dårligere enn deres, og de er godt trafikerte. Vi har utforkjøringer osv, men samfunnet står ikke stille og i krisemaksimering pga snø. Vi veit den kommer og vi har vinterdekk, vintersko og brøytebiler i beredskap allerede i september. Jeg kommer bare på Èn gang i mitt liv at samfunnet her har stoppet opp og det var 3 dager i fjor når det kom 4 meter snø på 1,5døgn. Da maktet vi rett og slett ikke å få tatt unna alt sånn at det var mulig å ferdes. Lofoten var helt nedslått i 3 dager. Men det var ikke rart - vi måtte jo grave oss NED til bilene og til husene.

Anonymkode: 67428...d2e

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Er ikke muslim selv, men jeg er enig med deg her. Hva folk gjør på soverommet, og med hvem, er faktisk Ikke interessant. Men jeg støtter heller ikke homofili. Nei, alle muslimer er ikke terrorister, bare fordi noen er det. Jeg møtte senest to hyggelige muslimske kvinner i dag, som var takknemlige for en hjelpende hånd, og som slettes ikke så på meg som en skitten gris, selv om jeg ikke er muslim.

Anonymkode: a2ed1...528

Takk godt og høre og se at det er noen fornuftige mennesker her! 

Anonymkode: de216...743

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Svaret på koffør vi overdriv så steikanes hær nordpå kain være å finne i de høyst lokale orkanan vi har. Dæm som e så besætt at dæm blæs teinnern utav kjæften på på folk. Ihvertfaill på han Sigvart på Husøy. Lausteinner, rætt nok, mæn husk, han satt i vedskjulet med kjæften godt igjenknæpt. " Oluf Raillkattli.

Du MÅ jo innrømme at når Norge er mer enn det som er nord om Trøndelag, så er det litt pinlig å vite at vi ikke har kaos her på bjerget med 1,5 meter snø (ja du leste rett, vi har fått vinterens snømengde allerede i November) mens 10 cm skaper kaos sørpå! Fordi 1)Dere har ikke gidda å skifte til vinterdekk, 2)Dere har ikke systemer som ivaretar snøfall, 3)Dere er ikke vant med snø og kan derfor ikke manøvrere dere på snøfallet - spesielt med sommerdekk. Nesten likt de utenlandske trailerne som ikke kan kjøre på nordnorske vinterveier. 4)Dere er ikke vant med plutselig snøfall, 5)Infrastruktruen i tog og bane er ikke ivaretatt for kriseberedskap ala snøfalll, 6)Norge stopper opp fordi Gardemoen ikke takler snøfallet. Var snøvær her også i går, men måtte allikevel vente 4 timer på take off herfra fordi Gardemoen ikke var preppa.

For oss blir det jo helt banalt. Veiene våre er jo enda dårligere enn deres, og de er godt trafikerte. Vi har utforkjøringer osv, men samfunnet står ikke stille og i krisemaksimering pga snø. Vi veit den kommer og vi har vinterdekk, vintersko og brøytebiler i beredskap allerede i september. Jeg kommer bare på Èn gang i mitt liv at samfunnet her har stoppet opp og det var 3 dager i fjor når det kom 4 meter snø på 1,5døgn. Da maktet vi rett og slett ikke å få tatt unna alt sånn at det var mulig å ferdes. Lofoten var helt nedslått i 3 dager. Men det var ikke rart - vi måtte jo grave oss NED til bilene og til husene.

Anonymkode: 67428...d2e

Enig, det er nesten ikke forskjell på E6 nordpå og Sinsenkrysset her i sør...

Anonymkode: 8e4bf...cbb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirkelen
13 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Jeg mener lekser skaper uavhengige barn. Foreldre skal ikke hjelpe med lekser. Barna skal løse de selv ut fra sine egne evner. Blir for meg helt feil å ikke gi barn lekser - hvordan skal de ellers lære å lære seg noe uten at de blir fortalt hva de skal lære?

Helt enig. Og i det virkelige livet kan man ikke sitte tafatt på en stol og vente at en sjef (læreren er barns «sjef») skal fôre deg med kunnskaper, oppgaver å gjøre og konstant drive veiledning og kontroll slik at du gjør det du skal.

Barn må lære å arbeide selv, tenke selv og selv finne informasjonen de trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tanuki skrev:

Delvis enig, og hva er egentlig "for mye" lekser? Vi bodde i utlandet da jeg var 14-16 år gammel, broren min var 2 år yngre. Vi satt timesvis i helger med lekser, var virkelig høye krav, men så lærte mye og. Likte at vi fikk karakterer for selve oppgavene + en karakter for innsatsen vår. Mine foreldre mente at så lenge innsatsen var 100% så spilte det liten rolle om man fikk en C eller A.

Jeg mener ikke at barn skal sitte i timesvis i helger og ettermiddager med lekser. Det blir feil for meg å si. Samtidig ser jeg at mye av argumentene for at barn ikke skal ha lekser er den såkalte tidsklemma. De rekker ikke å ha ett liv, spille fotball, osv når de i tillegg må streve med leksene er en gjenganger. Mange ganger ser jeg en fotballmamma argumentere med at de kommer hjem, så er de ute med venner, så er det fotballtrening og klokka er jo allerede blitt 2030, da skal de jo slippe lekser.

Leksene kan gjøres når man kommer hjem. Setter man av en halvtime eller en time etter skolen så er det unnagjort. De lærer selvstendighet, de lærer å finne ut av ting selv, de lærer hvordan hodet fungerer, de lærer å skape ressonement, de lærer at de må utføre ting selv uten å bli fortalt hva de skal gjøre (initiativ - en viktig egenskap som mangler hos mange unge i dag) osv. Skolen/leksene bør i de fleste tilfellene komme lenge før fotballtreningen. Mine rekker helt fint å både gjøre lekser, pliktene sine, fotballtrening og drive med ett eller annet hyss.

Endret av CabinCruiser
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo det du gjør når du har noe imot homofile. 

Det eneste som er forskjell på homofile og heterofile er hvem man forelsker seg i og har sex med. 🤣

Anonymkode: 8e4bf...cbb

Åja. Kanskje påtide at homofile slutter og sexualisere legningen sin da. Jeg bryr meg ikke om sexlivet dems og ikke om live dems heller. Men når de provoserer i gaypride og sexualiserer det og gnir legningen sin oppi tryne til andre mennesker så er det vel dem som er opphengt i og vise sexualiteten sin frem ved og flagge med homoflagg og gå halvnaken og danse sexuelt i offentligheten forran både barn og unge? Hvorfår kan de ikke sexualisere seg på normal måte som hetrofile og normale mennesker?

Anonymkode: de216...743

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, CabinCruiser said:

Jeg mener ikke at barn skal sitte i timesvis i helger og ettermiddager med lekser. Det blir feil for meg å si. Samtidig ser jeg at mye av argumentene for at barn ikke skal ha lekser er den såkalte tidsklemma. De rekker ikke å ha ett liv, spille fotball, osv når de i tillegg må streve med leksene er en gjenganger. Mange ganger ser jeg en fotballmamma argumentere med at de kommer hjem, så er de ute med venner, så er det fotballtrening og klokka er jo allerede blitt 2030, da skal de jo slippe lekser.

Leksene kan gjøres når man kommer hjem. Setter man av en halvtime eller en time etter skolen så er det unnagjort. De lærer selvstendighet, de lærer å finne ut av ting selv, de lærer hvordan hodet fungerer, de lærer å skape ressonement osv. Skolen/leksene bør i de fleste tilfellene komme lenge før fotballtreningen. Mine rekker helt fint å både gjøre lekser, pliktene sine, fotballtrening og drive med ett eller annet hyss.

enig, formulerte meg litt feil, mener at det finnes en gylden middelvei mellom lite/ingen lekser og så mye lekser som vi hadde. Ungen min er 5 år nå og vi setter av en 20-30 min hver dag til elsker, eller 15 min om ettermiddagen og 15 min om morgenen. Aldri tvang, men han merker jo fort selv at det ikke er gøy å henge etter de andre barna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til. UDI burde vurdere andre ting enn bare inntekt når de vurderer familiegjenforeninger. Hva med religion, utdanning, menneskesyn, kvinnesyn etc? Line vil bringe sin ingeniørutdannende Carlos fra Chile, mens Kari vil ta med sin bartenderektemann fra Tyrkia. ....jeg vet hvem jeg hadde prioritert uavhengig av inntekten til Line og Kari.

  • Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tanuki skrev:

En ting til. UDI burde vurdere andre ting enn bare inntekt når de vurderer familiegjenforeninger. Hva med religion, utdanning, menneskesyn, kvinnesyn etc? Line vil bringe sin ingeniørutdannende Carlos fra Chile, mens Kari vil ta med sin bartenderektemann fra Tyrkia. ....jeg vet hvem jeg hadde prioritert uavhengig av inntekten til Line og Kari.

Da er det godt at ikke det er du som avgjør og jobber i udi. 
Vi skal aldri sortere mennesker sin verdi utifra religion, utdannelse osv. 
Hvilket samfunn hadde vi levd i da! 
Jeg har fordommer mot uvitene rasister ✌🏻

 

Anonymkode: c7f44...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det godt at ikke det er du som avgjør og jobber i udi. 
Vi skal aldri sortere mennesker sin verdi utifra religion, utdannelse osv. 
Hvilket samfunn hadde vi levd i da! 
Jeg har fordommer mot uvitene rasister ✌🏻

 

Anonymkode: c7f44...0a0

Selvfølgelig bør vi vektlegge faktorer som kultur, religion, utdannelsesnivå, kvinnesyn og så videre. Mennesker har faktisk ulik verdi, og ikke alle passer inn her. Ingen fornuftig person ønsker vel å fylle opp landet sitt med trangsynte religiøse uten utdannelse eller respekt for kvinner? Hvor i arbeidslivet mener du disse skal være?


Et land er aldri noe bedre enn de mennesker som bebor det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Sirkelen skrev:

Selvfølgelig bør vi vektlegge faktorer som kultur, religion, utdannelsesnivå, kvinnesyn og så videre. Mennesker har faktisk ulik verdi, og ikke alle passer inn her. Ingen fornuftig person ønsker vel å fylle opp landet sitt med trangsynte religiøse uten utdannelse eller respekt for kvinner? Hvor i arbeidslivet mener du disse skal være?


Et land er aldri noe bedre enn de mennesker som bebor det.

Der er jeg uenig, alle mennesker har lik verdi. 
Du har ikke større verdi som menneske fordi du tilfeldigvis er født i Norge, enn om du hadde vært født som en muslim i Pakistan. 

Anonymkode: c7f44...0a0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/10/2019 at 2:52 AM, AnonymBruker said:

Et samfunn kollapser gradvis fra det øyeblikket kvinner blir gitt stemmerett og utvidede rettigheter. Kvinner er ikke samfunnsbyggere, og har heller ingen lojalitet til samfunnet (stammen). Derfor stemmer kvinner kun ut ifra umiddelbar egeninteresse, og vi ender opp med å bli et feminisert samfunn som er opptatt av å overføre ressurser fra menn til kvinner enn å reprodusere befolkningen, og vi gjør oss sårbare for invasjon fra fremmede, mer patriarkalske kulturer. Kvinner vil sågar invitere fienden inn porten i form av enslige alfahanner.

Anonymkode: 7c23e...132

Vil bare rette litt på deg her; det finnes også MENN som henter seg thaidamer og kvinner fra andre land ;) Ikke kun damer dette gjelder. 

Anonymkode: 51641...6fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nordmenn som blir kjærester og får barn med utlendinger er landsforrædere. De hvisker ut genene våre og blander de så tilslutt er det ingen renrasede nordmenn igjen. 

Anonymkode: 51641...6fa

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig der jeg også. En president for eksempel er mye viktigere enn en hverdagslig sivil.
Det er tross alt en grunn til at de beskyttes så tungt.

Så der har du min upopulære mening nr 2, selv om det egentlig er ren logikk

Endret av Inverto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes nordmenn som blir kjærester og får barn med utlendinger er landsforrædere. De hvisker ut genene våre og blander de så tilslutt er det ingen renrasede nordmenn igjen. 

Anonymkode: 51641...6fa

Det der er ikke en upopulær mening, men meninger som nynazister har.. 🤮

Anonymkode: c7f44...0a0

  • Liker 28
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/10/2019 at 2:35 PM, Thyra said:

Det er dessverre heller ikke alle arbeidsgivere som ser det som positivt om du har urelevante jobber og mange tilfeldige vikariater på CVen... 

Da ville jeg lurt på hvor utrolig dum i hodet den arbeidsgiveren er, som ser på det som negativt at man ikke dasser rundt hjemme i påvente av drømmejobben, men faktisk gjør nytte for seg selv og samfunnet i mellomtiden. Altså, slike arbeidsgivere må jo være tette? 

Anonymkode: ac27d...973

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der er jeg uenig, alle mennesker har lik verdi. 
Du har ikke større verdi som menneske fordi du tilfeldigvis er født i Norge, enn om du hadde vært født som en muslim i Pakistan. 

Anonymkode: c7f44...0a0

Vi er opplært til å tenke at mennesker har lik verdi, men stemmer det egentlig ved nærmere ettertanke? Mitt svar er nei.

For en verdivurdering må alltid ta utgangspunkt i noe som har verdi ved det du vurderer. Og når det gjelder mennesker er det ulike indre egenskaper.

En hardtarbeidende student har mer verdi enn en som snylter på NAV. En ærlig håndverker har mer verdi enn en kriminell pøbel. En god og pliktoppfyllende mor har mer verdi enn en alkoholisert slubbert som lever for tipping og øl. En overlege har mer verdi enn en butikkmedarbeider. Noen bidrar mer og har bedre moral.

På samme måte er kulturer grunnleggende forskjellige. Noen vektlegger fremskritt, andre er fastlåst og stagnerende. Noen viser respekt for kvinner, mens andre er så urettferdige at det ligner kjønnsapartheid. Noen vektlegger vitenskap og opplysning, mens andre vektlegger religion. Og disse forskjellene gjør at noen land er vellykkede og fredelige, mens andre er plaget av fattigdom, diktatur og krig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...