Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Hvor i all verden skal jeg begynne? Jeg tørr iallefall å skrive det under eget nick.
 

Jeg tror ikke man er født i feil kropp. Jeg tror det er noe annet som ligger bak. Kjemikalieubalanse, psyke, en omvei i kroppens maskineri etc. For all del, alle må være det kjønnet de føler seg behagelig i, det er ikke slik at jeg mener at alle transkjønnete tar feil - jeg tror bare ikke på begrepet "født i feil kropp". Nei, du er født i riktig kropp - det er noe annet som drivkraften

Jeg mener at 90% av kvinner i forhold narrer seg selv med naivitet, liten realisme, påvirket av kioskromanene osv. Derfor ender vi gjerne opp sønderknust når ikke alt går som vi har planlagt i ett forhold. Vi er faktisk litt dumme, for å si det rett ut. Jeg mener også at vi bør spre beina litt oftere og ikke tro at kjærlighet er følelser og god prat og all den svadaen der. Ingenting kan måle seg med intimiteten sex gir mellom to mennesker. Dessverre lurer vi jo oss også til å tro at FFs og ONS er kjærlighet.

Jeg mener at det er foreldrene som skaper kravstore, problematiske barn. Nesten alle utfordringer man må ha med barnet sitt er skapt av liten konsekvenskultur, av å være for lite standhaftig og for dårlig rollebilde.

Jeg mener at far har like stor rett på barnet som mor. Jeg står derfor for at ved fødselen skal far få akkurat de samme rettighetene som mor automatisk uten at hun må signere de til han slik det er i dag. Ser kompiser som etter år i forhold med moren opplever brudd og faktisk må kjempe for sånne enkle ting som å få innsyn i legejournalen eller skolepapirene hans fordi far ikke har fulle rettigheter og mor nekter å gi dem. Hun har ingen rett til å nekte noe som helst iht til barnet så lenge at det ikke er vold/misbruk i bildet. Jeg mener også at foreldreperm skal deles i to. Og at 50/50 bosted og samvær skal være normen ved brudd. Det er kun i spesielle tilfeller noe annet bør være ok. Og jeg mener at barn har godt av sosiale inputs fra andre enn mor og far og dermed bør gå i barnehage eller hos dagmamma allerede i år 1.

Jeg mener at klimakrisa er feil. Problemet vårt er ikke isolert sett de ufordringene som settes spiss på i dag. Problemet er vindretninga. Det er det som skaper problemer.

Jeg mener at absolutt alle skal få lov å tro på Gud, Allah, julenissen og påskeharen om de ønsker. Jeg mener også at folk må få lov å like det de liker så lenge det ikke omhandler barn eller dyr. Men, ikke trø det ned over hodet på andre. Ikke se ned på andre som ikke tror på Gud eller som har skikker som avviker fra dine.

Jeg frykter ikke muslimene. Men jeg frykter at vi er en del av Russland om ett tiår eller to.

Jeg mener at kjønnkvotering er feil i 2019. Ja, kanskje verden blir bedre av kvinner i sterke posisjoner, kanskje ikke. Men, ingen skal få en jobb på bakgrunn om de har dås eller pikk. De skal få jobben for at akkurat de er de beste kandidatene til de jobbene.

Jeg mener det er altfor lett å få en trygdeytelse av velferdssystemet NAV i Norge. Vi har altfor mange som påberoper seg sykdommer og dermed uføretrygd. Jeg legger også merke til at det er mange som tror at NAV plikter å gjøre langt over det de plikter, og at de selv ikke skal gjøre noe som helst for å motta ytelsene.
Eks: Leste om en dame som gikk ut fra at hun fikk bostøtte og at NAV betalte strømregningene hennes, så etter ett halvt år hadde hun da fått inkasso og stengevarsel, fly forbanna på NAV- gikk i media og hylte og klaget. Jeg mener, hvor teit kan man bli?
En annen dame klaget over at AAPtiden var slutt og hun sto uten inntekt, men kunne ikke jobbe. NAV mener at vektreduksjon for å etablere arbeidsevne ikke var utført, hun bekreftet dette, men mener allikevel at hun har krav på uføre fordi hun er for syk til å jobbe. Jada, så neida.






 

Endret av CabinCruiser
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener at rusavhengige kan skylde seg selv. Alle vet at rusmidler i alle varianter er skadelige, så når de tar et aktivt valg om å ruse seg, kan de ikke klage når det går utfor.

 

 

Og jeg mener at streik og lønnskamp er helt tullete. Alle i Norge har de samme utdanningsvalgene etter grunnskole. Lønnsnivået til ulike yrkesgrupper er kjent. 
 Så det å utdanne seg til lærer eller sykepleier, for så å Klage og streike fordi ingeniører tjener bedre  henger ikke på greip. Da skulle du jo valgt en annen utdanning da! 

 

Anonymkode: 7cbf7...d30

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke Tesla-sjåfører. Brautende og hensynsløse i trafikken, de bare MÅ kjøre forbi. 
Null miljøbevissthet som står bak, kun max subsidiering for å få kul bil. Og den model x bilen kan visst ikke åpne en og en dør- der må begge falconwings flashes. 
Audi og Bmw-eiere kommer på 2 og 3 plass.

 

Og jeg mener at de to første dagene i sykefravær ikke bør være betalt. 
Alt for mange som utnytter velferdsordningen. 
 

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke at det tas som en selvfølge at alle skal ønske å holde en baby som blir sendt rundt. 

Jeg synes dessuten ikke at psykisk utviklingshemmede er søte eller vakre. 

Anonymkode: 94c89...959

Samme her. Jeg liker heller ikke at alle og enhver tar for gitt at man la dem holde barnet. Man vet jo ikke hvor de hendene har vært. Noen putter dem til og med i munnen på barnet. Jeg klikker hvis noen gjør det med mitt barn. Hold tassene unna ungen min, for søren! 😑

Anonymkode: 9ae77...eef

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree

Annonse

Liker heller ikke fagforeningsfolk. 
Vel og merke skal arbeidsgiver følge lover og regler- men enkelte fagforeningsfolk jobber ko mot et godt samarbeid med ledelsen, og bruker mest tid på å kreve. Krav på ditt og krav på datt.

Hva med plikter som arbeidstaker da? Og lojalitet mot bedriften. Vær glad du har en jobb å gå til , mange har ikke det. 
 

 

(Jeg er ikke bedriftseier, men en vanlig lønnsmottager) 

Anonymkode: 7cbf7...d30

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.11.2019 den 20.46):

Jeg mener at rusavhengige kan skylde seg selv. Alle vet at rusmidler i alle varianter er skadelige, så når de tar et aktivt valg om å ruse seg, kan de ikke klage når det går utfor.

Anonymkode: 7cbf7...d30

Du er klar over at mange som ruser seg gjør det fordi de hadde en tanke om at det ville hjelpe dem til å få det bedre? 

Veldig mange som sliter med rus har en baggasje fylt av traumer, svik og overgrep. Som konsekvens av dette strever mange med å regulere følelser. De har ikke fått muligheten til å lære følelsesregulering, og har ikke sunne og konstruktive strategier for å håndtere sterke følelser. Når følelsene skyter i alle retninger og ikke er håndterbare, og de kanskje heller ikke har støttespillere rundt seg til å lære og regulere følelser - så kan et menneske komme til et punkt hvor det blir så desperat at det må finne en måte å få disse følelsene bort på. De har prøvd alt. De har gjort det de kunne. De leter bare etter måter å få det bra på. Da tyr noen til rus fordi de er desperate, ikke tenker klart, - og fordi de tenker at rus kan være en ‘venn’ som skal hjelpe dem til å håndtere det ingen har lært dem å håndtere tidligere. Noen ruser seg også for å overleve. 

Et menneske som tyr til rus for å døyve følelser er ikke friskt.
Å ruse seg er også en destruktiv mestringsstrategi og er ALDRI løsningen på å få det bedre, men det er likevel mer nyttig å se på årsaken til at en person tyr til rus fremfor å dømme. 

Vil oppfordre alle som har det så vondt å søke hjelp istedenfor å ty til rus. ❤️ 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 26
  • Hjerte 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, CabinCruiser said:


Jeg mener at far har like stor rett på barnet som mor. Jeg står derfor for at ved fødselen skal far få akkurat de samme rettighetene som mor automatisk uten at hun må signere de til han slik det er i dag. Ser kompiser som etter år i forhold med moren opplever brudd og faktisk må kjempe for sånne enkle ting som å få innsyn i legejournalen eller skolepapirene hans fordi far ikke har fulle rettigheter og mor nekter å gi dem. Hun har ingen rett til å nekte noe som helst iht til barnet så lenge at det ikke er vold/misbruk i bildet. Jeg mener også at foreldreperm skal deles i to. Og at 50/50 bosted og samvær skal være normen ved brudd. Det er kun i spesielle tilfeller noe annet bør være ok. Og jeg mener at barn har godt av sosiale inputs fra andre enn mor og far og dermed bør gå i barnehage eller hos dagmamma allerede i år 1.

J

Nordmenn sier at de er opptatt av barnas rettigheter mer enn andre land i verden. Og så bestemmer de at det er en god ide at 10-åringer må bytte bosted annen hver uke..Forstå som man vil.

Anonymkode: 64be5...9e3

  • Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Synes det bør bli forbudt med feminisme og sånt tull.

- Folk burde gått gjennom en test før de fikk lov til å få barn. 

- Nei til å ta i mot flyktninger. Norge har nok med å hjelpe folka i eget land. Kan ikke hjelpe hele verden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminisme er IKKE det samme som likestilling og jeg støtter kun sistnevnte.

 

Det er alt for lett å la være å jobbe i Norge, og stønadene til uføretrygdede/arbeidsledige er alt for høye.

 

Oppdrettsnæringen er den nye djevelen.

 

Ufrivillig barnløse er det av en biologisk grunn og burde kun få støtte til adopsjon/å bli fosterhjem.

 

Naturkatastrofer og epidemier er naturens forsøk på å begrense befolkningsvekst.

 

Klimaendringene er delvis menneskeskapte og aller helst burde vi skru levesettet vårt ca 100 år tilbake i tid.

 

Pga den store mengden miljøgifter som akkumulerer i kvinnekroppen, er morsmelk direkte giftig og amming for kvinner i industrialiserte land bør begrenses til maks 6 mnd.

Anonymkode: 6e713...81e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kvelertak skrev:

- Synes det bør bli forbudt med feminisme og sånt tull.

- Folk burde gått gjennom en test før de fikk lov til å få barn. 

- Nei til å ta i mot flyktninger. Norge har nok med å hjelpe folka i eget land. Kan ikke hjelpe hele verden.

 

Enig i alt. Jeg er kvinne og å bli sint og irrasjonell løser ingenting.

 

Og dette med å hjelpe folk fra andre land, hallo, Norge klarer ikke ta vare på sine egne engang, er det ikke et utbredt problem at folk dør ensomme og ikke blir funnet flere måneder senere ??? Eller at eldre får veldig varierende mat på eldrehjem (ofte ganske dårlig mat osv) hva skal man si til det???

Eller folk som ikke finner noe sted å bo fordi boligmarkedet er for dyrt, mens flyktninger skal få gratis boplass? Forstå det den som kan... 

Anonymkode: eed5f...350

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det bør være flere frivillige barnløse enn folk med barn. Verden har nok av dem. 

Jeg er litt antinatalist:  https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=%23&ved=2ahUKEwinxaaVouHlAhUHlYsKHTqyB2oQwqsBMAN6BAgKEA4&usg=AOvVaw0VTJzWxrN8ZFOD4xbU2nov

Tigging i gatene bør bli forbudt i Norge 

Anonymkode: cb7c3...5ab

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat

Et samfunn kollapser gradvis fra det øyeblikket kvinner blir gitt stemmerett og utvidede rettigheter. Kvinner er ikke samfunnsbyggere, og har heller ingen lojalitet til samfunnet (stammen). Derfor stemmer kvinner kun ut ifra umiddelbar egeninteresse, og vi ender opp med å bli et feminisert samfunn som er opptatt av å overføre ressurser fra menn til kvinner enn å reprodusere befolkningen, og vi gjør oss sårbare for invasjon fra fremmede, mer patriarkalske kulturer. Kvinner vil sågar invitere fienden inn porten i form av enslige alfahanner.

Det er vondt fordi det er sant.

Anonymkode: 4636f...13c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for nedleggelser av enkelte fødestuer. For meg er det falsk trygghet at det skal være en fødestue både her og der. Ja til større sykehus, men da også  bedre veier og flere helikopter.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn sier at de er opptatt av barnas rettigheter mer enn andre land i verden. Og så bestemmer de at det er en god ide at 10-åringer må bytte bosted annen hver uke..Forstå som man vil.

Anonymkode: 64be5...9e3

Helt enig.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det er vondt fordi det er sant.

Anonymkode: 4636f...13c

Men det er en god nyhet her også, og det er at feminisme er selvregulerende. P.g.a. de avgjørelser som kvinner tar når de blir gitt samfunnsmessig innflytelse, er det også uungåelig at kulturen på sikt blir erstattet av en annen, mer patriarkalsk og sterkere kultur. Så patriarkiet vil alltid komme tilbake, før det igjen gis rettigheter til kvinner (på grunn av menns tendens for 'idealisme'), og samfunnet igjen går mot matriarki og kollaps.

Og sånn går det, rundt og rundt, kulturer dør, andre tar over, men arten består: hardt patriarki -> mykt patriarki -> kvinners rettigheter -> feminisme -> matriarki -> kollaps -> tilbake til hardt patriarki -> mykt patriarki o.s.v.

Det er bare å sette seg tilbake og nyte kollapsen. Så lenge du ikke har for mye investert i samfunnet slik det er (barn, ekteskap o.s.v.), er du alltid tilpasningsdyktig. Dersom Islam tar over i min levetid, konverterer jeg bare ganske enkelt. Spiller null rolle for meg personlig.

Anonymkode: 7c23e...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vondt fordi det er sant.

Anonymkode: 4636f...13c

Jeg er svært sikker på at jeg har bygget mer samfunn en du noen gang vil gjøre. Hilsen kvinne.

Anonymkode: 9ae77...eef

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Babyer er ikke søte. Nei, jeg vil ikke holde den. Nei, jeg blir ikke verpesyk. Ja, hunder er søtere. 

-Det er bevist stor forskjell på IQ i ulike verdensdeler, og jeg mener dette er en stor del av grunnen til at f.eks Afrika aldri greier "få til noe", selv om vi hjelper dem som galne. De fleste land i Afrika har gjennomsnittlig IQ på under 70. I Norge regnes man som lettere psykisk utviklingshemmet dersom man har IQ under 70. Det forklarer MYE, men er virkelig fy-fy å si høyt. 

-BV burde tatt flere barn. Det er ufattelig mange udugelige foreldre der ute. Skada barn blir farlige voksne. 

-Foreldre som forlater spebarn og små barn (under 1-2 år) for å ha tid for seg selv, ferier, fest osv er egoistiske og skader potensielt barnets utvikling. Dette er det mye forskning på (tilknytning), men upopulært å si høyt i disse selvrealiseringstider.

 

Anonymkode: e7bb1...47c

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...