Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

At nordmenn er mye bedre enn de ofte tror, og egentlig veldig hyggelige og alt.

Men unnskyld meg, det er svært lite selvinnsikt og selvironi å spore. Dere ler gjerne og høyt av andre, men når noen kritiserer eller ler av nordmenn "klikker de i vinkel"( artig uttrykk)

Ingen forsvarer seg selv mer, og ingen angriper mer om noen skulle si noe ufordelaktig. Det er faktisk påfallende  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Norge er overadministrert. både offentlig og private. for mye daukjøtt blant mellomledere. 

fagforeninger. vanvittig høy kontigent. skal verne de svake i arbeidslivet, men i samme slengen også slarken.

skeptisk til omfanget av innvandring. 

Giske var utsatt for en heksejakt. burde få tilgivelse da han later til å være en ok politiker. selv om han har oppført seg toskete.

Norsk media har alt for stor politisk slagside.

det finnes bare to kjønn.

klimahysteriet handler om penger, ikke klima. å redusere CO2 er skivebom, se heller på den katastrofale forsøplingen. spesielt plast i havet.

likestilling handler bare om kvinner.

om det ikke finnes kvinnejobber, finnes det mannejobber som krever menn.

menn som kvinner burde gå på tvungen prevensjon til de har utdanning og jobb, samt livet på stell. typisk de som ikke burde ha barn, fikk barn først.

at samværets omfang påvirker barnebidragets størrelse er en katastrofe for barnets beste.

anonymknappen er for pyser

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Kontorotta skrev:

Jeg er for nedleggelser av enkelte fødestuer. For meg er det falsk trygghet at det skal være en fødestue både her og der. Ja til større sykehus, men da også  bedre veier og flere helikopter.

Helt enig. Det er ikke realistisk at det skal være spesialister i helsevesenet i hver krink og krok i landet. 

Endret av TulleJenny
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er drittlei av ordene Krenket, hysteri (i alle former, som «klimahysteri» f.eks, vi er da ikke hysteriske bare fordi vi tenker på miljøet. Folk bruker ordet for lett), snøflak, politisk korrekt/ukorrekt. 

Særlig ordet «krenket» er jeg lei av. Føler det er en slags hersketeknikk og er egentlig bare usaklig. «Nå må folk slutte å være så KRENKET», «åh ble du krenket nå, kjære lille snøflak?» «generasjon KRENKET!» 🙄🙄🙄 

Jeg synes hele diskusjonen om bompenger er et snork. Totalt uinteressant. Får spasmer av «nOk Er NoK!». 

 

Anonymkode: 6cdbb...805

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Kontorotta skrev:

Jeg er for nedleggelser av enkelte fødestuer. For meg er det falsk trygghet at det skal være en fødestue både her og der. Ja til større sykehus, men da også  bedre veier og flere helikopter.

«Falsk trygghet»? På hvilken måte? Har du et bedre alternativ? 

Anonymkode: 6cdbb...805

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blant de "en av fem nordmenn" i denne artikkelen som ikke tror klimaendringene nødvendigvis er styrt av oss. Jeg tror de i stor grad er mest naturlige variasjoner, som jo har forekommet gjennom tusenvis av år. Det har vært flere istider, for eksempel, som så er blitt borte igjen. Det har skjedd lenger enn mennesket har eksistert.

Anonymkode: b545e...174

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes nordlenginger ofte er kvalmt selvgode og overhodet ikke sjarmerende slik enkelte vil ha det til. Som hvert år når vinteren legger seg på Østlandet. Det er bare å åpne Facebook så er feeden full av nordlendingenes selvskryt og latterliggjøring av østlendinger. De VIL ikke skjønne at det er forskjell på de tett trafikkerte veiene her og veiene deres. Neida, det er selvsagt de som er dyktig og vi som er ubrukelige. Jeg blir flau på deres vegne, for de som holder på sånn virker så forbaska enkle i toppen. 

Anonymkode: 9ae77...eef

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker klimakrisen velkommen og forstår meg ikke på denne frykten alle føler på. Verden vil uansett bestå, så om mennesket blir kraftig redusert eller dør ut er ingen krise for jorden - heller tvert i mot.

Jeg har minimalt med sympati for rusmisbrukere. Jeg har gjennom hele oppveksten måttet forholde meg til en slik, og den sorgen, frykten og smerter disse menneskene påfører sine nærmeste gjør at jeg ikke syns de fortjener stort.

Jeg syns det er veldig rart at alle henger seg på denne NAV-skandalen. Reglene var kanskje tolket feil, men det var likefullt regler som sto klart og tydelig og som klientene med vitende og vilje brøt. 

Jeg er sterkt i mot "downs-propaganda". Jeg skjønner godt at man elsker barna sine, men denne fremstillingen om at det å få et barn med downs bare er rent solskinn og lykke, er feil. Man har selvbestemt abort her til lands, da skjønner jeg ikke at det å abortere et barn med downs skal være verre enn å abortere et friskt barn.

Jeg syns MDG er fanatiske. Og den måten MDG-erne svarer sine kritikere på er under enhver kritikk - det er ren latterliggjøring og ufine hersketeknikker, og provoserer meg noe voldsomt. Ren drittsekkoppførsel.

Jeg syns det norske folk burde få kjenne litt på en liten matkrise. Det er så mye hetsing av bønder og landbruk (og jakt) her til lands, at det hadde bare vært fortjent om det hadde blitt krig og import av mat hadde vært umulig. Det er ikke flere år siden enn at det fortsatt lever folk her til lands som måtte rasjonere maten, og som måtte tigge mat. Vi bør absolutt beholde mulighetene til å være selvforsynte - særlig så urolig som verden er nå.

Denne holdningen om at man skal støtte kvinner bare fordi man selv er kvinne forstår jeg meg heller ikke på. Kvinner er mennesker og ikke noe bedre eller verre enn andre mennesker når det gjelder å oppføre seg som en drittsekk. Tenker spesielt på #metoo - å automatisk anerkjenne anklager uten å sjekke om de stemmer eller ikke blir for meg helt feil. 

Jeg mener foreldre må skjerpe seg i forhold til alle aktiviteter og innkjøp av alt mulig til barna, og å tenke mer solidarisk med tanke på foreldre med dårligere råd. Hvis alle hadde lært ungene sine at de ikke alltid kan få det de peker på, at man ikke trenger nye skøyteski hvert år, eller North Face-dunjakke (eller hva de nå går i) så gjør de det lettere for alle.

Og til slutt (og antageligvis ikke overraskende), jeg liker dyr bedre enn mennesker.

 

 

Anonymkode: 181a5...7a9

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 2.52, AnonymBruker skrev:

Et samfunn kollapser gradvis fra det øyeblikket kvinner blir gitt stemmerett og utvidede rettigheter. Kvinner er ikke samfunnsbyggere, og har heller ingen lojalitet til samfunnet (stammen). Derfor stemmer kvinner kun ut ifra umiddelbar egeninteresse, og vi ender opp med å bli et feminisert samfunn som er opptatt av å overføre ressurser fra menn til kvinner enn å reprodusere befolkningen, og vi gjør oss sårbare for invasjon fra fremmede, mer patriarkalske kulturer. Kvinner vil sågar invitere fienden inn porten i form av enslige alfahanner.

Anonymkode: 7c23e...132

Jeg skulle akkurat til å skrive dette om dere menn :laugh:

Anonymkode: 4f900...209

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker klimakrisen velkommen og forstår meg ikke på denne frykten alle føler på. Verden vil uansett bestå, så om mennesket blir kraftig redusert eller dør ut er ingen krise for jorden - heller tvert i mot.

Jeg har minimalt med sympati for rusmisbrukere. Jeg har gjennom hele oppveksten måttet forholde meg til en slik, og den sorgen, frykten og smerter disse menneskene påfører sine nærmeste gjør at jeg ikke syns de fortjener stort.

Jeg syns det er veldig rart at alle henger seg på denne NAV-skandalen. Reglene var kanskje tolket feil, men det var likefullt regler som sto klart og tydelig og som klientene med vitende og vilje brøt. 

Jeg er sterkt i mot "downs-propaganda". Jeg skjønner godt at man elsker barna sine, men denne fremstillingen om at det å få et barn med downs bare er rent solskinn og lykke, er feil. Man har selvbestemt abort her til lands, da skjønner jeg ikke at det å abortere et barn med downs skal være verre enn å abortere et friskt barn.

Jeg syns MDG er fanatiske. Og den måten MDG-erne svarer sine kritikere på er under enhver kritikk - det er ren latterliggjøring og ufine hersketeknikker, og provoserer meg noe voldsomt. Ren drittsekkoppførsel.

Jeg syns det norske folk burde få kjenne litt på en liten matkrise. Det er så mye hetsing av bønder og landbruk (og jakt) her til lands, at det hadde bare vært fortjent om det hadde blitt krig og import av mat hadde vært umulig. Det er ikke flere år siden enn at det fortsatt lever folk her til lands som måtte rasjonere maten, og som måtte tigge mat. Vi bør absolutt beholde mulighetene til å være selvforsynte - særlig så urolig som verden er nå.

Denne holdningen om at man skal støtte kvinner bare fordi man selv er kvinne forstår jeg meg heller ikke på. Kvinner er mennesker og ikke noe bedre eller verre enn andre mennesker når det gjelder å oppføre seg som en drittsekk. Tenker spesielt på #metoo - å automatisk anerkjenne anklager uten å sjekke om de stemmer eller ikke blir for meg helt feil. 

Jeg mener foreldre må skjerpe seg i forhold til alle aktiviteter og innkjøp av alt mulig til barna, og å tenke mer solidarisk med tanke på foreldre med dårligere råd. Hvis alle hadde lært ungene sine at de ikke alltid kan få det de peker på, at man ikke trenger nye skøyteski hvert år, eller North Face-dunjakke (eller hva de nå går i) så gjør de det lettere for alle.

Og til slutt (og antageligvis ikke overraskende), jeg liker dyr bedre enn mennesker.

 

 

Anonymkode: 181a5...7a9

Vedr. det siste der. Hvis vi skal være solidariske med de som er fattige, bør vi jo også fjerne pengene til helsevesenet, slik at vi får et helsevesen som er på linje med de i de fattigste landene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg er FRP'er.

Tør nesten ikke si det til folk lenger uten å ha en forsvarstale klari bakhode. Alltid at folk "angriper" deg verbalt pga det.. Tenker at man trenger ikke å like det, men respektere at alle har forskjellige meninger.😊 Jeg angriper ikke andre fordi de stemmer krf eller AP. Respekterer det, men trenger ikke like det.

 

Anonymkode: 55944...e57

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må slutte med familiegjenforeninger. Totalt bortkastet å bruke penger på dette. De som ikke er i fare for å bli drept i sine hjemland skulle aldri bosatt seg her og leve av våre velferdsgoder.

Statsborgerskap er noe man blir født med og skulle ikke vært mulig å endre. Dermed kunne vi kastet ut demokrati- og velferdsutnyttere lettere.

Trygd skulle blitt justert etter landet du bor i. Dvs at du hadde fått adskillig mye mindre hvis du tok med deg uføretrygd til Spania. Trygden skulle derimot ikke justeres opp.

Barnetrygd skulle bare bli gitt til barn som går i barnehage eller skole i Norge.

Det skulle ikke vært mulig å kjøpe elektriske biler over 300.000 kroner med momsfritak.

Media i Norge er partiske og er helt tydelig på rødgrønn side.

Politikere skulle jobbet 10 år på gulvet, og helst i det departementet de har ansvar for. Man skulle aldri fått bli kunnskapsminister uten å ha jobbet som lærer eller barnehagelærer. De skulle ha jobbet 100% i minst 3-6måneder for å skjønne litt av hva de driver med. Nå virker de helt tilbakestående.

Folk som ikke får barn naturlig burde ikke få hjelp til å få barn på annen måte enn adopsjon e.l. At dere ikke får barn sammen betyr fra naturens side at dere ikke er en god match.

Det skulle vært enklere for single å adoptere.

Det skulle vært vanskeligere å få barn tidlig i livet. Hvis du ikke har inntekt så må du ta abort for å forhindre at mora og barnet må leve på NAV resten av livet.

Man skulle tvangssterilisert mennesker i flykningsleirer. Hvorfor får de barn der!?? De skulle vært anmeldt for gisseltaking av barna sine når de fødes inn i slik elendighet og uvisshet. Mener egentlig dette også er veien å gå i slumområder.

Mennesker som velger å formere seg i områder der det ikke er mulig å overleve uten bistand burde også miste bistanden. Darwin.

Det skulle vært åpent for aktiv dødshjelp for dem over 30 år eller særskilte ønsker og behov.

Ingen trossamfunn skulle fått statsstøtte.

De rike skulle ha skattet mer.

Jeg er ikke feminist, men for likestilling.

Norge kan ikke redde verden fra miljøkatastrofen som truer vår eksistens. Vi burde ikke satse så mye ved å rasere vårt eget land for en slik utopi. Så lenge det ikke er noen kontroll på formeringen til mennesker, spesielt i områder der folk ikke engang har hørt ordet "miljø", så vil vi aldri få gjort noe med plastforsøplingen.

Istedenfor å kreve høyere lønninger burde vi heller jobbe mindre og kutte forbruket.

Jeg tror mennesker hadde hatt godt av å leve slik de gjorde for 150 år siden, men med mer menneskeverd og likeverd.

Anonymkode: 8e4bf...cbb

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Honey Dew skrev:

Vedr. det siste der. Hvis vi skal være solidariske med de som er fattige, bør vi jo også fjerne pengene til helsevesenet, slik at vi får et helsevesen som er på linje med de i de fattigste landene.

Det var en pussig konklusjon. Man må jo ikke trekke alt ut til det globale.

Men, med det samme du er inne på det, jeg mener at vi skal bruke mindre på asylsøkere og hjelp her til lands, og heller prioritere hjelpen der den trengs. Økonomisk blir det sikkert omtrent det samme, og man får hjulpet mange fler der de bor. Dette er også ganske upopulært i PK-Norge.

Anonymkode: 181a5...7a9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirkelen

Jeg mener tobakk burde vært forbudt.

Jeg synes de som er aksjonærer, direktører og høytstående folk i tobakksindustrien burde vært pågrepet og straffet akkurat som narkobaroner blir det. Slipp dem aldri ut mer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er irriterende med folk som kritiserer andre religioner det vil si alle religioner. Også tåler de ikke og bli kritisert selv. Skal man kritisere så bør man tåle og bli kritisert tilbake. Jeg er i mot homofili men homofile eller folk som er for homofili nærmest tvinger alle andre til og støtte homofili. Det blir helt feil. Vi er alle mennesker med forskjellige meninger og vi kan ikke mene og like og støtte det samme det er ikke ett krav. Ja homofili har rettigheter i mange land men selvom de har det så har alle mennesker rett til og like det eller ikke like det uten og være til fare for andre. 

Anonymkode: de216...743

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ungdom er skikkelig teite. Har aldri likt dem, selv ikke når jeg var det selv. Hadde bare eldre venner. Er sikkert 70 år i sjelen ved fødsel.. 

Anonymkode: 046d4...ad8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er irriterende med folk som kritiserer andre religioner det vil si alle religioner. Også tåler de ikke og bli kritisert selv. Skal man kritisere så bør man tåle og bli kritisert tilbake. Jeg er i mot homofili men homofile eller folk som er for homofili nærmest tvinger alle andre til og støtte homofili. Det blir helt feil. Vi er alle mennesker med forskjellige meninger og vi kan ikke mene og like og støtte det samme det er ikke ett krav. Ja homofili har rettigheter i mange land men selvom de har det så har alle mennesker rett til og like det eller ikke like det uten og være til fare for andre. 

Anonymkode: de216...743

Du vet at folk som ikke liker homofili gjør det nettopp farlig for homofile i ganske mange land i verden? Homofile blir drept pga deres kjærlighet til samme kjønn.

Og du kan ikke sammenligne homofili med religion. Religion er et valg, homofili er ikke et valg. Religion er fanatisme til eventyr, man er jo litt enkel som tror på slikt. Fanatikere er ofte radikale og voldelige. Homofile gjør ikke annet enn å elske et annet menneske enn heterofile.

Rart homofobe mennesker bryr seg så mye om kjærlighetslivet og sexlivet til homofile? 

De fleste religiøse trer ikke religionen sin nedover hodene på andre, akkurat slik homofile ikke trer sin kjærlighet ned over hodene på heterofile. Men sammenligner du en superreligiøs fyr og en superhomofil fyr, så ville jeg vært milevis mer redd for den superreligiøse.

Anonymkode: 8e4bf...cbb

  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Du vet at folk som ikke liker homofili gjør det nettopp farlig for homofile i ganske mange land i verden? Homofile blir drept pga deres kjærlighet til samme kjønn.

Og du kan ikke sammenligne homofili med religion. Religion er et valg, homofili er ikke et valg. Religion er fanatisme til eventyr, man er jo litt enkel som tror på slikt. Fanatikere er ofte radikale og voldelige. Homofile gjør ikke annet enn å elske et annet menneske enn heterofile.

Rart homofobe mennesker bryr seg så mye om kjærlighetslivet og sexlivet til homofile? 

De fleste religiøse trer ikke religionen sin nedover hodene på andre, akkurat slik homofile ikke trer sin kjærlighet ned over hodene på heterofile. Men sammenligner du en superreligiøs fyr og en superhomofil fyr, så ville jeg vært milevis mer redd for den superreligiøse.

Anonymkode: 8e4bf...cbb

Jo homofili er ett valg! Ingen tvinges til og være homofili! Jeg liker ikke homofili skal du tvinge meg til og like det? Hva synes du om jeg skal tvinge deg til og like oss muslimer som lever ett helt normalt og fredelig liv? Jeg kan ikke fordra homofile men jeg respekterer dem som mennesker ikke mer en det. 

Anonymkode: de216...743

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo homofili er ett valg! Ingen tvinges til og være homofili! Jeg liker ikke homofili skal du tvinge meg til og like det? Hva synes du om jeg skal tvinge deg til og like oss muslimer som lever ett helt normalt og fredelig liv? Jeg kan ikke fordra homofile men jeg respekterer dem som mennesker ikke mer en det. 

Anonymkode: de216...743

Helt enig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Du vet at folk som ikke liker homofili gjør det nettopp farlig for homofile i ganske mange land i verden? Homofile blir drept pga deres kjærlighet til samme kjønn.

Og du kan ikke sammenligne homofili med religion. Religion er et valg, homofili er ikke et valg. Religion er fanatisme til eventyr, man er jo litt enkel som tror på slikt. Fanatikere er ofte radikale og voldelige. Homofile gjør ikke annet enn å elske et annet menneske enn heterofile.

Rart homofobe mennesker bryr seg så mye om kjærlighetslivet og sexlivet til homofile? 

De fleste religiøse trer ikke religionen sin nedover hodene på andre, akkurat slik homofile ikke trer sin kjærlighet ned over hodene på heterofile. Men sammenligner du en superreligiøs fyr og en superhomofil fyr, så ville jeg vært milevis mer redd for den superreligiøse.

Anonymkode: 8e4bf...cbb

Du vet vel også at veldig mange mennesker som ikke kan fordra muslimer også er til veldig stor fare for de også eller?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...