Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, loveli skrev:

Helt enig!!!

Rasjonering er veien å gå, mennesket har bevist at vi ikke innehar evnen til å tenke rasjonelt og uegoistisk. 

Mennesket setter sin individuelle "frihet" høyere enn sitt ønske om et fint liv i fremtiden.

"Man vet ikke hvor lenge man lever. Lev hver dag som om det er din siste". På toppen av dette har vi uttrykket "mye vil ha mer". Folk er idioter.

Black friday.

Singles monday. 

Førjulssalg. 

Romjulssalg.

Januarsalg.

EBay.

Alibaba

Salg på cruiseturer.

Nordmenn på oppussingstoppen.

Prøv å ta noe av dette vekk fra nordmenn og det blir ramaskrik. De vil leve NÅ. Og de betaler ikke bare penger nå, men de betaler for levesettet sitt med sine barns og barnebarns liv. Men det orker de ikke ta inn over seg, så de bare framskynder døden til barnebarna ved overflod av gaver på julaften. Ironisk. Jeg kan ikke stoppe det, så jeg må bare le av det. Så ignorant. Så vakkert sadistisk. 

Hvorfor skal vi innbille oss et problem som ikke eksisterer? Er det en form for selvskading?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 10.11.2019 den 20.10, AnonymBruker skrev:

Klimahysteriet er en uting, Norge er ett lite filleland, og vi kan ikke redde verden. Hysteriet vil føre til at vårt velferdssamfunn blir borte. 

Innvandring bør forbys. Flyktninger bør sendes hjem igjen straks landet de kom fra er trygt. Ingen gis varig oppholdstillatelse. 

MDG minner mer og mer om en religiøs sekt. 

Alle politikere må ha jobbet minst 10 år i yrkeslivet for å bli valgbar. 

El-biler må ha like avgifter som bensin og dieselbiler. 

Miljøvernere.... El-Bil skal de kjøre, men vil ikke ha strøm hverken fra vindkraft eller vannkraft......?? Er de komplette idioter? 

 

Anonymkode: c610b...b3a

Min tvillingsjel ❤️ 

MDG burde forbys. "Oslo bør være bilfritt" *bilfrakteskip fullstappa med Hiacer igjen fullstappa med gammel elektronikk som skal brennes i Afrika synker* Nei, da er det stille, gitt!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Hvorfor skal vi innbille oss et problem som ikke eksisterer? Er det en form for selvskading?

Det eksisterer.

Vi har en egen øy i havet bestående av plast. Microplast og kjemikalier spys ut i naturen. Korallrev dør pga dette og er et tydelig bevis. Dette er bare starten, det vil bli myemyemye verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ginavn skrev:

Min tvillingsjel ❤️ 

MDG burde forbys. "Oslo bør være bilfritt" *bilfrakteskip fullstappa med Hiacer igjen fullstappa med gammel elektronikk som skal brennes i Afrika synker* Nei, da er det stille, gitt!

Nettopp derfor gir jeg litt faen i hva vi gjør her i Norge. Dette er et globalt problem, men kampen er tapt så vi kan likegodt gi opp. Jeg gjør det jeg kan for å minske eget miljlavtrykk, men så er det liksom ikke noe poeng når man ser rundt seg. Folk flest gir faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, loveli skrev:

Det eksisterer.

Vi har en egen øy i havet bestående av plast. Microplast og kjemikalier spys ut i naturen. Korallrev dør pga dette og er et tydelig bevis. Dette er bare starten, det vil bli myemyemye verre.

Plastforsøplingen eksisterer. Den kommer IKKE av romjulssalg i Norge, men av at mindre velutviklede land har lite eller intet system for å håndtere avfall på en god måte.

Men noe sier meg at du er en av de som innbiller seg at verden går under fordi vi forbruker ressursene den har gitt oss. Det skjer ikke.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Plastforsøplingen eksisterer. Den kommer IKKE av romjulssalg i Norge, men av at mindre velutviklede land har lite eller intet system for å håndtere avfall på en god måte.

Men noe sier meg at du er en av de som innbiller seg at verden går under fordi vi forbruker ressursene den har gitt oss. Det skjer ikke.

Jeg gidder ikke ta denne diskusjonen i dag merker jeg.

Men vi er uenige, det er det ingen tvil om.

 

Det første er vi delvis enige i. Forsøpling skjer i større grad i u-land, mens vi i i-land godt kunne kutte vårt forbruk. Det blir jo forsøpling av romjulssalget når det vi kjøper på salg er produsert i et land uten avfallshåndtering! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, loveli skrev:

Jeg gidder ikke ta denne diskusjonen i dag merker jeg.

Men vi er uenige, det er det ingen tvil om.

 

Det første er vi delvis enige i. Forsøpling skjer i større grad i u-land, mens vi i i-land godt kunne kutte vårt forbruk. Det blir jo forsøpling av romjulssalget når det vi kjøper på salg er produsert i et land uten avfallshåndtering! 

Hva skjer i u-landene om vi slutter å kjøpe produktene de lager? Blir det mere eller mindre midler å forbedre forholdene med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
13 minutter siden, loveli skrev:

Det eksisterer.

Vi har en egen øy i havet bestående av plast. Microplast og kjemikalier spys ut i naturen. Korallrev dør pga dette og er et tydelig bevis. Dette er bare starten, det vil bli myemyemye verre.

Du har fullstendig rett, og dette krever omfattende tiltak å motvirke og reparere. 
Det er viktig å spre miljøbevissthet i samfunnet og ta ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
8 minutter siden, loveli skrev:

Jeg gidder ikke ta denne diskusjonen i dag merker jeg.

Men vi er uenige, det er det ingen tvil om.

 

Det første er vi delvis enige i. Forsøpling skjer i større grad i u-land, mens vi i i-land godt kunne kutte vårt forbruk. Det blir jo forsøpling av romjulssalget når det vi kjøper på salg er produsert i et land uten avfallshåndtering! 

Dette er et viktig og vesentlig poeng. Mye av forsøplingen er skjult for oss, fordi konsekvensene av vårt eget forbruk skjer så langt unna.

Men det er gode tegn til en bevisstgjøring og holdningsendring. Fenomener som romjulssalg og Black Friday er triste, og jeg håper de snart er helt «ut» og uakseptable.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sirkelen skrev:

Dette er et viktig og vesentlig poeng. Mye av forsøplingen er skjult for oss, fordi konsekvensene av vårt eget forbruk skjer så langt unna.

Men det er gode tegn til en bevisstgjøring og holdningsendring. Fenomener som romjulssalg og Black Friday er triste, og jeg håper de snart er helt «ut» og uakseptable.

Hva skjer i u-landene om vi slutter å kjøpe produktene de lager? Blir det mere eller mindre midler å forbedre forholdene med?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Hva skjer i u-landene om vi slutter å kjøpe produktene de lager? Blir det mere eller mindre midler å forbedre forholdene med?

Med en slik logikk er avfalls- og ressursproblematikken helt håpløs å løse. Vi må starte nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* jeg syns man under måltider kan holde kjeft, til man har svelget unna. 
 

* snyte seg, kan man gjøre på do.

Anonymkode: a2ed1...528

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Hva skjer i u-landene om vi slutter å kjøpe produktene de lager? Blir det mere eller mindre midler å forbedre forholdene med?

Vi har malt oss opp i et hjørne sånn sett.

Mennesker må dø hvis vi skal redde klimaet. Men om vi ikke redder klimaet vil alle dø. Så hva velger du? Noen eller alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sirkelen skrev:

Med en slik logikk er avfalls- og ressursproblematikken helt håpløs å løse. Vi må starte nå.

Den logiske logikken er det eneste som kan løse dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, loveli skrev:

Vi har malt oss opp i et hjørne sånn sett.

Mennesker må dø hvis vi skal redde klimaet. Men om vi ikke redder klimaet vil alle dø. Så hva velger du? Noen eller alle?

Vi har ikke malt oss opp i et hjørne. Hva verden finner for godt bestemmer ikke jeg uansett. 

En 16-årings propaganda er et veldig dårlig utgangspunkt for en fornuftig utvikling. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Ta det vekk og folk vil begynne å drepe hverandre.

Hvorfor skulle vi drepe hverandre fordi vi ikke får dra på billig cruise?

Det er ikke før de siste tiårene at folk har hatt velstand i dette landet. Vi hadde jo ikke sittet her i dag om folk drepte hverandre når de ikke får dratt på cruise.

Og hvem faen bryr seg om 1/5-del av verdens befolkning dør, hvis det betyr at mennesker, dyr og planter fortsatt vil leve på denne jorda om 100 år. Hvis vi ikke ofrer noen folk nå, så vil vi på sikt ha ofret hele menneskeheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
2 minutter siden, loveli skrev:

Vi har malt oss opp i et hjørne sånn sett.

Mennesker må dø hvis vi skal redde klimaet. Men om vi ikke redder klimaet vil alle dø. Så hva velger du? Noen eller alle?

Det er akkurat det som er saken. Jeg tror ikke at menneskeheten dør ut om vi ikke løser klimakrisen, til det er vi altfor tilpasningsdyktige og smarte. Men antallet dødsfall blir dramatisk mye større i fremtiden om klimakrisen slår til med full tyngde, enn om vi gjør radikale klimatiltak nå. Vi må velge det minste ondet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
1 minutt siden, loveli skrev:

Hvorfor skulle vi drepe hverandre fordi vi ikke får dra på billig cruise?

Det er ikke før de siste tiårene at folk har hatt velstand i dette landet. Vi hadde jo ikke sittet her i dag om folk drepte hverandre når de ikke får dratt på cruise.

Og hvem faen bryr seg om 1/5-del av verdens befolkning dør, hvis det betyr at mennesker, dyr og planter fortsatt vil leve på denne jorda om 100 år. Hvis vi ikke ofrer noen folk nå, så vil vi på sikt ha ofret hele menneskeheten.

Gode poenger du har, som jeg slutter meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, loveli skrev:

Hvorfor skulle vi drepe hverandre fordi vi ikke får dra på billig cruise?

Det er ikke før de siste tiårene at folk har hatt velstand i dette landet. Vi hadde jo ikke sittet her i dag om folk drepte hverandre når de ikke får dratt på cruise.

Og hvem faen bryr seg om 1/5-del av verdens befolkning dør, hvis det betyr at mennesker, dyr og planter fortsatt vil leve på denne jorda om 100 år. Hvis vi ikke ofrer noen folk nå, så vil vi på sikt ha ofret hele menneskeheten.

Og hva gjør det om mennesket dør ut?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...